بازدید 4221

مناظره دانشجویی کارگاه تمرین مهارت زندگی است

کد خبر: ۹۳۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 07 November 2019

استاد دانشگاه کردستان، گفت: مناظره دانشجویی یک دوره کارآموزی برای تمرین مهارت های زندگی است.

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برگزاری مسابقه مناظرات دانشجویی، اظهار کرد: مناظره دانشجویی یک برنامه علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است که تأثیرات مختلفی در جامعه به ویژه در حوزه دانشجویی و جوانی دارد.

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد مناظره دانشجویی کمک به ارتقاء اعتمادبه‌نفس و خودباوری جوانان است.

این استاد دانشگاه، بیان کرد: جوانان با شرکت در مناظره دانشجویی فرصتی پیدا می‌کنند که داشته‌ها و اطلاعات خود را به چالش بگذارند و با گفت‌وگو در مورد موضوعات مختلف دانش عمومی خود را ارتقاء ‌دهند.

احمدی عنوان کرد: زمانی که دانشجویان گزاره‌های مطرح‌ شده در مناظره دانشجویی را می ببیند، در می یابند که برای اظهار نظر پیرامون آنها نیازمند اطلاعات دقیق و همه جانبه ایی هستند، لذا سراغ مطالعه، پژوهش و همفکری می روند بنابراین از لحاظ علمی بر اندوخته های آنها افزوده می شود.

این استاد دانشگاه، مناظره دانشجویی را یک نوع کارآموزی برای نهادینه کردن مهارت های زندگی دانست و گفت: در طول برگزاری مناظره، دانشجویان تمرین همفکری، همکاری و فعالیت گروهی خواهند کرد، آنها خود را محک می زنند و اگر هم خطا یا ایرادی داشته باشند به دلیل اینکه در فضای دانشگاهی قرار دارند بازتاب منفی نخواهد داشت بنابراین به راحتی تمرین زندگی می کنند.

احمدی بیان کرد: مناظره دانشجویی بستری است برای آموزش دانشجو که بدون اطلاعات و منبع رسمی اظهارنظر نکند، چراکه فرآیند مناظره ازجمله سؤالات، داوری و رقابت کاملاً جدی و استاندارد است.

وی ضمن اینکه عموم مباحث مطرح‌شده در مناظره دانشجویی موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، گفت: با دقت در فرآیند مناظره دانشجویی، متوجه می‌شوید که به‌صورت جدی نقد قدرت و صاحبان قدرت اتفاق می‌افتاد چیزی که امروز به‌شدت نیاز جامعه است و جوانان دانشجو به‌عنوان نماینده افکار عمومی نسبت به مسائل واکنش نشان می‌دهند.

این استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری مناظره دانشجویی به‌صورت جدی مسائل مهم کشور مورد نقد و بررسی دقیق قرار می‌گیرد لذا در این راستا لازم است مسئولین و مدیران در این مناظره‌ها حضور پیدا کنند و با دیدگاه دانشجویان و ارائه نظرات آن ها در باب حکمرانی مفید آشنا شوند.

این استاد دانشگاه در پایان پیشنهاد کرد که با توجه به ارایه راهکارهای متنوع و خلاقانه در این برنامه جهاد دانشگاهی طرح بانک ایده را تدوین کند و ضمن ثبت ایده های کاربردی برای حل معضلات جامعه به بهترین ایده ها جوایزی هم اهدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم