بازدید 3192
يك سمند با 3 سرنشين ما را تعقيب مي‌كرد

قهرماني: تصادف داوران حادثه‌اي عمدي از سوي تماشاگران صبا بود!

قهرماني با اشاره به حوادث مسابقه عنوان كرد: اصلا به فوتبال و مسائل پيش‌آمده در اين مسابقه كاري ندارم. حادثه‌اي كه براي ما رخ داد يك حادثه عمدي بود كه از سوي تماشاگران تيم ميزبان ايجاد شد. سئوالم اين است اگر يك نفر از تيم داوري در اين حادثه جان مي‌باخت اكنون مسئولان برگزاري مسابقه چه مي‌كردند؟ آيا زانوي غم بغل نمي‌گرفتند؟... این در حالی است که مسئول حراست تربيت بدني استان قم اظهارات داور ديدار صبا و سپاهان را بهانه‌جويي خواند!
کد خبر: ۸۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۰ 29 January 2010
داور ديدار صباي قم و سپاهان اصفهان حادثه تصادف براي تيم داوري اين مسابقه را اتفاقي عمدي از سوي تماشاگران ميزبان دانست.

محسن قهرماني در گفت‌وگو با فارس، در مورد حادثه تصادف روز گذشته اظهار داشت: تيم داوري يعني من، مهدي سيدعلي، رحيم رحيم مقدم، اسدي و فريماني در خودروي مهدي سيدعلي بوديم كه اين اتفاق برايمان رخ داد.

وي ادامه داد:‌ ديدار رفت دو تيم صباي قم و سپاهان نيز حواشي زيادي داشت و درگيري‌هايي پيش آمد. در اين مسابقه نيز 45 دقيقه در رختكن داوران به خواسته نماينده فدراسيون مانديم و زماني كه ايشان به ما اجازه خروج از رختكن را دادند رحيمي مقدم از يگان ويژه نيروي انتظامي خواست اسكورتي براي تيم داوري تا خروجي شهر قم به تيم داوران بدهند.

اين داور تاكيد كرد: يگان ويژه با تمام لطف و محبتي كه در ورزشگاه نسبت به تيم داوري داشت اما ماموران به ما گفتند فقط تا خروجي ورزشگاه مي‌توانند ما را همراهي كنند كه اين كار را هم نكردند.

قهرماني با تشريح حوادثي كه قبل از تصادف در جاده رخ داد به فارس گفت:‌ يك سمند تيره رنگ كه سه سرنشين داشت از ابتدا ما را تعقيب مي‌كرد. سپس در بخشي از مسير آنها به ما ناسزا گفتند و مدام مزاحم رانندگي سيدعلي شدند و دوبار نيز جلوي خودروي ما پيچيدند. زماني كه داور چهارم قصد داشت به آنها برخورد نكند خودروي پرايدي كه يك زن و مرد جوان در آن بودند و هيچ ربطي به اين حادثه نداشتند با ما برخورد كردند. آنها نقشي در اين ماجرا نداشتند اما آن سمند عامل اين تصادف بود و پس از تصادف نيز در كمال وقاحت به ما گفتند اين اتفاق را از ديد حضرت معصومه‌(س) بدانيد. فكر مي‌كنم جلال مرادي، ناظر بازي شماره سمند را يادداشت كرده بود.

وي افزود: فريماني از ناحيه كشكك زانو آسيب ديده است. رحيمي مقدم سرگيجه داشت كه هنوز نتوانستم با او تماس بگيرم و تلفن همراهش خاموش است. مهدي سيدعلي نيز گفت، به دليل سرگيجه‌اي كه دارم بايد اسكن كنم و پايش هم شكسته است. من با وجود آنكه پايم مشكوك به مو برداشتن بود اما خوشبختانه پس از معاينه دقيق‌تر در مشهد مشخص شد فقط دچار كوفتگي شده است.

قهرماني با اشاره به حوادث مسابقه عنوان كرد: اصلا به فوتبال و مسائل پيش‌آمده در اين مسابقه كاري ندارم. حادثه‌اي كه براي ما رخ داد يك حادثه عمدي بود كه از سوي تماشاگران تيم ميزبان ايجاد شد. سئوالم اين است اگر يك نفر از تيم داوري در اين حادثه جان مي‌باخت اكنون مسئولان برگزاري مسابقه چه مي‌كردند؟ آيا زانوي غم بغل نمي‌گرفتند؟

وي در ادامه گفت‌وگويش با فارس گفت: من از اكنون نگران سلامتي داوران در هفته‌هاي آينده هستم. هفته بعد نيز ذوب‌آهن در قم بايد به ديدار صبا برود و نگران تيم داوري اين مسابقه هستم. در دور رفت هم همين حوادث تكرار شد و پس از حواشي زياد ديدار سپاهان و صبا ديدار ذوب‌آهن و صبا را من در فولادشهر قضاوت كردم. اكنون اين حادثه به شكل ديگر رخ داده و بايد يك تيم داوري ديدار حساس ذوب‌آهن صبا را سوت بزند. من نگران سلامتي و امنيت داوران آن مسابقه هستم.

قهرماني در مورد اينكه شكايتي پس از اين تصادف انجام داده است يا نه گفت: به دليل آنكه به شهرهاي مختلف پرواز داشتيم بايد به تهران مي‌رسيديم. حتي من در اورژانس قم هم نماندم و در پاسخ به اصرار آنها گفتم در صورتي كه حالم خوب نباشد تهران را ترك نمي‌كنم كه خوشبختانه پايم فقط كوفته شده و با استخر و سونا مشكلم حل مي‌شود.

وي در مورد اظهارات رسول كربكندي مبني بر فوتبال كثيف و مشخص شدن نتايج از پيش گفت: در مقامي نيستم كه پاسخ به شخصي بدهم اما به طور كلي مي‌خواهم مطلبي را بيان كنم و كاري هم به آقاي x و y ندارم. فدراسيون فوتبال، رئيس و نايب رئيس و دبير و سازمان ليگ دارد و آنها در مقام پاسخگويي بر مي‌آيند اما از مسئولين فدراسيون مي‌خواهم مبنايي را استوار كنند تا اينكه هر مربي كه نتيجه نگرفت ديواري كوتاه‌تر از ديوار داوران پيدا نكند.

وي ادامه داد: در فوتبال اروپا كه باشگاه‌ها سهام دارند و نتايج تيم‌ها در تعيين ارزش سهام آنها نقش پر رنگي دارد و ميليون‌ها دلار پول با يك برد و باخت جابجا مي‌شود مربيان به داوران ايراد نمي‌گيرند. در همين بازي اخير منچستريونايتد بازيكن حريف با مشت به صورت بازيكن منچستر زد كه اين مسئله از ديد داور پنهان ماند اما كميته انضباطي آن داور را محروم كرد. در فوتبال ايران كه همه دولتي هستند و از بودجه بيت‌المال و دولت تزريق مي‌كنند چرا با داوران چنين رفتاري مي‌كنند. بيت‌المال يعني پول من و شما. نبايد قصاص قبل از جنايت كرد.

قهرماني با اشاره به پنالتي سپاهان به خبرنگار فارس گفت: فاصله نيمكت صبا با صحنه حدود 40 متر بود. من خبر دارم آنها حتي نتوانستند فيلم بازي را بازبيني كنند. پس چرا قصاص قبل از جنايت مي‌كنند. گفتن جملاتي نظير اينكه نتايج از پيش تعيين شده است معنايش اين است كه به فدراسيون انگ مي‌‌زنند و اينكه مسئولان فدراسيون مي‌خواهند يك تيم را قهرمان كنند.

وي افزود: پول آنقدر عزيز نيست كه آدم شخصيت و مقام و مرام خود را زير سئوال قرار دهد. نبايد به فدراسيون كه يك نهاد عمومي است و زير نظر سازمان تربيت بدني اداره مي‌شود انگ زد. اگر بخواهيم اين مسائل را زير سئوال ببريم بايد در مقابل خيلي از مسائل هزاران نقطه چين گذاشت.

این در حالی است که مسئول حراست تربيت بدني استان قم اظهارات داور ديدار صبا و سپاهان را بهانه‌جويي خواند!

جعفر رضايي‌نژاد در مورد اظهارات محسن قهرماني مبني بر عمدي بودن تصادف رانندگي براي داوران مسابقه صبا و سپاهان از سوي تماشاگران صباي‌ قم اظهار داشت: حرف‌هاي قهرماني يك ادعاست. من در صحنه تصادف حاضر شدم و از مهدي‌ سيد‌علي داور چهارم مسابقه كه راننده خودرو هم بود سئوال كردم كه آيا اين تصادف عمدي بود يا نه كه ايشان پاسخ منفي داد. اين سئوال را پيش چشم جلال مرادي ناظر مسابقه پرسيدم.

وي ادامه داد: سيدعلي گفت تصادف ربطي به تماشاگران نداشته و اين حادثه عمدي نبوده است. خودروي داوران با يك پرايد كه اعضاي يك خانواده در آن بودند تصادف كرد و اين افراد تهراني بودند. اگر سرنشينان پرايد قمي بودند برخي اين تصادف را عمدي قلمداد مي‌كردند.

مسئول حراست تربيت بدني استان قم در مورد اينكه قهرماني اين حادثه را عمدي خوانده و به اعتراض تماشاگران صبا به داوران پيش از تصادف اشاره كرده، گفت: قهرماني بهانه جويي مي‌كند. پليس راهنمايي و رانندگي قم هم پرايد را مقصر دانسته بدون آنكه شخص سومي در اين تصادف نقش داشته باشد. شايد پيش از تصادف تماشاگران به تيم داوري اعتراض‌هايي داشته‌اند اما آن اعتراض‌ها ربطي به تصادف نداشت.

رضايي‌نژاد در مورد اينكه رحيمي مقدم از نيروي انتظامي درخواست اسكورت كرده تا آنها از قم خارج شوند به خبرنگار فارس گفت: تهديدي در كار نبود و اگر اين حادثه تصادف هم رخ نمي‌داد مشكلي پيش نمي‌آمد. راننده پرايد هم مي‌گفت سرعت خودروي داوران بسيار زياد بود. در اطراف ماشين داوران نيز خودروهاي نيروي انتظامي بودند و اين تصادف غير عمدي هم رخ داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری