بازدید 25926

ایران مسافر جام ملت‏های آسیا 2011 شد

در این مسابقه آنچه بیش از هرچیز به چشم می‌آمد ضعف داوری بود. داور چینی مسابقه در دقایقی از بازی کنترل مسابقه را از دست داده بود و در تصمیم‌گیری‌هایش نیز اشتباه‌های زیادی به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۸۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۳ 06 January 2010
در شرایطی که سنگاپوری‏ها پیش‏تر برابر ایران به توپ بسته شده بود، مردان افشین قطبی در دور پنجم مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام ملت‏های آسیا، برابر تیمی که حکم تیم‏های لیگ دسته دو ایران را داشت با دریافت یک گل و به ثمر رساندن سه گل به برتری رسیدند و تا اینجای کار همراه ژاپن، بحرین، امارات و چین دیگر صعود کنندگان راهی جام ملت‏های آسیا شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های آسیا روز گذشته (چهارشنبه) با برگزاری 9 دیدار پیگیری شد که طی آن تیم‌های ایران، ژاپن، بحرین و امارات با پیروزی برابر رقیبان خود به مرحله نهایی این مسابقات صعود کردند و تیم چین نیز با تساوی در دیدار برابر سوریه جواز حضور در پیکارهای جام ملتهای 2011 آسیا را به دست آورد.

عصر چهارشنبه در ادامه دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال سنگاپور و ایران به دیدار هم رفتند که این دیدار در پایان با پیروزی سه بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید تا مسئولان فدراسیون فوتبال قدری با اطمینان و اعتماد به نفس از عملکرد ضعیف قطبی در دیدارهای اخیر دفاع کرده و از عدم تغییرش تحت هر شرایط سخن به میان آورند.

در این مسابقه که سيدمهدى رحمتى، خسرو حيدرى، سيدجلال حسينى، هادى عقيلى، ميلاد ميداودى (از دقيقه ۷۰ كريم انصارى فرد)، احسان حاج صفى، مهرزاد معدنچى، آندرانيك تيموريان، پژمان نورى، ميلاد زنيدپور (از دقيقه ۵۷ غلامرضا رضايى) محمدرضا خلعتبرى (از دقيقه ۲+۹۰ حسين كعبى) برای ایران به میدان رفته بودند، حسن سانى، پروشيچ، اماجاديه، نور عالمشاه، هايزان، دانيال بنت، فرزام نواذ (از دقيقه ۴۶ خيرى امرى)، رضوان محمد، شيفول عيسى، الكساندر دوسيچ (از دقيقه ۶۰ آيندرا دال) مستوويچ فخرالدين (از دقيقه ۷۶ لوك رحمان) در ترکیب تیم میزبان قرار گرفتند.

تيم ملي ايران در دقيقه 11 روي حركت انفرادي معدنچي و خطاي بازيكن حريف در محوطه جريمه صاحب ضربه پنالتي شد كه هادي عقيلي آن را تبديل به گل كرد. 2 دقيقه بعد هم معدنچي روي پاس اشتباه مدافع سنگاپور در شرايطي تك به تك دومين گل ايران را به ثمر رساند تا قطبي نفسي به راحتي بكشد.

در ادامه سنگاپور هم نشان داد تيم چندان دست و پا بسته‌اي نيست. آنها در دقيقه 32 با استفاده از تعلل خط دفاعي روي توپ ارسالي، با ضربه سر عالم شاه به گل رسيدند و تا قبل از آن‌كه دروازه‌شان براي بار سوم باز شود، آنچنان روي دروازه ما فشار آوردند كه حتي يك بار تير دروازه، مانع از گلزني‌شان و به‌تساوي كشاندن بازي شد.

قطبي براي رهايي از اين فشار غلامرضا رضايي را در دقيقه 56 به جاي ميلاد زنيدپور به ميدان فرستاد و اتفاقا همين بازيكن 7 دقيقه بعد روي يك حركت تيمي زيبا و پاس پشت پا خلعتبري سومين گل ايران را وارد دروازه حريف كرد.

در ادامه حضور كريم انصاري‌فرد به جاي ميلاد ميداوودي هم به روان‌تر شدن حركت هجومي تيم در 20 دقيقه پاياني كمك كرد، اما ملي‌پوشان نصيبي از موقعيت‌هاي به دست آمده‌ نبردند تا بازي با همان نتيجه 3 بريك به پايان برسد.

در این مسابقه آنچه بیش از هرچیز به چشم می‌آمد ضعف داوری بود. داور چینی مسابقه در دقایقی از بازی کنترل مسابقه را از دست داده بود و در تصمیم‌گیری‌هایش نیز اشتباه‌های زیادی به چشم می‌خورد.

تیم ملی ایران با این پیروزی 10 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا باقی ماند.

دیدار رفت این دو تیم با حساب 6 بر صفر به سود تیم ملی ایران پایان یافته بود و این خود گواه خوبی است که تیم ملی ایران از سطح توانمندی‏هایش به مراتب کاسته شده اما به هر حال مدیران فدراسیون فوتبال به سرمربی و کادر فنی تیم ملی بزرگسالانشان همچون تیم ملی امید اعتقاد دارند و باید دید سرنوشت این اعتقادات به کجا خواهد انجامید.

در این دیدار پرحاشیه، شماره پیراهن‏های هرکدام از بازیکنان تیم ملی در منطقه‏ای از پیراهن نوشته شده بود که اتفاق جالبی برای تیم ملی یک مملکت نیست و البته به واسطه حضور برخی تماشاچیان و بروز برخی رفتارهای سیاسی، میان ایرانی‏های حاضر در ورزشگاه درگیری گردید که به دستگیری یک لیدر ایرانی توسط پلیس منجر شد.

پس از صعود تيم ملي ايران به مسابقات جام ملت‌هاي آسيا، جلسه‌اي مشترک با بازيکنان و کادرفني برگزار شد و ضمن تشکر از بازيکنان براي انجام يک ديدار خوب و صعود به مسابقات جام ملت‌هاي آسيا و همچنين حضور بازيکنان در يک اردوي 15 روزه که بدون وجود هيچ گونه مشکل خاصي بوده است، پاداش 4400 دلاري را به بازيکنان و کادر فني تيم ملي پرداخت شد که 3000 دلار بابت برد مقابل سنگاپور بوده(!)و 1400 دلار نیز بابت هزينه روزانه بازيکنان و کادر فني است.

اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان پس از توفقی 10 ساعته در یکی از هتل‏های تحت پوشش شرکت هواپیمایی قطر حوالی ساعت 2:50 دقیقه بامداد جمعه شهر دوحه را به مقصد تهران کردند و پس از پروازی 2 ساعته حوالی ساعت 5 بامداد روز جمعه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شدند.

بر این اساس تنها در گروه 2 این مسابقات با توجه به پیروزی عمان برابر اندونزی و تساوی کویت برابر استرالیا، تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی جام ملت‌های 2011 آسیا هنوز مشخص نشده است و دیدارهای روز پایانی این گروه بین تیم‌های استرالیا - اندونزی و عمان - کویت، چهره 2 تیم برتر را برای حضور در جام ملت‌ها مشخص می کند.

نتایج کامل دیدارهای دور پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های 2011 آسیا به شرح زیر است:

گروه 1
یمن 2 - ژاپن 3
بحرین 4 - هنگ کنگ صفر
جدول رده بندی:
1- ژاپن 12 امتیاز - تفاضل گل 11+ (5 بازی)، 2- بحرین 12 امتیاز - تفاضل گل 11+ (4 بازی)، 3- یمن 3 امتیاز (4 بازی)، 4- هنگ کنگ بدون امتیاز (5 بازی)

گروه 2
اندونزی یک - عمان 2
کویت 2 - استرالیا 2
جدول رده بندی:
1- کویت 8 امتیاز - تفاضل گل 1+، 6 گل زده، 2- استرالیا 8 امتیاز - تفاضل گل 1+، 5 گل زده، 3- عمان 7 امتیاز، 4- اندونزی 3 امتیاز

گروه 3
امارات یک - مالزی صفر
جدول رده بندی:
1- ازبکستان 9 امتیاز (3 بازی)، 2- امارات 6 امتیاز (3 بازی)، 3- مالزی بدون امتیاز (4 بازی)

گروه 4
چین صفر - سوریه صفر
لبنان یک - ویتنام یک
جدول رده بندی:
1- سوریه 11 امتیاز، 2- چین 10 امتیاز، 3- ویتنام 5 امتیاز، 4- لبنان یک امتیاز

گروه 5
سنگاپور یک - ایران 3
تایلند صفر - اردن صفر
جدول رده بندی:
1- ایران 10 امتیاز، 2- تایلند 6 امتیاز - تفاضل گل 1+، 3- سنگاپور 6 امتیاز - تفاضل گل 8-، 4- اردن 5 امتیاز

تاکنون تیم‌های عراق (قهرمان)، عربستان (نایب قهرمان) و کره جنوبی (مقام سوم) دوره گذشته این مسابقات، هند (قهرمان چلنج کاپ آسیا)، قطر(میزبان مسابقات) و تیم‌های ازبکستان، ایران، ژاپن، بحرین، سوریه، امارات و چین (تیم‌های برتر گروه‌های 5 گانه) جواز صعود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های 2011 آسیا را بدست آورده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری