شروع تحریمها در سال 96 فضای سردی را بر دامنهی صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرد و گروه بهمن نیز مانند همه خودروسازان داخلی با مشکلات عدیدهای مواجه شد ولی با ایجاد تحولی عظیم در فرآیندها، بهبود ساختارها و طرح های توسعه ای منجر به کسب دستاوردهای عظیم در این مجموعه شد.
گروه بهمن با وجود تحریم های اقتصادی، نوسانات بازار و جهش نرخ ارز در دو سال گذشته، سال های سختی را با فشار مضاعف بر بدنهی صنعت خودروسازی متحمل شد، اما با استراتژی های به موقع و با جستجوی راههای بهتر در مسیر پیشرفت و توسعه، خدشه ای به برنامه های آینده این مجموعه وارد نشد.
استراتژی بهمن در همه زمان، استمرار در تولید و ایجاد طرح های گسترده برای توسعه محصولات از دو تا هجده چرخ است و به همین منظور در شرکت های زیر مجموعه خود توانست به دستاوردهای بزرگی دست یابد. از جمله می توان به شرکت بهمن دیزل اشاره کرد که کامیونت 6 تن جدید شیلر، حاصل تلاش بی وقفه متخصصان و مهندسان داخلی را بومی سازی و به تولید انبوه رساند و در برنامه توسعه ای خود تولید مینی بوس پگاسوس، کامیونت 8 تن شیلر و... را در دست اقدام دارد که یکی پس از دیگری به زودی به بازار عرضه می شود. همچنین بهمن دیزل با راه اندازی واحد کاربری سازی، منجر به گسترش فعالیت های این مجموعه و البته جذب نیروی انسانی شد.
پس از تحریمها در کنار طرح های توسعه ای بهمن دیزل، شرکت بهمن موتور در حوزه زیرساخت های تولیدی و سیستمی فعالیت های توسعه ای را پیاده سازی کرد. استراتژی این شرکت در فعالیت های خود، ایجاد تمایز از طریق گسترش محصولات، افزایش کیفیت و خدمات در بین خودروسازان داخلی و دستیابی به بالاترین سطح رضایت مشتری در کیفیت محصول، خدمات فروش و پس از فروش است.
مهندس یوسف الهی شکیب مدیر عامل گروه بهمن با اشاره به مشکلات ایجاد شده از ناحیه تحریم ها و موضوع منابع انسانی در صنعت خودرو گفت: گروه بهمن با گسترش فعالیت و طرح های توسعه ای برای اهداف بلند مدت، علاوه بر حفظ شاغلین خود اقدام به جذب نیروی انسانی نیز کرده است.
الهی شکیب با اشاره به توسعه های انجام شده در زیر ساخت های گروه بهمن گفت: در شرکت های تولیدی گروه از بعد توسعه فضای تولیدی و تجهیزات، اقدامات و فعالیت های خوبی انجام داده ایم.
مدیرعامل گروه بهمن در مورد گمانه زنی های پیرامون تولید محصولات جدید در شرکت های زیرمجموعه بهمن نیز اظهار کرد: گروه بهمن به عنوان یک شرکت خودروساز در همه زمان از نظر طراحی خودرو و همکاری با شرکت های خودروساز خارجی، فعالیت دارد و همچنین ارزیابی خودروهای متفاوت در این شرکت انجام می پذیرد. آنچه نتیجه نهایی است که همواره به عنوان کیفی ترین خودروساز داخلی سعی در ارائه محصولاتی با بهترین کیفیت در کشور داریم.
وی ادامه داد: البته امیدواریم با تعیین تکلیف وزارت صمت، امور مربوط به شرکت های ایجادکننده اشتغال و تولید در کشور به خوبی انجام رسد و وضعیت فعلی سامان یابد. چرا که تحریم های بین المللی که تلاش برای محدودیت و بی رونقی صنعت بوده، توسط صنعت گران با داخلی سازی و ارائه راهکارهای جدید قابل حل و مهم این است که در داخل کشور شرایط تولید تسهیل شود.