سال ۲۰۱۷ میلادی، فروش جهانی گروه خودروسازی پیاسای فرانسه (پژو سیتروئن) به لطف رشد قدرتمند فروش در ایران و آمریکای لاتین، مشکلات این شرکت در انگلستان و آمریکا را خنثی کرد.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، سال گذشته، فروش جهانی گروه خودروسازی پیاسای فرانسه (پژو سیتروئن) به لطف رشد قدرتمند فروش در ایران و آمریکای لاتین، مشکلات این شرکت در انگلستان و آمریکا را خنثی کرد و فروش، ۱۵ درصد جهش کرد.
مالک برند پژو، روز سهشنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی، فروش جهانی این خودروساز ۳۶۳۲۳۰۰ خودرو شده است. این آمار، یک روز پس از این انجام شد که رقیب داخلی این شرکت، یعنی رنو، هم عملکرد قدرتمند مشابهی را اعلام کرد.
سهام شرکت پژو، پس از اعلام این دادهها در ساعت۱۵:۳۴ به وقت تهران، ۱.۹ درصد جهش کرد.
سال گذشته، با برداشته شدن تحریمهای اقتصادی ایران به واسطه توافق هستهای، پژو در این کشور ۴۴۴۶۰۰ خودرو فروخت.
در مورد ایران، مقایسه سال به سالی وجود ندارد؛ اما فروش این شرکت در آمریکای لاتین، ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ جهش کرد.
فروش در چین به شدت افت کرد؛ در حالی که پژو اعلام کرده است که در ماههای آخر، ۲۰۱۷ فروش چین پایدار شده بود. مدیر ارشد پژو، جان فیلیپه ایمپاراتو، به افبیام تیوی گفت که حالا نسبت به یک سال قبل، بسیار بیشتر به فروش چین اطمینان دارد.
پیاسای اعلام کرد که سال ۲۰۱۷ میلادی، سهم فروش خودروی این شرکت در تمام کشورهای اروپایی به جز انگلستان، افزایش یافته است. این شرکت در انگلستان با مشکلات اوپل-ووکسهال که در سال گذشته، مالکیت آن را به دست آورده است، دستوپنجه نرم میکند.
این گروه همچنین، فروش بسیار بالایی هم برای خودروهای تجاری سبک پژو-سیتروئن در بازارهای خارج از مرزهای فرانسه، خاورمیانه و آمریکای لاتین، به دست آورده است.
در ۲۰۱۶ این شرکت، یک برنامه استراتژیک را اعلام کرد که بر اساس اقدامات ۲ سال قبل از آن که با کمک دولت، این شرکت را از مرز ورشکستگی به بالاترین سودآوری خود در ۱۴ سال گذشته باز گرداند، شکل گرفته بود.
مدیر صندوق شرکت مدیریت دارایی روچه برونه، مریم موکداد، میگوید: ما در حال حاضر، سهام پژو را هم در مجموعه سهام خود نگاه میداریم. کیفیت این شرکت بسیار بهبود یافته و سودی که از این سرمایهگذاری به دست ما میآید، از سطح سوددهی بخش خودروسازی بالاتر است.