بازدید 3194
به نام دستفروشان به کام مغازه داران

درآمدزایی شهرداری از بساط گستران

روز‌های انتهایی سال نزدیک است و مردم برای خرید عیدانه به کوچه‌ها و خیابان‌ها آمده اند در این میان بازار داغ بساط گستری شدت گرفته و به نوعی دستفروشی جزئی از زندگی در پایتخت شده است.
کد خبر: ۷۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲ 06 March 2018
روز‌های انتهایی سال نزدیک است و مردم برای خرید عیدانه به کوچه‌ها و خیابان‌ها آمده اند در این میان بازار داغ بساط گستری شدت گرفته و به نوعی دستفروشی جزئی از زندگی در پایتخت شده است.

به گزارش تیتر شهر؛ روز‌های انتهایی سال نزدیک است و مردم برای خرید عیدانه به کوچه‌ها و خیابان‌ها آمده اند در این میان بازار داغ بساط گستری شدت گرفته و به نوعی دستفروشی جزئی از زندگی در پایتخت شده است.

در خیابان ولیعصر که قدم می‌زنیم دستفروشی بخشی از جاذبه‌های شهر شده است؛ برخی از آنان اجناسی را به فروش می‌گذارند که برای شهروندان جذابیت بسیاری دارد؛ اما بنا به هزاران دلیل بساط گستری مشکلاتی را در فضای شهری و انضباط آن ایجاد می‌کند و از آنجایی که آنان در قبال کالایی که ارائه می‌کنند، پاسخگو نخواهند بود مشکلاتی را بار می‌آورند. همچنین بیشتر این دستفروشان به ارائه کالا‌های قاچاق مبادرت می‌کنند از این رو تبلیغات بسیاری برای عدم مصرف چنین کالا‌هایی شده است، اما از آنجایی که قیمت آنان بسیار کم است شهروندان علاقه به خرید از دستفروشان دارند. از این سو بساط گستری در پایتخت رونق بسیار زیادی دارد و مدیران شهری راه حل‌های مختلفی برای انضباط شهری ارائه کرده اند.
 
درآمدزایی شهرداری از بساط گستران

یکی از آخرین راه حل‌هایی که ویترین زیبایی دارد طرح ساماندهی بساط گستری نوروزی منطقه ۶ است. شهردار منطقه ۶ بنا به گفته بساط گستران چهارراه ولیعصر با قول اینکه این ساماندهی رایگان صورت می‌گیرد، در ایام انتهای سال اقدام به جمع آوری بساط گستران کرده و به ازای ارائه مکان برای این امر، مبلغی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در هر روز از بساط گستران اخذ می‌شود. اما بنا به گفته یکی از این دستفروشان ساماندهی شهرداری منطقه ۶ سبب شده بسیاری از مغازه داران در منطقه‌ای که در دست اوقاف است جمع شوند و دستفروشان در انتهای سال به طور غیر مستقیم جمع آوری شده اند.

حال در این گونه طرح‌ها این سوال باقی است که آیا شهرداری منطقه ۶ از بساط گسترانی که از قشر ضعیف هستند اجاره دریافت می‌کند؟ و آیا این اجاره در طول سال مساوی مبلغی اجاره یک مغازه نیست؟ اتفاقی که شهرداری منطقه ۶ برای بساط گستران در روز‌های انتهای سال رقم زده است ناگوار‌تر از سیلی است که ماموران انضباط شهری به دستفروشان طی سال‌های گذشته می‌زدند می‌باشد.
 
درآمدزایی شهرداری از بساط گستران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی