بازدید 30396

ایران یا آمریکا؛ کدام یک در موضع ضعف قرار دارد؟!

تنش و منازعه میان ایران و آمریکا در چهل سال گذشته، اثر قابل ملاحظه‌ای بر نظم امنیتی خاورمیانه به جای گذشته و بدون تردید نظم سیاسی کنونی در منطقه، متاثر از روابط بحرانی بین تهران و واشنگتن است. در این رابطه، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا روز جمعه، ایران را به تلاش برای انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» در تنگه هرمز و سایر نقاط منطقه در آینده متهم کرده است.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 28 December 2019

تنش و منازعه میان ایران و آمریکا در چهل سال گذشته، اثر قابل ملاحظه‌ای بر نظم امنیتی خاورمیانه به جای گذشته و بدون تردید نظم سیاسی کنونی در منطقه، متاثر از روابط بحرانی بین تهران و واشنگتن است.

به گزارش «تابناک»؛ در این رابطه، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا روز جمعه، ایران را به تلاش برای انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» در تنگه هرمز و سایر نقاط منطقه در آینده متهم کرده است.

«توماس مادلی»، سرپرست موقت نیروی دریایی آمریکا گفت: «فکر می‌کنم آنها انجام اقدامات تحریک‌آمیز در آن نقطه را ادامه خواهند داد و فکر می‌کنم، هر فرصتی را برای انجام آن، مغتنم خواهند شمرد.»

مادلی در ادامه ادعاهایش گفته، بدون وقوع «براندازی در ایران»، آمریکا نمی‌تواند از ایران انتظار رفتارهایی متفاوت از رفتارهای فعلی داشته باشد.

وی اضافه کرد: «به نظر من، چیزی کمتر از تغییر نظام در آنجا باعث نخواهد شد لحن رهبران این کشور تغییر کند و آنها کارهایی که تا به حال انجام داده‌اند را متوقف کنند.»

ایران یا آمریکا؛ کدامیک در موضع ضعف قرار دارد!؟

وزارت دفاع آمریکا از اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی به منطقه اعزام کرده است. واشنگتن هدف از اعزام این نیروها را مهار ایران ذکر کرده است.

مادلی در بخش دیگری از ادعاهایش گفت، واکنش آمریکا به اقدامات ایران می‌تواند پنتاگون را از تمرکز بر اولویت‌های دیگر مانند مقابله با چین دور کند.

سرپرست موقت نیروی دریایی آمریکا گفت: «واکنش ما به سوءرفتارهای آنها در آن منطقه این است که یک ناو هواپیمابر را ده ماه به آنجا می‌فرستیم. این اقدام چه تأثیری بر آمادگی ناوگان ما دارد؟ هر چه این ناو برای مدت بیشتری در آنجا باشد، از آمادگی ما کاسته می‌شود.»

در رابطه با اظهارات این مقام آمریکایی باید به چند نکته اشاره کرد؛

نخست: آمریکایی ها بارها اعلام کرده اند که تحریم ها و سیاست «فشار حداکثری» ایران را در موضع ضعف قرار داده و آمریکا دست برتر را در برابر ایران دارد. به همین جهت، بسیاری در ایران نیز از همین موضع دفاع کرده اند و برآنند که اکنون در موضع ضعف قرار داریم و نباید مذاکره ای با طرف مقابل برقرار کرد. با این حال، به نظر می رسد ایران برای آمریکا، دردسر راهبردی در منطقه است و نگرانی های جدی امنیتی برای واشنگتن ایجاد کرده است. به ویژه جایی که این مقام آمریکایی از تلاش ایران برای اقداماتی در منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار براندازی نظام شده است.

دوم: این مقام آمریکایی همچنین عنوان کرد که واکنش آمریکا به اقدامات ایران می‌تواند پنتاگون را از تمرکز بر اولویت‌های دیگر مانند مقابله با چین دور کند. در واقع، مساله ایران، تلاش آمریکا برای مهار چین را با مشکل مواجه کرده است.

سوم: مجموعه این اظهارات، حاکی از آن است که ایران به رغم سیاست فشار حداکثری آمریکا، در موضع ضعف نیست؛ بنابراین، به نظر می رسد آمریکایی ها چاره ای جز کنار آمدن با این دردسر راهبردی یا دست زدن به یک اقدام متهورانه ندارند. در واقع، نیاز امنیتی آمریکا ایجاب می کند با مساله ایران کنار بیاید یا رویکرد تهاجمی تر و سخت تری اتخاذ کند.

لازم به ذکر است، آمریکا از نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به درخواست «کنث مک‌کنزی»، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا به نام «سنتکام» و به دستور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا ناوگروه لینکلن را عازم منطقه کرد.

بولتون در آن زمان اعلام کرد، این ناوگروه را در واکنش به «مجموعه‌ فزاینده‌ای از نشانه‌ها و هشدارهای نگران‌کننده» از سوی ایران روانه منطقه کرده است.

از آن زمان به بعد، حضور این ناوگروه در منطقه به دستور «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در منطقه تمدید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۱۶
پرسیدن داره؟!
تنها راه تغییر موازنه هم یا پذیرفتن این وضع و مذاکره‌س، یا نابودکردن ایران تو جنگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
من در ضعم که با سی و دو سال سن نه زن دارم نه خونه نه شغلی که از عهده مخارج بربیاد مه اینده ای دارم نه امیدی مه هیچی مه چیزی برام مهمه حالا بگید کی در ضعف قرار داره البته اگه از نگاه اقازاده ها نگاه کنی که در امریکا و اروپا ول میگردنو خال میکنن امریکا در وضع ضعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
پذيرفتن مذاكره در اين شرايط يعني ادامه دومينوي برجام، يعني عقب نشيني مرحله به مرحله ايران و پيشروي قدم به قدم آمريكا بدون اينكه كوچكترين امتيازي پرداخت كند و نهايتا يعني تسليم و تبديل شدن به گاو شيرده ديگري در منطقه براي آمريكا و اين يعني نهايت ذلت براي ايران!
در ضمن ايران مثل عراق يا افغانستان نيست كه آمريكا به راحتي بتواند به آن حمله كرده و اين كشور را نابود كند، الان چهل سال است كه به دنبال براندازي نظام بوده ولي هر تيري كه انداخته اند به سنگ خورده، آمريكا الان در باتلاق عراق و افغانستان گير كرده و هيچ شانسي براي موفقيت خود در حمله نظامي به ايران نمي بيند كه اگر مي ديد كمترين ترديدي به خود راه نمي داد.
در حال حاضر هزينه هاي تسليم بسيار بسيار بيشتر از هزينه هاي تحريم است و آمريكا هم با توجه به شرايط اجتماعي ايران
به مدلي كمتر از مدل ليبي يا عراق يعني جنگ داخلي يا تجزيه راضي نخواهد شد.
همه آقا زاده هاتون تو امريکاست فقط شعار ميدين.
اگر خواهش والتماس بعضی ها برای مذاکره ادامه پیداکند و ابتکارعمل به دست این افراد سپرده بشه متاسفانه ما درموضع ضعف قرارمیگیریم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
با همه مذاکره کن ولی خم نشو
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
این تحریمها فقط فشارش رو دوش ملت ایران و اشک مردم را در اورده نماینده ها و دیگر روسای که حقوق خوب دریافت میکنند و ککشان نمیگزه امریکا هم که تحریم کننده است و تحریم نشده تا به مردمش فشار بیاد این وسط فقط ملت ایران بیچاره شده و داره تاوان پس میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
هیهات من الذله
تا زمانی که دستور رهبر درخصوص عدم مذاکره با امریکا و بویژه دولت ترامپ اجرامیشود مادرموضع ضعف نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
خواب دیدی خیر باشه.یعنی ما آمریکا رو تحریم کرده ایم؟
ناشناس
| - |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
منظور از ما چه کسانی هستند؟ مای ملت که در موضع ضعف هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
از وضع مردم پیداست که ما در اوج اقتداریم


البته با شکم گرسنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
دمت گرم، چقدر منفی جمع کردی، رکورد زدی،خدایش کار هر کسی نیست
همين سوال را در باره كره شمالي و آمريكا هم مي توانيد بكنيد.... ...كه كدام در نقطه ضعف است ...مگر قدرت تنها توان زدن است .
برنده های بزرگ تنش میان ایران و آمریکا کشورهای روسیه، چین و هند هستند و هر چه این تنش بیشتر باشد سود بیشتری می کنند و بیشترین خسارت را از این تنش مردم ایران می بینند حالا کدام موضع قوی تری دارد مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
عربستان و امارات رو فراموش کردی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
متاسفانه عربستان و امارات و تقریبا تمام کشورهای منطقه و حتی اروپایی از این شرایط سود می برند و واقعیت تلخ این است که کشورهای کمی وجود دارند که واقعا خواهان برداشته شدن تحریم ها و تنش هستند
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
بزاریم آمریکا ما را مثل گاو شیرده بدوشه فکر کنم مشکل حل
بشه، این می خواهید به دل مردم القا کنید؟ درسته؟ ما نه طالب جنگ و درگیری هستیم و نه از آن حمایت می کنیم. اما قلدری که قبلا ما را می دوشید، الان 40 سال است از سر ما دست بر نمی داره. بیشترین و موثرترین سلاحش همین شما ها نوکران با یا بدون مزد و مواجب ترسو هستید.
قطعآ آمریکا، شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
چرا منفی دادین؟ من هم با ایشان هم عقیده هستم.مگر نمی بینید روز به روز مردم امریکا بدبخت تر می شن؟ ارزش پولشان کم می شود؟تقریبا تمام کارخانجاتشان تعطیل شده است؟
البته که آمریکا درموضع ضعفه..کشوری در حد بوتان چه برای گفتن در مقابل ایران خاک دلیران داره.
خدایی رو استراو فکر هم میکنید و اسم میزارین؟! آمریکا الان وضعیت مشکل بیکاری و کارش در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده،در ایران هر ساله آدمهای ۱۰ الی ۲۰۰ درصد داشتیم اینقدر جو ندید الکی بسه دیگه
اصلا لازم نیست بخونم متن رو صد در صد آمریکا مردمش که هرروز فقیرتر بیکار ی بیداد میکنه در عرصه بین الملل هم که کاملا منزوی هست قیمت ریال هم که تو آمریکا رسیده به 13000 هزار دلار اصلا لازم نبود همچین مطلبی بزارید
اسلام حكومت بر دلها است نه اجسام همه دنيا را فتح كنيم اما دلي را به دست نياوريم ...
ایران در سخترین وضعیفترین شرایط سیاسی واقتصادی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
چشم دل باز كن كه جان بيني، هر موقع آمريكا حمله كرد بدان كه ايران در موضع ضعف قرار دارد
این ماییم که قیمت سوختمان 3 برابر شده. قیمت مسکن بیش از دو برابر. دارو در مضیقه ایم. اینقدر بدبخت شدیم که پول مربیان ورزشیمان را هم نمی توانیم بدهیم, ارزش پولمان یک سوم شده , بیکاری بیداد می کند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
همه را اشتباه محاسبه کردی و یا فقط در دو سه ماه گذشته را فرمودید
معلوم است / ایران
واقعا معلوم نیست ؟ !!! الان مشکل دارو و غذا مشکل کیست ؟ اصلا این چه قیاسی است که ایران را با امریکا که هشتاد درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد مقایسه می کنید
صددرصد آمریکا، فقط نمی دونم چرا ضررش یا ضعفشوا ما مردم ایران احساس میکنیم. آنها در موضع ضعف قرار دارند ولی پول من هر روز بی ارزش تر میشه.
اینکه برای خودمان خیالبافی کنیم چیزی از واقعیت کم نمی کند. آمریکا هم اکنون با ایران هراسی جیب تمامی کشورهای منطقه را حسابی خالی کرده و همچنین کشورهای منطقه را مجاب به همپیمانی و نزدیکی به اسرائیل کرده است. ایران علیرغم سرمایه گزاری عظیم هم عراق و سوریه را دو دستی به روسیه و ترکیه تقدیم کرده و وضعیت فلاکت بار مردم ایران هم که کاملا مشخص است. لطفا واقعیت را تحریف نکنید...
کاملا" مشخص است که امریکا در موضع ضعف قرار دارد.

امریکا 75 سال به دروغ خود را یک ابرقدرت اتمی جا زده بود و متاسفانه دولتهای زیادی برای حفظ قدرتشان چشم به روی حقیقت بستند و دروغ بمب اتمی را افشا نکردند.

امریکا اگر سلاحی به نام بمب اتمی داشت کمترین ملاحظه ای در استفاده از ان در کشورهای عراق و سوریه نمی کرد.

نقطه ضعف امریکا در مقابله با ایران این است که اگر امریکا دست به اقدام نظامی علیه کشورمان بزند ، مقامات نظامی و سیاسی کشورمان موضوع دروغ بودن بمب اتمی را لو خواهند داد و ان وقت طرف مقابل امریکا فقط کشور ایران نیست و امریکا در مقابل جهان قرار خواهد گرفت و باید توضیح دهند که چرا ملتها را از چنین سلاح دروغینی ترساندند و به بردگی گرفتند.

اعتبار تهدیات نظامی امریکا از بین رفته است زیرا قادر به رونمایی از سلاحی به نام بمب اتمی نیست.

بارها مقامات بلندپایه نظامی مخصوصا" نظامیان سپاه پاسداران به موضوع دروغ بودن سلاح اتمی اشاره کرده اند
انچه را به عنوان انفجار هسته ای نشان می دهند دقیقا" مشابه انفجار گاز مایع در مقیاس دهها و یا صدها تن می باشد.

یعنی اگر دهها و یا صدها تن گاز مایع را با هوای فشرده کافی منفجر نمایند ،دقیقا" انفجاری مشابه انفجار به اصطلاح هسته ای رخ می دهد. مثلا" در هردو انفجار قارچ تشکیل می شود و و چرخش قارچشان کاملا" مشابه می باشد.

ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی عنوان می شود که مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست چیزی جز انفجار دهها و یا صدها تن گاز هیدروژن مایع به همراه هوای فشرده کافی نیست.
اگر از هیدروژن مایع استفاده نمایند به علت سرعت بیشتر واکنش هیدروژن با هوا ، انفجار در زمان کمتری رخ می دهد و در نتیجه

شدت انفجار بیشتر و قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت. اما با استفاده از عدم آگاهی ملتها وانمود می کنند همجوشی هسته ای رخ داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
صنعتی و سنتی رو با هم نزن رفیق طریقه استفاده رو اول بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
داداش داری اشتباه میزنی، برو دو تا کتاب بخون اثرات بمب های هسته ای رو بخون چیزی رو که بهش علم نداری به دیگران نچسبون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
باریکلا عمو..افرین..عمو جون کلاس چندمی تو؟چه بلبل زبونی!!دست دست دست بزنید براش...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
اقا کرامت حتمآ برای خودت محافظ بگیر یه وقت ندزدنت راستشو بگو ناقلا ساقیت رو عوض کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
خدا نکشتت کرامت، مردم از خنده ، شما با این همه علم و دانش تا حالا کجا بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
عمو پای انشا مینوشتی کرامت 8 ساله از .......
موقعی که امریکا توی هیروشیما و ناکازاکی بمب اتم ترکوند فکر کنم پدر شما به دنیا نیومده بود . عزیزم شما هنوز نمیدونی که همجوشی انجام نمیدن توی بمب اتم بعد عزیزم یه بمب 2 تنی چه طوری میتونی حامل صد ها تن گاز مایع و هوای فشرده باشه . از طرفی میشه توضیح بدید اگه بمب اتم نبوده و تشعشعات اتمی نبوده چرا بعد سالها هنوز معلولیت و ناهنجاری توی کودکان هست ؟؟؟

این همه دانشمند براشون محرز هست بعد کرامت 8 ساله از فرانسه تشخیص داد اونا دروغ میگن
تشویق کنید این ایده پرداز آینده رو . فقط قربونت راهت رو مشخص کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
آقای کرامت ضمن تشکر از اینکه این همه وقت گذاشتی و این مطلب رو تایپ کردی باید به استحضار شما برسانم امریکا هیچ ادعای دروغی ندارد ، در حال حاضر بیشترین راکتور های هسته ای دنیا را دارد و ناوهای هواپیما بر ان با انرژی هسته ای کار می کنن که هر 20 سال یکبار سوخت گیری می گنن و همچنین اگر بمب اتم نداره چطور ژاپن رو بمباران هسته ای کرد ؟؟؟ این چیزی که کل دنیا میگه نه خود آمریکا
به نظر بنده هم بهتر کمی مطالعه ات رو بیشتر کنی.
معلومه آمریکا!!!!!!!!!!!!
چهل سال پیش امریکا نا یک عطسه می کرد حکومت ها عوض می شدن اما الان باید خودش را به در و دیوار بکوبد تا حکومت ها را عوض کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
بیدار شو بیدار شو
داری خواب می بینی
مثلا این ناو چند ماهه اومده چه غلطی کرده؟؟؟؟ در زمان حضور همین ناو پهپاد آمریکا رو زدیم و کشتی انگلیس رو گرفتیم. اینا همش شعار و طبل توخالیه. آمریکا تا حالا با کشورهای ضعیف فقط درافتاده. تازه از ویتنام هم شکست خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
اون با عقل و منطق کارهاشون رو پیش می برند
سیاست خارجی را نمیتوان مانند سیاست داخلی بکار گرفت!
اینجا واقعا باید حرفه ای و با مدارک وارد عمل شد !
امریکا 300 درصد ارزش پولش مقابل ریال از دست رفته، پس آمریکا در موضع ضعف است ولی خودش خبر نداره!
ایران و آمریکا
اختلاف فقط اختلاف فرهنگی است!
دو فرهنگ متفاوت که زبان یکدیگر را متوجه نمیشوند!
غرب گراها به دروغ می گویند ایران ضعیف شده و می خواهند کوک سازش را پر رنگ کنند ان هم زمانی که ایران از این مرحله عبور کند دیگر احتیاجی به مذاکره با امریکا ندارد البته اگر مذاکره شود مذاکره برابر خواهد بود (و نه عدم توازن که یک حقی از کشور را بدهیم برای گرفتن دیگر حق کشور )و این سیکل بارها تکرار شده ان هم در زمانی که اخر راه فشار امریکا است و باید دید این دفعه این غرب زده ها می توانند باز باج دادن را به بورس بگذارند یا برای همیشه به سمت ثبات اقتصادی و مدیریتی حرکت خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
ان وقت چه چوری از این مرحله عبور خواهیم کرد؟
2242
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
دوست عزیز مقاله ای خوندم که از یک روزنامه نگار گرجستانی که ایشون در تحلیل خودشون به نکته مهمی اشاره کرد و اون هم اینکه روسیه می خواد که ایران جلوی امریکا قد علم کنه و با هندونه زیر بغل ایران گذاشتن داره به این مهم دست پیدا می کنه در ضمن امریکا 20 درصد از اقتصاد دنیا را داراست و 22 درصد از انرژی ئنیا رو مصرف می کنه اون هم با 300 میلیون جمعیت ،
یک روز به مردم ایران آزادی. مثل مردم آمریکا بدهید. بعد در مورد موضوع قضاوت کنیم.
خبر ندارید آمریکایی ها دارند از بدبختی میمیرند.. بنا شده کارخانه پراید بعداز تعطیلی در ایران بره آمریکا ... بعد مسئولان مسکن مهر هم میرن واسه اون بیچاره ها خونه بسازند ... تازه بهشون یارانه هم بناست بدند ...بلکه خیلی دلشون نسوزه که ایرانی نیستند شاید البته نه که از غصه و حسودی میمیرند...
امریکا از ابر قدرت به سمت قدرت بزرگ تبدیل می شود و شما امریکایی ها هم زیاد دست و پا نزنید برای ان نزولتان
فعلاایران درموضع ضف قراردارد،یک دستگاه خودرو تولیدداخل بایدبه چندبرابر قیمت بخریم،دارو همچنین مسکن همچنین بیکاری جوانان،بالارفتن سن ازدواج ووو......
معلومه آمریکا
تورم بالا نداره که داره
بی کاری بیداد نمی کنه که می کنه
ارزش پولش از افغانستان پایین تر نیست که هست
پاسپورتش ارزش بالایی داره که نداره
مردمش شاد هستند که نیستند
مردمش ماشین های خوب سوار می شوند که نمی شوند
کارمند و معلمانش توی خونه ۳۰ متری زنندگی نمی کنند که می کنند
آلودگی هوا به دلیل بنزین بی کیفیت داخلی زیاد نیست که هست
تابی این هم سوال داره
یه نگاه به توسعه و پیشرفت دو کشور همه چیز رو نمایان می کند، از صنعت خودرو سازی بگیر تا هواپیما سازی، تکنولوژی الکترونیک و قدرت اقتصادی، ما منجمد شدیم. یک مقایسه کادیلاک ایران با پراید کنونی . سخت نگیر تریبون یک طرفه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
به خدا بعضی از این حرف ها آدم دوست داره طلا بگیره کوتاه و معجز
ادعا امریکا واقعیت ایرات
به نظر من هیچکدام فقط مردم ایران سختی ها و مشقت ها رو تحمل میکنند و با سرکوب در هنگام اعتراض مواجه می شوند وگرنه آمریکا که حالش خوبه و دولتمردان هم که با حقوق های نجومی و خانواده آنها هم که یا خارج و اگر هم ایران باشند با شغل دولتی تامین و راحت هستند پس موضوع ضعف رو هم برای مردم کنار بگذارید هیاره این دعوا و هر چی کاسه کوزه است رو سر آنها خورد میکنند و باید ادبیات بد برخی مسئولین و تهمت ها و افتراء ها و ادبیات بسیار زننده آنها رو هم تحمل کتند .
ما فقط مشکل نان داریم امریکا کیلویی چنده ؟ اما اگر بی خیالی مسئولان را در کنار داشته باشیم برداشتن نان از شاخ امریکا مشکل خواهد بود
جنگ زرگری ایران و آمریکا هدفش به فلاکت نشاندن ایران و کشورهای منطقه است که تاکنون پیروز بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
دقیقا خودشه. نه ایران آمریکا را میزنه نه آمریکا
من از اتفاقات اخیر نتیجه گرفتم که ظاهرا عبارت "موضع ضعف" صرفا یک برداشت ذهنیه ... چون ما مردم که زیر بار این همه فشار و بدبختی له شدیم ولی مسئولین میگن خیلی هم خوبیم. دیگه نمیدونم باید دقیقا چه اتفاقی رخ بده که آقایون به خودشون بیان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
این ها هیچ وقت به خودشان نخواهند آمد ماها باید به خودمان بیاییم
ما قدر قدرت دنیا هستیممممممممم!
آمریکایی ها با مساله تحریم ایران کنار آمده است، ملت ایران کنار نیامده اند.
بی تر تید به چند دلیل قاطع امریکا
چون امریکا دوتا غول خودرو ساز کلاه بردار مثل ما ندار سایپا وایران خودرو
مسئولان رانت خوار و ویزه خوار به مثل ما ندارد
به مردوم خود وعده سر خرمن نمی دهند
مسئولان ان مرگ بر ایران نمیگن که از ان طرف فر زندان دلبند شان رابفرستن ایران برا تفریح و خوش گذرانی
ولی ما بخیال همه اوضاع احوال این دنیا پا شدیم رفتیم شمال کنا ر دریا و.جنگل برا کباب خوری
ایران
دست از این بچه بازیتون بر دارین. درست مثه دو تا بچه سر چیزهای الکی قهرن هیچکدومشون هم حاضر نیستن قدم جلو بذارن و آشتی کنن. بزرگتری هم نیست که این دو رو با هم آشتی بده!
واقعا مشخص نیست؟!!!یا ملت رو .. فرض کردی
ما داریم به قله های رفیع همه چی می رسیم و امریکا داره دچار فروپاشی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
بابا آمریکا فرو پاشیده شده خبر نداره الان گرم حالیش نیست .
این سوال شما عین موضوع انشاء دوره مدرسه است که می پرسید:"علم برتر است یا ثروت" و همه از ترس معلم قربت الله می نوشتن:"علم" در حالی که همه همه می دونستن ثروت چقدر خوب تر بود و هست.
البته الان دیگه کسی از بیان واقعیت نمی ترسه، فقط کسی نیست که منعکسش کنه،
تابناک جرات داری یا نه؟
ایران در اوج قدرت و آمریکا در قعر قرار داره
همه می‌دونیم که آمریکا باید دشمن داشته باشه وگرنه این هزینه سنگین نظامی و پول هایی که از عرب ها میگیره توجیه نمیشه و به دردسر میفته
پاسخ: قطعا آمریکا خخخخخخخخخ
چون بخاطر تحریم ما نمیتونن پراید بخرن
چین بهشون ماشین نمیده
مجبورن ریال مارو بخرن و و و... خخخخ
خدا عقلتون بده...
گزارش جالبی بود و میشه اینطور نتیجه گیری کرد که شروع مذاکره با آمریکا میتونه شرایط بهتری رو واسه ایران رقم بزنه چون این امربکاس که در شرایط ضعف قرار داره. کاملن واقعگرایانه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
و بعدش ما میتونیم تجربه مدیریت کارآمد شهری ،مجلس و
رشورای شهر به جز شورای شهر بابل رو در اختیار امریکا بذاریم .
براشون مسکن مهر بسازیم
بنزین با کیفیت صادر کنیم آمریکا
بچه هاشون برای تحصیل و اقامت بیان ایران
پراید صادر کنیم جای تسلا و فورد و جنرال موتورز
هواپیما براشون بفرستیم به جای اون بوئینگ ها و F22 , F35
من نمیدونم کدوم در موضع ضعف هستند فقط کمر ما زیر بار تحریم شکست
معلومه آمریکا تو ضعفه !!اگر در ضعف نبود که می‌توانست جلوی گران شدن دلار را بگیرد!!!
معلومه آمریکا، الان مردم و اقتصادش در حال فروپاشی است ارزش پول شان در مقام دوم بعد از ونزویلا ست و ...
مقایسه دلار آمریکا و ریال ایران جواب این سوال رو مشخص میکنه
چین سالی 50 میلیارد دلار به ایران بده دقیقا به اندازه بودجه کشور ایران کاری کنه که امریکا تا ابد اینجا گیر کند
یک عده بودند می گفتند برام به ضرر ما بوده و هر روز فریاد می زدند برجام خیانت بود بعد که ترامپ از برجام بیرون رفت حالا داد و هوار می کنند که آمریکا به برجام برگرده !!!!! 40 ساله اقتصاد ورشکسته رانتی فاسد نفتی را تغییر ندادن ترامپ عطسه می کنه ارزش ریال پایین می آد معلوم نیست چه کار اقتصادی در کشور انجام شده که هنوز اقتصاد کشور به نفت وابسته است
این که سوال نداره ، آمریکا در موضع ضعفه، چون در اثر تقابل با ایران در انزوای جهانی قرار گرفته، بخاطر مسئولین اقتصادش رو به افول، مردمش در فقر و گرفتاری، امنیت اقتصادی و اجتماعیش هر روز بدتر ، وضعیت بی کاری هر روز بیشتر، پولش هر روز بی ارزش تر ، شکاف طبقاتیش هر روز بیشتر، و مردمش هر روز نا امید تر و بد بخت تر میشن
بنظرم آمریکا در موضع ضعف قرار دارد، چون هر روز دلارش افزایش قیمت دارد!!!!!!!!
البته آمریکا. آمریکا.
تحلیل های آبکی که برای روحیه دادن به روحیه باختگان داخلی نوشته می شود!!!!
خب حالا که چی؟! می خواستی بگی امریکا تو موضع ضعفه حالا بریم مذاکره کنیم؟
اراجیف
یه مقایسه کوچولو بودجه نظامی امریکا 700میلیارد دلار و کل درامد نفتی و غیر نفتی ما اگر بشه 30میلیارد دلار از اینجا باید حساب کار را کرد.
حکومت امریکا و حکومت ایران هر دو در موضع قدرت هستند...مردم امریکا هم که وضعشون خوبه فقط مردم ایران دارن تو فقر و بدبختی دست و پا میزنن که اونم مهم نیست،به هر صورت خودشون انتخاب کردن.
این نوشتار جزءخالی کردن دل مردم وتعریف از یاوه گویی یک فرد ابله آمریکایی چه مطلبی را نشان میدهد؟
با مثالی میتوان پاسخ این خبر ویا پرسش را داد ؟ بنظر شما فیل بزرگ است ،یا فنجان ؟،،
پاسخ ها
فیروز اورموی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
فنجان ! چون فنجان چای حرفیه اما فیل سه حرفیه خخخخ
شوخی کردم خوب گفتی ، درود بر تو
نفع امریکا و برخی سیاسیون اقتصادی در ایران توی التهاب است .
فعلا همان روسیه و چین هم از آمریکا وحشت دارند. بس کنید سه میلیون ایرانی در آمریکا آقایی می کنند
دوست دارم نظرم رو بگم ولی گفتنش به مصلحت نیست و از اون گذشته این حرفا بازی در زمین دشمنه ;)
آمریکا ککش‌هم‌نگزیده درحالیکه ملت مظلوم ایران شدیدا تحت فشارند و آقازاده ها با پول‌ملت در آمریکا و‌کانادا
اوکی
امریکا که در حال فروپاشی هست و در نقطه ضعف قرار داره و پوله ملیش دلار به ارزشه کاغذی که روش چاپ میشه نیست.
تا زمانیکه مردم از مقام معظم رهبری پیروی میکنند در موضع قدرت هستیم و دست برتر را داریم.
.
همه واقعییت رو میدونن!؟
هیزم تو آتیش دشمن نریزید؟
بخدا منم یه راننده عادی هستم بدون سهمیه بنزین ومستاجر
ولی میکنم اگه آمریکا از لحاظ نظامی میتونست شک نکنید به ایران حمله می‌کرد چون براش هیچ انسانی مهم نیست
این یارو تاجره میخواد بدون هزینه ایران رو بکشه پایین!
به جون هر چی مرده ایران یه چیزتکه تو دنیا!
مردم ایران
متاسفانه خودخواهی های قبیل
من
خانواده من
شهر من
استان یا ایالت من
کشور من
فاجعه ای است که باعث می شود انسانها به انچه خدا برای همه زمینها قرار داده نرسند
کشورها باید مثل برادر باشند
بهتر نیست به جای اینکه بگوییم من ایرانیم یا امریکایی ام بگوییم زمینی ام
ما زمینی ها اکثرمان صلح طلب ،خداجو،حقیقت طلب،آزاده و با شرافت هستیم
ما باید با گروه قلیل ظالم ، ستمگر ، سلطه گر ومغرور...
بجنگیم و شکست شان دهیم
از مردم ایران مردم آمریکا
مردم افریقا مردم همه دنیا می خواهم بیایید صلح و پیشرفت را به جای جنگ در زمین قرار دهیم
تا بتوانیم ثرتمندترین سیاره در کل کهکشانها شویم
طلاها و الماس ها و نقره های سیارهای کنارمان و زیر سیاره مان زمانی به ما چشمک می زنند که کل زمین با هم برادر باشیم
بایک نگاه گذراوکوچک تنهادریک منطقه وآن هم خلیج فارس، آمریکادرانزواست نه ایران.
فقط بودجه نظامی آمریکا برای 2020. 830 میلیارد دلار چند روز پیش در کنگره تصویب شد که تغریبا حدود 30 سال رقم بودجه کل ایران است و معادن 80 سال بودجه افغانستان
احتمالا سرتان به جایی خورده یا از فک فامیل اصحاب کهف هستید
این چه جور تیتری بود
حال و روزتو نگاه کن !!!!!
با خروج امریکا از بر جام مملکت از نظر اقتصادی به هم ریز شد و همه اجناس چندین و چند برابر شد
مذاکره بین ایران و امریکا نه لزوما در این شرایط خاص ولی به طور کلی تنها به ضرر ایران است....دلیل اول اینکه این تخاصم و عدم مذاکره مطلقا به نفع کشورهای رقیب است تو میتونی مخالف رقیب یا دشمن باشی و در عین حال مذاکره نیز بکنی که قطعا مفید خواهد بود....اگر مذاکره باشه حتما سیاست های منطقه ای را هم می توان بهتر به پیش برد...این عدم رابظه بین ایران و امریکا قطعا به نفع هم رقیبان و دشمنان و عجیب تر حتی به نفع بعضی از دوستان نزدیک ایران است....
اون که نفت را حراج کرده ما هستیم و مسلما ما ضرر میکنیم و خریداران سود میبرند. شک نکنید خریدار نفت ایران خود آمریکایی ها هستند و با قیمت بالاتر می فروشند به کشورهای دیگه
نه هیچکدام توی ضعف نیستند فقط مردم بیکار و گشنه هستند که بخاطر نداشتن پول از گرسنگی توی ضعف هستند.
بقول یکی از عقلا و فضلا...
آمریکا بجای تحریم ما فکری برای گرانی دلار خودش بکند!
با همین بینش میتونیم آمریکا را در موضع ضعف ببینیم!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی