بازدید 9521

ذات ناآرام و جهادگر؛ راز شکوفایی دمادم سردار سلیمانی

دکتر رضایی گفت: سردار سلیمانی هیچ روز هفته ای نبود که در حال شکوفایی نباشد و این شکوفایی به چند عامل برمی گشت. عامل اول، روحیه جهادی و ذات نا آرام ایشان بود.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 28 December 2020

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار سلیمانی به طور اساسی تحولی در جبهه مقاومت بوجود آورد. ظرفیت و قابلیت او نامحدود بود که تا آخرین لحظه عمرش آن را بالفعل می کرد.

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تقریب، دکتر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با رادیو مقاومت گفت: خانه حضرت زهرا(س) و خانه امام خمینی(ره) با اینکه کوچک است اما رویدادهای بزرگی را شکل داده است و برخی افراد مثل سردار سلیمانی ممکن است جثه کوچکی داشته باشند اما دل بزرگی دارند که رویدادهای بزرگی را در دل تاریخ بوجود می آورند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یکی از فرماندهان موفق ما در جنگ بوده و در جبهه مقاومت بین المللی استعدادهایی از خود بروز داد. تمام کسانی که به عنوان فرمانده انتخاب کردم در همان سال اول قابلیت هایی از خود نشان دادند و یکی از این افراد سردار سلیمانی بود و ویژگی هایی از خود نشان داد تا به این نتیجه برسم که فرماندهی را به ایشان بدهم.

رضایی در ادامه بیان داشت: در اغلب افراد دو ویژگی بسیار مهم ظرفیت و قابلیت وجود دارد. آنهایی که ظرفیت های بزرگی دارند همان روز اول بالفعل نیستند و به مرور بالفعل می شوند و برخی نیز به سطحی که می رسند متوقف می شوند؛ برخی نیز مثل سردار تا آخرین لحظه هم ظرفیت و هم قابلیت هایش در حال شکوفایی است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام، افزود: یکی از ویژگی هایی که ایشان داشت از یک گروه رزمی شروع کرد. در عملیات فتح المبین دنبال تیپ می گشتیم و نتوانسته بودیم تیپ یازدهم را تشکیل دهیم. سردار سلیمانی که آن زمان فرمانده بچه های کرمان بود به ما معرفی شدند و تیپ ۴۱ ثارالله را به او دادیم و در عملیات های بعدی توانست یک لشگر درست کند و بعد از جنگ منطقه عظیمی را در سیستان و بلوچستان به ایشان داده بودیم.

رضایی همچنین بیان داشت: ایشان باید اشرار را از آنجا پاکسازی می کرد. ایشان از بعد اقتصادی اجتماعی نظامی جنگ های نامنظم موفق شد و تمامی این منطقه ها را کمتر از یکسال آباد کرد و به کار زراعت مشغول شدند.

وی ادامه داشت: سردار سلیمانی هیچ روز هفته ای نبود که در حال شکوفایی نباشد و این شکوفایی به چند عامل برمی گشت. روحیه جهادی و ذات نا آرام ایشان که دوست داشت همیشه در حال خدمت رسانی باشد. ایمان ایشان عنصر بسیار موثری بود. فرد مبتکر و خلاقی بود و به هر مانعی که برمی خورد از خود خلاقیت بروز می داد و این عوامل باعث شده بود که ایشان ظرفیت این را پیدا کند و به فضای خارج از ایران و جبهه مقاومت وارد شود.

وی افزود: سردار سلیمانی به طور اساسی تحولی در جبهه مقاومت بوجود آورد. ظرفیت و قابلیت او نامحدود بود که تا آخرین لحظه عمرش آن را بالفعل می کرد و وسعت ظرفیت پیدا می کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات