۹۰ درصد جرایم فضای مجازی کشف می‌شود

کد خبر: ۱۰۲۵۹۷۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 05 January 2021
|
9474 بازدید
|
۱

رییس پلیس فتا ناجا با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای سایبر در سطح کشور، گفت:۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در سطح کشور کشف می‌شود.

به گزارش میزان، سردار وحید مجید با تسلیت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید "حاج قاسم سلیمانی" اظهار داشت: بیشترین جرایم و مراجعات به پلیس فتا برداشت‌های اینترنتی است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بیان داشت: بسیاری از اقدامات از زمان گسترش این ویروس به سمت فضای مجازی سوق یافته و مجرمان هم فعالیت هایشان را معطوف به این حوزه کرده اند.

رییس پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: پلیس فتا هم در راستای پیشگیری و کشف جرایم فعالیت‌های خود را در این فضا گسترش داده و یکی از فعالیت‌های اساسی و بنیادی و ملی رمز پویا است که در سال گذشته اجرا شد و شاهد کاهش وقوع جرایم سایبر به ویژه در حوزه‌های مالی هستیم.

سردار مجید خاطر نشان کرد: در هفته‌های اخیر اقداماتی در تکمیل فرآیند رمز پویا با همکاری خوب بانک مرکزی انجام و اکنون اگر پیامی دراین ارتباط برای کاربران ارسال می‌شود، هم مبلغ تراکنش، نوع تراکنش، نام پذیرنده و شماره حساب قید و کاربران می‌توانند اطلاعات را با تقاضای خود تطبیق و اگر مورد تایید بود نسبت به انجام رمز پویا اقدام نمایند.

وی افزود: در حوزه پیشگیرانه علاوه بر این اقدام، اقداماتی در حوزه اطلاع رسانی و ارائه هشدار‌های عمومی انجام که ضریب هوشیاری و سواد رسانه‌ای کاربران را افزایش و بحمدلله جرایم در فضای سایبر کنترل می‌شود.

رییس پلیس فتا ناجا در خصوص اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا هم گفت: بر اساس تعریف جرایم در فضای مجازی قدرت کشف پلیس فتا در سطح کشور در این حوزه و مراجعات حضوری ۹۰ درصد است.

سردار مجید با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای سایبر در سطح کشور گفت: همزمان با اجرای این طرح در فضای سایبر هم، با اقدامات خشونت آمیز برخورد و تا کنون بالغ بر ۱۹ هزارو ۳۳۶ مورد رصد عمومی انجام و موارد غیر مرتبط حذف که از ۳ هزارو ۶۰۰ مورد تمرکز شده بالغ بر ۷۷۶ مورد اقدامات قضائی، دستگیری، احضار، دعوت و سایر اقدامات قانونی انجام پذیرفته است و این طرح کماکان با قدرت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در فضای مجازی، به مجرمان و کلاهبرداران توصیه کرد: پلیس فتا، فضای مجازی را رصد و با افراد مجرم و متخلف برابر قانون برخورد می‌کند.

رییس پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه افرادی که ناآگاهانه مرتکب اشتباه و تخلف در فضای مجازی شوند مورد توجیه و ارشاد قرار می‌گیرند، بیان داشت: افرادی که عالمانه و عامدانه در فضای مجازی مرتکب جرم شوند، بر خورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه در خصوص عملکرد پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه پلیس فتا در حوزه‌های مختلف، ماموریت‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد، رتبه بندی عملکرد پلیس فتا نیز متفاوت است.

سردار مجید افزود: بر اساس رتبه بندی پلیس فتای استان زنجان در سطح کشور دارای رتبه بسیار خوبی است و جزو رتبه‌های بالا قرار دارد و در خیلی از موارد به عنوان پایلوت اقدامات انتخاب شده است.

رییس پلیس فتا ناجا اظهار داشت: یکی از اقداماتی که با موافقت سردار فرمانده انتظامی استان زنجان و پیگیری پلیس فتای استان انجام می‌شود این است که پلیس فتا استان در بحث فرهنگ یاران سایبری به عنوان استان پایلوت انتخاب و این ظرفیت را دارد که با این اقدام در راستای افزایش سواد رسانه‌ای مردم گام‌های موثرتری بردارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
چندی پیش متوجه شدم که ظرف یک ساعت مبالغی از کارت بانکی من کسر شده است. شرایط به گونه ای بود که اگر زودتر کارت را باطل نمی کردم تمام موجودی من خالی می شد. بلافاصله به پلیس فتا مراجعه کردم. اولین چیزی که به من گفتند این بود که "زیاد امیدوار نباشید که مجرم پیدا بشود"!!!
با این اوصاف چطور رئیس محترم فتا می گوید که 90 درصد جرایم فضای مجازی کشف می شوند؟! شاید منظورشان جرایم مربوط به انتشار عکس در اینستاگرام یا مطالب انتقادی و اخبار در سایتهای اینترنتی باشد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟