بازدید 10596
۹

گلایه تند رئیس دانشگاه شهید بهشتی از دانشجویان سنواتی

«دانشجویان سنواتی به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد، از جمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند.»
کد خبر: ۸۸۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 30 March 2019
«دانشجویان سنواتی به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد، از جمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند.»

به گزارش «تابناک»، این جملات را سیدحسن صدوق در آخرین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۷ بر زبان آورد؛ گلایه تند رئیس دانشگاهی که دانشجویانش را می‌توان از جمله سردمداران اعتراض به دریافت هزینه سنوات خواند.

صدوق در آن نشست با تحلیل برخی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش در دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان سنواتی، به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد با قریب ۱۰ هزار دانشجو، ازجمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش و سایش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند و حل این مشکل در گرو سیاست‌های کلان وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه بهشتی افزود: مشکل باز بودن انتخاب رشته‌های ارشد برای رشته‌های نامرتبط و نیاز به گذراندن واحد‌های درسی اضافی و جبرانی و درنتیجه بار مالی و هزینه‌های گزاف تحمیل شده بر دانشگاه به دلیل ارائه دروس پیش نیاز و پرداخت حق‌التدریس از جمله آن مشکلات است. به علاوه این مسئله کیفیت آموزش را خدشه دار و موجب رکود علمی نیز می‌شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در شرایط ویژه اقتصادی کشور گفت: طی سال جاری، صرفه‌جویی در مسائل ارزی در دستور ستاد دانشگاه قرار گرفت و برای رعایت این مهم، رئیس دانشگاه در سال جاری تمام سفر‌های خارجی را حذف کرد. بی‌تردید اگر این صرفه جوی‌ها گسترده شود شاهد انضباط مالی بیشتری خواهیم بود.

صدوق در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر این باور هستیم که بودجه پژوهش باید صرفاً برای پژوهش و ارتقا آن هزینه شود و به جد از این رویکرد دفاع می‌کنیم. خوشبختانه علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، یک ریال از ردیف‌های مالی دانشگاه جابه‌جا نشد که از این منظر شاید نمونه باشیم.

گفتنی است در اردیبهشت ماه سال ۹۷، شماری از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض نسبت به افزایش محدودیت‌ها در رابطه با موضوع سنوات و نیز اخذ شهریه از دروس جبرانی، در محوطه اصلی دانشگاه دست به تجمع زدند و تلاش کردند که این اعتراض را به گوش مسئولان برسانند.

اعتراضی که البته پیشتر در دانشگاه تهران نیز به وقوع پیوسته و بعد از حضور برخی مسئولان دانشگاه در جمع معترضان و گفتگو با ایشان، به تغییر مصوبه دانشگاه منجر شده بود؛ فرجامی که برای اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی رقم نخورد و حالا با توجه به سخنان رئیس این دانشگاه می‌شود به دلیلش پی برد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خود دانشگاه با نبود امكاناتش موجب تاخير در كار دانشجويان ميشود.
می توان تصمیمی گرفت که نه سیخ بسوزه و نه کباب اما باید قاطعیت در کار باشد.
اعتبار دانشگاه به دادن مقالات الکی و کیلیویی و پایان نامه های بدرد نخور و بیربط هست نه به سنوات دانشجوها. وقتی ظرفیت دانشگاه ها در مقاطع تکمیلی را چندین برابر کردید و از اون طرف ظرفیت کار هم چندین برابر کاهش پیدا کرد کیفیت آموزشی فدای کمیت آن شد.
بهتر است نسبت به ادامه کار اساتید بی سواد و کم سواد در دانشگاه شهید بهشتی تجدیدنظر شود و از اساتید باسواد و با صلاحیت استفاده شود.
یال ۲۰۰۸ًآلمان قانونی در دانشگاه ها گذاشت که دانشجویان هر مقطعی تا چند سال مشخص میتونستن در دانشگاه بمونند تا از هزینه های زیاد که غالبا دانشجویان خارجی که چند سال اضافه درس یا تزشان را کش میدادن جلوگیزی شود
در حال حاضر بسیاری از دانشجویان علوم انسانی که در حال انجام دادن پایان نامه هستند و به دلیل رشته خود که نیاز به آزمایشگاه و تجهیزات خاصی ندارد به هیچ وجه نیازی به دانشگاه ندارند و از هیچ یک امکانات دانشگاه استفاده نمی کنند، نیز جریمه سنوات اخذ می کنند، برای این کار چه توجیهی دارند؟
چه رئیس رؤسایی داریم ما!!!!!!!!!!
بد نیست ایشان در مورد کتابی که نامه ها و ... اداری که نوشتند و بعضا حتی نامه تسلیت به همکارها هست هم توضیح بدند که چطور باعث صرفه جویی شده!

در مورد اینکه رییس دفترشون و یکی از شاهکارهاشون چاپ همون کتاب بود هم توضیحاتی بدند.
من دانشجوی دکترا هستم. الان یک سال و چهار ماهه منتظر اکسپت مقالات دوم و سوم هستم و همه را سنوات خوردم. اکسپت مقاله اول هم نه ماه طول کشید. وقتی شرط فارغ التحصیلی را غیر استاندارد و به کل به نفع دانشگاه و استاد راهنما گذاشته اید، بازم دانشجو را مقصر می کنید!؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی