بازدید 12805
آخرین تحولات خاورمیانه؛

گفت‌وگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران/ ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر/اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام/توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه

اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام، توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه، ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر و شکایت امارات از قطر به سازمان تجارت جهانی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت‌وگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 30 January 2019

اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام، توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه، ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر و شکایت امارات از قطر به سازمان تجارت جهانی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت‌وگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روز سه‌شنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگی وارشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

در این دیدار که در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد، درباره موضوعاتی نظیر ایران، سوریه و تقویت هماهنگی‌های امنیتی گفت‌وگو شد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که "آناتولی ویکتوروف" سفیر روسیه در فلسطین اشغالی، هفته جاری در مصاحبه‌ای به صراحت گفت، درخواست تل آویو برای خروج نیروهای هم‌پیمان ایران از سوریه غیرواقعی است.

اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام

«جینا هاسپل» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) با رد ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر نقض توافق هسته‌ای توسط ایران، تأکید کرد، تهران از سال 2015 تا کنون به مفاد برجام پایبند بوده است.

هاسپل طی جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه به ‌رغم خروج ترامپ از برجام، ایران هنوز آن توافق را رعایت می‌کند، گفت: «در حال حاضر، آنها از نظر فنی (به برجام) پایبندند.»

گفت‌وگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران/ ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر/اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام/توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در ارزیابی خود از رویکرد آتی ایران درباره توافق هسته‌ای این گونه توضیح داد: «به گمانم، جدیدترین اطلاعاتی که داریم این است که آنها در حال بررسی گام‌هایی جهت کاهش پایبندی خود به برجام هستند که به اروپایی‌ها فشار بیاورند تا منافع مالی و تجاری که ایران امید داشت از توافق به‌دست بیاورد را ارائه کنند».

رئیس سازمان سیا با اشاره به برخی مجادلات داخل کشور ایران بر سر سرنوشت برجام، آنهم به دلیل عدم بهره‌مندی از عواید اقتصادی توافق، افزود: «آنها در حال انجام مقدماتی هستند که توانایی آنها برای خروج از توافق در صورت چنین تصمیمی را افزایش می‌دهد».

شامگاه سه‌شنبه هاسپل به همراه «دانیل کوتس» رئیس مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «کریستوفر ری» رئیس اداره پلیس فدرال (اف. بی. آی.) در کمیته اطلاعات سنا حاضر شد تا گزارش سالانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» علیه ایالات متحده را ارائه دهد.

گزارش سالانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از تهدیدهای ادعایی پیش روی این کشور را منعکس می‌کند، اظهارات ترامپ درباره ایران، کره شمالی و شکست داعش را نقض کرده است. در ارزیابی اطلاعاتی جدید آمریکا درباره تهدیدهای جهانی، این نتیجه حاصل شد که کره‌شمالی احتمالا تمام زرادخانه هسته‌ای خود را تسلیم نخواهد کرد و ایران نیز در حال حاضر به دنبال توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود برای ساخت بمب نیست.

توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، آنکارا و واشنگتن روز سه شنبه در خصوص همکاری برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند.

این توافق در تماس تلفنی «ابراهیم گالن»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید صورت گرفت.

دو طرف در این تماس تلفنی، آخرین تحولات سوریه و ادامه هماهنگی ها در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و همکاری نزدیک برای ایجاد منطقه امن و فعال سازی نقشه راه شهر منبج به توافق رسیدند.

برخی منابع اعلام کردند که دو طرف درباره سفر احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ترکیه رایزنی کرده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دی ماه گذشته، همتای آمریکایی اش را برای سفر به آنکارا دعوت کرده بود.

پس از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه، چگونگی خارج کردن نیروها از سوریه از جمله مسائل مورد مناقشه میان آنکارا و واشنگتن است.

مقام های ترکیه ای از آمریکا خواسته اند، خروج نیروهایش از سوریه بدون هماهنگی آنکارا صورت نگیرد، در حالی که مقام های آمریکایی نیز بارها به ترکیه هشدار داده اند، در صورتی که کردهای سوری را مورد حمله قرار دهند، اقتصادشان به شدت تضعیف خواهد شد.

ترکیه اوایل سال گذشته میلادی بدون موافقت دولت دمشق، با حمله به شمال سوریه حدود 2 هزار کیلومتر از خاک این کشور از جمله شهر عفرین را اشغال کرد و اخیرا از انجام یک عملیات دیگر در منطقه شرق فرات خبر داد.

ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر

منابع قطری از ورود کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه با نام «TCGGOKCEADA» به دوحه خبر دادند و اعلام کردند که قرار است، رزمایش مشترک با نیروی دریایی قطر برگزار کند، خبر دادند.

منابع قطری اعلام کردند: هدف از ورود این کشتی جنگی به قطر، انجام رزمایش مشترک با نیروهای دریایی قطر و تقویت روابط دوجانبه است.

گفت‌وگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران/ ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر/اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام/توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه

لحان جمعه المهندی از فرماندهان نیروی دریایی قطر و تعدادی دیگر از افسران نیروی دریایی قطر از این کشتی جنگی استقبال کردند.

شکایت امارات از قطر به سازمان تجارت جهانی

روز سه‌شنبه امارات عربی متحده اعلام کرد، شکوائیه‌ای علیه قطر به دلیل تحریم محصولات اماراتی، به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است.

خبرگزاری امارات (وام) با اعلام این خبر گزارش کرد، این شکایت امارات پس از آن صورت گرفت که وزارت اقتصاد قطر فروش کالاهای تولید امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر را ممنوع کرده است.

بنابر این گزارش، وزارت بهداشت قطر نیز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی را از فروش محصولات چهار کشور محاصره‌کننده قطر ممنوع کرده است.

گفت‌وگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران/ ورود کشتی جنگی ترکیه به قطر/اذعان رئیس سازمان سیا به پایبندی ایران به برجام/توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در سوریه

امارات در شکوائیه‌ خود آورده، اقدامات قطر نقض آشکار قوانین سازمان تجارت جهانی است.

چهار کشور عربی مذکور از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های سیزده گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۸
چقدر کشورهای هم سنگر امریکا پرو هستند می ایند قطر را تحریم می کنند ولی بعدش پر ادعا هم می شوند
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
به امید روزی که ببینیم سایر اماکن امارات زیر موشک و بمباران نابود شن.
کابوس همه این ها شده ایران
امثال بن سلمان اره خاورمیانه را تبدیل به مکانی برای چپاول و چاپیدن کرده اند چرا؟ امثال بن سلمان اره چیزی از سیاست نمی داند پول نفت کشورشان را می دهند تا با خیال راحت کارخانه تولید مثل داعش القاعده و... بزنند با خیال راحت مراسم عزا و عروسی یمنی ها را بمباران کنند خاشقچی را بخاطر چار تا انتقاد ساده تکه تکه کنند ولی کسی باهاش کاری نداشته باشد. واقعا دادن اون همه پول به خاطر انجام این همه جنایت نتیجه این می شود بخاطر این همه پایبند این را به برجام برجام می شود چیز پیش پا افتاده شده، برجامی که سال ها اروپایی ها و امریکایی ها آرزویش را داشتند حال دل شان را زده است این برجام چرا؟ کسی نیست به این بن سلمان اره بگویید آقای جناب فقط سیاست باج دادن نیست این طوری دولت امریکا را پرروتر می کنی، طوریکه از روسیه و چین آلمان کاناداو... هم سر هر موضوعی باج می خواهد، مذاکره برد ـ برد با دولت امریکا شده توهم. بخاطر چی؟ امثال بن سلمان اره، ولی چون خدا با ماست و گرایش زورگو به ظلم کردن و گرایش خدادادی ملت ها به طرفداری از مظلوم است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
مثلا چند درصد ملت از یمن حمایت می کند؟ چندتا سلبریتی از صلح در یمن حمایت کرده است؟ جناب فقیر همیشه تنهاست همیشه؟ اگر یکی در پاریس از دماغش خون بیاد کلی پیام همدردی ارسال می شود، حتی جهان سومی از جهان سومی حمایت نمی کند.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
ارزش گرفتن ویزای یکی از کشورهای اروپایی بیشتر از حمایت از یمن است، دنبال حامی نباش، الان یکی گوشت 100 تومانی را بهانه می کند تا بدوبیراه بگه ولی نگه یمن چه خبر همین آدم شمع روشن می کنه برای کشته های پاریسی.کامنت همدردی می گذارد برای کشته انگلیسی، نگردد دنبال همدل و همراه نگردد.
امارات مگه بجز نفت چیز دیگری هم تولید می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
مافیای دنیای اقتصاد ان جا دفتر می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
آره تا دلت بخواد
القاعده ، طالبان ، النصره ، داعش ، الشباب ، بوکوحرام ، و چند مدل دیگه ، البته بعضی از اینا رو واسه بازار جهانی تولید کرده و بعضیاشونم واسه کشور یا منطقه خاصی هستند ، بعضی تولیدات قدیمی کشورهای دیگه رو هم تعمیر می‌کنه یا کلا ٱورهال می‌کنه میده تو بازار ، مثل منافقین
تا چندسال پیش عربستان و امارات هر کدوم واسه خودشون کار میکردند ولی الان چند سالی هست که با هم یک شرکت زدند و باهم کار میکنند تا هم هزینه هاشون سرشکن بشه هم کیفیت توایداتشون بره بالا اما تا الان که هرچی تولید کردند که بازدهی خوبی براشون نداشته و فقط براشون خرج تراشیده
نمی‌دونم چه کسی این جمله رو در مورد عربستان گفته که برای معرفی. عربستان میگه « عربستان ۳ چیز تولید و صادر میکند ، نفت ، خرما و تروریسم » ، به نظر من این جمله درمورد اماراتم مصداق داره البته فکر کنم خرمارو باید حذف کرد
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
امارات از شیوه ای برای کسب درآمد استفاده میکنه که ایران می توانست این کار رو بکند و اما بدلیل سوء مدیریت و تحریم ها نمیتواند. امارات از طریق توسعه بنادر و صادرات مجدد محصولات کسب سود هنگفتی میکند که حتی درآمد نفت هم اهمیت چندانی در آینده برای آن نخواهد داشت
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
این حرفها باعث این خواب عمیق شده
درآمد در دنیا بر پایه خدمات میچرخه عزیز دل
در آمد ایرلاین امارات فقط به دراند نفتی ایران میچربه
کلی هم شرکت تکنولوژی و نرم افزاری در این کشور است
صنایع نفت و گاز و بورس عظیم این کشور در کنار موسسات مالی قدرتمند باعث شده این کشور هاب اقتصادی خاورمیانه بشه
خوشحالم از برد قطر برابر امارات، همان طور که سران قطر هوشمندانه خودشان را از صف وهابی های تندرو آل سعود جدا کرده و تبدیل به کشورهای متعادل شده اند خوشحالم از اینکه این کشور با موفقیت هایش غیرمستقیم باعث شده ملت عرب را به تعادل و دوری از وهابیت تندرو شده اند. معلوم نیست چه کسی تخم وهابیت تندرو را در زمین ملت عرب کاشته که این گونه باعث دشمنی و خون ریزی بین کشورهای عربی شده است.
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
بنظرم قطر اهرم های لازم برای همراهی دیگر کشورهای عربی با خود را دارد، ولی فشار و ترس از عربستان سعودی کشورهای عربی را در لاک دفاعی فرو برده است. معلوم نیست کی انفجار رخ دهد. ملت عرب از افراط وهابیت خسته و سرخورده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
قطر باید ارتباط بیشتری با عرب های کشورهای مختلف برقرار کند و اسلام معتدل را بین ملت عرب تبلیغ و به ملت بشناساند وایی کار مهم و خیلی سخت است چون واکنش سخت آل سعود را بدنیال خواهد داشت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دیگر تکیه بر وهابیت و ناسیونالسیم عربی کارایی خود را از دست داده است، ملت عرب در حال برگشت به خود است متاسفانه اگر این عربستان سعودی و نوچه اش امارات اجازه دهند.
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
توطئه ها برای نشاندن افراد نامعقول بر مسند قدرت تلاش ها را کم اثر می کند مثلا در مصر ژنرال مبارک رفت بجاش ژنرال السیسی آمد. در عربستان در بحرین .فقط قطر.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
برای بنده هم سوال است چرا ملت عرب به جان هم افتاده است، با این حال عراق شرایط بهتری برای رهبری ملت عراق را دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
تخم وهابیت رو که معلومه کی بین اعراب کاشت ، انگلستان ، که خیلی جاهای دیگه هم از این مدل کشت و کارها کرده و الان داره محصواشو جمع می‌کنه و یا در آینده به بار میشینه
فعلا هم قطر می‌تونه آلترناتیو خوبی برای رهبری اعراب باشه و بعد از مصر در زمان گذشته ، عربستان اخیرا و الان ، هیچ کشور عربی شرایط مناسب‌تری نسبت به قطر برای این امر نیست ولی برای ایران بهتره تا کمک کنه عراق و سوریه دربین اعراب قدرت بگیرند و این رهبری رو مشترکا و یا انفرادی عهده دار بشند
گفتگوی نتانیاهو و نماینده پوتین درباره ایران
تیتر یک خبر جدید که اسامی روسیه ایران و اسراییل درکنار هم قرارگرفته ، و احتمالا نظرات تکاندهنده خوانندگان تابناک درمورد خیانت روسیه به ایران و خنجری که دسته اون توی دستای پوتینه و تیغه اون از پشت در گرده ایران فرورفته ، و هر موقع خبری از آمریکا منتشر بشه که مثلاً مردم ایران رو تحریم کرده و یا به صدام درجنگ با ایران کمک کرده یا هواپیمای مسافربری ایران رو زده یا گروهی تروریستی ایجاد کرده یا به گروههای تروریستی و تجزیه طلب ضدایرانی کمک‌کرده یا کشورهای مخالف ایران رو گرد هم جمع کرده تا یک ائتلاف سیاسی یا نظامی برعلیه ایران ایجاد کنند یا به کسانی برای انجام انقلاب رنگی در ایران پول و کمک رسانه ای کرده و یا ایران رو به حمله نظامی تهدید کرده و یا به تعهدات خودش در قراردادی با ایران مثل قرارداد الجزایر و برجام عمل نکرده و یا هزار تا مثال دیگه ، هیچ خیانتی و خباثتی و جنایتی و عداوتی در اون ، از طرف آمریکا نسبت به ایران دیده نمیشه
اصلا از نظر این دسته از به ظاهر ایرانیها ، آمریکا حکم معصوم رو‌ داره و حتما خود ایران مقصر بوده و باعث شده آمریکا اون کار رو انجام بده و شاید هم آمریکای عزیز بیشتر و بهتر از خود ما مصلحت مارو میدونسته و در اون کاری که در ضدیت با ما انجام داده مصلحتی وجود داره که ما اون رو نمیتونه ببینه
و عکس این مسأله درمورد روسیه صدق می‌کنه و اگر روسیه کاری انجام بده که نفعی برای ایران داشته باشه قطعا خیانتی در اون نهفته است که برای ایرانیها قابل دیدن نیست
اما حقیقت اینه که نه آمریکا برای منافع ایران کاری انجام میده و نه روسیه ، اونها فقط برای منافع خودشون کار میکنند و این دقیقا کاریه که ایران هم درحد توان انجام میده و در ارتباطات بین ایران با این دو کشور ، ماهم‌ فقط منافع خودمون رو لحاظ میکنیم ولی بعضی اصرار دارند که در هر شرایطی روسیه را همیشه خائن و آمریکا را همیشه دوست معرفی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دوست عزیز در باطن ایرانی،.ببین باز مثل هر سال پرچم کدوم کشور اتش زده میشه و علیه کدوم کشور شعار مرگ و نابودی داده میشه.
چند وقته دیگه توی سنای امریکا قانون می گذارند نخست وزیر یا رییس جمهور کشورهای جهان سوم حتما باید به تایید رییس جمهوری دولت امریکا برسد وگرنه آن انتخابات غیرقانونی است، بعدش باید در انتخاب وزیر هم رییس جمهوری نظر بدهد بعدش در مورد قانون هایی که تصویب می شوند، چه کسانی به مجلس بروند، چه برنامه هایی باید از تلویزیون پخش شود، روزنامه حق دارند در چه موارد بحث کنند همه این موارد باید به تایید رییس جمهور امریکا برسد، حتی برای انتخاب اسم و تعداد فرزندان در جهان سوم رییس جمهور دولت امریکا باید نظر بدهد، کدام تیم فوتبال قهرمان شود، ...
آقای جلیلی اذیت کن بود اون همه سال طولش داد برای امضاء برجام.
چرا تحولات خاورمیانه همش به ضرر ایرانه؟
ترکیه شاید مرموزترین نقش منفی را در جریان سوریه ایفا می کند. روشهای منافقانه این کشور با نفوذ به روابط ایران و روسیه در خصوص سوریه و دور زدن سازمان ملل متحد امری روشن و رو شده است.این کشور قدرت مند عضو ناتو که دارای ارتباطات همه جانبه با رژیم صهیونیستی است و بخشی از سلاح های اتمی شیطان بزرگ را در خاک خود نگهداری می کند؛ به هیچ وجه برای خط مقاومت قابل اعتماد نیست.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
تو به فکر سیر کردن زن و بچت باش.بازی بزرگانو بیخیال شو
اذان پایبندی ما به برجام؟!!!!!!!!!!!!!
شما رساناها باید راجب پایبندی اونا به برجام یا عدمش مطلب مرتب بذارین نه ما...
سلام
اگه آمریکا ها برجام خارج شوند،ما آن را آتش میزنیم
چه محصولاتی تولید میکنن که همدیگرو هم تحریم میکنن از فروشش ؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی