بازدید 3379

انجام مذاکرات درباره زندانیان اردنی در اسرائیل

یک رسانه لبنانی از مذاکرات میان اردن و رژیم صهیونیستی درباره اسیران این کشور در زندان‌های اراضی اشغالی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 26 August 2019

یک رسانه لبنانی از مذاکرات میان اردن و رژیم صهیونیستی درباره اسیران این کشور در زندان‌های اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الأخبار نوشت که اخبار نیمه رسمی درباره روند مذاکرات میان امان و تل‌آویو درباره اسیران اردنی در زندان‌های رژیم صهیونیستی  وجود دارد. هدف از این مذاکرات تکمیل احکام اسیران در زندان‌های اردن است، اما اسامی مطرح شده این بار شک و تردید در مورد زمان و هدف این مذاکرات را ایجاد کرده است.

درحال حاضر ۲۱ اسیر اردنی در زندان‌های اسرائیل حضور دارند و لیست کوتاهی که الاخبار از کمیته ملی زندانیان اردنی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دست آورده به این مسأله اشاره دارد که حکم هفت تن از این اسیران بین ۶۷ حبس ابد و ۳۶ سال متغیر است که همگی پس از انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ اسیر شده‌اند. اما دو تن از این ۲۱ اسیر دوران محکومیتشان روبه پایان است.

اما نکته قابل توجه اخبار منتشر شده درباره پنج یا شش اسیر اردنی است که امان برای انتقال آنها به زندان‌های این کشور از زندان‌های اسرائیل مذاکره می‌کند. مهمترین این افراد عبدالله البرغوثی، از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  است که ۶۷ بار به حبس ابد محکوم شده است و تابعیتی اردنی دارد. با این وجود خانواده برغوثی هرگونه توافق با وی را تکذیب کرده‌اند اما منابع مطلع اعلام کرده‌اند که چند دیپلمات اردنی در سفارت اردن در تل آویو درحال گفت‌وگو با برغوثی هستند.

الاخبار در ادامه نوشت: با این وجود انتقال فرماندهی مانند برغوثی به خارج از زندان‌های اسرائیل تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد، چرا که او یکی از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس است و انتقال او به زندان‌های اردن عملا به معنای آزادی وی محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی