بازدید 31186
«نشنال اینترست» تحلیل کرد؛

آیا مولر و تحقیقاتش منجر به حمله ترامپ به ایران می‌شود؟

هدف هرگونه جنگ احتمالی ترامپی می‌تواند ایران باشد. دولت تا همین‌جا نیز کمپینی قوی برای افزایش تنش و خصومت با ایران داشته و درنتیجه پیش‌زمینه‌های یک جنگ با ایران را فراهم کرده است. تنش‌های عمداً افزایش‌یافته امکان برخوردهایی که منجر به ایجاد یک جنگ شده یا عذری برای آن تلقی شود را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 26 August 2018

تحقیقات مولر و اعلام مجرم بودن مایکل کوهن، وکیل دونالد ترامپ در جریان تحقیقات مربوط به تخلفات انتخاباتی سال 2016 آمریکا مستقیم منجر به طرح موضوع استیضاح دونالد ترامپ شده است. از آنجایی ‌که این پرونده شامل موضوعات اخلاقی نیز می‌شود، یادآور داستان بیل کلینتون شده. اغلب این داستان‌ها متوجه سیاست داخلی آمریکاست و بیشتر متوجه این ماجرا که دموکرات‌هایی که زمان بیل کلینتون رابطه او با یکی از کارمندان کاخ سفید را کم‌اهمیت جلوه می‌دادند، آیا اکنون در خصوص مسأله ترامپ دچار سردرگمی خواهند شد؛ هرچند پرونده کلینتون شامل تخلفات از مسائل مالی انتخاباتی نبود.

آیا مولر و تحقیقاتش منجر به حمله ترامپ به ایران می‌شود؟

کسانی که بیشتر علاقه‌مند به موضوعات سیاست خارجی و امنیت هستند، ممکن است تمرکز خود را بر ابعاد دیگری از طرح ماجرای کلینتون و مونیکا لوینسکی در آن زمان قرار دهند. زمانی که کلینتون پس از حملات القاعده به سفارتخانه‌های ایالات‌متحده در نایروبی و دارالسلام بیست سال پیش در چنین ماهی، دستور حمله موشکی با موشک‌های کروز علیه تأسیسات مرتبط با القاعده را در افغانستان و سودان داد، برخی از مخالفان سیاسی او را به استفاده از این حملات برای تقویت حمایت داخلی که به خاطر روابطش با لوینسکی تضعیف شده بود، متهم کردند. این اتهامات بیش از همه به خاطر زمان این حملات بود؛ یعنی سه روز بعد از آن‌ که کلینتون اعتراف کرد، افکار عمومی را در خصوص روابطش با لوینسکی گمراه کرده است.

هرچند بررسی همه فاکتورهای تأثیرگذار در افکار کلینتون در آن زمان غیرممکن است، ارائه استدلالی متقاعدکننده از این‌که مسأله شکاف سیاسی داخلی انگیزه اصلی او از این حملات بوده هم دشوار است. یک گروه تروریستی به دو سفارتخانه آمریکا حمله کرده بود؛ اقدامی که علیه منافع آمریکا تلقی می‌شود و نه ‌تنها آن روز بلکه همین امروز هم یک پاسخ قاهرانه را نه ‌تنها توجیه بلکه الزام می‌کند. دستور کلینتون برای حمله حمایت دوجانبه هر دو حزب در کنگره را داشت از جمله حمایت نیوت گنگریچ سخنگوی کنگره که گفت رئیس‌جمهور دقیقاً کار درست را انجام می‌دهد. زمان این حملات بر اساس گزارش‌هایی از حضور اسامه بن‌لادن و برخی دیگر از رهبران القاعده در یکی از اهداف تعیین‌شده، انتخاب شده بود.

با ‌وجود این، سوءظن در خصوص اقدام کلینتون و ارتباط آن با مسأله تضعیف حمایت داخلی به ‌قدری پایدار بود که برای مدتی یک برچسب را بر اقدام کلینتون قرار داد: سناریوی معروف «سگ را نشان بده» - Wag the Dog. این برچسب بعد از یک فیلم مشهور در آن زمان مطرح شد که داستان آن ماجرای دست‌وپا کردن یک حمله نظامی از سوی کاخ سفید برای منحرف کردن افکار از ماجرای رابطه جنسی رئیس‌جمهور بود. علاوه بر این، تاریخ طولانی جنگ‌های خارجی آمریکا که منجر به تقویت سیاسی رهبران شده و مزایای یک رژه با پرچم را برای آن‌ها به همراه داشته، این پرسش را توجیه می‌کند که آیا یک رهبر سیاسی محاصره شده در دوره و اقدامات خود، امکان استفاده از نیروی نظامی برای خروج خود از تنگنا را دارد یا نه؟

اگر دونالد ترامپ به دنبال چنین سناریویی باشد، به نظر حمله به یک گروه تروریستی تأثیر کافی برای آنچه او می‌خواهد، نداشته باشد. حمله به گروه القاعده در افغانستان یا هر جای دیگر تفاوت زیادی با عملیات خارجی فعلی آمریکا نمی‌کند. همین مسئله در مورد گروه شبه‌دولتی تروریست داعش نیز مطرح است.

هدف هرگونه جنگ احتمالی ترامپی می‌تواند ایران باشد. دولت تا همین‌جا نیز کمپینی قوی برای افزایش تنش و خصومت با ایران داشته است و در نتیجه پیش‌زمینه‌های یک جنگ با ایران را فراهم کرده است. تنش‌های عمداً افزایش‌یافته امکان برخوردهایی که منجر به ایجاد یک جنگ شده یا عذری برای آن تلقی شود را افزایش داده است.

در نتیجه پرسش فعلی این است: آیا مشکلات سیاست داخلی و اتهامات قانونی دونالد ترامپ او را عمداً به سمت یک چنین جنگی سوق می‌دهد؟

احتمالاً او شخصاً هنوز مشکلاتش را تا این حد بزرگ نمی‌بیند که دست به این جنگ بزند. ترامپ در حال حاضر در ظاهر فردی که فعالانه به دنبال جنگ باشد نیست. دشمنی بی‌پایان در خصوص ایران تا همین‌جا هم همه اهدافی که مدنظر بوده را تأمین می‌کند. ایجاد تنش‌های بی‌امان با ایران هم که اکنون مانع از هرگونه تنش‌زایی میان ایران و آمریکا شده، اغلب اهداف رژیم‌هایی مانند اسرائیل، عربستان و امارات را که ترامپ تا جایی که موضوع مربوط به ایران باشد از سیاست آن‌ها حمایت می‌کند، تأمین کرده است.

شاید برخی از اعضای دولت ترامپ از جنگ با ایران استقبال کنند؛ بیش از همه مشاور امنیت ملی جان بولتون که هنوز هم معتقد است جنگ عراق ایده خوبی بود. این مشاوران در موقعیتی هستند که ترامپ را به سمت جنگ سوق دهند، ولی آن‌ها توسط دیگران به ‌ویژه وزیر دفاع جیم متیس که مانند بقیه از ایران نفرت دارد، اما به‌ خوبی مضرات یک چنین جنگی را می‌داند، بازداشته می‌شوند.

آیا مولر و تحقیقاتش منجر به حمله ترامپ به ایران می‌شود؟

اگر بازپرسی‌های جزایی در حال اجرا پیرامون ترامپ به نقطه‌ای برسد که منجر به از میان رفتن بنیان‌های حمایت سیاسی ترامپ شود، ممکن است او به این نتیجه برسد که زمان آزمودن این تاکتیک انحرافی فرارسیده است. به دو دلیل ترامپ بیش از همه رؤسای جمهور دیگر که انتخاب مشابه داشتند، با احتمال بیشتری به سمت جنگ خواهد رفت. نخست این‌که تاکنون ترامپ به ‌خوبی نشان داده که طبیعت وی در اتکا به چنین اقدامات تخریبی، بسیار قوی است و این را بیش از همه در سخنان و توییت های خود نشان داده است. یکی از دلایلی که سخنان و مشکلات دولت ترامپ هیچ‌گاه منجر به ایجاد یک مخالفت قوی در برابر وی نشده این است که این معضلات به‌قدری سریع با معضلات بعدی دنبال می‌شود که به‌سرعت تمام توجهات را از یک موضوع به موضوع دیگری منتقل می‌کنند. در نتیجه تمرکز و عمیق شدن در نقد سیاست‌ها و گفته‌های ترامپ در حالی ‌که با یک موضوع دیگر پوشیده شده است، بسیار دشوار می‌شود.

دلیل دوم آنکه ترامپ به شکل تاکتیکی متکی و متمرکز بر هر آن چیزی است که به ‌سرعت و بلافاصله منجر به افزایش حمایت و موقعیت سیاسی او شود و به ‌ندرت متوجه اقدامات استراتژیکی است که برای آینده و بلندمدت به نفع ملت آمریکاست. در نتیجه کاملاً پذیرفتنی و قابل‌قبول است که اقدام به یک جنگ با ایران کند بدون آن‌که تأثیرات و نتایج مصیبت‌بار آن را در نظر گرفته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۶
زودتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
نترسید جنگ با ایران نتخواهد بود اما در سوریه احتمال دخالت نظامی و جنگ در سوریه بالا هست.با توجه به گزارشاتی هم که از سوریه میرسه مبنی بر اینکه آمریکا رادارهای پیشرفته در شمال وشمال شرق سوریه نصب کرده این امر بعید نیست.
چون نبرد ادلب یعنی پایان جنگ در سوریه وپیروزی برای ایران وروسیه که از سوریه حمایت کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
ترامپ احتیاج به جنگ ندارد
همینو کم داشتیم.. من که خودم معتقدم پشت پرده مطرح شدن طرح استیضاح ترامپ لابی صهیونیستی به رهبری نتانیاهو و بن سلمانه که مجبورش کنه برا فرار از این مخمصه و انحراف افکار عمومی یک جنک منطقه ای راه بندازه که ایران دم دست ترین کشور و بهترین بهانه است.
پاسخ ها
داند ترامپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
متاسفانه تمام تحلیل ها نشون میده امکان جنگ با ایران وجود نداره
متاسفم نتانیاهو
قابل توجه مسئولانی که می گویند جنگ نمیشود.ما ایرانیان یاد گرفته ایم صحبت های شما را وارونه تعبیرکنیم. چون هر کاری گفتید بر عکش عمل شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
آره با چه اطمینانی هم میگن جنگ نمیشه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
واقعا درسته
همین چند روز پیش گفتن قیمت خودرو تغییر نمیکنه
پراید 20 تومنی شد 40 تومن
میگن جنگ نمیشه ولی بزودی زمینه شو اماده تر میکنن
میگین نه نگاه کنییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
چندین دهه می گن می خواهند بجنگند پس چی شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
الان چهل ساله میگن امروز فردا آمریکا حمله میکنه. ما دیگه به این شایعات عادت کردیم. آمریکا به ایران حمله نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
متاسفم
ناشناس
| Thailand |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
در نزد دیپلماتها معرف است
دولت انگلیس هر صحبتی که می کنه یا هر موضعی که می گیره در عمل وارونه عمل می کنه
چنین چنگی خاورمیانه را به اتش خواهد کشاندودودش به چشم همه خواهد رفت ،
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
اول به چشم تو و خانوادت و کشورت می رود انسان عاقل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
دنیا را ...
علی
| Germany |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
فعلا دلت رو با این حرفها دل خوش کن
خسته نمیشی انقدر خبر حمله آمریکا به ایران چاپ میکنی؟
اگه بشه چقدر خوبه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
جنگ که خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
همین الان هم جنگ شده جنگ اختلاص گران با اقتصاد کشور. .
هیچ جنگی در راه نیست
ترامپ نشان داده یک تاجر است به همه مسائل هم به دید اقتصادی نگاه می کنه

شاید بلف بزنه ولی تقریبا میشه گفت در ضمینه جنگ بلفش تو خالیه
همان طور که خودش در انتخابات قول داد آمریکا وارد جنگ جدیدی نمی شود"بجز جاهایی مثل سوریه که مطمئن هست هیچ ضرری نمی کنه"

بهتر است ایران به فکر اقدامات آمریکا در سوریه و بعد از آن در یمن باشد

لطفا بعد از این همه مدت ترامپ را دیگر بشناسید. این مرد فقط با توییت زدن در حال سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی آمریکاست. حتی یک فکر بلند مدت اقتصادی هم تدارد.تمام کارهای او و توییت زدن های او در کوتاه مدت جواب می دهد
خواهشن ديگه جنگي به كوله مردم نديد كه مردم همينطورداغونن
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
جنگ ک دیگه روکول مردم نیس آقازاده ها تشریف میبرن جنگ بسه این همه مصیبت برا مردم فقر زده وگرسنه
تابناك عزيز من نفهميدم كه هدف اين مقاله چيست ، چرا اينهمه دوست داري تا از كلمه جنگ جهت تشويش مردم استفاده كني ، با توجه به آرامش نسبي ايجاد شده ، چرا بايد دوباره اين كلمه جنگ تكرار شود، يعني هيچ مقاله صلح اميزي پيدا نميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
چون مردم بیشتر کلیک میکنند بازدید صفحات سایت بیشتر میشه تابناک قیمت تبلیغات رو بالا میاره. وگرنه خودشون هم می توانند که جنگ نمیشه.
لابی اسرائیل و عربستان هر کاری خواهند کرد برای اینکه ترامپ سر جاش بمونه.
متاسفانه ما مردم ایران هیچ چیز درباره ی جامعه ی آمریکا و یک آمریکایی نمی دونیم و فقط از روی ظاهر قضاوت می کنیم.من سالهاست با اسپانیایی زبون های آمریکا در ارتباط هستم و خیلی جالب بود اگر اینجا میشد از روحیات مردم آمریکا در مقابل دیگر ملیت ها براتون بگم.
آمریکایی ها خواسته یا ناخواسته خودشون رو گونه ی برتر میدونن و همین باعث میشه که بدون توجه به دیگر ملل فقط به اهداف خودشون فکر کنن.برای همین مطمئن باشید مردم آمریکا نه میدونن ایران چیه و نه براشون مهمه چی سر مردمش میاد.
برعکس چیزی که فکر می کنید در آمریکا چیزی به نام آزادی رسانه وجود نداره و این خود رسانه هاشون هستن که افکار مردمش رو شکل میدن.
بنابراین،اگر به ایران حمله کنه همراهی مردم آمریکارو خواهد داشت.
برای یک آمریکایی فقط خودش و پول مهمه و بس.حالا مهم نیست که این پول از فروش سلاح به سعودی به دست بیاد یا از خیریه ی کلیسا باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
عجیبه تو تابناک این نظر اینهمه مثبت گرفته. شاید کامنت رو تا آخر نخوندند متوجه نشدند به کشور آمال و آرزوهاشون توهین شده
مگر جنگ طلبان ،و تند روهای ایران به عواقب زیانهای و خسارات جنگ ،و بعد جنگ فکر میکنند ؟ اگر جنگی راه بیفتد ،آنهم بین امریکا ،و ایران ،چند کشور دیگر از جمله اسراییل ،و عربستان ،و امارات عربی نیز بخشی از جنگ میشوند ،و خساراتی به این کشورها وارد میگردد اما ایران نابود میشود ؟ و بیشترین سود را هم امریکا از این چنین جنگی میبرد ؟،، ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
چشم اگه حمله کرد میگیریم میشینیم و جنگ نمیکنیم
حتی اگر ترامپ هم مارو بزنه ، باز هم هیچ اقدامی از سوی ایران صورت نمی گیره . چرا ؟ چون آقایون میدونن هیچ کس بخاطر اونا حاضر نیست بجنگه! من برم بجنگم و کشته بشم و آقازاده ها در فیلادلفیا و سواحل هاوایی عشق و حال کنن ؟؟ زهی خیال باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
وقتی بمب زدن و خانواده ات رو کشتن انوقت غیرتت نمایان می شود و نه الان که زیر باد کولر نشستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
اگه همه مثل تو بودند این همه داوطلب برا سوریه نداشتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
لطفا از طرف خودت صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
اگر هم بمب رو سر من و خانواده ام بیفته بهتر از این زندگی نکبتیه که واسمون ساختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
واقعا، بریم بجنگیم
درود بر مولر
حمله ای در کار نیست...فقط جنگ روانی برای دوشیدن کشورهای منطقه خصوصا اعراب است
والسلام
گل بود به سبزه هم آراسته شد
خوشبختانه به ما ایرانی ها اینقدر داره خوش میگذره !!! که اکثرمون عاشق مرگیم تا از دست رانتخوارها و دزدها و اختلاسگرها و مدیران نالایق و لجوج که مردم رو هیچی حساب نمیکنن ، راحت بشیم

ترامپ بیا که منتظریم .. شاید تو ما رو از این زندگی سگی راحت کنی
عجب بدبختی هستیم ما!!!
تا کوچیکترین اتفاق داخلی ای که تو آمریکا می افته
آخرش میخوان حمله کنن به ما!!!
فعلا چهل سال نتونستن هیچ غلطی بکنن، انشاءالله که چهل سال دیگه هم نمیتونن تا ما از این دنیا بریم!
(هدف هرگونه جنگ احتمالی ترامپی می‌تواند ایران باشد.)
چرا راه حل رفع مشکلات رو در جنگ میدونین؟
یا اینکه میخوای با ااین کارت ایده بدی به اونا که جنگ راه بندازن ؟
اصلا لازم نیست آمریکا حمله کند . ما خودمان همان کاری را که آنها میخواهند انجام میدهیم ومملکت را ویران میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
مرسی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
بله مشکل ما هم همین شما نفوذیها هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ببخشید
Wag the Dog و این جفنگیات چیه که میگین ؟ Wag the Dog برا موضوعات کوچیکه برا انحراف افکار عمومیه نه جنگ با ایران! جنگ با ایران یعنی جنگ اتمی با اعلی حضرت پوتین! چرا ش رو هم نمیگم تا بمونید تو خماری ، حالا یه عده میگن آقا این روسیه نامرد در طول تاریخ همیشه از پشت به ایران خنجر زده ! میگم درسته! اما این دف فرق فوکوله ، اینبار جنگ با ایران یعنی جنگ اتمی با اعلی حضرت پوتین! گفتم که چرا ش رو هم نمیگم تا بمونید تو خماری!
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
اعلاحضرت پوتين به موقع كنار ميكشه و شما رو معجون
سنتي و صنعتي كه استفاده ميكني تنها ميذاره
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
ظاهرا خودت خماری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
داداش چی زدی؟ بد رو هوایی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
اشتباهی منفی دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
ترکیب شیشه و ودکای روسی بدجور روت تاثیر گذاشته
بپا سنکوپ نکنی
ترامپ مرد این حرف ها نیست . ضمناً حق اعلان جنگ از رییس جمهور آمریکا گرفته شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
لازم نیست اعلام جنگ کنه
حضرت آقا فرمودند جنگ نمی شود کاملا هم واضحه اونا در برابر نیروهای مسلح ما آسیب پذیر هستند دیگر زمان آنکه با خیال راحت از مدیترانه کشوری را هدف قراربدن وبعد لبخند پیروزی سر بدن گذشته ومقام رهبری کاملا به این موضوع واقفا لذا بنظرم این اتفاق نخواهد افتاد
ایران سوریه دوم خواهد شد شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
تو خواب ببینن
آمریکا عمرا به ایران حمله کنه مثل 40 سال پیش !!!
ولی از داخل خود ایرانی ها رو میندازه به جون هم نشانه هاشم کاملا واضحه یه نگاه به فضای مجازی و واقعی کشور بندازین ببینین در کوچکترین مسائل ما ایرانی ها داریم با هم دعوا میکنیم و گاهی خودمون هم نمیدونیم چرا اینقدر بد اخلاق و عصبی شدیم!!! ظاهرش فشار های اقتصادیه ولی اصل ماجرا شنیدن خبرهای بد و نا امید کننده هست که آنسان رو تا پای سکته کردن میبره ما شرایط بدتر رو در زمان جنگ داشتیم ولی چون از لحاظ روحی در شرایط خوبی بودیم علی رقم نداشتن شرایط اقتصادی خوب باز دوام اوردیم اما این روزها همه کارشون شده منفی بافی و گفتن حرفهای منفی حتی اگه به درست بودنش مطمئن نباشیم باز اون خبر رو پخش میکنیم
شما را به خدا منتشر کنید که به ستوه آمدیم والله مشکل خارج نیست مشکل تو همین کشوره مشکل میان کسانی هست که ادعای انقلابی گری و ولایی بودن دارند و دارند مردم را ناراصی می کنند.
برای نمونه عرص می کنم امروز دخترم در دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران امتحان ترم تابستان داشته و از سوی متصدیان آبخوری دانشگاه بسته شده و فاتحانه در پاسخ اعتراض گفته اند به جهنم بگذار از تشنگی بمیرند!
آخر این چه کاری هست ؟
حالا که دانشجو محکوم به تحمل است و مردم رسانه ای ندارد که دادشان بجای برسانند ؛ باید مورد ظلم بی مهری قرار بگیرند؟
کاری که این افراد می کنند کار دوستدار جمهوری اسلامی است یا نفوذی های انقلابی و و ولایی نما ؟
شما را بخدا صدای ما باشید شاید فریاد رسی پیدا شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
دقیقا
جنگ جنگ تا پیروزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
جان ؟؟؟؟؟؟
عجب بدبختهایی هستید که دوست دارید به کشورتون حمله بشه و از این خبرها هر روز هورا می کشید. شما نجسترین افراد دنیا هستید. اگر ایمان ندارید حداقل آزاده باشید. اگر ترامپ به ایران حمله کنه که استیضاح نشه نتیجه جنگ باعث برکناریش خواهد شد.
پاسخ ها
کاپی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
پاشو داداش... کدوم کشور ؟؟؟ مگه چیزی هم مونده ازش ...!!!!
ایران و آمریکا گوشت همو بخورن استخون همو دور نمی ریزن ، آمریکا برای فروش اسلحه هاش به وجود و حضور و ادامه ی این حکومت خیلی نیاز داره ، بیچاره ما مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
دمت گرم . اگر بحران نباشد مسئولین چی رو بهانه کنند برای کمبود ها .
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
عالی عالی عالی ++++
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
صحیح است
وقتی ایران یک طرفه و تعداد زیادی کشورهای دنیا به سرکردگی آمریکا در طرف دیگر قراردارند و این خصومت مدام در حال افزایش است , آیا میشه مقاله صلح آمیز پیدا کرد و از صلح نوشت, تابناک اتفاقا مقاله درستی زده اینجا, چرا به خوبی می دانیم حد اقل طی صد سال اخیر , آمریکا هر موقع حالش بد می شود به لحاظ داخلی اونوقت در خارج جنگ راه می اندازد گاهی به دلیل اوضاع نابسامان داخلی اقتصادی و... و گاهی هم اوضاع نابسامان داخل کاخ سفید که در مقاله فوق به مورد کلینتون هم اشاره شد. چنانچه آمریکا بخواهد از ناو هواپیما بر ۱۳ میلیاردی که سه سال قبل ساخت و به آب انداخت استفاده کند و زیر ساخت های یک کشور را هدف قرار بدهد خیلی دور از ذهن نیست اینکار مدام انجام داده پس باز هم برای تکرار آن درنگ نخواهد کرد فقط یک بهانه می خواهد یادمان باشد که گفته اند همیشه پای یک زن در میان است. این زن حتی آقای بولتون هم می تواند باشد اگرچه سیبیل داشته باشد.
بعید بنظر میرسد که جنگ نظامی راه بیندازه چون براش هزینه داره ولی با همین جنگ اقتصادی که براه انداخته و با تدبیری که از مسئولین دیده میشه میترسم بدون هزینه به هدفش برسه
مگر پاکستان آزمایش هسته‌ای کرد چه اتفاقی افتاد؟؟؟ مرگ یکبار شیون یکبار...
چه عجب
دلشون که میخواد جنگ راه بندازند و به نظر میاد یه عده‌ای از لابی اسراییل تو آمریکا هم اینقدر احمق هستند که جنگ با ایران رو بخواند ولی بیشتر جنبه روانی داره
سه ميليون ايراني در امريكا هستندو قدرت كافي براي فشار دارند كه ترامپ چنين كاري نكند
من دارنده ایمیل آدرس salibe_ atashin@yahoo.com
اعلام میکنم که این پیام من رو در این زمان از تاریخ ثبت کنید پیشگویی من رو در ذهنتان بسپارید هر موقع اولین پیشگویی من به وقوع پیوست با من تماس بگیرید .
۱ = تا ردی ماه همین شرایط ادامه پیدا خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران ذره ایی از مواضعش عقب نشینی نخواهد کرد ولی غرب با توسل به اهرم های داخلی فشار به صورت اغتشاشات نمایان تر خواهد شد ۲۰ روز قبل از شروع عید سال ۹۸ ارزاق و مایحتاج ضروری مردم به صورت سیستم کوپن و شبیه به آن در شهر ها و روستا ها پخش خواهد شد و فشار از دوش مردم برداشته خواهد شد این سیستم و برنامه تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت و اغتشاشاتی شاهد نخواهیم بود فقط در تهران و شهر هایی چون اصفهان اونم نه به توسط مردم فقیر و متوسط بلکه به صورت مهندسی شده از طرف غرب خواهد بود ولی به اون صورت نخواهد بود که فکر کنید خبری هست .
۲ = کشور های موافق برجام و فشار آنها رو به افزایش خواهد بود لذا در اثر فشار آمریکا در اوایل اردیبهشت ۹۸ تحریمهای وضع شده در بعد از بر جام رو به سورت موقت به حالت تعلیق در خواهد آورد تا مذاکره با جمهوری اسلامی جنبه عملی به خود بگیرد ولی از طرف رهبر ایران همچنان پذیرفتن توافقات ایران با او با ما شرط لازم خواهد بود برای از سر گیری مذاکرات
از طرفی در همین اثنا یعنی در اواسط اردیبهشت جنگ حزب الله لبنان با اسرائیل آغاز خواهد شد ولی نه به شدت جنگ قبلی .
در خلال این جنگ عربستان شاهد کودتا خواهد بود برای پایین کشیدن بن سلمان
او زنده خواهد ماند ولی در حصر خانگی خواهد بود
در خرداد ماه البته اواخر آن آیت الله جنتی از دنیا خواهند رفت .
سو قصدی نیز به یکی از مقامات درجه ۳ جمهوری اسلامی خواهد شد.
مسله یمن به حالت نه صلح نه جنگ به حال خود رها خواهد شد
ایران با کشیدن نیروهای خود از سوریه همزمان با تضمین امنیت سوریه و ابقای اسد در تیرماه سوریه کم کم به روی آرامش خو اهد رفت ولی ۴ ماه بعد از آن یعنی در آبان ماه و آذر ماه اسد به صورت خود جوش از قدرت کناره خواهد رفت و انتخابات آزاد در سوریه با عدم مشارکت نیروهای بسیار تندرو خواهد بود. سیستم حکومتی متشکل از اهل سنت و علویان شبیه به سیستم لبنان در آن کشور آغاز به حکمرانی خواهد بود حکومتی نه طرفدار غرب و نه طرفدار شرق یعنی به حالت بالانس . خدا یار و یاور انسانیت
دلتونو خوش کردید آمریکا حمله کنه؟
تا وقتی که موشک و گروه های مقاومت را داریم ، هیچ جنگی نخواهد شد ..
میدونم چاپ نمیشه . فقط جهت اطلاع خودتون میگم . این تحلیلهای ابکی را کنار بذارید .
جنگ بشه می جنگیم هیچ مشکلی نیست
جنگ در سوریه و لبنان بطور همزمان احتمال وقوع زیادی دارد.
امروزه جنگ خودش یک تجارت حساب میشه و علی رغم ظاهر زیان ده بسیار سوداور می باشد ... البته زیان دهنده قطعی مردم ایران خواهند بود
شاید به خود تلقین نماییم که قدرت را رای مردم تعیین می کند اما این یک خودفریبیست و در عالم واقعیت قدرت از لوله اسلحه بیرون می اید.

چندین دولت پنهان در امریکا وجود دارد که در راس انها نظامیان قرار دارند و به صورت دوره ای و توافقی فردی را در قالب رییس جمهور به عنوان نماینده مردم در ظاهر به عنوان مسئول امور کشور قرار می دهند.

گروه و طیفی که ترامپ را به عنوان رییس چمهور قرار دادند اعتقادشان این است که با شرایط فعلی جهان و سیاستهای تکراری که طی 100 سال اخیر اعمال شده دیگر نمی توان وجهه امریکا را به عنوان یک ابرقدرت بلامنازع حفظ نمود و جهان را مطابق خواسته های امریکا مدیریت نمود.

این گروه با افشای حقایقی سعی دارند ساختار سیاسی و اجتماعی جهان را به تدریج و تقریبا" نامحسوس تغییر دهند و تلاش می کنند افکار عمومی را برای پذیرش واقعیات و حقایق برای ورود به یک نظم نوین جهانی اماده کنند.

گروههای رقیب حامیان ترامپ که ظاهرا" کنترل بیشتری از رسانه ها و نهادهای امنیتی را در اختیار دارند هرچند تا حدود زیادی موافق تغییرات هستند اما با شیوه های رفتاری و گفتاری ترامپ موافق نیستند. وحتی سعی می کنند تا ترامپ نتواند زیاد سخنرانی و یا مصاحبه و همچنین دیدار با مقامات کشورهای دیگر داشته باشد.
ترامپ در این مدت به حقایقی اشاره نمود که می تواند ابرقدرتی امریکا را زیر سوال ببرد و حتی منجر به فروپاشی امپراطوری امریکا گردد.
نترس
صددرصد جنگ میشه
خیلی ها از گرانی و اختلاص جان به لب شده اند
حالا که در کشورهای عربی پایگاه نظامی دارند هر چقدر پول نیاز داشته باشند از عربها میگیرند پس به تهدید ایران نیازی نیست
اگه جنگ بشه امیدی به آینده ایران هست
بارها گفته اند دشمن هر اندازه ضعیف باشد باید قوی شمرده شود؛ مهم نقش بازدارندگی به هر قیمتی در برابر حملات و جسارات های احتمالی دشمنان است که به یاری خداوند تاکنون باید استقرار چنین سامانه ای به پایان رسیده باشد.
ماآماده جنگیم
حمله آمریکا به ایران یعنی جنگ جهانی سوم
تا جایگاه ولایت و ولایت فقیه را نشناسیم؛ باورمان نمیشود که وقتی او فرمود من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم=نتیجه مذاکره میشود برجام بی فرجام؛؛؛ وقتی میگوید جنگ نمیشود= یعنی جنگ نمیشود جنگ نمیشود جنگ نمیشود
صددرصد جنگ میشه
اتفاقأ جنگ در شرایط کنونی به نفع هر دو طرفه
آن شا الله.
جنگ هر بدی داشته باشه یه خوبیایی هم داره
آقای روحانی قدری به خود بیا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل