به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، واتساپ در ژانویه اعلام کرد سیاست حریم خصوصی خود را به روزرسانی می کند تا بتواند بخشی از اطلاعات کاربران را با فیس بوک – شرکت مادر خود – و سایر زیرمجموعه های این شرکت به اشتراک بگذارد. این تصمیم باعث انتقاد جهانی گسترده علیه این سرویس پیام رسان از جمله در هند شد که با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، بزرگترین بازار واتساپ به شمار می رود.
این دستور ضد انحصارطلبی در شرایطی صادر شده که واتساپ قرار است خدمات پرداخت دیجیتالی خود را به میلیونها کاربر هندی توسعه دهد.
کمیسیون رقابت هند اعلام کرد واتساپ از قوانین رقابتی تخطی کرده است. دیده بان ضد انحصارطلبی هند در دستور ۲۱ صفحه ای از واحد تحقیقاتش خواسته است تحقیقاتی در این باره انجام داده و تا ۶۰ روز دیگر گزارش مربوط را ارائه کند. چنین تحقیقاتی معمولا چندین ماه زمان می برد.
این دیده بان هندی اعلام کرده است رفتار واتساپ در اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک و زیرمجموعه اش به شکلی است که نه کاملا شفاف است و نه بر مبنای رضایت داوطلبانه و خاص کاربر است و به نظر می رسد برای کاربران غیرمنصفانه است.
کمیسیون رقابت هند اعلام کرد واتساپ به این نهاد اعلام کرده که به روزرسانی سیاست حریم خصوصی که از ماه مه اجرایی می شود، هیچ نگرانیهای حریم خصوصی را برنخواهد انگیخت.
بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکتهای تحقیقاتی نشان می دهد در هند کاربرانی که نگران حریم خصوصی هستند، اپلیکیشنهای رقیب مانند سیگنال و تلگرام را دانلود کرده اند