تابناک 4K

هلسینکی از فراز آسمان

کد خبر: ۹۷۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 25 April 2020
تعداد بازدید : 2061
بازدید 8285
۳
«هلسینکی / Helsinki / Helsingfors» پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور فنلاند است. هلسینکی در سال 1550 میلادی بنا نهاده شد و پس از 250 سال در سال 1812 میلادی به عنوان پایتخت این سرزمین شمالی انتخاب شد. این شهر در جنوبی‌ترین نقطه این کشور و در ساحل خلیج فنلاند واقع شده و 715 کیلومتر مربع وسعت دارد. هلسینکی به همراه شهرهای اسپو، وانتا و کاونیاینن کلان‌شهر بزرگ هلسینکی را تشکیل می‌دهند. از این منظر هلسینکی تبدیل به پرجمعیت‌ترین منطقه شهری فنلاند و همچنین مهمترین مرکز این کشور برای سیاست، آموزش، امور مالی، فرهنگ و تحقیقات شده‌ است. هلسینکی در 80 کیلومتری شمال تالین مرکز استونی، 400کیلومتری شرق استکهلم مرکز سوئد و 300 کیلومتری غرب سن پترزبورگ در روسیه واقع شده‌است؛ و به لحاظ تاریخی و فرهنگی با این سه شهر ارتباط تنگاتنگی دارد. هلسینکی را از فراز آسمان باکیفیت 4K تماشا می‌کنید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
در سفرهایی که حدود دو دهه پیش به این کشورها داشتم، کشورهای اسکاندیناوی بسیار زیبا، منظم، تمیز و مردمانش را بسیار روادار یافتم. البته شنیده ام که موج عظیم پناهندگان در سالهای اخیر سبب رشد افراطگرایی، ناامنی، بی نظمی و غریبه ستیزی شده است.
تابناك عزيز !
در تبليغ " هنوز براي كنكور نخوندي و يا شركت در دانشگاه تهران " خانم ايراني محجبه اي هست كه پوشش دست تا آرنج ندارد ونصف موهايش پيداست يا مانتوي جلو باز پوشيده است .اين گونه پوشش اسلامي نيست و خلاف اسلام است و از تابناك بعيد است.
با تشكر
چه عجب... آپدیت کردین