بازدید 3153

دیدار رئیس جمهوری مصر با پادشاه اردن در قاهره

رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در جریان دیدارشان در قاهره مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین به ویژه تخریب منازل فلسطینیان اعلام کردند.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 30 July 2019

رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در جریان دیدارشان در قاهره مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین به ویژه تخریب منازل فلسطینیان اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدارشان در قاهره به بررسی پرونده فلسطین و مسئله قدس پرداختند.

دو طرف بر لزوم تحقق صلح عادلانه و همیشگی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و همچنین تداوم حمایت از برادران فلسطینی برای دستیابی به حق و حقوق عادلانه و مشروعشان در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و طرح صلح عربی تاکید کردند.

سیسی و عبدالله دوم بر مخالفت اردن و مصر با اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین که اخیرا ده‌ها منازل فلسطینی را تخریب کرد، تاکید کردند و خواستار اتخاذ اقدامی بین‌المللی برای توقف شهرک‌سازی‌ها شدند.

دو طرف همچنین به بررسی تحولات بحران سوریه و لزوم افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی جهت حل بحران این کشور و حفاظت و حمایت از وحدت ملت سوریه و تمامیت ارضی این کشور پرداختند.

رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در خصوص بحران‌های منطقه و تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی برای آنها و همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف در زمینه روابط دوجانبه، بر تقویت روابط تاریخی میان مصر و اردن و نیز تمایل دو کشور به ادامه هماهنگی و رایزنی در پرونده‌های مختلف و مورد توجه دو طرف که منافع آنها را محقق و در خدمت پرونده‌های عربی باشد، تاکید کردند.

سیسی و عبدالله دوم بر اهمیت حمایت از همکاری مشترک میان کشورهای عربی و یکپارچگی مواضع آنها در قبال چالش‌های پیش‌روی امت عربی تاکید کردند.

در همین راستا، رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در مورد تداوم تماس‌ها برای تقویت همکاری اقتصادی میان دو کشور جهت تحقق رشد و شکوفایی مشترک به اتفاق نظر رسیدند و بر اهمیت نشست‌های کمیته عالی مشترک اردن و مصر که در ماه جاری میلادی در قاهره برگزار شد، تاکید کردند.

پادشاه اردن روز دوشنبه پس از سفر به امارات و دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به قاهره رفت و قرار است که پس از قاهره نیز به منظور عرض تسلیت برای درگذشت قاید سبسی، رئیس جمهور تازه درگذشته تونس به این کشور سفر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم