بازدید 14831
نکاتی درباره نامه‌ای که به همه ارکان نظام تاخته است؛ - بخش نخست/

سهم «تفکر احمدی‌نژادی» از مشکلات موجود چیست؟

به فرض که برخی نکته های نامه مذکور صحیح هم باشد و در برخی عملکردها ضعف و کاستی داشته باشیم که حتما هم نقصان در عملکرد پذیرفته است و کسی هم منکر آن نیست، خوب حالا احمدی نژاد و اطرافیانش باید بگویند که سهم آنها از آنچه بر کشور و مردم رفته و مشکلات پیش روی آنان چیست؟ باید در کنار سایر مسئولان و نهادها، تفکر احمدی نژادی را در کاستی های موجود سهیم دانسته و آنها علاوه بر مسئولیت پذیری از سهم خود در این رابطه سخن بگویند.
کد خبر: ۷۸۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 11 April 2018

چند روز پیش، نامه ای از سوی جمعی که خود را مسئولان تشکل های انقلابی و فعالان دانشگاهی و حوزوی کشور خوانده بودند، خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد که این افراد نگرانی های خود را در نامه مذکور پیرامونِ وضعیتِ کلانِ امروزِ جمهوری اسلامی و ضرورتِ آغازِ اصلاحات اساسی در کشور عنوان کردند؛ موضوعی که با واکنش های مختلف به ویژه از سوی سیاسیون و رسانه های اصولگرا مواجه شد و البته در رسانه های خارجی به ویژه در رسانه های فارسی زبان خارجی و رسانه های منافقین بازتاب زیادی پیدا کرد.

به گزارش «تابناک»؛ برخی رسانه های داخلی با زیر سؤال بردن تعداد افراد نویسنده و امضا کننده این نامه آن را با القاب خاص منتسب به فرقه احمدی نژاد دانسته که تنها چند تن آن را نوشته اند و بعضی دیگر هم نویسندگان این نامه را ظاهراً انقلابی و باطناً احمدی نژادی خوانده بودند که با چنین راه هایی می خواهند کاستی ها متوجه رهبر معظم انقلاب بدانند.

در این گزارش بناست بدون بررسی این که چند تن نامه مذکور را امضا کرده و دارای چه تفکر و گرایشی و اینکه آیا انقلابی هستند یا احمدی نژادی، فرقه هستند یا گروهک و حتی اینکه نماینده کدام تشکل های انقلابی و از فعالان کدام دانشگاه و حوزه هستند، به ذکر نکاتی پیرامون این نامه که وضعیت کشور را نیازمند اصلاحات اساسی خوانده است، بپردازیم.

در این نامه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره و پیشنهادهایی در جهت اصلاح ساختارهای نظام ارائه شده است که در این پیشنهادها تماما تهمت های بدون سند، توهین به برخی جریانات و تنها به برحق دانستن احمدی نژاد و اطرافیانش اشاره شده است؛ ادبیاتی که صرفا مخصوص رئیس دولت های نهم و دهم و اطرافیان اوست.

به عنوان نمونه در این نامه آمده است: «بیش از ۵ سال است که جریان های قدرت گرا، با تکیه بر ثروت های کلان انباشته از رانت های پیدا و پنهان و به خدمت گرفتن انبوه رسانه های قلم به مزد، انواع تهمت ها، افترائات، دروغ ها و لجن پراکنی ها را علیه جریان عدالت خواه و حق طلب تحت زعامت احمدی نژاد به راه انداخته اند.»

تنها در همین بند اشاره به جریان های قدرت گرا، ثروت های کلان انباشته از رانت و به خدمت گرفتن رسانه ها از همان نوع ادبیات مخصوص احمدی نژاد و اطرافیانش است که نه مستند به سندی است، نه حاکی از مورد ظلم واقع شدن این جریان.

در این نامه آمده است: «دولت‌مان که قرار بود تبلورِ اراده ملی و حاکمیت مردم بر مقدراتشان باشد با شکل گیری و گسترشِ ساختارهای غیررسمی و غیرانتخابیِ موازی و کاهش مداومِ سهمِ دولت در تصمیم گیری های کلان و اداره کشور از طرفی و مهندسی انتخابات ها از طرف دیگر، به وضعی رسیده که امروز دیگر نمی توان آن را مظهر اراده عمومی ملتِ ایران و مجرای جاری شدن خواست ایشان در اداره کشور دانست و طبیعتاً حتی برای رئیس جمهوری که برنده انتخاباتی باشد که از دیدگاهِ مردم انتخابِ بین بد و بدتر است و مردم چنین دولتی را نه از خود، رأی دهندگانش نیز نمی تواند هیچ امیدی برای بهبود اوضاع را نمایندگی کند، بلکه مقابلِ خود حس می کنند.»

در این مجال لازم است چند نکته یادآوری شود. به فرض گذاشتن بنا بر صحت این که در نامه مورد اشاره آورده شده است، آیا احمدی نژاد و اطرافیانش با اطلاع از چنین وضعیتی متقاضی بر عهده گرفتن امورات دولت در 8 ساله دولت های نهم و دهم شدند؟ چرا آنها در همان زمان که اختیارات دولتی را بر عهده داشتند و این موضوعات را هم می دانستند، قدمی برای رفع این مشکلاتی که از دیدگاهشان وجود دارد، برنداشته اند و بدتر از همه آیا اینها را می دانستند و برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز هم اعلام آمادگی کردند؟

گویا این طیف حقیقت عملکرد و اقدامات خود را فراموش کرده اند و می خواهند خود را به فراموشی بزنند؛ انگار نه انگار که بزرگترین ضربه های اقتصادی در هشت ساله دولت احمدی نژاد علیرغم درآمد تاریخی نفت بر پیکره کشور وارد شد و فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را تروتمند تر کرد.

انگار این طیف می خواهند خود را به خواب بزنند که حاصل اقدامات دولت نهم و دهم چه بود و چه بلایی بر سر کشور آورد. گویا فراموش شده که بزرگترین اختلاس ها در تاریخ در دولت مدعی عدالت افتاد. در زمینه اقتصادی آمارهای نهادهایی که زیر نظر دولت وقت فعالیت می کردند، کاملا گویاست. احمدی نژاد چه از خاتمی تحویل گرفت و چه چیزی را در سال 92 تحویل داد؟

در بخش دیگری از نامه مذکور اشاره شده: «مجلسمان که می خواستیم خانه ملت و عصاره فضائلشان باشد، اکنون در وضعیتی است که امیدی نمی رود قانون و طرحی قوی، ملی و به نفع مردم از آن بیرون بیاید؛ مجلسی که سازوکارهای انتخابات آن به گونه ای رقم خورده که به جای شخصیت های دلسوز و کاردان و مردمی و دغدغه مند، عمدتاً افرادِ سطحِ پایین و ناکارا و بی دغدغه که نماینده هیچ آرمان و اصلاحی نیستند، با هزینه های میلیاردی راهی بهارستان شده، و از فرصتِ لابیگری و بده بستان با مسئولین دولتی و حکومتی منتفع گردند.»

بیشترین تقابل احمدی نژاد با نهادها اتفاقا با مجلس شورای اسلامی به ویژه از زمان به ریاست رسیدن «علی لاریجانی» بود. مجلس تأکید بر اجرای قانون و مصوبات خود داشت و در هر شکل اجرای قانون حتی قانون بد را مقدم و بهتر از بی قانونی می دانست، اما احمدی نژاد اعتقادی به این موضوع نداشت و در بسیاری موارد از قانون مصوب مجلس که توسط شورای نگهبان تأیید شده است، سر باز می زد.

از مهمترین این بی قانونی ها در زمان دولت های نهم و دهم می توان به عدم تحویل به موقع قوانین بودجه سالانه، عدم اجرای قانون پنج ساله کشور و همچنین اجرای نادرست قوانین که مهمترین آن «قانون هدفمندی یارانه ها» بود، اشاره کرد؛ قانونی که بنا به گفته نمایندگان وقت مجلس، آنچه دولت احمدی نژاد اجرایش کرد، فاصله بسیاری با آنچه تصویب شد داشت و مقدمه مشکلات ناشی از اجرای هدفمندی بود.

بنا به گفته نمایندگان مجلس وقت، در قانون مصوب مجلس اعطای یارانه به همه بخش های جامعه ذکر نشده بود و به قشرهای ضعیف و کم درآمد اولویت بیشتری داده شده بود، رقم یارانه از آنچه در نهایت پرداخت شد، کمتر در نظر گرفته شده بود، اما از آنجا که رئیس دولت و دولت وقت عادت به استفاده انتخاباتی و سیاسی از هر موضوعی داشتند، قانون هدفمندی به گونه ای اجرا شد که موجب نارضایتی بخش های پردرآمدتر نشود! حالا معلوم نیست این تشکل های انقلابی آن زمان کجا بودند؟

در این نامه که به بخش های مختلف نظام حمله کرده، آمده است: قوه قضائیه که آن را پناه مردم در مقابلِ متجاوزین به حقوقشان دانسته بودیم، خود به کانونِ تحمیلِ ظلم و اجحاف به مردم تبدیل شده است و امروز مردم برای شکایت و فرار از آن پناهگاهی نمی یابند؛ دادگاهِ ملی که جای شاکی و متهم در آن از اساس عوض شده و به جای آنکه مبارزه جدی با کانون های فاسدِ مشغول برخورد و فشارهای همه جانبه بر عدالتخواهان و فسادستیزان و، قدرت و ثروت در دستورِ کارش باشد تهدیدکنندگانِ منافعِ آن کانون های فاسد شده است؛ دستگاه قضائیای که قرار بود خواست ملی ایرانیان برای راه اندازی عدالتخانه را محقق کند، امروز از طرفی در سطح پرونده های کلان، سوءاستفاده گسترده سیاسی و اقتصادی از قدرتِ قضائی را در آن شاهد هستیم، تا جایی که می توان گفت، این نهاد ملی به بازوی قضائیِ یک حزب سیاسی تبدیل شده که در پوششِ پرونده های قضایی، اقدام به حذفِ رقیبانِ سیاسی یا امتیازگیری از آنها می کند و از طرف دیگر و در سطح پرونده های عمومی، ناکارآمدی عظیم و گسترشِ اعمالِ نفوذهای غیرعادلانه و فسادِ روزافزون در این نهاد، چه بسیار زندگی هایی را که نابود و چه بسیار دل هایی را که از جمهوری اسلامی و زندگی و فعالیت در این کشور ناامید کرده است.

اگر از نظر احمدی نژاد و نزدیکانش، قوه قضائیه تا این اندازه مشکل ایجاد کرده و عملکرد نامناسبی داشته و دارد، چرا از بین مسئولان همین قوه بخشی از یاران احمدی نژاد انتخاب شدند که از مهمترین آنها می توان به «سعید مرتضوی» و «غلامحسین الهام» اشاره کرد که البته رئیس دولت های نهم و دهم هزینه های زیادی را هم پای برخی از آنان داد.

از طرفی احمدی نژاد چرا تا قبل از رسیدگی به اتهامات خودش و اطرافیانش نظیر بقایی و مشایی هیچ اعتراضی به عملکرد قوه قضائیه نداشت و در بسیاری از مواقع در دوران مسئولیتش از اقدامات این قوه حمایت کرده بود. انگار همان طور که او در زمان دولت داری اش اعلام کرده بود «کابینه و اطرافیانش خط قرمز او هستند». چرا که اگر قراری برای رسیدگی به تخلفات و اتهامات آنها نبود، احتمالا تعرضی هم به قوه قضائیه نمی شد.

به نظر می رسد دوران هوچی گری و متهم کردن این و آن با کلیدواژه هایی خاص و ایجاد جنگ دو قطبی فقیر و غنی و اهریمن سازی و مظلوم نمایی حداقل توسط احمدی نژاد و قشر منتسب به او پایان یافته و این موضوعات از آنها پذیرفته نیست، چون آنها الان در شرایط و موضع طلبکار از نظام و نهادها نمی توانند باشند، بلکه باید در مقام پاسخگو به آنچه کرده اند در مقابل مردم و افکار عمومی پاسخ بدهند.

به فرض که برخی نکته های نامه مذکور صحیح هم باشد و در برخی عملکردها ضعف و کاستی داشته باشیم که حتما هم نقصان در عملکرد پذیرفته است و کسی هم منکر آن نیست، خوب حالا احمدی نژاد و اطرافیانش باید بگویند که سهم آنها از آنچه بر کشور و مردم رفته است و مشکلات پیش روی آنان چیست؟ به واقع باید در کنار سایر مسئولان و نهادها تفکر احمدی نژادی را در کاستی های موجود سهیم دانسته و آنها علاوه بر مسئولیت پذیری از سهم خود در این رابطه سخن بگویند.

 

ادامه دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۶۶
درود بر احمدی نژاد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
برای دو قرون یارانه حیفه که چشم و گوشت رو ببندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
حرف مردم اینه که چرا کار و کسب ما خوب بود زمان محمود؟ شاید چون میونش با خدا خوب بود نه کدخدا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
همه توجهات به ارزمعطوف شده وهیچکس حواسش نیست که بورس هر روز داره 400- 500 واحد سقوط میکنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
مردم با رفراندوم حسن برای حذف یارانه با 97درصد آراء مخالفت کردند چون همون دوقرون بابرکت بود و هنوز دعاگوی محمودن خیلیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
بورس امروزهم حدود 500 واحدسقوط کرد ودرآستانه سقوط به کانال95 هزارواحدقرارگرفت
تابی چی میگی؟
نعمت زاده، نوبخت، جهانگیری، زنگنه، قاضی هاشمی، ترکان، سیف و... منصوب احمدی نژادن؟
بابا قبول کنیم گول خوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
پنج ساله رو کارین تا کی فرافکنی ؟ تا دو هزار سال دیگه این تقصیر احمدی نژاده اون تقصیر احمدی نژاده . خودتون چکار کردین جنابان تریلیاردر ؟
تابناک تو خودت چیکاره ای ؟چیکار میکین ؟
با کی هستی ؟
چی میخای؟
چی گرفتی از این دولت ؟
بعنوان یک تکرارکننده میپرسم :
سهم «تفکر هاشمی و خاتمی» از مشکلات موجود چیست؟
چرا پاسخگو نیستند؟
نیویورک تایمز: پس از آشوب‌ 88 آمریکا تحریم را جایگزین مذاکره کرد


یک روزنامه آمریکایی فاش کرد فتنه 88 عامل اصلی تشویق کاخ‌سفید برای تحریم‌های کم‌سابقه علیه ایران بود. روزنامه نیویورک‌تایمز در تحلیلی به‌قلم مارک لاندر با اشاره به تاریخچه اعمال تحریمهای آمریکا علیه ایران و مذاکرات هسته‌ای، به ارزیابی سفر هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا و مشاوران وی به عمان و تلاش‌های آنها برای پیدا کردن کانالهایی برای مذاکره با ایران پرداخت و نوشت:

کلینتون دنیس راس مشاور ویژه خود را در سال 2009 مکلف کرد با مقامات عمانی درباره چگونگی مذاکره با ایران دیدار و گفت‌وگو کند. اما چند هفته بعد اعتراضات ضددولتی در ایران کاخ‌سفید را واداشت تا به جای تعامل با ایران، راهبرد فشار را پیگیری کند. کلینتون در آن زمان با چین و دیگر کشورها در شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ایران لابی کرد


.این نشریه با اشاره به تردیدهای کلینتون برای مذاکرات افزود: حامیان کلینتون می‌گویند بی‌اعتمادی وی به ایران موجه بود و موفقیت وی در اعمال تحریم‌ها، او را به بهترین نامزد برای مدیریت مرحله بعدی یعنی توافق هسته‌ای تبدیل کرد.یادآور می‌شود در روز قدس (اواخر شهریور 88) هنگامی که عده‌ای از عوامل ضدانقلاب شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و برای راهپیمایی عظیم ملت ایران علیه اشغالگران صهیونیست حاشیه ساختند، رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا (رئیس اسبق سازمان سیا) ضمن سخنانی گفت «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران پس از انتخابات، تحریم موثرتر از گذشته است. ما در 30 سال گذشته چنین شکاف‌هایی را ندیده بودیم. مخالفان به تدریج سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند. اکنون باید تحریم‌ها را تشدید کرد.»


این اولین جرقه تحریم‌هایی بود که بعدا به واسطه مشورت فرستادگان سران فتنه به خارج کشور، نام «تحریم‌های فلج‌کننده» را گرفت تا به زعم دشمنان بتواند ملت ایران را به زانو درآورد.از سوی دیگر عنوان تحریم‌های فلج‌کننده‌ نه ساخته مقامات وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا بلکه مشخصا مشورت داده شده و ساخته و پرداخته سازمان فتنه و نمایندگان گسیل شده آنها به خارج کشور است. این خانم کلینتون نبود که اولین‌بار در سال 90 از تحریم‌های فلج‌کننده علیه ملت ایران سخن گفت. «جان هانا» از اعضای ارشد موسسه واشنگتن در سیاست خاور نزدیک و مشاور امنیت ملی دیک چنی (معاون جرج بوش) 28 مهرماه 1388 یعنی یک ماه بعد از ماجراجویی فتنه‌گران در روز قدس، از ملاقات با شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز خبر می‌دهد و به روزنامه لس‌آنجلس تایمز می‌گوید:

«مطمئنا پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان ایرانی در اروپا- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند - شنیدم این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد، تحریم ضعیف و یا تدریجی فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم موثر باشد، باید به صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن!».
بهترین دوران زندگی من ب شخصه بین سالهای ۸۴ تا ۹۳ بود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
خوش به حالت که معلومه از رانت خوارهای اون دوران بودی !!! والا اگه اون دو قرون یارانه چشمت رو گرفته که وای به روزگارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
محمد دست میگه تمام فامیل و آشناهام همینو میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
چه عجب بورسیه نگرفتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
جوانی ما در ان سالها نابود شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
دوران خاتمی دیگه تکرار نخواهد شد
کامنت نمیذاری حرف مردمو بشنویم؟
بیشتر مشکلات زیر سر همین معجزه هست .
چرا به جای نقد درستی و نادرستی گزاره ها، به نقد نویسندگان پرداختید؟!
با سلام
هر چند چون تمامی موارد که نظرم را اعلام کرده ام مطمئنم که مسئول محترم فیلترینگ نظرات (!) تابناک عزیز، مطالبم را منعکس نخواهد کرد، اما باز هم آنچه به ذهن ناقص بنده می رسد را بیان می کنم
بنده با دقت نامه مورد اشاره را مطالعه کرده ام . اگر بخواهم قضاوتی عادلانه در مورد متن نامه کنم باید بگویم بیش از 80 درصد ابتدای نامه فراجناحی و از سر دلسوزی و با نقدی هوشمندانه و عادلانه نگاشته شده است که نه از طرف دشمن نظام، بلکه از قلم دلسوزان نظام که آرزوی بالندگی و موفقیت کشور در چارچوب نظام فعلی را دارند و بدون مجیزگویی بی خود نگاشته شده است.
بنده نیز پس از خواندن نامه از نتیجه گیری آخر آن ناراضی بودم. اینکه راه حل همه مشکلات را احمدی نژاد و اطرافیان آن دانست (بدون اینکه به کارنامه پر از خطا و اشتباه 8 ساله آنها توجه کرد ) نتیجه ای بود ناعادلانه و جناحی که نباید از دل آن نقد عادلانه و فراجناحی بیرون می آمد.
8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و تیم غیر متخصص آن ، علارغم تمام اخطارهای دلسوزانه کارشناسان متولی امور مختلف (نظیر نامه معروف 57 اقتصاددان در مورد سیاستهای غلط اقتصادی تیم ایشان) ، بدون حمایتهای چشم و گوش بسته کسانی که هم اکنون به مخالفان سینه چاک ایشان بدل شده اند ، نمی توانست ادامه پیدا کند.
در پایان ای کاش نویسنده محترم تابناک ، به جای اینکه تمام تلاش خود را در زیرسوال بردن فرازهای آخر نامه مورد بحث متمرکز کند، کمی نیز به میزان واقعیت مطالب ابتدایی می پرداخت.
در نهایت از تابناک که این پیام را منعکس نمی کند ، تشکر می نمایم.
احمدی نژاد زبیر زمانه است و اطرافیانش عبدالله زبیر درپی تشکیل دولت یا حکومت زبیری هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
لطفا وقتی اطلا عاتتان کامل نیست بااین تشبیه هاس غلط به عقاید دیگران توهین نکنید چون احتمالا خودتان هم از افراد مدعی تحقق ازادی عقیده واحترام به تمام مذاهب هستید و این حرفتان را بپای نااگاهیتان میگذارم ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
قبلا که شعیب ابن صالح بود حالا شد زبیر یه باره بگید کل صحابه و انصار و تاریخ اسلامه ملت خلاص
بیستاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
احمدی نژاد با حرفاش به چندین میلیون آدم ونظام توهین کرده .این که ماهیت اصلیش رو بشه به غلط به عقاید دیگران توهین نکنیم. خط قرمز ایشان بقایی هنوز الفبای اسلام را نمیشناسد و خودکشی را شهادت میداند.ما افراد را با حق میسنجیم اشتباه شما فرقه احمدی نژاد اینه حق رو با احمدی نژاد می سنجید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
توهم خیلی عقبی تو 1400 سال پیش اعراب گیر کردی
احمدی نژاد وقتی دید کسی به نامه هایی که قبلاً نوشته توجهی نمی کند ودرمظان اتهام هم است حالا نامه های خود را به زبان و نام تشکل ها ودانشجویان و مردم صادرمی کند وبه نوعی درصدد تحریک مردم ، گروهها وتشکل های دانشجویی است .
اینها حرف دل مردم (اکثریت جامعه)هست اما از زبان یکی که مردم طلبکار او هستند از قضا!!!!
دست پیش گرفتی داداش ؟؟؟؟؟داستان احمدی نژاد آدم را یاد بچه های دبستان می اندازد که یکی را بازی ندهی می دود همه پته های خودش ودیگران را به آب میدهد وبه معلم میگوید!!!احمدی نژاد از ابتدایی بزرگتر نشده وهمانجا مانده است!!!
در تاریخ هیچ کشوری ثبت نشده است که همه ریس جمهورهایش بد باشند به جز ایران ودر هیچ کشوری دو مجری وتصمیم گیرنده نهایی وجود ندارد جز ایران واما در همه کشورهای دنیا هر مسولی که بیشترین قدرت را دارد باید ازهمه بیشتر پاسخگو باشد جز ایران
احمدی نژاد حاصل یک تقابل بود تقابلی که بعهدها گریبان طرفدارن و تایید کنندگانش رو گرفت.همه ما دیدیم که از نظر اقتصادی و سیاسی چه لطمه ای به حیثیت کشور وارد شد و در حال حاضر سوالی که از طرفداران اون موقع ایشون دارم اینه که نیایم شعار کلیشه ای بدیم که وضعیت فعلی شخص مهمه بیایم با شجاعت بگیم اشتباه کردیم.کسی که به اشتباه خودش اعتراف کنه شجاعت اینو داره که بتونه جلو صدمات آینده رو بگیره وگرنه آش همان آش و کاسه همان کاسه است
آقا تابناک
اون بدبخت که فکرشم نمیکرد یه تفکره
پایداری ها/ بهاری ها در سودای عصر ظهور(آخرالزمان) و منجی گرایی حجتیه ای ها از روزگار شیخ کافی و شیخ حلبی و... هستند. این نگرش همان اندیشه مارکسیستی- لنینیستی ضد دولت، نظام سرمایه داری با شعار ضدیت با امپریالیسم است که آنان مانند امروز ما، با همان بانک و دولت های به گمان خود استثمارگر کارگران در آرزوی گذار از سرمایه داری و ورود به کمونیسم و حاکمیت طبقه کارگر/ پرولتر می جنگیدند. ولی خود کشورهای کمونیستی از روس تا چین، کوبا و اینک کره شمالی همگی چرخش کرده/ چرخانیده شدند و حالا مثلا چین کمونیسم (پیشین) خود را رقیب اقتصادی آمریکای سرمایه داری/ فرا سرمایه داری قلمداد می کند. حالا هم این گونه آرمان های شکست خورده، در پوشش دین و تند گرایی(عدالت ورزی و ...) با همان زیر سازها، مدعی وقوع آخرالزمان/ پایان جهان شده، هر دولت و حاکمیت غیر معصوم را غیر مشروع دانسته و بر پایه حدیثی نبوی، آخرالزمان را مقارن بروز فریادهای مردمان محروم از ظلم حاکمان و قاضیان می دانند. این ها نسخه دیگری از تفکر داعشی را در سر دارند و هدف شان تسریع در ظهور منجی است(گرچه وجود دو برادر بر ریاست دو قوه البته جای پرسش اساسی دارد)، در حالی که منجی گرایی و پیدایش آخرالزمان، نسخه دینی همان تفکر مارکسیستی است که در رقابت یهودیت و مسیحیت جدید در اسلام شیعی رخنه کرده است. اگر مهدویت در این چهاردهه به خوبی بازشناسی و بازتعریف می شد، بی فایدگی ادعاهای چنین گروه هایی آشکارتر می شد و به جای دامن زدن به جنگ های منطقه ای و به فلاکت نشاندن مسلمانان، حاکمان دولت های شیعی، لا اقل به فکر جامعه رفاه به جای دولت های رفاه می افتادند. تصویر مردمان جوامع اسلامی امروز حد اقل برای این چهار دهه، چگونه با زندگی سعادت مند، عزت مند همراه شده است؟ مشتی حکام ابله کشورهای عربی، مردمان کشورهای خود را بدبخت کرده، و ما هم اگر خردمندانه، راه را از چاه تشخیص ندهیم، همه ملت را میهمان جام زهر خواهیم کرد. کمی هم مسایل را با نگاه انسانی تر باید حل کرد.
همه دولت ها به خصوص دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی هم در وضع موجود مقصرند. حراج کارخانجات ایران به قیمت مفت و رواج اشرافی گری و خصوصی سازی و حذف استخدام های رسمی دولتی و واریز درآمدهای نفتی ایران که میبایست برای ساخت این کشور و سرمایه گذاری خرج میشد به جیب پزشکان در زمان دولت های ایشان ابداع شد. من نمیگم احمدی نزاد بی تقصیر هست. در زمان ایشان هم فساد های مالی زیادی رخ داد اما کارهای خیلی خوبی هم برای مردم انجام داد. زمانی برای گرفتن یک خط موبایل باید 5 میلیون تومن پول میدادید و 5 سال در نوبت میمانید، حقوق بسیاری از بازنشستگان قبل از سال 76 زیر 500 تومن بود و احمدی نزاد آن را اصلاح کررد، احمدی نزاد بسیاری از افراد بیخانمان را خانه دار کرد و ...
1- کلمه کد خبر را از بالای این متن بردارید! و کلمه ای را برای آن انخاب کنید که بیانگر محتوای آن باشد!
2- این پرداخت یارانه که چکشش کرده اید و هی آن را بر سر جریان فکری احمدی نژاد می کوبید در زمان تمام تمام رئیس جمهوری ها در کشور وجود داشته است و در بودجه از اموال و درآمدهای کشور و ملت مظلوم ایران کسر می شده است و می شود. تنها تفاوت آن در زمان آن احمدی نژاد با دیگران در آین است که احمدی نژاد بخشی از آن را نقد و مستقیم دست نیازمندان جامعه می داد و بخشی دیگر را به سویه به مابقی افراد جامعه.- اما در زمان دیگران کل آن را به دست قیمهای خود خوانده ملت می دادند و آنها گاهی اوقات اندکی از آن را بصورت صدقه آنهم بصورت کالاهای بی کیفیت و بنجول و غیر ماندنی با اسامی مهم و حساس و اساسی به اندکی از افراد جامعه می دادند. -
آیا واگذار کردن سیستم های آب ، برق ، ارتباطات ، و وو که همه با ثروت عموم ملت ساخته شده است؛ به افراد خاص آنهم بصورت خاص آقتصاد را نابود نکده است؟ آیا این که نفت و گاز ملت به نیرو گاه الکی خصوصی داده شود و بعد برق تولید شده در نیروگاه ساخته شده با دارایی ملت به قیمت مصرف کننده اروپا به ملت فروخته شود موجب شکاف طبقاتی نشده است؟
آیا شرکت مخابرات ایران در حال حاظر به مردم ستم نمی کند؟ وقتی من (نوعی) یک خط تلفن ثابت را در زمانی که سکه بهار آزادی 15000 تومان بوده خریده ام 200000 تومان امروز آن را به بهانه پرداخت نکردن قبض دوره(که هیچگاه به دست من نرسیده) تخلیه می کند و با بدهی 9000 تومانی به من 150 هزار تومان می دهد و علی علی!!!!
ووو
خسته شدم! اصلا شما درست می گوئید همه بدبختی از پرداخت نقدی 4500به هر نفر به تساوی در زمان احمدی نژاد است وآن است که تمام ثروت کشور را به اژدها داده تا قورت بدهد
احمدی نژاد نه الان که در دوره ریاست جمهوری هم دنبال عدالت طلبی بود عدالتی که خود رهبر هم اقرار کرد در دهه سوم انقلاب نداشته ایم خود من 6ساله نفر اول یک آزمون جهت قوه قضاییه شده ام ولی دیوان عدالت به نفع قوه قضاییه مرا رد کرده است
صرف نظر از اینکه این نامه را چه کسی یا کسانی و با هر انگیزه ای نوشته باشند، اما حقیقت این است که اوضاع کشور به هیچ وجه امیدوار کننده نیست و کمترین نشانی از بهبود را نمی توان یافت. کافی است تا آدم کار اداری کوچکی داشته باشد و گذرش به اداره ای بیافتد تا شب اول قبر را در بیداری جو چشمش علم کنند! این مسئله، یعنی اصلاح امور اداری مسئله ای است که اصلاح آن نه تنها نیازی به بودجه های کلان حاصل از نفت ندارد، بلکه می تواند سبب صرفه جویی های عظیمی هم بشود. بسیاری از سء تدبیرها و سوء مدیریت هایی که هیچ ربطی به مسائل سیاسی و مالی ندارند و اصلاح آنها از مهمترین آرمان های انقلاب بود، به حال خود رها شده اند، جدای از این سیاست خارجی به شدت دشمن ساز ما که به انزوای ایران انجامیده است، راه هر بهبود اساسی در اقتصاد را بسته است و تحولی بنیادین در مدیریت داخلی و سیاست خارجی ضروری است، وگرنه وضعیت کنونی حکومت بسیار همانند سال های 55 است. !!!
اگر از بخشی از نامه که دردفاع از احمدی نژاد وکارنامه تیره اش بود بگذریم وصرف نظر ازاینکه این نامه ازطرف چه عقایدی نوشته شده وباچه هدفی;باقی مطالب راکاملا درست میدانم
من نامه را تماما خواندم حتی اسامی بسیاری از امضا کنندگان نامه را هم خواندم رد نام آشنایی در بین آنها ندیدم اشکالی هم ندارد وسیاه نمایی بی سابقه ای بود من قبول دارم که کشور در شرایط خوبی نیست ولی به ای سیاهی هم نیست ضمن اینکه فکر می کنم بسیاری از امضا کنندگان نامه ظاهرا از همان گروههایی هستند که از رانتهای دولت احمدی نژاد به مناسبی رسیدند از دسته همان بورسیه ای هایی که از پیگیری شرایط آنها جلوگیری شد آنها خود را از بوجود آمدن شرایط کنونی مبرا می دانند در صور تیکه پایه بسیاری از مشکلات در همان دوره ریخته شد بنظر من هیچکس یا گروهی نمی تواند مشکلات کشور را حتی در دو دوره ریاست جمهوری حل کند چنان ساختاراداره کشور درهم ریخته و پیچیده شده که با کمال تاسف باید گفت که رفع مشکلات خیلی خوش بینی می خواهد مثلا آنچه در همین نامه به آن اشاره شده وضعیت قوه قضاییه است سیاست بر این قوه بشدت سایه انداخته بعضی پروندهها بایگانی شوند و برخی خارج از نوبت رسیدگی می شود دست سارقی را قطع میکنند و لی دزدان بیت المال را رها میکنند اگر بپذیریم پایه هر پیشرفتی اجرای بیطرفانه عدالت است متوجه می شویم تا شرایط مطلوب چقدر فاصله داریم آنچه بر مجلس و دولت هم می گذرد با مشکلات فراوانی روبرو است انتخاب یک نمایند چقدر با مشکل روبرو شده یا انتخاب یک وزیر یا استاندار یا یک ریس دانشگاه
این 50کارشناس که شما فرموده اید مگر الان نظراتشان اجراء نمیشه پس چرا وضع دلارو بیکاری و ازدواج و ...این طوره
گرچه جواب این مطالب و اتهامات تکراری بارها داده شده اما باز هم میگم و شما هم منتشر نکنید.
1. درباره جریان های قدرت گرا و ثروت های انباشته از رانت شما هنوز دنبال سند میگردی؟ واقعا شک داری؟
2. درباره عملکرد 8 ساله دولت نهم و دهم آمارها هست. شما بی غرض مقایسه کن. ساخت بیش از 4 میلیون واحد مسکونی، یارانه 40 دلاری که پرداخت شد و در پی آن اصلاح الگوی مصرف و ...، پیشرفت های علمی ، حوزه نانو، هوا فضا و ...
3. درباره فاصله فقیر و غنی ضریب جینی رو قبل و بعد از دولت نهم و دهم مقایسه کنید.
4. درباره دستاویز قرار دادن اختلاس های زمان احمدی نژاد به نامه نمایندگان مجلس در تحمیل خاوری به احمدی نژاد مراجعه کنید. چه کسانی خاوری رو فراری دادن؟
5. درباره تقابل احمدی نژاد با مجلس حقیقت اینه که احمدی نژاد نخواست وارد لابی گری و بده بستان های سیاسی با مجلس بشه. دکتر در راه دفاع از منافع مردم به هیچ کس باج نداد. دمش گرم. فیلم منتشره در جلسه 15 بهمن 91 مجلس یک نمونه
6. درباره قوه قضاییه، متنسب با مقام و موقعیت اجرایی و پرهیز از حواشی، دکتر با نامه نگاری های محرمانه و جلسات غیرعلنی قوه قضاییه رو به چالش میکشید. به کارگیری دو نفر شاغل در قوه قضاییه چه دلیلی است بر موافقت دولت وقت با این قوه؟!! ضمن این که مرتضوی از اتهامات مالی تبرئه شد دفاع دکتر از مرتضوی دفاع از عدم دخالت مجلس در امور دولت بود نه شخص مرتضوی که در اون زمان هم هیچ محکومیتی برایش ثبت نشده بود.
تابناک عزیز شما اگر عادل هستید جوابیه های احمدی نژاد را در مورد اتهاماتی که به او نسبت می دهید را چاپ بفرمائید(اگر خدشه به منافعتان وارد نمی شود)
ماست سفید؟ سیاه!
مگردرطول 5سال صدارت روحانی ورفع تحریمها وبالارفتن قیمت جهانی نفت وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده روحانی چه گلی بسربازنشستگان فلاکت زده زدند جز فلاکت بیشتر ذلت بیشتر وخفت بیشتر فرقی بین روحانی واحمدی نژاد وجودندارد هردو وعده های دروغ دادند هردو آماردروغ ارایه کردند وهردو درگسترش فقر وفلاکت مشترک بودند
نمی خواید بس کنید و حتی خسوف و کسوف رو هم به گردن احمدی نژاد نندازید؟ بابا بسه
انتقاد سازنده همراه باپیشنهاد اجرائی باعث پیشرفت مملکت خواهد شد.پس باید ظرفیت های خودمان رابالاببریم وبه جای متهم کردن یکدیگر راههای برون رفت از مشکلات را پیداکنیم.هیچ یک از ما ها معصوم نیستیم.
من نيودم دستم بود
همه یادمون هست که در مناظرات تلوزیونی انتخابات سال 88 آقای مهندس م میگفت که
این آقا -احمدی نزاد -
صاف به دوربین نیگا میکنه و به مردم براحتی دروغ میگه
این اقا مملکت رو خراب میکنه و من خطر رو احساس میکنم و هشدار میدم و ....... /
اما کسی به حرفاش گوش نداد و الانه احمدی نزاد همون رو نمایان کرد که مهندس م میگفت
نکاتی درباره نامه‌ای که به همه ارکان نظام تاخته است؛ - بخش نخست/
سهم «تفکر احمدی‌نژادی» از مشکلات موجود چیست؟
تابناک عزیز تو بهترین رسانه مجازی وغیر مجازی بودی مگر اخیرا هخ شده ای که هرچه حرف حقو غیر قابل انتشار میدانی اگر نه این حرف حق رو منتشر کن تا پایان دولت آقای خاتمی مردم از نحوه اداره کشور راضی بودند هرچند در هر زمان میشود ایراداتی وارد کرد ولی من حیث المجموع مردم از نظام وکشور داری راضی بودند ولی این مشکلات که اخیرا اکثریت مردم را در صف ناراضیان قرار داده محصول سیاست خارجی بلند پروازانه وکارنابلدی دولت محمود و ترس ولرز ومحافظه کاری دولت شیخ دیپلمات میباشد ولی من امیدوارم با رعایت مردمسالاری واقعی و اقتصاد ملی ومقاوم وپرهیز از بریدن حبس برای امثال صادق زیبا کلام از این عقبه هم عبور کنیم من عاشق تولید ملی وقناعت ملی میباشم
بیایید اینطوری تصور کنیم که این نامه از طرف یک فرد عادی و بدون حمایت از جریان احمدی نژادی تهیه و به رهبر ارسال شده، اون وقت قضاوت به چه شکلی خواهد بود؟ آیا تمامی موارد ذکر شده در نامه حقیقت نداره؟ صدالبته که داره، قبول کنیم بعذ از 40 سال هنوز نتونستیم مملکت رو اداره کنیم، فساد از در و دیوار مملکت داره میباره.
تفکر احمدی نژاد هرچه باشد ، مورد کینه و عداوت کسانی است که یا دارای پست و مقام بودند و یا در سایه نفوذ در ارکان حکومت برای خود موقعیت سیاسی و مالی ایجاد کرده بودند .
از محاسن احمدی نژاد دست رد زدن بر سینه این قشر نابودگر و حمایت از طبقه متوسط به پایین جامعه بود .
از محاسن احمدی نژاد دستگیری و محاکمه و مجازات اطرافیانش بود که اگر نفوذ و قدرت داشتند هرگز این اتفاق نمی افتاد .
از محاسن احمدی نژاد نداشتن جای پا در انگلیس است که اگر داشت خود یا منتسبین به وی مثل دولتمردان فعلی مدارک تحصیلی اشان را از دانشگاه های انگلستان می گرفتند و بچه هایشان هم در آنجا درس می خواندند .
از محاسن احمدی نژاد صراحت وبی پرده گویی اوست که هیچ مقام و شخصیتی حاضر به مناظره با وی نیست ، چون حرفی ندارند که توجیه کننده اعمال خلاف شرع و قانونشان باشد .
از محاسن احمدی نژاد این است که مورد کینه و عداوت استکبار جهنی است و تا بحال هیچ مقامی از کشور های استکباری کلمه ای درتایید وی بر زبان نیاوردند و همیشه هم به او کینه می ورزند .
شما چه محاسنی دارید ؟
حالا اینکه احمدی نژاد نوشته یا خاتمی یا هاشمی خدا بیامرز یه طرف ولی اصل متن کاملا صحیح بود...شما ببین چقدر اوضاع مملکت سیاه و تیرست که کسی که خودش حامی تمامی این ارگان ها بود و کلی فساد داشت و به همون علتی که تو نامش نوشته با بازم داره راس راس میچرخه و نامه نگاری میکنه حالا خودش صداش درومده و ناله و فغان میکنه از جوره زمونه!!!
شکی نیست که بسیاری از گفته های پر از انتقاد این گروه به واقعیت نزدیک است. اما مسئله اینجاست که چه کسانی دارند این حرفها را میزنند؟! این گفته ها، از جنس همان حرفهای قشنگی است که رئیس جمهور محبوب این گروه در طی هشت سال ریاست جمهوری اش میزد. حرفهایی از قبیل حق آزادی و کرامت انسانی و رفاه و عزت و خوب زندگی کردن و زنده کردن آرمانهای اصیل انقلاب و... که خودش نیز آشکارا اعتقادی به آنها نداشت، که اگر داشت روش دیگری را برای اداره کشور در پیش میگرفت. حال آیا میتوان تصور کرد که اگر زمانی همین گروه همه کاره کشور شوند، اصولا حق آزادی و بیان انتقادی برای مخالفانشان قائل باشند؟ اگر بخواهند راه رئیس جمهور محبوبشان را (که در نامه خود نیز از ایشان و اطرافیان ایشان دفاع کرده اند) در پیش بگیرند، بعید به نظر میرسد که به اصول دموکراسی اعتقادی داشته باشند، مگر اینکه تکلیف خود را با آن هشت سال فلاکت بار روشن کرده و ضمن اعتراف به اشتباهات خود، از ایشان تبری بجویند.
البته ذكر عبارت دولتهاي نهم ودهم حربه اي به دست تحليلگر محترم داده كه فارغ از واقعيات عنوان شده تحليلي انجام دهد . بهتر بود بدون در نظر گرفتن طيفها وجناهها با استناد به مطالب ومشكلات عنوان شده ومقايسه آن با واقعيات واوضاع موجود تحليل صورت مي گرفت .مهم نيست اين نامه را چه كسي نوشته .اصلا فرض براين قرار دهيد كه يك كسي از از ايادي استكبار اين نامه را تهيه نموده .به وجدان خود مراجعه نماييد كداميك از اين مشكلات سياه نمايي است؟كداميك از واقعيات امروز به دور است؟ چرا فرا فكني مي كنيد ؟ انكار وضع موجود وپاك كردن صورت مسئله شايد از شما تحليل گر محترم يك چهره موجه در رسانه ها وجرايد داخلي غير مستقل مثل كيهان نشان دهد ولي واقف باشيد كه شما نيز وجهي از مشكلات اشاره شده را تشكيل ميدهيد كه اذهان عمومي را به انحراف مي كشانيد
دولت دکتر احمدی‌نژاد هم مثل تمام دولت های بعد از انقلاب دارای نکات مثبت و منفی است. احمدی نژاد با دولت نهم و دهم در واقع میخواست و میخواهد جریان خود را بعنوان جریان سوم قدرت در کنار اصول گرایان و اصلاح طلبان مطرح کرده و جناحی جدید در کنار این دو جناح صاحب قدرت به ایران تحمیل کند. مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی موجود در ایران رامیتوان نتیجه اشتباهات مدیریتی دولت دکتر احمدی‌نژاد عنوان کرد به شرطی که نقش دو جناح دیگر و باندهای فساد اقتصادی و اجتماعی و سیاسیون و میلیارد شده و آقازاده‌ها را هم در کنار آن قید و نقش آنها در بوجود آمدن این بحران ها مورد بررسی قرار داد. دولت دکتر احمدی‌نژاد نکات مثبت فراوانی هم در ایران بجای گذاشت که نتیجه آن قشری طرفداران از طبقات مستضعف و روستایی را برایش به ارمغان آورد. در کل مردم به خاطر سکوت احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری اش در زمینه ها و بحران های آن دوره نقش ایشان به عنوان یک اپوزیسیون را نمی پذیرند و تنها تلاش ایشان برای استفاده از استراتژی این بعد سیاسی تنها برای نجات یارانش از پرونده سازی های جناح اقتدارگرا بیش نیست و احمدی نژاد در پاسخگویی به مردم در زمینه مسئولیت هایش ناکام مانده است.
اول مقاله گفتی به بررسی اینکه کی این نامه رو نوشته انقلابی بوده یا نبوده چه تفکری داره نمیپردازیم....ولی در تمامی بخش های مقاله دقیقا به این پرداختین که نویسنده کی بوده تفکرش چی بوده و چه کارها کرده!!
شما به متن نامه میپرداختین که دروغه یا راسته بهتر بود!
گویا یک عده آدم دارن کانالها و سایتهای مختلف را رصد میکنند که هرجا اسمی از احمدی نژاد آورده شد،آنها سریع پیام تشکر از زحمات دکتر را درج کنند،غافل از اینکه زحمات احمدی نژاد را باید در میان تپه ها و کوهها گشت و جویا شد ،تا جای سالمی بتوان یافت!
کسی را بخواهند اعدام هم بکنند اجازه دفاع به او می دهند اصلا احمدی نژاد خیلی بد باشه ولی اگه راست میگوید با احمدی نژاد و اطرافیانش مناظره کنید و مردم هم مشاهده و قضاوت کنند ولی این که تهمت بزنید و بعد با زور و زندانی کردن و قدرت رسانه هایتان خودتان را مظلوم هم نشان بدهید درست نیست احمدی نژاد اگه این قدر بد بود چرا شورای نگهبان او را قبلا دوبار تایید صلاحیت کرد و حالا که دو دور قبلا رئیس جمهور بوده چرا رد صلاحیتش کردید خب تایید صلاحیت می کردید مردم تصمیم به انتخاب می گرفتن مگه نمیگید هشت سال بد بود مردم رای نمی دادند این چند سال اخیر تابناک هر روز علیه احمدی نژاد مطلب نوشته یعنی از شیطان هم اینقدر انتقاد نکرده فیلم تمجید های شما از او در دوران رئیسات جمهوری او موجود است نوبت شما هم میرسد آسیب به نوبت
تحمیلِ زیاد احمدی نژاد، کتابِ "بیشعوری" خاویر کرمنت را خونده که خودش را ورای مشکلات امروز کشور میداند و همیشه فقط از دیگران طلبکار است.و میگوید تمام مشکلات را دیگران بوجود آورده اند،یا "اگر از قانونی خسته شدی،یکی دیگه بساز و باز اون قانون رو هم نقض کن"
متاسفانه این گرونی ارز رو هم انداختین گردن احمدی نژاد. من به سئوال دارم. آیا به دموکراسی اعتقاد دارین؟ به نظرات ملت اعتقاد دارین؟ به انتخاب ملت اعتقاد دارین؟ پس بذا خود ملت جواب احمدی نژاد رو تو انتخابات ریاست جمهوری بدن.
در زمینه اقتصادی آمارهای نهادهایی که زیر نظر دولت وقت فعالیت می کردند، کاملا گویاست. احمدی نژاد چه از خاتمی تحویل گرفت و چه چیزی را در سال 92 تحویل داد؟
تابناک با چه جراتی اسم خاتمی را آوردی!!!!
بیچاره ملتی که محتاج قهرمان باشد
همینکه رسانههایی مثل تابناک از احمدی نژاد بد میگن دلیل محکمی برای خوب بودن احمدی نژاد است.
مردم دارن تازه تازه قدر احمدی نژاد روحس میکنند
40 سال از انقلاب می گذرد و 8 سال احمدی نزاد رئیس جمهور بود . دو جزب اصولگرا و اصلاح طلب 32 سال در راس امور بودند . البته که بیشترین سهم خرابکاری مربوط به این دو حزب است مخصوصا اصلاح طلب ها .
روزگاری در تلویزیون می شنیدیم که فلان جاده فلان کارخونه فلان پول به حساب مردم واریز شد . می شنیدیم که فضا پیما فرستادیم هوا . به غنی سازی اورانیوم 20 درصدد رسیدیم . تعداد زیادی مسکن تحویل مردم داده شد .
اما الان چی همش می شنویم که فلان کارخونه ورشکسته شد پول ها را دزدین و بردن خارج غنی سازی از بین رفت تورم اومد پایین وضعیت اقتصادی مردم هم که از بین رفت . دم انتخابات به مردم پول می دن و بعد از جیب مردم دها برابر بر می دارند .
حالا خودت ببین سهم کی بیشتره ....
زمانی که احمدی نژاد رئیس دولت شد پراید 6 میلیون بود وقتی رفت 20 میلیون شده بود ..... سیاستهای نابخردانه در عرصه خارجی و تحریم ها باعث شد دلار 900تومنی بشه 3500 تومن و همچنان هم این رشد ادامه داره.... من که به ایشون رای دادم مثل چی پشیمونم ولی می بینم همچنان یک عده از این آقا حمایت می کنن، واقعا این نفرات با خودشون چی فکر کردن در حیرتم
حافظه تاریخی ما ضعیف هست . از زمان قاجار تا کنون بدترین دولت و پولدارترین و پوپولیسم ترین دولت ، دولت احمدی نژاد بود .
تابناک هم تنها خبرگزاری راست گرا بود همان موقع انتقاد میکرد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل