بازدید 5916
۸

عقرب یک کودک را در سیستان و بلوچستان کُشت

کد خبر: ۹۰۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 28 June 2019

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر جزییات مرگ کودک ۱۰ ساله که براثر نیش عقرب در این شهرستان جان باخت را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر در پاسخ به انتشار مطلبی در برخی کانال ها در خصوص مرگ کودک ۱۰ ساله گفت: بیمار کودک ۱۰ ساله ساعت ۲۲:۰۰ مورخ ۹۸/۴/۴ توسط والدین به بیمارستان محمدرسول الله (ص) نیکشهر منتقل و پس از گرفتن شرح حال اولیه و مشاهده تظاهرات بالینی، بلافاصله اقدامات درمانی شروع و سرم ضد عقرب در دو دوز تزریق شد.

دکتر دادگر ادامه داد:باتوجه به اینکه مدت زمان عقرب گزیدگی حدودا ۱۷ ساعت قبل بوده، بیمار دچار حساسیت و مسمومیت شده و والدین وی در انتقال وی غفلت و تاخیر داشته و علیرغم تلاش تیم درمانی متاسفانه اقدامات درمانی موثر واقع نشد و بیمار پس از چندساعت فوت کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به حساسیت ریاست محترم دانشگاه و عنایت به نگاه ویژه مسئولین دانشگاه، در این شهرستان هیچگونه مشکل دارویی در خصوص سرم ضد عقرب و سایر اقلام دارویی وجود ندارد و به اندازه کافی سرم ضد عقرب در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد و پخش شایعاتی در این خصوص قضاوتی ناعادلانه از ارائه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است و بدیهی است انتشار اخباری از این دست بدون بررسی صحت و سقم موضوع، اقبال و اعتماد مردم را به آن کانال خبری کاهش داده و رسالت آن را مخدوش خواهد ساخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
بازهم بی مسئولیتی عده ای که سکان امور را در دست دارند . آخه چرا کشور عقرب داشته باشه ! اون مسئول استانی و شهرستانی چرا پیش از نیش زدن عقرب ، کودک رو از محل دور نکردن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
تابناك چرا پيامهاي تمسخر آميز كه نكته مفيدي نداره را منتشر ميكني؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
برای اینکه یک بار نشده بری اون منطقه و ببینی مردم بدون کفش مناسب در حال قدم زدن هستند
این کودک چندمین نفره... چرا به خانواده ها اموزش نمی دین تا زودتر متوجه بشن اقدام کنن بچه خودش بفهمه پدر و مادر حتی بتونن کمکهای اولیه رو انجام بدن و سریع بچه رو انتقال بدن... بابا چرا جااااان ایرانی برای شما ارزشی نداره جان یه بچه جان یه آدم دل پدر و مادر دل هموطن
والدین غفلت داشتند یا امکانات نداشتند یا درمانگاه نبود یا در درمانگاه پادزهر نبود؟همیشه مردم مقصرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
ابله می گه دوبار پادزهر زدن کدام بیمارستان بلوچستان بدون پادزهر است در حالیکه بهداشت نیز پادزهر دارد
این نظرات بی ربط چیه که عده‌ای نوشتند !! خبر واقعا دردناکه ولی پدر و مادر کودک کوتاهی کردند چه ربطی به مسوولین داره آخه ؟!
برای بنده نیز این اتفاق افتاد والدین کودک با تاخیر 24 ساعته به بیمارستان مراجعه کردند در حالیکه دیگر جانی در بدن کودک بیچاره نمانده بود و دست آخر کادر بیمارستان را مواخذه می کردند متاسفانه در منطقه بلوچستان از روش های سنتی برای زهر زدایی استفاده می شود مانند قراردادن بیمار در کنار آتش و خوراندن اب نمک و ... و بعد از پاسخ نامناسب و وخامت حال بیمار به درمانگاه مراجعه می کنند که موجب تاخیر در خدمت رسانی می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار