بازدید 2065

ایجاد رشته آموزش سلامت از دور

کد خبر: ۸۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 04 March 2019

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به بازنگری برنامه‌های آموزشی رشته‌های علوم پزشکی از تصویب رشته آموزش سلامت از دور و دستورالعمل تأسیس برنامه‌های آموزشی بین رشته ای خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید حسن امامی رضوی با اشاره به برگزاری هفتاد و دومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، گفت: این شورا به اصلاح برنامه‌های آموزشی رشته‌های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه‌ها می‌پردازد و در این جلسه نیز برخی برنامه‌های جدید مصوب، برخی دیگر بازنگری و برخی از ضرورت‌های ایجاد رشته بررسی شد.

وی اظهار داشت: یکی از رشته‌هایی که بازنگری شد، آموزش سلامت از راه دور بود که با توجه به اصلاحات و امکانات جدیدی که از طریق آموزش و تله مدیسین تعیین، تضمین و تهیه شده، ایجاد این رشته به تصویب رسید. البته ضرورت ایجاد این رشته قبلاً مورد بحث و بررسی مفصل قرار گرفته بود.

امامی رضوی گفت: برنامه آموزشی رشته آموزش سلامت از راه دور تهیه و تصویب شده است و امیدواریم که از سال آینده این رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های آموزشی رشته‌هایی مانند سیاستگذاری سلامت، کار درمانی، تکنولوژی گردش خون و علوم تغذیه در مقاطع مختلف مورد بازنگری قرار گرفت.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به دیگر تصمیم مهم هفتاد و دومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از بازنگری آئین نامه استاد مشاور تحصیلی خبر داد و گفت: بر اساس این آئین نامه اساتید با رویکرد بهتری می‌توانند به دانشجویان مشاوره بدهند.

وی از تصویب دستورالعمل تأسیس برنامه‌های آموزشی بین رشته‌ای در این جلسه شورا خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل توسعه رشته‌های بین رشته‌ای بین وزارت بهداشت و علوم مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

امامی رضوی گفت: در مورد برخی رشته‌ها از جمله رشته علوم تغذیه نیز برای ورودی برخی از رشته‌ها در مقاطع مختلف، محدودیت‌هایی از سوی بوردها و هیئت‌های ممتحنه پیشنهاد شده بود که اکثریت این محدودیت‌ها مورد تصویب قرار نگرفت و شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با این پیشنهادات، موافقت نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی