بازدید 8426

چرا آمریکا خواستار مذاکره با انصارالله یمن شده است؟!

در چند روز گذشته، خبرهایی پیرامون مذاکره احتمالی آمریکا با انصارالله یمن از سوی مقامات و رسانه های آمریکایی مطرح شد. این در حالی است که تا پیش از این در دستور کار سیاسی و امنیتی آمریکا در بحران یمن، انصارلله یمن به رسمیت شناخته نمی شد، به گونه ای که گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا هیأت مذاکره کننده ای برای گفت‌وگو با انصارالله تعیین کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 28 August 2019

در چند روز گذشته، خبرهایی پیرامون مذاکره احتمالی آمریکا با انصارالله یمن از سوی مقامات و رسانه های آمریکایی مطرح شد. این در حالی است که تا پیش از این در دستور کار سیاسی و امنیتی آمریکا در بحران یمن، انصارلله یمن به رسمیت شناخته نمی شد، به گونه ای که گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا هیأت مذاکره کننده ای را برای گفتگو با انصارالله تعیین کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ در این رابطه، خبرگزاری «د.پ.آ» آلمان گزارش داد؛ احتمالاً ریاست هیأت مذاکره کننده آمریکایی با انصارالله یمن را «کریستوفر هنزل» سفیر منتخب ایالات متحده در آن کشور بر عهده خواهد گرفت.

این خبرگزاری آلمانی افزود: هنزل در حالی به عنوان رئیس احتمالی هیأت مذاکره کننده آمریکایی با حوثی ها مطرح شده که اوایل ماه آوریل (فروردین ماه ۹۸) از سوی ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در یمن انتخاب شد.

چرا آمریکا خواستار مذاکره با انصارالله یمن شده است!؟

بنا بر این گزارش، خبرگزاری بلومبرگ نیز روز سه شنبه نوشت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای آغاز مذاکرات مستقیم با حوثی های یمن (انصارالله) آماده می شود.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از منابعی که خواستند، نامشان فاش نشود، افزود: واشنگتن امیدوار است بتواند عربستان را متقاعد کند، در مذاکرات محرمانه در عمان با رهبران حوثی ها (انصارالله) مذاکره کند تا بتواند نقش میانجی را برای توقف جنگ در یمن بازی نماید.

بلومبرگ ادامه داد: درست در زمانی که هراس از یک جنگ منطقه ای گسترده شدت گرفته است، احتمالاً نخستین کانال مهم (ارتباطی) میان دولت ترامپ و حوثی ها ایجاد شود.

این خبرها پس از آن منتشر می شود که گزارش هایی از دیدار محرمانه مسئولان بلندپایه اطلاعاتی و سیاسی امارات با هیأتی از انصارالله در مسقط به گوش رسید.

رسانه های خبری گزارش دادند، نمایندگان هیأت اماراتی را «خالد بن محمد آل نهیان» رئیس دستگاه امنیتی امارات بر عهده داشته و «محمد بن سلطان السویدی» سفیر دولت ابوظبی در مسقط و برخی دیگر از مسئولان اماراتی نیز وی را در این دیدار همراهی کردند.

بر پایه این گزارش، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و برخی رهبران نزدیک به «عبدالملک الحوثی» نیز در این دیدار حضور داشتند.

این منابع خبری مدعی شدند؛ این دیدار به دور از چشمان خبرنگاران، در پشت درهای بسته و در هتل «گرند حیات» در نزدیکی سفارت امارات و با حضور مسئولان دستگاه اطلاعاتی عمان در مسقط برگزار شده است.

بر پایه این گزارش، در این دیدار پیرامون درگیری های یمن و واگذاری آینده این کشور به مذاکرات حوثی ها و جدایی طلبان جنوب، بحث و تبادل نظر شد و این موضوع که امارات، نیروهایش را تدریجی از یمن خارج کند و در مقابل، خاک امارات هدف حملات انصارالله قرار نگیرد نیز مورد بحث قرار گرفت.

نشریه «وال استریت ژورنال» نیز پانزدهم مردادماه گذشته در گزارشی اعلام کرد، پس از شکست تلاش ها برای توقف درگیری در یمن، عربستان گزینه «مذاکرات مستقیم» با حوثی ها (انصارالله) را بررسی می کند.

تحلیلگران، مذاکره احتمالی سعودی و آمریکا با انصارالله را ناشی از حملات پهپادی و موشکی اخیر یمنی ها به مراکز حساس نظامی عربستان اعلام کرده اند.

در این زمینه، «رابرت مالی»، مذاکره‌کننده سابق آمریکایی و رئیس فعلی «گروه بین‌المللی بحران» در یادداشتی روز دوشنبه (چهاردهم مرداد) از دولت آمریکا خواسته وارد مذاکره با گروه «انصارالله» در یمن شود.

مالی با یادآوری اینکه بحران انسانی در یمن از سوی سازمان ملل متحد بدترین بحران بشری لقب گرفته نوشته، دو سوم جمعیت این کشور به نوعی نیازمند کمک هستند و ده میلیون گرفتار سوءتغذیه هستند. نزدیک به ۲۵۰ هزار تن از جمعیت این کشور هم در آستانه مرگ از گرسنگی قرار دارند.

رابرت مالی که مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا بود، در یادداشت خود در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دو هفته پیش همراه عده‌ای از همکارانش به صنعا سفر کرده است. او می‌نویسد: «احساس اولیه ما حس انزوای این شهر از جهان بیرونی بود.»

همانطور که گفته شد، ایالات متحده تا چندی پیش جایگاه و نقش سیاسی انصارالله در یمن را به رسمیت نمی شناخت. با این حال هم اکنون به دنبال مذاکره با آنهاست. در رابطه با اینکه چرا آمریکا خواستار مذاکره با انصارالله شده است، گمانه زنی های متعددی وجود دارد.

برخی ناظران، تلاش ترامپ برای کسب دستاورد سیاست خارجی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 را عامل اصلی تمایل به مذاکره با حوثی ها و حل بحران یمن می دانند. برخی دیگر، فشارهای حقوق بشری در آمریکا را یک عامل اساسی می دانند. گروهی دیگر نیز، افزایش قدرت موشکی و پهپادی انصارالله را یک عامل مهمی می دانند که آمریکا و ائتلاف سعودی را ناچار به پذیرش مذاکره کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
در قانون جهان قوی شو تا مقبول گردی انصارالله که تونست غول سعودی و امارات و امریکا و اسراییل را به چالش بکشونه یک قدرت به حساب میاد و لایق مذاکره
چون آمریکا می‌خواهد ایران را خلع سلاح کند...
مذاکره ای ک یک طرفش امریکا باشه

پشت حیله خوابیده

هیچ خبری توش نیست
چرا ایران کمک غذایی به ۳۰۰هزارنفر درآستانه مرگ نمیکند اگر ادعای حمایت ازیمن رادا رد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
چطوری؟ از چه راهی؟
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
ایران هم هواپیما فرستاد و هم کشتی. باند فرودگاه رو زدن که هواپیما نشینه و کشتی رو هم اجازه خالی کردن بار ندادن .
ناشناس
| France |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
یه ذره خبر بیشتر بخون برادر ...این بنده خداها خیلی وقته در محاصراند..!!!!!1
امیدوارم ایران هم حمایت کند تا بدبختی مردم یمن تمام شود و ایران باعث ادامه این وضعیت در یمن نباشد
توی سالهای اخیر و در منطقه غرب آسیا، آمریکایی‌ها هر موقع از امتیازگیری بر اساس فشار نظامی ناامید شدن روی به مذاکره آوردن تا امتیازاتی که نتونستن با زور بگیرن با زبون و وعده وعید بگیرن، همیشه و همه جا هم آدمای سست عنصر هست...
در این دنیا قوی نباشی ادم حسابت نیمکنن ولی مردم ما نمی فهمن و نخواهند فهمید چه قدرت نظامی نداشتیم الان از افغانستان بدتر بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نفهم خودتی تاریخ شوروی رو بخون تا بفهمی کشوری که نصف سلاح دنیا رو داشت چرا تکه تکه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
جمله ات خوبه ..اما ادبیاتش خیلی بده ...رنگ و بوی فاشیسم میده
امریکا فقط وقتی نیروی قوی میبینه مذاکره میکنه وگرنه هر کاری میکنه تا حریفهاش رو شکست بده امریکا اگر هر امیدی به شکست داشته باشه اصلا فشارش رو کم نمیکنه
ازوقتی هواپیماش رو زدیم انگار عربها کمتر ازش سلاح میخرن و دیده که حوثی ها قویتر از عربستان هستند پس دیگه جنگ یمن براش سودی نداره و عربستان دیگه لازم نیست پولش رو هدر بده اونجا تنها چیزی که غربیها ندارن وجدان و انسانیت هست فقط پول میشناسن
یک دام است برای ایران وجبهه مقاومت.میخوان یه سری امتیازات آبکی وشکلاتی به انصارالله بدن ودرعوض تعهد بگیرن که انصاردیگه باید به منافع غرب وسعودی واسراییل احترام بگذارد.اتفاقاورخبرهای چندی پبش بودکه باحزب الله لبنان نیزمیخوان مذاکره کنن.انبارهای سلاح حشدالشعبی عراق راهم که زدن نابودکردن.میخوان بازوهای قدرت ایران رابزنن.انصارالله بایدهوشیارباشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی