بازدید 2568

آغاز پیش ثبت‌نام دانشجویان مشمول ایرانی مقیم خارج کشور

کد خبر: ۷۷۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ 25 February 2018

رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف از آغاز پیش ثبت‌نام دانشجویان مشمول ایرانی مقیم خارج از کشور برای ادامه تحصیل در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس، علی سلک غفاری رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دانش‌آموزان ایرانی زیادی در خارج از کشور مخصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کنند که کالج‌های اروپایی و یا کانادایی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه به دلیل مشکلات نظام وظیفه تاکنون امکان ادامه تحصیل این عزیزان در کشور فراهم نبود و اینگونه بخش مهمی از سرمایه انسانی کشور از دست می‌رفت.

وی ادامه داد: برابر ابلاغ بهمن ماه سال جاری ستاد کل نیروهای مسلح برای بکارگیری مشمولین وظیفه و ارائه تسهیلات ویژه، دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پایلوت برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور انتخاب شد و پیش ثبت نام این افراد جهت ترم مهرماه 1397 در مقطع کارشناسی از امروز آغاز و تا 28 اسفند ماه سال جاری در سایت kish.sharif.edu ادامه خواهد داشت.

رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه اسامی پذیرفته‌شدگان مطابق زمان‌بندی اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع‌رسانی می‌شود. تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و جلسات مختلف با ایرانیان خارج از کشور سعی شده همه دغدغه‌های خانواده‌های این عزیزان با همکاری ویژه ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت امورخارجه در نظر گرفته شود.

سلک غفاری خاطرنشان کرد: همه این عزیزان جهت تمدید اقامت می‌توانند با ضمانت دانشگاه هر سه ماه یکبار و هربار به مدت دو هفته از کشور خارج شوند. همچنین جهت صدور مجوز تردد نیز مهر خاص از سوی وزارت امورخارجه تعیین و با هماهنگی انجام شده با سازمان نظام وظیفه ناجا مجوز خروج در طول دوره تحصیلی یک بار انجام می‌شود تا مشمولین برای هربار خروج و تردد در طول 3 ماه نیاز به مجوز مجدد نداشته باشند.

وی گفت: از دیگر تسهیلات ثبت نام در پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف امکانات رفاهی و خوابگاهی مناسب به همراه تخفیف‌های ویژه برای نخبگان و استعدادهای برتر خواهد بود که در سال جاری نیز به 4 نفر از پذیرفته‌شدگان کارشناسی که از سابقه تحصیلی و علمی بالایی برخوردار بودند بورس کامل تحصیلی با معافیت از پرداخت شهریه تعلق گرفت و در سال تحصیلی 98-97 نیز با تایید هیئت امنا برای پذیرفته‌شدگان مقیم خارج از کشور انجام می‌پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار