بازدید 2627
۱

آیا محققان با تعداد مقالات زیاد معلمان خوبی هستند؟

کد خبر: ۸۰۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 07 June 2018

یک مطالعه هلندی نشان داده دانش آموزانی که به وسیله برجسته‌ترین محققان آموزش داده می‌شوند بهترین نمرات را کسب نمی‌کنند.

به گزارش دانشجو، یک مطالعه هلندی نشان داده دانش آموزانی که به وسیله برجسته‌ترین محققان آموزش داده می‌شوند بهترین نمرات را کسب نمی‌کنند. بر اساس این مطالعه، صرفا با داشتن محققان خوب نمرات دانشجویان مقطع کارشناسی بهبود نیافت.

محققان معلمان و نمرات هزاران دانش آموز از دانشکده تجارت و اقتصاد دانشگاه ماستریخت را تجزیه تحلیل کردند که در آن دانش آموزان به صورت تصادفی به معلمان در یک روش خاص اختصاص داده شدند، اما در نهایت همه یک آزمون را دادند.

این مطالعه سپس کیفیت تحقیق معلمان را با توجه به پیشینه‌ی آن‌ها محاسبه کرد. این مطالعات نشان داد که داشتن یک معلم با تعداد زیادی مقاله منتشر شده یا مقالات منتشر شده در مجلات بسیار بزرگ باعث نمی‌شود دانش آموزان نمرات بهتر و بالاتری کسب کنند.

تنها استثتا دانشجویان کارشناسی ارشد بودند که وقتی توسط معلمانی که تحقیقات منتشر شده با کیفیت بالا داشتند نمرات بهتری کسب کردند. هرچند این مطالعه نشان داد که دانشجویان کارشناسی ارشد این معلمان را جز معلمان خوب رتبه بندی نمی‌کنند.

به طور کلی، این مقاله می‌گوید دانشجویان کارشناسی به معلمان با گزارشات منتشر شده قوی نمره‌ای پایینتر از حد متوسط دادند.

روئل ون الک از اداره‌ی CBP هلند برای تحلیل سیاست‌های اقتصادی، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید که آن‌ها نتوانستد میان محققان با کیفیت بالا و معلمان با کیفیت خوب به ویژه در مقطع کارشناسی ارتباطی پیدا کنند.

وی گفت:، رسیدگی به ارتباط بین کیفیت تحقیق دانشگاهیان و عملکرد آموزشی آن‌ها اهمیت دارد، زیرا می‌تواند به دانشگاه‌ها کمک کند تا منابع را به طور موثرتری توزیع کنند. به عنوان مثال، اگر از محققان برجسته تقاضا شود تا تدریس کنند بهتر است آن‌ها به دوره‌های کارشناسی ارشد اختصاص داده شوند.

دکتر والک گفتند که این امر منطقی است که دانشجویان کارشناسی ارشد نتایج بهتری از محققان با کیفت بالا که در رشته‌ی خود متخصص هستند، بدست آورند، "چون دوره‌ی کارشناسی ارشد بیشتر به زمینه‌ی موردعلاقه معلمان اختصاص داده شده و دانشجویان بیشتر انگیزه می‌گیرند، در حالی که دوره‌های کارشناسی بیشتر عمومی است "

او همچنین اضافه کرد که این واقعیت که دانشجویان ارشد با محققانی که کیفیت کارشان بالا است، نمره خوبی کسب می‌کنند، اما آن‌ها را به خوبی رتبه بندی نمی‌کنند نشان میدهد که دو اقدام – نمره و ارزیابی دانش آموزان –یکسان نیست.

وی گفت:، این نشان می‌دهد که دانش آموزان ارزش معلمان را بر مبنای جنبه‌هایی غیر از نمره، مانند اینکه چقدر شخصیت آنهارا دوست دارند می‌دانند و بنابراین وقتی که به رتبه بندی کیفیت تدریس می‌پردازیم هردو اقدام مفید هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانش آموز به معنای دانشجو نیست. حتی اگر در انگلیسی با یک کلمه بیان شوند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی