به گزارش تابناک به نقل از فارس: گاهی برای اجرای پروژههای ملی از جمله راهسازی، خط انتقال آب، برق، گاز و موارد دیگر قطع درخت و این دست اقدامات، از روی ناچاری به منافع عمومی ترجیح داده میشود.
احداث متروی تهران پردیس هم از خواستههای مهم و به حق ساکنان این منطقه است که از ۱۵ سال پیش تاکنون همچنان پیگیری میشود و متأسفانه به علت مشکلات و گاهی سنگ اندازیها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
اجرای این طرح از شروع تا زمان بهرهبرداری در حدود ۵ سال به طول میانجامد و با توسعه آن در آینده به مناطق بومهن، رودهن و دماوند و حتی مناطق شمالی متصل خواهد شد.
ایاب و ذهاب جمعیت زیادی از ساکنان این مناطق از طریق قطار بین شهری، برای مراجعت روزانه به محل کار، تحصیل و انجام امور اداری و ... در پایتخت میتواند از ترافیک پرحجم آزادراه پردیس و جاده قدیم و به طبع آن از بروز حوادث رانندگی در حد چشمگیری بکاهد.
عملیات اجرایی متروی تهران پردیس قرار بود اسفند پارسال به طور رسمی کلید بخورد که با مخالفت محیط زیست به تعویق افتاد.
در شرایطی که زمان مفید در فصل عمران برای شروع عملیات اجرایی همچنان از دست میرود و عمر دولت تدبیر و امید نیز رو به پایان است، هنوز هیچ راهکار و پیشنهادی برای حل این موضوع از سوی مخالف این طرح ارائه نشده است.
نکته حائز اهمیت در این است که برخورد با ساختوسازهای افراد سودجو در مجاورت محلی که قرار است متروی پردیس از دل کوه عبور کند از سوی محیط زیست پیگیری نشده است، اما در اجرای این طرح ملی و عام المنفعه مخالفت و پیگیریهای محیط زیست خیلی جدی شده است.
شهرستان پردیس حدود۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در افق نهایی طی سالهای آتی با تکمیل ساخت و سکونت جدید در مسکن مهر، اقدام ملی و پروژههای مسکونی دیگر به حدود ۶۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.