بازدید 9378
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند و قول جبران می‌دادند/ هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار/ کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اینستکس ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد، بنزین یا باید گران شود یا سهمیه بندی، بنزین در ونزوئلا سهمیه‌بندی شد، در مبادلات مالی با ایران بر «ریال» و «روبل» تمرکز می‌کنیم، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد، اوج «تسه‌ها» در بهمن و ادامه دردسر‌های برگزیت برای خودروسازی جگوار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.      

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اینستکس ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد، بنزین یا باید گران شود یا سهمیه بندی، بنزین در ونزوئلا سهمیه‌بندی شد، در مبادلات مالی با ایران بر «ریال» و «روبل» تمرکز می‌کنیم، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد، اوج «تسه‌ها» در بهمن و ادامه دردسر‌های برگزیت برای خودروسازی جگوار را در بر دارد.

اینستکس ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد

بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست خبری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینستکس گفت: آن قدری که می‌دانم این سازوکار اروپایی ها، ارتباطی به افزایش فروش نفت ایران ندارد و صرفا به جابجایی پول ارتباط دارد. بانک مرکزی در این زمینه اطلاعات دقیق تری دارد و امیدوارم گشایشی حاصل شود.

وزیر صنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند و قول جبران می‌دادند

رضا رحمانی، وزیر صنعت در گفت وگو با «ایران» در خصوص این پرسش که وقتی با افزایش قیمت خودرو موافقت شد، خودروسازان از مردم طلب پول کردند و در پی تحصنی که شد، دستور برگشت قیمت برای مردم تا دی ماه را دادید. این دستور از نظر کارشناسان و فعالان صنعت خودرو اشتباه بود، چون اجازه دادید خودروسازان همچنان زیان‌ده باشند؛ هر چند این اتفاق برای مردم خوشایند بود. اکنون که از این دستور فاصله گرفتیم چه نگاهی دارید، پاسخ داد: باید کارمان به دور از جوسازی‌ها باشد و امور قاطعانه پیگیری شود. تصمیم ما در مورد خودرو درست بود. خودروسازان باید از مردم عذرخواهی می‌کردند و توضیح می‌دادند که تحریم‌ها با این صنعت چه کرده و قول می‌دادند جبران می‌کنند. از آن‌ها خواسته‌ام محکم باشند و بگویند به همه تعهدات خود عمل می‌کنند. مردم باید بفهمند ما کنارشان هستیم. هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم پذیرفته نیست و باید روزمره دستورهای صادره را پیگیری کند. اطلاع‌رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم نسبت به احقاق حقشان، موضوعی است که هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید جدی در آن بکوشند.

بنزین یا باید گران شود یا سهمیه بندی

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت عرضه بنزین در سال آینده، گفت: بنزین یا باید افزایش قیمت پیدا کند یا سهمیه‌بندی شود. من در هفته‌های اخیر در مورد این موضوع صحبت کرده بودم و دیدم در فضای مجازی برخورد‌های بدی با صحبت‌های من شد و ظاهراً صحبت‌های من را متوجه نشده بودند. منظورم از افزایش قیمت این بود که اگر مردم قیمت را قبول دارند بالا ببریم و اگر قبول ندارند که دست به آن نخواهیم زد. زنگنه گفت: در مورد نحوه عرضه بنزین در سال ۹۸ تا کنون ۱۰ سناریوی مختلف در کمیسیون تلفیق مطرح شده که هیچ یک نیز رأی نیاورده است. دیروز هم طرح دیگری در کمیسیون انرژی مجلس رأی‌گیری و با بیش از ۹۰ درصد مخالف رد شد.

بنزین در ونزوئلا سهمیه‌بندی شد

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سهمیه‌بندی بنزین در جایگاه‌های سوخت برخی از مناطق این کشور را آغاز کرد. این اقدام به دنبال پایان سوخت بسیاری از جایگاه‌های سوخت در کاراکاس صورت گرفت، زیرا بسیاری از مردم با پیش‌بینی کمبود احتمالی، باک بنزین خودروهایشان را پر کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات انجمن Fenegas که مایل نبود نامش فاش شود، به پلاتس گفت: عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت نزدیک به بزرگراه‌ها در اولویت است، ولی دیگر نقاط کشور شاهد سهمیه بندی خواهند بود. ایوان فریتس، رهبر اتحادیه در شرکت PDVSA نیز گفت: در شرایطی که پالایشگاه‌ها در شرایط احتیاطی به سر می‌برند و به محصولات پالایشی وارداتی دسترسی وجود ندارد، این شرکت ناچار است سوخت را در بازار‌های داخلی سهمیه‌بندی شده به فروش رساند.


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱ واحد رشد کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۳۵۱ واحدی معادل ۰۲۲ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۱ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز قبل، با افت ۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۳۳۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد همراه بود و عدد ۳۱۰ هزار و ۳۸ واحد را به نمایش گذاشت.

وزیر صنعت: خودروسازان باید عذرخواهی می‌کردند و قول جبران می‌دادند/ هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار/ کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست

سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد

روز سه‌شنبه، به دنبال تقویت سهام وال‌استریت در معاملات و با وجود مواضع محتاطانه فدرال‌رزرو که تقاضا برای دارایی‌های ریسک‌دار را بالا برده است، سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد؛ دلار نیز در سطح بالایی ماند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۵ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین سطح ۴ ماهه خود باقی ماند. شاخص نیکی ژاپن توانست در معاملات به بالاترین سطح هفت هفته‌ای خود برسد، اما در پایان معاملات، ۰.۲ درصد پایین‌تر از سطح دیروز بسته شد. شاخص سهام استرالیا، با مشخص شدن نتیجه تحقیقات دولت در مورد بخش مالی این کشور، ۲ درصد جهش کرد. در مناطق دیگر آسیا تجارت سهم رونق چندانی نداشت؛ بازار‌های سهام در چین، تایوان، کره‌جنوبی، سنگاپور و اندونزی، به علت تعطیلات سال نو، بسته بودند.

هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار

هاشم هاشم، مدیر شرکت دولتی کویت پترولیوم روز سه شنبه در کنفرانس انرژی در کویت گفت: پس از اعمال تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) با هدف کاهش صادرات نفتی این کشور عضو اوپک احتمال کمبود و کاهش نفت در بازار جهانی این محصول در سال ۲۰۱۹ وجود دارد. وی افزود، مسأله مهم دیدگاه بازار درباره کمبود احتمالی عرضه ناشی از فشار‌های ژئوپلیتیکی است که باعث اختلالات عرضه در گذشته شده؛ بنابراین، تهدیدی جدی برای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است. اختلال در عرضه نفت از سوی ونزوئلا و همچنین کند شدن آهنگ رشد اقتصادی در جهان و کاهش میزان عرضه از سوی تولیدکنندگان موجب شد، قیمت نفت برنت در نخستین روز کاری هفته با افزایش ۰.۵ درصدی به هر بشکه ۶۳ دلار و ۹ سنت برسد. به نقل از ایرنا، آمار‌های منتشره از سوی اوپک نشان می‌دهد، تولید این گروه در ماه ژانویه با بیشترین میزان کاهش خود در دو سال اخیر رو به رو شده و در این میان، کاهش تولید روسیه، بسیار کمتر از پیش بینی‌ها بوده است.


در مبادلات مالی با ایران بر «ریال» و «روبل» تمرکز می‌کنیم

سفیر روسیه در تهران در گفت‌وگویی از حذف «دلار» از چرخه مبادلات مالی بین ایران و کشورش خبر داد. «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در گفت وگو با خبرگزاری «تاس» با اشاره به حذف دلار از مبادلات مالی بین دو کشور و استفاده از ارز‌های ملی گفت: «برای روسیه مهم است که پرداخت‌های مالی با ایران را با ارز‌های ملی انجام دهد. ما از تمام ابزار‌های موجود برای آوردن شاخص‌های ذکر شده به بالاترین سطح ممکن استفاده خواهیم کرد.» وی افزود: مسکو در همکاری با ایران عملا استفاده از دلار را کنار گذاشته است. جاگاریان توضیح داد: «ما بر روی "روبل" روسیه و "ریال" ایران تکیه خواهیم کرد و در صورت لزوم و فقدان گزینه‌های دیگر از "یورو" استفاده می‌کنیم.» دیپلمات روس افزود: «هرچند که اعتقاد دارم ساختار بانکی دو کشور توانایی لازم برای موفقیت در انجام این وظایف را دارد، اما این یک کار چالشی است.»

بازار اوراق مسکن؛ اوج «تسه‌ها» در بهمن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی جلسه داد و ستد روز سه‌شنبه ضمن ثبت رشد ۶/ ۲ درصدی به بهای ۵۶ هزار و ۹۵۲ تومان معامله شد. سومین صعود متوالی این اوراق بهای تسه اسفند ۹۵ را به بیشینه خود در بهمن ماه رساند. به غیر از پنج مورد سایر سررسید‌های وام مسکن در محدوده مثبت معاملاتی روز خود را به پایان رساندند. برخی رونق نسبی بازار تسه‌ها در مدت اخیر را حاصل خبر افزایش سرمایه بانک مسکن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌دانند. افراد دیگری نیز معتقدند که با فاصله گرفتن بازار سهام از روز‌های اوج خود در اوایل پاییز، بخشی از جریان نقدینگی وارد بازار‌های موازی از جمله اوراق تسهیلات مسکن شده است. با این حال ذکر این نکته ضروری است که عوامل بنیادی که منجر به شرایط رکود تورمی در بازار معاملات مسکن شده‌اند، همچنان پا برجا هستند.

ادامه دردسر‌های برگزیت برای خودروسازی جگوار

ظاهرا شرکت خودروسازی جگوار لندروور نیز اعلام کرده تحت‌تأثیر وضعیت نامعلوم توافق برگزیت و همچنین احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که تبعات منفی گسترده را در پی خواهد داشت، تولید برخی محصولات خود را در ماه‌های آینده متوقف خواهد کرد. این شرکت که محصولاتش را در کارخانه‌های کسل برومویچ و سولیهال به تولید می‌رساند، به ‌دنبال تشدید و افزایش نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف به‌ویژه خودروسازی، در نظر دارد، همچون برخی دیگر از خودروسازان، توقف تولید خودروهایش در کارخانه‌های فعال در بریتانیا را رسما اعلام کند. این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرده که از هشتم تا دوازدهم آوریل و پس از خروج بریتانیا از اتحادیه ‌اروپا فعالیت این دو کارخانه متوقف خواهد شد؛ اما برگزیت تنها چالشی نیست که جگوار لندروور با آن دست و پنجه نرم می‌کند. به‌دلیل کاهش تقاضای خودرو‌های دیزلی، این شرکت سال گذشته هزاران تن از کارکنان خود را تعدیل کرده است. /دنیای اقتصاد

کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست

یحیی آل اسحاق، وزیر بازرگانی کشور در دوره جنگ گفت: هم اکنون التهاباتی در بازار گوشت به وجود آمده که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. البته اطلاع دارم که دولت یک میلیارد دلار برای تأمین گوشت تخصیص داده که این رقم بسیار بالایی است و نباید نگرانی و التهاب در بازار ایجاد شود. درباره کالا‌های اساسی هم ۱۴ میلیارد دلار کنار گذاشته شده که مقدار زیادی از این رقم تخصیص داده شده است. هر چند دولت ارقام قابل توجهی را برای نیاز بازار تامین و تخصیص داده، آنچه در عمل می‌بینیم آن که قیمت گوشت در بازار به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده و از وضعیت کنجاله، یونجه و ذرت، بوی خوبی به مشام نمی‌رسد و در تأمین این اقلام هم به مشکل برخورده‌ایم.

مشکل این است که برای رسیدگی به مسائل موجود در این زمینه وقتی به سراغ وزارت صمت می‌رویم، می‌گویند موضوع تأمین، ارتباطی با وظایف تعریف شده برای ما ندارد و مرتبط با جهاد کشاورزی و دامپزشکی است. وقتی به وزارت کشاورزی اعتراض می‌کنیم و مشکل را جویا می‌شویم، می‌گویند مشکل در نظام توزیع است. امور اصناف و قیمت گذاری بر عهده این مجموعه نیست. در میان این کشمکش‌ها، فشار بر روی مردم است. البته این فرایند شامل برنج، روغن، ذرت، کنجاله و ... می‌شود و تنها مختص گوشت و مرغ در بازار نیست. متأسفانه در حال حاضر این موضوع بین وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن و وزارت کشاورزی گیج است و کسی پاسخگو نیست و تا زمانی هم که این فرایند ادامه داشته باشد، امکان سوءاستفاده وجود دارد. حال اینکه در این میان، سوءمدیریت‌ها باعث ورود دلالان به این سیستم هم می‌شود. /ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
مردم از خودروسازارن عذرخواهی میکنند. چراکه باید شکر کرد، همین هم هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
.وزیر صنعت میگوید خودروسازان باید قول جبران می‌دادند
چه جبرانی ؟ با کدام قطعه ؟ اکثر قطعه سازان داخلی ورشکست شدند و تحریم اجازه ورود قطعات اصلی را نمیدهد . پژو و رنو و ولوو و نیسان و .... رفتند . خودرو سازها با چی میخواهند جبران کنند ؟ اوضاع تحریم و دلار میلیاردها به خودروسازان و قطعه سازان داخلی زیان رسانید و میلیاردها نصیب دلالان کرد . خودرو سازها حقوق کارکنانشان را ندارند بدهند .
سیاست های غلط همین وزارت صمت موجب ورشکستگی خودرو سازها شده است .
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
قانونی بوده که این اتفاق نیفتد ولی متاسفانه توسط خودرو سازان رعایت نشده و نهادهای نظارتی هم کم کاری کرده اند
قانونش هم این بوده که خودرو ساز اول قطعه را بخرد و در شرکت انبار کند بعد اگهی پیش فروش بزند
اگر این قانون درست رعایت شده بود اکنون سر سوزنی هم مشکل نداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
شرکتهای خودروی 40 سال است به مردم وعده دروغ خودکفایی و ساخت موتور ملی را میدهند ولی در عمل هیچ کاری انجام ندادند وهمیشه دست هایشان به سوی بیگانگان دراز کردند.40 سال است آب درهاون میکوبند در صورتیکه ساخت تسلیحات نظامی که پیچیده ترین صنعت جهان است پیشرفت کردیم در ساخت کوچکترین قطعه خورو چه کنم چه کنم سر میدهیم از انیجا مشخص است در ساخت سلاح دفاعی دلسوزان کشور کار کردند ولی در صنعت خودرو سازی فقط به فکر رانت خواری بودند تا زمانی که شرکتهای خودرو سازی خصوصی نشوند ویا به افراد دلسوز واگذار نگردد صد سال دیگر شرکتهای خودروی پیشرفت نمیکنند وچشمشان بیشتر به سوی بیگانگان دوخته میشود دلیل آن را هم همه مردم ایران میدانند
کلا کسی پاسخگ.یی گرانیها نیست نه گوشت نه چزای دیگر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کشور گرفتار یک سیستم دلالی نظام یافته و قدرتمند است که در همه زمینه ها ورود کرده است .
مردم را سر كار نذارين با اين خبراتون كه چرا كسي پاسخگوي گراني گوشت نيست. همه ميدونن چون به دلار براي گرداندن مملكت نيازه و دلار كمه خود دولت داره گوسفند را قاچاق ميكنه و مي فروشه و دلار مي گيره و گوشت كم ميشه و در نتيجه قيمت ميره بالا . مهم اون دلاره هست كه تو خزانه باشه تا مملكت را بچرخونه حالا به مردمم كمي فشار بياد خدا بزرگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
عزیز جان نصفشو کاملا درست گفتی . منتهی مشکل اونجاست که دلار نمیگیره . کل گوسفند و گوساله تولیدیمون داره میره عراق اونم بجاش دینار میده ، دیناررررررررررر
سال گذشته یک دستگاه النترای مونتاژ از شرکت ... موتور خرید قطعی برای تحویل امسال انجام دادم که خرداد ماه به بهانه شروع تحریمها گفتند نمی تونیم تحویل بدیم و مجبورمون کردن به جک اس ۵ تبدیل کنیم و ۹۰ درصد کسانی که پیش خرید کردند تبدیل کردند یا انصراف دادند. من هم تبدیل کردم و جک رو فروختم و یک النترای ۲۰۱۴ کارکرده خریدم دویست میلیون! اما دی ماه شروع کردن به عده ای از مشتریان که به دلایلی (رانت اطلاعاتی و یا سماجت در عدم تبدیل) اقدام به تبدیل نکرده بودن النترا به قیمت ۱۵۶ میلیون تحویل دادند که الان تو بازار ۳۵۰ میلیون تومنه! الان من موندم و حسرت به خاطر فریبی که خوردم. اونایی هم که سماجت کردند و النترا تحویل گرفتند ۶ ماه تمام دنبال شکایت بودند و استرس کشیدند تا به حقشون برسند. حالا می خوام از مسئولین از مردم بپرسم که:
۱- پاسخگوی ضرر و زیانی که به امثال من وارد شد کیه؟
۲- تا کی باید حسرت بخوریم و آه بکشیم؟
چرا کاری کردید که از فقیر تا پولدار( به جز دلالها و آقازاده ها) همه در حسرت و آه باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
داداش اگر از اول یه سرچ ساده تو اینترنت میزدی میدیدی قیمت النترا همه جا حدود۱۵ هزار دلاره که وقتی میرسه ایران بقول تو میشه ۳۵۰ میلیون.بجاش میرفتی از همون شرکت یه لیفان ایکس ۶۰ میگرفتی که اونم تو دنیا همون حدود ۱۵ هزار دلاره ولی در ایران قیمتش نسبت به النترا مفته. قبول کن خودت هم دوست داشتی به هر قیمتی که بشه النترا سوار شی.خوب در بازار انحصاری خودرو ساز دنبال مشتری مثل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
داداش هر کسی حق داره هر چیزی می خواد سوار بشه و اوضاع باید طوری باشه که همه چیز عادلانه و بدون دزدی و رانت خواری در اختیار همه باشه
الان مقصر ایشونه که دلش می خواسته پول بده هر چیز می خواد سوار بشه یا اوضاع فشل مملکت ؟
ناشناس
| Poland |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
در اینکه اوضاع مملکت هر کی به هر کیه فهمیدنش هوش بالا نمیخواد.مساله اینه که ما هم مردمی هستیم که این اوضاع رو بدتر میکنیم .اگر یکم اهل مطالعه و تحقیق و سوال کردن باشیم کسی نمیتونه راحت سرمون رو کلاه بزاره دوست گرامی .جای دیگه مردمش وقتی میبینن یه بخشی گرونفروشی هست خودشون اقدام میکنن.اگر گوشت نخوریم سلامتیمون بخطر میفته ولی بعضیا میگن نخورین وقتی گرونه.اما هیچکس نمیگه ماشینی که تو دنیا ۶۰۰میلیونه اینجا میشه دو میلیارد چرا میخرین؟ایشون با خودش عهد کرده حتما النترا سوار بشه.خوب در اینصورت اگر ازش سو استفاده بشه مقداری هم مقصر خودش هست.این گفته بمعنی این نیست که خودرو ساز یا دستگاههای نظارتی بی تقصیرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
ناشناس 9:26 کاری که شما میگی کار دلالهاست . یعنی بررسی کنی ببینی توی بازار الان چه خودرویی پرسود تره .
مصرف کننده اینطوری نمیبینه . مصرف کننده میخواد النترا سوار بشه . نمیتونی بهش بگی فلان ماشینو میخریدی سودش بیشتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
شاید بعضی ها واقعا به یک ماشین زیر پا نیاز داشته باشند اما من سراغ دارم آقا،خانم،پسر یا دختر بزرگشان ماشین دارند.(یعنی 3 دستگاه خودرو در یک خانواده)خودم الان یک ماشین ...بوق سوار میشم ولی نه الان و نه پارسال که امکان خرید نقد یا ثبت نامی رو داشتم،اقدام نکردم.زمانی که رب گران شد یکی از دوستان خودم که در سال شاید یک شل رب هم استفاده نمیکردند شاهد بودم 3 عدد شل رب رو تو صف وایستاد تا مثلا تعاونی خرید کند....امثال چنین رفتاری در ایران زیاد دیده میشود.تا افرادی باشند که در چنین ثبت نامهایی شرکت کنند سیستم خودرو ساز ها هم همینه.
کلا چیزی بنام عزرخاهی در قاموس اینها وجود ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چیزی بنام "عزر خاهی " البته در هیچ جا نیست خصوصا در ادبیات فارسی
اخوی خودروساز چه کاره است که عذر خواهی کند،فرافکنی تا کجا؟چه کسی به صورت دستوری 15 سال قیمت خودرو را سرکوب کرد و این صنعت سود اور را بدهکار و ورشکسته کرد؟چه کسی خودروساز را وادار کرد که در هر ده کوره ای سایت بزند و نیرو استخدام کند به نحوی که 4 برابر نیاز واقعی کشور ظرفیت مونتاژ داشته باشد؟چه کسی به مدیر وقت سایپا اجازه داد که برای مقاصد سیاسی هزاران میلیارد تومان از سرمایه این شرکت را صرف خرید سهام سایپا و بن رو بکند؟و......این بلا را دولت ها، وزیران و نمایندگان مجلس ادوار به سر این صنعت دراوردند وگرنه مدیران خودروسازی در حد یک منشی هستند.
متاسفانه همه دلالان خودرو بصورت مبایعه نامه (قولنامه) خرید و فروش میکنند تا هزینه سند و تعویض پلاک ندهند. دولت و دستگاه قضایی باید جلوی معاملات دلالان را بگیرد و هرگونه معامله را قدغن نماید. کافیست در سایت دیوار و شیپور بروید ببینید هر دلالی دهها خودروی صفر و کارکرده در اختیار دارد. دستگاه قضا باید اموال این اشخاص را مصادره نماید و به جرم احتکار و اخلال در اقتصاد کشور اینها را مجازات نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
حسین آقا حرف شما کاملا صحیح است شما فکر میکنید بازاریها ودلالان آن چه کسانی هستند آنها هم از خودشان هستند که ازطرفی سهم ملت را به آنها واگذار میکنند وبازار سیاه در ست میکنند و از طرفی برای ملت هم اشک تمساح میریزند که قظعه نیست اگز قطعه نیست پس چرا در بازار آزاد به فور فراوان خودرو دیده میشود؟ از طرفی مگر نه اینکه دولت وناظرین وتعزیرات وبازرسی کل کشور ووو وظیفه دارند جلو گرانی بیرویه را بگیرند پپس چرا در مورد گرانی خودرو در بازار هیچ کاری نمیکنند. از این قضیه شما باید بهتر بدانی که در گرانی خودرو در بازار هم دولت نقشی دارد.
فارغ از همه مطالب سیاسی اجتماعی و خبری خواستم بگم طراحی سایتتون خیلی عالیه من هر سایت خبری میرم دوباره برمی گردم تابناک چون هم طراحی خوبی داره هم نظرات را می گذارید و آدم کلا متوجه میشه خط فکری مردم چه جوریه. همین فرمون برید جلو دمتون گرم
دست روي هرچي ميذاريم فساد توشه
دولت و بانك مركزي هر كاري ميكنه فساد را باعث ميشه
پس ايشان بفرمايند !!! اگر اسم اين فساد سيستماتيك نيست اسمش چيه
جناب اقای وزیر باتشکرازاینکه به فکرمردم هستید ,کاش زمان ثبت نام خودروراملاک قرارمیدادید تاتعدادبیشتری ازمردم خوشنودمیشدندد,,
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جهت اطلاع شما عرض کنم اتفاقا از لحاظ قانونی همین است
شما دستور العمل الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خریداران خودرو را ملاحظه کنید
طبق این بند خودرو ساز مکلف بوده قبل از ثبت نام قطعات خودرو را خردیاری نماید
امفهومش اینسا قعات خودروی شما به صورت امانت نزد خودرو ساز است
و در نتیجه قیمت خودرو باید قیمت زمان ثبت نام باشد
من یک خودرو جک اس 3 از کرمان موتور برای تحویل در دی ماه خریدم. دعوت نامه تکمیل مبلغ به میزان 161 میلیون تومان با بیش از قیمت بازار آمده . اکنون که گفته میشود تحویل دی ماه با هماه قیمت قبلی باشد ولی کرمان موتور توجهی به آن نمی کند و با قیمت جدید میدهد. حالا باید چه کار کرد به کی باید گفت شکایت به سازمان صنعت کرده ام هنوز جواب نداده اند.
مردم وقتی می بینند مسولین در تعیین قیمت و توزیع آن ناتوان هستند دیگر حرفهای گنده گنده را باور نمی کنند. کشوری موشک بالستیک دارد ولی اقتصاد خراب مشخص است اولویت مردم نیست بلکه ...
شما نه به تخلفات خودروسازان رسیدگی کردید، نه کیفیت را بالا آوردید و نه حتی جلو اوج گرفتن قیمت ها را گرفتید. ولی تبریک میگم در یک مورد خیلی موفق بودید، بستن در واردات، بالا بردن گمرکی و قیمت خودرو وارداتی و تامین اسباب شادی و جشن و سرور خودروسازان بی رقیب.
"کسی پاسخگوی گرانی گوشت نیست"

توزیع گوشت توسط عده ای که از طرق مختلف بطور یکجا گوشت را از بازار جمع میکردند به شکست انجامید. ولی میتوان این مشکل را به راحتی برطرف کرد و نیاز به فروش اینترنتی نیست.
و اما راهکار:

میدانیم که هر خانوار یارانه را از دولت از طریق واریز پول به کارت بانکی سرپرست خانواده دریافت میکند. سرپرست خانواده با مراجعه به مراکز فروش گوشت دولتی، باید وجه گوشت را فقط از طریق همان کارت بانکی که یارانه به آن واریز میشود پرداخت کند. وقتی اطلاعات از طریق کارت خوان فروشگاه به بانک ارسال میشود، بانک بررسی کند که اگر قبلا پول گوشت از طریق کارت خوان های فروشگاههای گوشت دولتی کسر گردیده است، دیگر اجازه کسر پول ندهد زیرا صاحب کارت قبلا گوشت را خرید کرده است.
به همین راحتی.
از طرف کارشناس کامپیوتر و شبکه
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
بعله کاملا درسته...ما راضی هستیم فقط تعداد باجه ها را دم دروازه زیاد کنند مشکلی نیست
اگر فکر مردم بودید واردات خودرو را آزاد و با تعرفه پایین در اختیار مردم قرار میدادید اونوقت معلوم میشد که آیا خودرو ساران بازهم قدرت جولان دارند یا خیر نه اینکه مردم را در محدودیت و انحصار قرار دهید
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بشر دولت ارز تامین گوشت را نداره حالا بره خودروی خارجی برای تو وارد کند ان هم با تعرفه صفر؟ببینم شما اگر خودرو سوار نشی فردا خورشید در نمی یاد؟
دولت باج گیر وخودر ساز باج ده
توقع عذر خواهی خودروسازان از مردم مانند این است که از یک بچه لوس و ننر و بی ادب انتظار داشته باشید عذر خواهی کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تازه این ها دولتی هستند اینجوری پدر مردم در اوردند
هر روز داريد جيبه مردم رو خالي ميكنين به عناوين مختلف بي عرضه بودن شما آقايون و در افتادن با همه دنيا در حاليكه هيچ بنيه اقتصادي نداريم ربطي به مردم نداره با زندگي يك نسل شما بازي كرديد خدا،ملت و ايران از شما نميگذرن خواهيد ديد
با مردم صادق نبودن همین می شود که در ظاهر دلار از ۱۹ آمده ۱۱ ولی قیمتها و هزینه ها بالا مانده نشان می دهد دلار به صور ت واقعی پایین نیامده
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
عزیزم هیچ کالایی با ارز ۱۹ هزار تومانی وارد نشده و قیمت هیچ کالایی مگر لوکس های ممنوع الورود بر اساس این نرخ نیست شما هنوز احساس نکردی اگر دلار ۱۹ هزار تومن بود گوشت به جای کیلویی ۱۰۰ هزار تومن کیلویی ۲۰۰ هزار تومن بود
سالی 22 هزار ایرانی در تصادفات رانندگی کشته میشوند. افراد معلول و مصدوم و زنان بی سرپرست را هم مدنظر قرار بدهید.
به نظرم همه با هم حمله کنیم فقط بخریم تا میتونیم بخریم تا بترکیم
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
علت این امر رانندگی به سبک ۴ پایان است وگرنه اصلا تصادفی روی نمی دهد که کسی بمیرد
این جبر جغرافیا نیست این انتخاب ماست که مجبوریم با دنیایی از آرزوها که برای مردم دیگر کشورها حق طبیعی است بمیریم.
باید مردم بهیچ عنوان خودروی صفر و کارکرده نخرند. وظیفه مردم نخریدن است و بس. چه کارکرده چه صفر نخرید. دولت باید خودروهای خارجی با تعرفه بسیار اندک وارد کند.
مگر شما نا سلامتی وزیر این مملکت نیستید پرا خودتان معذرت خواهی نمیکنید و انتظار دارید که دیگران از شما دستور می گیرند عذرخواهی کنند؟
آقای وزیر این حرفهای شما بی احترامی به مردم است
مگر شما و سایر مسئولین در هیات دولت از افزایش بی رویه قیمت ها خبر ندارید؟
ما به خاطر این همه خدمات گسترده خودرونسازهای عزیز و کیفیت اشغال و قیمت رو به فلک رفته و خودروی تحویل نداده و قطعات نامرغوب و خدمات پس از نفروش و مشتری نمداری و پیش پیش پول گرفتن و بالابردن مدوام قیمت هم تشکر می کنیم هم عذرخواهی
ببشخید کم پیش خرید کردیم
اگر از قیمت بالا و کیفیت پایی گله کردم شرمنده هستیم
آقای وزیر چشاتو باز کن و غیر کشورهای بدبخت مثل ونزوئلا جاهای دیه رو هم ببین. کی گفته کشورهای بدبخت باید الگوی ایران باشند. بعدشم تو وزیر صنعتی. خودرو ساز ها باید تحت نظارت شما باشند. الان که حسابی مردم رو چاپیدن بیان یه عذرخواهی کنند . به مردم چی میرسه؟
آقای وزیر خیلی وقته که خودرو سازها برای هیچکس تره هم خورد نمیکنند؟؟!!! جسارت به جنابعالی نشود حرف جنابعالی هم برای اینها ارزشی ندارد!!!! اینها یک عده گردن کلفت هستند که سر گردن نشسته اند و جیب ملت را خالی میکنند . بزرگوار اگر به سخن شما اهمیت میدادند تا حالا حداقل زمان تحویل خودرو ها را به مشتری ها اعلام میکردند.پس زیاد به خودتون زحمت صحبت کردن ندهید اینها گوششان پر است.
این کارشناسان خودرو چه کسانی هستند که اطلاع ندارند دستور وزیر بر اساس تکالیف قانونی بوده
حتی دستور وزیر ناقص هم هست
طبق دستورالعمل سال 95 وزارت صمت خودرو سازان مکلفند قبل از پیش فروش قطعات خودرو را تهیه و در شرکت انبار کنند
در حقیقت قطعات ما با پولی که به عنوان پیش فروش به خودرو ساز داده ایم قطعات خودرو را خریداری کرده ایم
حالا این کارشناسان که اصلا کارشناس نیستند فقط به فکر خودرو ساز هستند و به فکر قطعات ما که امانت دست خودرو ساز است نیستند
با سلام
با این وضعی که بنده می بینم خودروسازها از مردم عذرخواهی نکرده و جبران نمی کنند که هیچ،بلکه مردم را بیشتر بدبخت تر خواهند کرد چون که کل مسئولین با اینها هستند هر چند در ظاهر مثل رئیس بانک مرکزی از مردم حمایت می کنند
از نظر خودرو ساز وزیر کیلویی چند
البته مشکل گوشت شاید در پایتخت کمی کمرنگ شده باشد ولی در مراکز استانها وشهرستانها همچنان بحرانی تر می شود زیرا مقدار سهمیه کمی که اختصاص داده می شود.بیشتر ان در اختیار تعاونی ادارات خاص مانند جهاد کشاورزی قرارمیگیرد تا در بین کارکنان خود توزیع کنند ومتاسفانه در استان گیلان با این روش توزیع چیزی گیر مردم ضعیف ومحتاج نمی اید .زیرا بیشتر سهمیه اختصاصی بوده ومردم عادی پس از ساعتها صف ایستادن دست خالی بخانه میروند وحسرت گوشت منجمد را نیز در دل دف ن میکنند.وهیچ نظارتی نیز از مسولین ذیربط دیده نمی شود .
لطفا جایزه بهترین نقش مکمل خودروساز جشنواره زمستانی ایران خودرو و سایپا و شرکت های وابسته به آقای وزیر اهداء شود.
با عرض سلام،
بنده چند سال پیش یک عدد تیبا به قیمت ۲۷ میلیون خریدم.
بماند که دیسک و صفحه در ابتدا تعویض شد.
سنسور میل بادامکی و اکسیژن هم به خرج بنده تعویض شد.
چند بار ماشین با سرعت بالا تو اتوبان به ناگهان خاموش کرد که واقعا خدا رحم کرد‌.
استوپر ۳ بار عوض شد....
ماشین یه مدتی هست که دیگه خاموش نمیکنه...منتظر لحظه ای هستم که دوباره منو سورپریز کنه و خاموش بشه...لطفا مدیران را وادار کنید حداقل نیم ساعت پشت این ماشینها بشینن بدونن چه اشغالی هست در مقایسه با خودرو خارجی
کشورداری اینطوره؟
دولت تخریب امید
آقاي وزير به ميزتا بچسبيد با اين حرف ها مردم را فريب ندهيد مردم به بلئغ اجتماعي و سياسي رسيدهاند چطور شد با اومدن جنابعالي اوضاع احوال خودرو داخلي اينقدر به هم خودر شما در يم مصاحبه كه آيا در جريان افزايش قيمت خودرو هستيد شروع كرديد به من من كردن. دولت محترم اگه راست ميگه و با مردم صادقه و دغدغه مردم رو داره نميگم تعرفه گمركي را صفر كنه لااقل 50درصد كم كنه آنوقت خواهيم ديد ايران خودرو و سايپا مي تونند اين طور مردم را تحقير كنند.
ازامارات یه تویوتا کرولاسال۲۱۱۵وارد کردم هنوزکه هنوزه۶۰هزارتاکارکرده انگار تازه تولیدشده.حتی رنگش هم که توی خوزستان افتاب میخوره مثل روز اولش براقه.باید خودروسازی کشوررو ریخت تودریا.
وقتی که مدیران ایران خودرو سایپا جوابگو نیستند،،جرا هرجه خورد برای تحویل اماده کردند بین همکاران خود مثل گوشت قربانی تقسیم کردند تا آنها به قیمت بازار بفروشند ،،،،،کارکنند ،.با پول وجود پول مردم ،،،،،،می خواهید آنها الان خودرویی برای تحویل داشته باشند یا به امانت مردم خیانت نکنند. خدا ایشان نگذرد ،من مدیری می شناسم که هر ماه یک ماشین تحویل نی کرف واگرا در بازار نی فروخت
چرا و به چه دليل مديرعامل ايرانخودرو و سايرمديران اصلي اين شركت عوض نميشن ؟؟؟؟ پرواضح است كه اونجا را محل زد و بند و رانت كردن...
اقای وزیر یا ساده تشریف دارند یا بی تفاوت به مشکلات مردم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی