پیمانه اقتصادی

پیش بینی یک کارشناس از روند بورس فردا / روایت یک نماینده از مافیای بازار تایر و گرانی افسار گسیخته / هشدار ایران خودرو به مشتریان/ ۶۰ درصد مسافران استانبول آیفون ۱۱ و ۱۲ می‌آورند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش نرخ دلار در صرافی‌های مجاز، بورس قرمز در شروع هفته، بانک ها، خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها پیشرو‌های بازار، ارزش سهام عدالت و دارایکم چقدر شد؟، ریزش سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی، طلا وارد کانال قیمت ۱۹۰۰ دلار می‌شود؟، عامل افزایش قیمت موز چیست؟ و روس‌ها به دنبال افزایش صادرات نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۶۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 26 December 2020
|
117469 بازدید
|

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش نرخ دلار در صرافی‌های مجاز، بورس قرمز در شروع هفته، بانک ها، خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها پیشرو‌های بازار، ارزش سهام عدالت و دارایکم چقدر شد؟، ریزش سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی، طلا وارد کانال قیمت ۱۹۰۰ دلار می‌شود؟، عامل افزایش قیمت موز چیست؟ و روس‌ها به دنبال افزایش صادرات نفت را در بر دارد.

کاهش نرخ دلار در صرافی های مجاز

در معاملات روز شنبه ششم دی ماه ۹۹ بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در تابلوی صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۴۷۱۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۷۱۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به نرخ روز پنجشنبه هفته قبل، ۱۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۰۳۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۳۱۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

بورس قرمز در شروع هفته

شاخص کل با ۲۴۳۱۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۸ درصد به یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۹۵ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۳۵۴ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۸ درصد به ۳۷۲ هزار و ۷ واحد، شاخص کل هم وزن با ۵۰۵۶ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به ۴۷۳ هزار و ۵۶۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۳۳۰۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به ۳۰۹ هزار و  ۹۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۷۲۸۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۳۵ درصد به یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۰۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۲۳۳۳ واحد کاهش معادل منفی ۲.۱۰ درصد به یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۳۱۶۴ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۴ درصد به ۲ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

پیش بینی یک کارشناس از روند بورس فردا

رویا ذبیحی سامانی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس گفت: عرضه سهام از سوی حقوقی ها در روز معاملاتی گذشته، موجب منفی شدن بازار شد. با توجه به حجم عرضه، احتمال می رود که فردا هم بازار منفی شروع به کار کند. گزارش های ماهانه خوب شرکت های اوره ای و متانول، با عرضه زیاد حقوقی ها سوخت شد. خروج پول از سهام شرکت های بزرگ به سمت شرکت های کوچک رو شاهد خواهیم بود. احتمال منفی شدن شاخص کل و روند بهتر در شاخص هم وزن وجود دارد. شایعه افزایش نرخ ۱۵تا ۲۵ درصدی سیمان موجب توجه به این گروه می شود. حذف ارز ۴۲۰۰تومان از بودجه، توجه به گروه دارویی در روزهای آتی به همراه خواهد داشت. اعلام شرکت های فایزر و مدرنا درباره مقاومت این نوع واکسن در برابر نوع جدید ویروس کرونا، باعث تقویت بازارهای جهانی خواهد شد، اما با برخورد به سال نو میلادی، تا اتمام تعطیلات باید صبر کرد. رفع نگرانی از سهام عدالت و اجرای بخش نامه خرید ۵ هزارمیلیارد تومان سهام عدالت توسط نهادهای بزرگ مالی در کنار اصلاح قانون بازارگردانی، می تواند منجر به معاملات بهتر در نمادهای بزرگ و کامودیتی محور و توجه دوباره به آن ها شود.

بانک ها، خودرویی ها و پتروشیمی ها پیشروهای بازار

ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش ریسک های سیاسی خارجی و حرکات مثبت در مذاکرات برجامی، بانک ها، خودرویی ها و پتروشیمی ها جزو صنایعی هستند که می توانند به عنوان پیشرو مطرح شوند .همچنین صنایع دلاری ممکن است کاهش هایی را تجربه کنند، اما در عوض گشایش در فروش، این کاهش را جبران خواهد کرد .به گفته شهرآبادی، حرکت صعودی بازار فعلا پله‌ای است و شاخص مقاومت‌هایی دارد، لذا باید دید محرک‌ها و عوامل موثر بازار چقدر درست عملیاتی می‌شوند.   وی اطمینان داد: از آنجا که حجم معاملات رشد کرده و پول مثبت وارد بازار شده، این عامل در کنار خبرهای خوب از گزارش های ماهانه شرکت ها، نوید دهنده آن است که هفته خوبی را در پیش داشته باشیم. /سنا

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۹ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۴۲ تومان رسید. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش حدود ۵ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۵۲۵ تومان است. اُفت ۲.۸ درصدی ارزش سهام عدالت در روز جاری موجب شد تا ارزش این سهام در مقایسه با روز گذشته ۲۸۱ هزار و ۲۵۴ تومان کاهش یابد.

ارزش سهام عدالت در ۶ دی ماه ۹۹
 

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با  کاهش ۲.۴۶ درصدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۱۷ هزار و ۱۵۷ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۴۳۱  هزار و ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین، قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۴.۳۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۶ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد.  

ارزش سهام عدالت در ۶ دی ماه ۹۹
 

ریزش سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز شنبه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز پنجشنبه به بهای ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز برابر ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه به بهای چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسید.

طلا وارد کانال قیمت ۱۹۰۰ دلار می‌شود؟

تحلیلگران می‌گویند سرمایه گذاران از آخرین هفته سال ۲۰۲۰ برای خرید سهام استفاده می‌کنند که به نفع طلا خواهد بود، زیرا معامله گران به سودگیری در بازار سهام پرداخته و مجددا در دارایی‌های امن سرمایه گذاری می‌کنند. به گزارش ایسنا، فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: برخی از سرمایه گذاران ممکن است تصمیم بگیرند به سودگیری در بازار سهام آمریکا بپردازند و سرمایه خود را برای خرید دارایی‌هایی مانند طلا استفاده کنند. به همین دلیل، اونس طلا ممکن است در معاملات هفته جاری به ۱۹۰۰ دلار برسد، اما برای یک حرکت صعودی پایدار، معاملات طلا باید در بالای سطح ۱۹۲۰ دلار گشوده و بسته شوند. از نقطه نظر فصلی طلا در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه همواره عملکرد خوبی داشته است.

حسین سید، استراتژیست ارشد شرکت FXTM اظهار کرد: اگر مدیران سرمایه بخواهند سودگیری کرده و ریسک موجود در سرمایه گذاری‌های سهامشان را کاهش دهند، طلا در آخرین روز‌های سال ۲۰۲۰ احتمالا موج قابل توجهی از سرمایه را دریافت خواهد کرد. ما تا زمانی که بازده واقعی در محدوده منفی قرار دارد، نسبت به این فلز ارزشمند خوش بین خواهیم ماند. به گفته جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو، خریداران طلا در هفته جاری از برتری فنی کوتاه مدت برخوردارند. نخستین مقاومت در سطح ۱۸۸۹ دلار و ۴۰ سنت و سطح مقاومت بعدی در ۱۹۰۰ دلار قرار دارد. نخستین سطح حمایتی در ۱۸۵۹ دلار و سطح حمایتی بعدی در ۱۸۵۰ دلار قرار دارد. خریداران طلا برای زنده نگه داشتن روند صعودی باید نیروی تازه‌ای نشان دهند. هدف قیمت بعدی خریداران رساندن قیمت معاملات فوریه به ۱۹۷۳ دلار و ۳۰ سنت است که رکورد بالای ثبت شده در نوامبر بوده است.

۶۰ درصد مسافران استانبول آیفون ۱۱ و ۱۲ می‌آورند!

مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران ماجرای تامل برانگیز ورود گوشی همراه مسافر توسط اتباع کشور‌های همسایه را مطرح و بیان کرد که این موضوع از رصد گمرک دور نمانده است؛ به طوری که در مرز‌های غربی و شرقی کشور، گمرکات اجرایی با جریانی مواجه هستند که افرادی در کشور در یک روز خارج شده و بعد از چند ساعت برمی گردنند و هر یک از آن‌ها گوشی‌های مدل بالا مانند آیفون ۱۲ همراه دارند و انتظار دارند که گمرک با توجه به این که هر شخصی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند نسبت به انجام رجیستری این گوشی‌ها اقدام کند. به گفته ارونقی، عملا آنچه گمرک حس می‌کند این است که افراد سودجویی پشت پرده در صدد هدایت این گونه افراد هستند که البته این موضوع به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس شده و در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد و ممکن است درمورد رجیستری کردن گوشی تلفن همراه اتباع بخصوص اتباع کشور‌های همسایه افغانستان، ترکیه، عراق، تدابیر جدید و سخت گیرانه‌ای اتخاذ شود.

اما این آیفون‌های مسافری محدود به مرز‌های زمینی و رفت و آمد‌های یک روزه نیست و آنطور که معاون فنی گمرک ایران می‌گوید در خصوص مسافرانی که از طریق هوایی وارد کشور می‌شوند نیز بررسی‌های گمرک نشان می‌دهد که مثلا در پرواز‌های استانبول به تهران، بیش از ۶۰ درصد مسافران ورودی دارای یک نوع گوشی با برند آیفون مدل‌های ۱۱ و ۱۲ و سریال‌های مشابه هستند، در حالی که با توجه به قیمت گوشی تلفن همراه در کشور ترکیه، این موضوع عملا مقرون به صرفه نیست که این هم شائبه سوء استفاده‌هایی را مطرح کرده است. به گفته وی جریان ورود گوشی توسط اتباع نیز در هفته جاری مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت و مطمئنا گمرک اگر مواردی را احساس کند که سودجویی در آن رخ می‌دهد یا احتمالا راهی برای تطهیر گوشی‌های قاچاق درجریان است به قید فوریت نسبت به برخورد با آن اقدام و تدابیر سخت گیرانه‌ای می اندیشد.

عامل افزایش قیمت موز چیست؟

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: جلوگیری از ثبت سفارش و واردات انحصاری موز، قیمت این میوه را افزایش داده است. به نقل از صدا و سیما، مصطفی دارایی نژاد درباره علل افزایش قیمت موز افزود: با توجه به آنکه جلوی ثبت سفارش موز را گرفتند، قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی به ۳۰ هزار تومان رسیده است که این نرخ قابل قبول نیست. وی با اشاره به اینکه نرخ فعلی موز در بازار قابل قبول نیست، بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی باید به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد. وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، گفت: با توجه به فراوانی تولید مرکبات، کیوی، سیب و سایر اقلام میوه کمبودی در عرضه نداریم. وی افزود: تولید هندوانه جاسک و میناب به حدی بالاست که تا هفته‌ها بعد از شب یلدا همچنان این محصول در بازار موجود است.

روایت یک نماینده از مافیای بازار تایر و گرانی افسار گسیخته

سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نابسامانی بازار تایر گفت: هرچند لاستیک یکی از کالا‌های استراتژیک در کشور است، مسئولان امر نسبت به برنامه‌ریزی برای تولید لاستیک موردنیاز بی توجه بوده و زیرساخت‌های کنونی متناسب با نیاز کشور نیست. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: واحد‌های تولیدکننده لاستیک می‌توانند با افزایش شیفت‌های کاری، عرضه تایر به بازار را بیشتر کنند. با تحقق این مهم قیمت‌های افسارگسیخته لاستیک تا حدودی ساماندهی می‌شود. این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: هرچند واحد‌های تولیدی داخلی می‌توانند، نیاز بازار تایر خودرو‌های سواری را تامین کنند، مافیای فعال در این حوزه به دنبال افزایش واردات هستند، چون سود واردات تایر از تولید آن برای این افراد بیشتر است.

حسینی کیا معتقد است، مافیای حاضر در بازار تایر از ساماندهی قیمت لاستیک جلوگیری می‌کنند از سوی دیگر به دلیل نبود رگلاتوری در این حوزه نباید منتظر آرامش بازار بود. عضو کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از تصمیم سازمان حمایت از مصرف‌کننده مبنی بر افزایش قیمت لاستیک، تصریح کرد: گرانی چند باره تایر طی ماه‌های گذشته به نابسامانی بازار دامن می‌زند؛ رفتار سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان یک طرفه بوده و به نفع تولیدکنندگان است. / خانه ملت

هشدار ایران خودرو به مشتریان

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، نسبت به کلاهبرداری برخی افراد سودجو به صورت دعوت به مشارکت در طرح‌های فروش محصولات ایران خودرو هشدار داد.

روس‌ها به دنبال افزایش صادرات نفت

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر سابق انرژی این کشور طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران در مسکو گفت: ما عرضه نفت‌مان را به میزان زیادی کاهش داده‌ایم و برای بالا بردن تولید خود قیمت بین ۴۵ تا ۵۵ دلار در هر بشکه بهترین بازه قیمتی است. وی مدعی شد در صورتی که روسیه تولید خود را افزایش ندهد، دیگران این کار را خواهند کرد. درواقع روسیه قصد دارد، در اجلاس آتی گروه اوپک پلاس که قرار است ژانویه سال آینده برگزار شود، موضوع افزایش عرضه نفت به بازار جهانی را مطرح کنند.

از اوایل ماه دسامبر و زمانی که اعضای گروه اوپک پلاس در نشست قبلی خود تصمیم گرفتند تدریجی عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهند، قیمت نفت برنت در محدود ۵۰ دلار در هر بشکه در نوسان است. این گروه قصد دارد، تدریجی و ماهانه مجموعا عرضه نفت خود به بازار جهانی برای سال آینده میلادی ۵۰۰ هزار بشکه روزانه افزایش دهد و این در حالی بود که این گروه پیشتر قصد داشت از یکم ژانویه ۲۰۲۱ یکباره ۲ میلیون بشکه به تولید خود اضافه کند. قرار است وزرای نفت و انرژی گروه اوپک پلاس، ماهانه تشکیل جلسه داده و درباره افزایش میزان عرضه نفت به صورت ماه به ماه تصمیم‌گیری کنند. درواقع این مساله به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا همگام با روند شیوع ویروس کرونا نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند. قرار است اجلاس بعدی روز چهارم ژانویه تشکیل شده و درباره میزان افزایش عرضه نفت در ماه فوریه تصمیم‌گیری کنند. نواک گفت: در صورتی که شرایط عادی و باثبات بماند ما از افزایش عرضه حمایت خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
آیفون باید کلا در کشور ممنوع شود البته مشکل این است که برخی از مسوولین و بیشتر آقا زاده ها آیفون استفاده می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
"برخورد به سال نو میلادی" یعنی چی؟
فیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
چون نداری میگی حذف شه
فامیل دور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
تابناک جان هیچکدوم این مسافرای اطراف ایفون نمیارن چون قیمتش بالاست اما پاسپورتاشون رو با قیمت خوب به دلالای رجیستری میفروشن و دلالا بنامشون ایفون رجیستر میکنن...
حالا دلیل بالای ثبت ایفون رو متوجه شدی......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
یکشنبه ۷ دی ساعت ۹:۲۶
روند نزولی بورس بشدت ادامه دارد
شاخص کل باوجود تبلیغات شبانه روزی برای جلوگیری از سقوط مجددا به کانال یک میلیون سیصد هزار واحد سقوط کرد
همه فروشنده اند اما خریداری وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
پس من چیکاره ام؟
خریدارم شدید. داری رد کن بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
دوستانی که منفی دادید . خب بازار دقیقا همینطور است
آیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
آیفن باید حذف بشه و و حمایت از تولید داخل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
حمایت ؟ ایران گوشی تولید کرد بروبخر پولش رانداری دم ازحمایت تولید نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
همیشه گفتم میگم خواهم گفت ده یازده سال پیش بودهمیشه میان دوستان فامیل میگفتم که نمیشه اعتمادکردبه گوشی های هوشمندمثلا شما میگیددوربین خاموش ضبط صوت خاموش وووخوب همانطوری که هرجا باشی تلفن زنگ میخوره ازهمون طریق میدونن محل تجمع اکثریت ملت کجاست ویامثلا فلان شخص سیاسی امنیتی یا هرکس دیگر کجاست پیش کی بوده وچقدرباهم بودن وازکجامعلوم ومشخص اصلا دوربین فعال نیست وکلی مسائل امنیتی پشتش خوابیده اگه بخاطرجاسوسی ومسال دیگه نبوداین تکنولوژی ها قطعا بدست مانمیرسید وپشت پرده جهانی شدن تکنولوژی ها دسترسی بیشتربه اطلاعاتیه که باداشتن گوشی های هوشمنددردست عموم مردم اطلاعات راحتتروارزانتربدست سرویس های اطلاعاتی میرسد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
این موضوع بر کسی پوشیده نیست هر چه تکنولوژی بجلو می رود قابلیت جمع آوری اطلاعات همه تجهیزات الکترونیکی بیشتر می شود. حالا یا باید رفت به عصر حجر و از تکنولوژی انموقع استفاده کرد یا بر روی جلوگیری از درز اطلاعات کار کرد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
سقوط بورس...وبهبه چهچه باصطلاح کارشناسان!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
تفاوت قیمت آیفونی که با قیمت هزاروسیصد دلار و عوارض شش ملیون تومنی،آیفون دوازده پرومکس،پانصدودوازده ،با بازار حدود پانزده ملیون تومنه برای چی نیارن؟؟؟تازه آخره سر طلبکارن که علاف شدن،یارو با دوازده تا بچه وعیال و خواهر زن و.....رفتن دوازده تا آیفون آوردن از امارات رفت و برگشت نفری شش ملیون دادن!!دوازده تا ده ملیون رو گوشی هاشونه،،باید پلمپ،گوشی باز شه تو گمرک تمام!!در مورد بازار سهام هم دوشنبه شاخص سازها مثبت هستن،،پول حقوقی تو شاخص سازها فریز شده،،باید کل پولشون رو تو سهام دیگه بیارن بیرون و ببرن تو شاخص سازها پول فریز شده اشون آزاد بشه دوشنبه شستا،شپنا،فارس،فولاد،و پالایشی ها وبانکی ها مثبت هستن ،تاپیکو،و......شبهرن!!!بنابراین تو سهام کوچیک تو مثبت می فروشن می رن که تو سهام بزرگ هم پول ملت رو هاپولی کنن!!تو سهام بزرگ پانزده درصد سود کردین چهارشنبه خارج شین!!!اگه دوشنبه شاخص سازها مثبت نبودن،بیایین زیر پست،هرچی خواستین بگین!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
اینکه برپد گوشی چیه مهم نژست اسر کارکرد گوشیه . ایفون یا اپل در ایران هیچ کارکرد خاصی نداره و اگر داره تو اژران کار نمیکنه . بتضیا فقط برای اینکه بگن پول دارن این گوشی رو میخرن . من میتونستم رایگان بگیرم اما نگرفتم چون گوشی چینی خودم بهتر از اونه فقط سیب گاز زده پشتش نداره .
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟