بازدید 1533
هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا؛

ذوب‌آهن دنبال پيروزی دوم، ببرها در پی انتقام

هدايت ببرهاي عربستان از 2 ماه گذشته به عهده انزي هيكتور تروسرو آرژانتيني است. اين مربي 57 ساله در سال 2000 هدايت تيم ملي سوييس را عهده‌دار بود و پس از آن به مدت 5 سال تيم ملي گواتمالا را رهبري كرد. هيكتور تجربه مربي‌گري در ليگ برتر عربستان را نيز دارد و در سال‌هاي 2008 و 2009 توانست تيم فوتبال الشباب عربستان را به عنوان قهرماني برساند.
کد خبر: ۸۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۷ 08 March 2010
تيم‌ فوتبال الاتحاد عربستان در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا پذيراي ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

به گزارش فارس، هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا از فردا (سه شنبه) آغاز خواهد شد و ذوب‌آهن كه با يك پيروزي در رده دوم جدول گروه B قرار گرفته از ساعت 22 به وقت ايران به مصاف تيم بدون امتياز الاتحاد عربستان مي‌رود.

سبزپوشان اصفهاني در اولين ديدار خود توانستند در ورزشگاه فولاد شهر با تك گل ايگور كاسترو مهاجم برزيلي خود، از سد الوحده امارات بگذرند و شروع موفقيت‌آميزي در رقابت‌ها داشته باشند. در حالي كه شاگردان فيليپه اسكولاري در اولين روز رقابت‌ها شكست سنگيني را به ببرهاي جده تحميل كردند. بنيادكار ازبكستان با نتيجه 3 بر صفر نايب قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان را شكست داد تا چهره قدرتمندي را از خود در آغاز مسابقات نشان دهد.

پيروزي روحيه‌بخش تيم‌ها قبل از جدال با يكديگر
شاگردان منصور ابراهيم‌زاده توانستند در هفته بيست و هشتم ليگ برتر با پيروزي در دقايق پاياني برابر شاهين بوشهر با 52 امتياز در رده دوم قرار گيرند و با روحيه بالا به جده سفر كنند.
الاتحاد نيز در آخرين ديدار خود قبل از رويارويي با ذوب‌آهن، در ديداري معوقه از هفته ششم ليگ برتر عربستان به مصاف الوحده رفت كه با نتيجه 2 بر صفر به برتري دست يافت و با 39 امتياز در رده سوم جدول قرار گرفت.

كلكسيون افتخارات الاتحاد
الاتحاد با 30 قهرماني در جام‌هاي مختلف عربستان يكي از قدرتمندترين تيم‌هاي اين كشور به شمار مي‌آيد. اين تيم با 2 قهرماني در سال‌هاي 2004 و 2005 در ليگ قهرمانان آسيا پس از پوهانگ 3 ستاره و در كنار استقلال تهران در رده دوم پرافتخارترين تيم‌هاي آسيا قرار گرفته است. سال گذشته نيز ببرهاي عربستان در ديدار پاياني برابر پوهانگ كره‌جنوبي قرار گرفتند، اما نماينده عربستان با نتيجه 2 بر يك مغلوب شد و جام به پوهانگ رسيد.

ذوب‌آهن با 2 قهرماني در جام حذفي در سال‌هاي 82 و88 و 2 عنوان دومي سال‌هاي 84 و 88 در ليگ برتر به دنبال صعود از مرحله گروهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا است، هر چند به نظر مي‌رسد كار سختي را برابر ديگر نمايندگان آسيا دارد.

الاتحاد به دنبال انتقام از نماينده اصفهان
الاتحاد در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا 6 بار رودرروي نمايندگان ايراني قرار گرفته كه 3 شكست، يك تساوي و 2 پيروزي را در كارنامه خود مي‌بيند. آخرين جدال ببرها با نماينده ايران در سال گذشته بود، جايي كه استقلال در گروه مرگ با الاتحاد، ام‌صلال و الجزيره هم‌گروه بود. استقلال در ديدار رفت در جده در حالي بازي را به الاتحاد واگذار كرد كه با گل آرش برهاني تا دقايق پاياني پيش بود، اما ببرها زهر خود را در وقت‌هاي اضافه ريختند و با به ثمر رساندن 2 گل هر 3 امتياز بازي خانگي را نصيب خود كردند.

ديدار برگشت اين 2 تيم با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. الاتحاد تا ديدار فينال صعود كرد، اما با قبول شكست برابر پوهانگ كره‌جنوبي نتوانست سومين عنوان قهرماني خود را جشن بگيرد.

الاتحاد همچنين در سال 2008 با همشهري ذوب‌آهن در گروه A مسابقات هم‌گروه بود. الاتحاد در هر 2 ديدار رفت و برگشت مغلوب سپاهان شد. زردپوشان اصفهاني در ورزشگاه آزادي ( به علت آماده نبودن ورزشگاه فولادشهر، مسابقات سپاهان در آزادي برگزار شد) با نتيجه 2 بر يك به برتري دست يافتند و در جده نيز يك بر صفر به پيروزي رسيدند و همين موضوع باعث بركناري كالدرون، سرمربي وقت الاتحاد شد. الاتحاد با قبول اين 2 شكست وداع زود هنگامي از رقابت‌ها داشت و امسال به دنبال انتقام گرفتن ازهمشهري سپاهاني‌هاست. تيم فوتبال كوروفچي ازبكستان با 13 امتياز به دور بعدي راه يافت.

ببرهاي عربستان در سال 2004 نيز با تيم سپاهان هم‌گروه بودند. طلايي پوشان اصفهاني در ديدار رفت با نتيجه 3 بر 2 به برتري رسيدند، اما در بازي برگشت با نتيجه 4 بر صفر مغلوب شدند و همين شكست سنگين باعث حذف سپاهان و صعود الاتحاد به دور بعدي رقابت‌ها شد.

ذوب‌آهن تاكنون 2 بار رودرروي تيم‌هاي عربي قرار گرفته است. اين تيم در تنها حضور خود در سال 2004 با تيم‌هاي پاختاكور ازبكستان، قطر اسپورت و ريفا بحرين هم‌گروه بود كه نماينده بحرين در ابتدا انصراف داد. ذوب‌آهن در هر 2 ديدار رفت و برگشت برابر نماينده قطر به تساوي رضايت داد و با يك پيروزي برابر پاختاكور با 5 امتياز در رده دوم قرار گرفت و نتوانست جواز صعود به مرحله بعدي رقابت‌‌ها را كسب كند.

مربيان اميدوار به پيروزي
منصور ابراهيم‌زاده يازدهمين سرمربي تاريخ فوتبال ذوب‌آهن است كه از سال 2008 هدايت اين تيم را بر عهده گرفته است و با قهرماني در جام حذفي و كسب عنوان دومي در رقابت‌هاي ليگ برتر سال گذشته چهره بزرگي را با تيم اصفهاني از خود به نمايش گذاشت. ابراهيم‌زاده روحيه بازيكنان پس از پيروزي برابر شاهين بوشهر را بالا دانست و اظهار اميدواري كرد بتوانند دست پر عربستان را ترك كنند و گامي ديگر براي صعود از گروه خود بردارند.

هدايت ببرهاي عربستان از 2 ماه گذشته به عهده انزي هيكتور تروسرو آرژانتيني است. اين مربي 57 ساله در سال 2000 هدايت تيم ملي سوييس را عهده‌دار بود و پس از آن به مدت 5 سال تيم ملي گواتمالا را رهبري كرد. هيكتور تجربه مربي‌گري در ليگ برتر عربستان را نيز دارد و در سال‌هاي 2008 و 2009 توانست تيم فوتبال الشباب عربستان را به عنوان قهرماني برساند.

وي اميدوار است كه بتواند با شكست ذوب‌آهن هم انتقام از نماينده اصفهاني بگيرد و هم امتياز از دست رفته ديدار اول را جبران كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری