شرکت بهمن دیزل به عنوان یک شرکت خصوصی در حوزه تولید خودروهای تجاری و مسافری با برنامهریزی و تدوین استراتژی مناسب توانست بحران ناشی از تحریم ها را پشت سر بگذارد. همکاری بهمندیزل با شریک تجاری به نام ایسوزو ژاپن تا ابتدای شروع تحریم ها ادامه داشت و پس از توقف ارتباط تجاری، برندی داخلی به نام شیلر را ایجاد کرد تا با تولید انبوه محصولات بومی سازی شده، خودباوری و تلاش متخصصان خود را اثبات نماید.
محمد محمدی مدیرعامل شرکت بهمن دیزل گفت: از ابتدای فعالیت تا کنون، تولیدات روی محصولات کامیونت و مینی بوس متمرکز است. در سال 92 با شروع تحریم های ظالمانه علیه صنعت خودروسازی کشور، خودروی داخلی با نام شیلر را طراحی کردیم و در سال 96 نمونه اولیه تولید، تاییدات لازم از واحد استاندارد اخذ و از مهر 98 تولید انبوه بر روی دو پلتفرم (کامیونت و مینی بوس) آغاز شد.
وی ادامه داد: نسل دوم این محصولات در حال تولید است و امسال موفق به اخذ چهار ستاره کیفی برای کامیونت و مینی بوس شیلر شدیم. در فاز بعد با افزایش میزان تولید، داخلی سازی حدود هفتاد درصدی برای این محصول پیش بینی کردیم.
مدیرعامل شرکت بهمن دیزل اظهار کرد: خودروی تولید داخل سبب کاهش ارزبری و ایجاد اشتغال و توسعه صنایع می شود، چرا که صنعت خودروسازی با 30 صنعت دیگر در ارتباط است، به همین دلیل ساخت داخل را به جای واردات پیش گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه پس از خصوصی سازی افزایش پرسنل و فضای تولیدی و همچنین گسترش محصول تحقق یافت، گفت: با افزایش فضای 17 هکتاری به بهمن دیزل، فضای دو برابری حاصل شد. اکنون برای 571 نفر اشتغال مستقیم فراهم کردیم و به واسطه ی پروژه های توسعه ای، افزایش نیروی انسانی در سال های آتی خواهیم داشت و همچنین با افزایش تولید خودرو و گسترش سیستم های نمایندگی، دو برابر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.
محمدی در خصوص هدف و چشم انداز بهمن دیزل تصریح کرد: برای تولید کامیونت، عمدتا قطعات وارد و مونتاژ می شوند. هدف ما تولید خودروی با کیفیت ساخت داخل با برند بهمن دیزل است که قابلیت صادرات هم داشته باشد و چون طراحی و مالکیت معنوی آن متعلق به شرکت بهمن دیزل است، توانایی تغییر ظاهری مانند چیدمان صندلی، نوع درب خودرو و... بنا بر نیاز مشتری وجود دارد.