بازدید 5833

شورش در زندان پرو ۹ کشته برجا گذاشت

شورش زندانیان به دلیل ترس از شیوع کرونا در زندانی در پایتخت پرو، ۹ کشته برجا گذاشت.
کد خبر: ۹۷۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 29 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از جان باختن دو زندانی در یکی از زندان‌های لیما پایتخت پرو بر اثر ابتلا به کووید۱۹، زندانیان اقدام به شورش و درگیری با نیروهای امنیتی در داخل زندان کردند.

براساس این گزارش،این شورش که روز دوشنبه آغاز شده بود در ابتدا ۳ کشته از زندانیان گرفت و زندانبانان با فرارسیدن شب گمان کردند که بر اوضاع مسلط شده‌اند؛ اما زندانیان روز سه‌شنبه نیز به شورش ادامه دادند تا اینکه ۶ زندانی دیگر کشته شده و شمار قربانیان به ۹ نفر رسید.

در این میان همچنین ۶۰ محافظ زندان، ۵ نیروی پلس و ۹ زندانی دیگر نیز زخمی شدند تا اینکه شورش زندانیان که چندمین مورد در کشور پرو پس از شیوع ویروس کرونا بود، پایان یافت.

شمار زندانیان مبتلا به کرونا در کشور پرو به ۶۰۰ نفر رسیده، در حالی که تاکنون ۱۵ نفر از آنان بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

روز سه‌شنبه همچنین در زندان دیگری موسوم به لوریگانچو که بزرگترین زندان پرو است، زندانیان اقدام به تظاهرات کردندو خواستار مراقبت بیشتر از آنان در مقابل شیوع کرونا شدند.

زندان بدنام لوریگانچو برای نگهداری از ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی ساخته شده، اما در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

«مارتین ویزکارا» رییس جمهوری پرو وعده داده است که ۳ هزار نفر از زندانیان را که بیش از همه در معرض ابتلا به کرونا هستند، عفو و از زندان آزاد خواهد کرد.

بیش از ۹۷ هزار نفر در ۶۸ زندان کشور پرو محبوس هستند در حالی که مجموع ظرفیت همه این زندان‌ها کمتر از ۵۰ هزار نفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی