مناف هاشمی عنوان کرد

درخواست ۴۰۰۰ میلیاردی شهرداری برای اورهال مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از درخواست شهرداری برای کمک ۴۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای اورهال کردن قطار‌های مترو خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۴۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 08 September 2020
|
7354 بازدید
|
۳
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط ۷ مترو با بیان این که امیدواریم برنامه احداث خط ۱۰ مترو و همچنین تامین مالی آن براساس برنامه دنبال شود، گفت: خط ۱۰ مترو به عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو شناخته می‌شود که از نظر تامین بار مالی نیز یکی از بزرگترین پروژه‌ها محسوب می‌شود و کار سختی است.

وی با بیان این که ۷ ایستگاه تبادلی در خط ۱۰ مترو وجود دارد که تعداد سفر‌ها را افزایش می‌دهد، ادامه داد: ما به مردم قول دادیم که تا پایان سال ۱۲ الی ۱۴ ایستگاه مترو در خط شش و هفت را تکمیل کنیم و می‌دانید که با قیمت دلار امروز هر ایستگاه مترو بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در مورد برآورد مالی خط هفت مترو با بیان این که برآورد مالی هفت ماه پیش ما نشان می‌دهد که خط ۱۰ مترو به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع مالی احتیاج دارد، اظهارکرد:، اما حالا به نظر می‌رسد که بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشته باشیم.

وی خطاب به نوبخت که در جلسه حضور داشت گفت: حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از طریق اوراق مشارکت برای سال ۹۷ و ۹۸ تامین شد، اما عنقریب است که نامه شهردار تهران در خصوص اجازه انتشار۴۰۰۰ میلیارد تومان برای اورهال کردن ۴۴ قطار متروی فرسوده به دست شما برسد.

وی با بیان این که از محل تبصره ۱۸ و ۱۹ بابت اتوبوس به شهرداری کمک کردید و امیدواریم برای قطار‌ها نیز به ما کمک کنید، ادامه داد: قرارداد ۶۳۰ واگن با طرف چینی بسته شده و نماینده بانک مرکزی نیز اعزام شده است، اما لازم است که دولت وارد عمل شود چرا که در مرحله‌ای هستیم که بیشتر از این اختیارات شهرداری جوابگو نیست.

هاشمی با بیان این که ۱۵۰۰ دستگاه واگن کسری داریم که اگر تامین شود تعداد جابجایی مسافران از دو میلیون نفر به ۶ الی ۷ میلیون سفر می‌رسد، افزود: ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که سن عمده آن‌ها بالای ۱۲ سال است و فرسوده هستند و ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیز کسری داریم.

وی اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوسی وارد کشور نشده و ما مجبوریم از اتوبوس‌های گا‌ها آلوده استفاده کنیم. هر چند که تلاش‌های خوبی صورت گرفته و توانستیم با ایران خودرو قرارداد تولید اتوبوس امضا کنیم، اما از آن جایی که پرداخت صد درصد بهای اتوبوس بر عهده شهرداری‌ها است از توان ما این مسئله خارج است.

وی با بیان این که شرکت واگن سازی تهران در حال تعطیلی است، گفت: آقای نوبخت در خودرو به من گفتند که چرا واگن سازی تعطیل شده و من به شوخی گفتم که شما جلو بیایید تا دوباره فعال شود و باید بگویم هر قراردادی که برای اورهال یا ساخت قطار‌های جدید بسته شود می‌تواند شرکت واگن سازی را نجات دهد و ما باید بتوانیم قرارداد ببندیم و دولت نیز باید کمک کند.

هاشمی افزود: ما در شرایط کرونایی درآمد ناچیزمان از مترو و اتوبوس کمتر شده و به یک سوم رسیده است به گونه‌ای که در گذشته ما ماهانه به طور متوسط ۸۰ میلیارد تومان از شهرداری کمک می‌گرفتیم، اما حالا این رقم به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این که ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در شهر داریم که سعی کردیم از محل وجوه اداره شده شهرداری به آن‌ها وام دهیم، ادامه داد: امیدواریم ایران خودرو نیز به ما کمک کند و دولت هم نیم نگاهی به این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ۱۵ هزار تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
پس این همه پولی که از ملت گرفتن برا چیشون بود؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
درآمد مترو صرف چه شده است؟ لطفا بهمراه درخواست مالی جدید، ریز صورت حسابداری قبلی هم منتشر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
630 واگن از چین می خواهید بخرید و اون وقت شرکت واگن سازان تهران در شرف تعطیلی است؟
بجای خرید واگن ، قطعات مورد نیازشان را از چینی ها بخرید تا سایر اجزا واگن در داخل ساخته و مونتاژ شود و کارگران بیکار نشوند.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟