بازدید 1557

نارضایتی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از انتصاب نظامیان در دولت ترامپ

دریادار بازنشسته مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در دولت‌های جورج دبلیو بوش و باراک اوباما گفت شدیدا از بابت ایفای نقش مقام‌های نظامی مثل ژنرال بازنشسته جان کلی در سمت‌های سیاسی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نگران است.
کد خبر: ۷۸۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 09 April 2018

دریادار بازنشسته مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در دولت‌های جورج دبلیو بوش و باراک اوباما گفت شدیدا از بابت ایفای نقش مقام‌های نظامی مثل ژنرال بازنشسته جان کلی در سمت‌های سیاسی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نگران است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، مایک مولن در مصاحبه با فرید زکریا مجری این شبکه گفت: نگران است که ایفای نقش مقام‌های نظامی بدون آنکه یک سیاستمدار باشند و کاندیدای سمت‌های سیاسی بوده باشند و اقدامات سیاسی انجام بدهند منجر به تضعیف ارتش به عنوان یک نهاد غیرسیاسی شود.

او گفت که مشخصا نگرانی زیادی درباره جان کلی دارد و اینکه نگران است او به شکل غیرمستقیم منجر به تضعیف ارتش کشورمان شود زیرا این سمت او در کاخ سفید به عنوان رئیس دفتر یک سمت عالی سیاسی محسوب می‌شود.

مولن گفت: با وجود آنکه بسیاری از گماشتن نظامیان در دولت دونالد ترامپ نظیر انتصاب جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع و هربرت مک‌مستر به عنوان مشاور امنیت ملی راضی بوده‌اند اما من چنین رضایتی را ندارم.

مولن تاکید کرد: او در کشورهایی که ژنرال‌ها و دریادارها در آنها مسئولیت داشته‌اند حضور داشته است و با وجود آنکه برخی از مردم با این موضوع مشکلی ندارند اما این کشورها کشورهایی نبودند که آمریکایی‌ها بخواهند در آنها از بچگی بزرگ شده باشند.این کشورها بیشتر کشورهای تحت رهبری یک دیکتاتور بوده‌اند تا اینکه کشورهای دموکراتیک و برخوردار از آزادی باز بودن فضا باشد.

مولن گفت: ماتیس،‌ کلی و مک‌مستر سیاستمدار نیستند اما در حال فعالیت در این جهان سیاسی در داخل کاخ سفید هستند.

مولن که در دولت‌های دو رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای مدت چهار سال خدمت کرده گفت که این جهان را به خوبی درک می‌کند.

وی اظهار کرد: این دربردارنده یک محیط سیاسی دشوار و سخت است و در عین حال می‌تواند بسیار مسموم باشد و مردم را از بین ببرد.

اخیرا مک‌مستر از سمت مشاور امنیت ملی دولت ترامپ کنار گذاشته شد و گزارش‌هایی نیز درباره وجود تنش‌هایی میان ترامپ و جان کلی منتشر شده است.

مولن اظهار کرد که از مشاهده اینکه کلی به عنوان یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته با مطبوعات درباره تجربه‌اش درمورد کشته شدن پسرش در افغانستان صحبت می‌کند تا انتقادهای مطرح شده درباره گفت‌وگوی ترامپ در سال گذشته میلادی با همسر بیوه یک نظامی کشته شده آمریکایی در نیجر را رد کند، نگران شده است.

وی تاکید کرد: دیدن اینکه جان کلی سیاسی کاری می‌کند و از اتفاق کشته شدن پسرش استفاده می‌کند تا نتایج سیاسی به نفع ترامپ بگیرد بسیار مایه نگرانی من شد.

مولن گفت: ما در ارتش غیرسیاسی هستیم. آنها این موضوع را زمانی می‌فهمند که ما وقتی یونیفرم‌های خود را از تنمان دربیاوریم چیزی به جز شهروندان عادی نیستیم اما همه از جان کلی به عنوان ژنرال کلی یاد می‌کنند نه آقای کلی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی