مخالفت مجلس با با قیمت‌گذاری شورای رقابت

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما با شیوه قیمت‌گذاری شورای رقابت مخالف هستیم چراکه نتوانسته تعادل را در بازار خودرو ایجاد کند، مصرف کننده و تولیدکننده هردو ناراضی هستند.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۸۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 11 May 2021
|
8660 بازدید
|
۲

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، روح‌الله ایزدخواه درمورد تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو اظهارکرد: ما با شیوه قیمت‌گذاری شورای رقابت مخالف هستیم چراکه نتوانسته تعادل را در بازار خودرو ایجاد کند، مصرف کننده و تولیدکننده هردو ناراضی هستند. این شیوه هر منطقی هم داشته باشد تاکنون عملکرد مناسبی نداشته و باید تغییر کند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: ما یک طرح در مورد ساماندهی صنعت و بازار خودرو داریم که در کمیسیون تصویب شده و برای بررسی و تصویب باید به صحن برود. منتظر هستیم که برای مطرح شدن در صحن، نوبت این طرح برسد. اگر طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شود شورای رقابت قیمت تمام شده را بر اساس هزینه‌های انجام شده محاسبه می‌کند و قیمت به عنوان قیمت پایه خودرو تعیین شده تا در بورس کالا عرضه می‌شود. در بورس و با فرآیند عرضه و تقاضا قیمت نهایی مشخص می‌شود.

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: البته این در مورد خودروهایی است که مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند. مابه التفاوت قیمت نهایی و قیمت پایه به حساب خزانه ریخته می‌شود تا در توسعه صنعت خودرو یا موارد دیگری که ذکر شده هزینه شود. برای جلوگیری از معامله‌های مکرر کسی که از بورس خودرو خریداری می‌کند اگر آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت کند.

ایزدخواه در مورد وضعیت واردات خودرو هم اضافه کرد: واردات خودرو هم ممنوع است و فعلاً آزادسازی واردات مورد اجماع قرار نمی‌گیرد و بعید است که واردات آن آزاد شود.

به گزارش ایلنا، شورای رقابت هفته گذشته در مورد قیمت خودرو تصمیم‌گیری کرد که بر این اساس محصولات ایران خودرو ۸.۲ درصد و محصولات سایپا ۸.۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
h
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
خودروسازی و واردات خودرو مافیایی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
قیمت پایه که بر اساس دلار ازاد است در بورس هم مقداری بخاطر هیجان و .... بالا میرود انوقت شما چه تضمینی میدهی قیمت مصرف کننده یا تولید کننده را راضی نگه دارد شما چه تضمینی میدهی که دقیقا خودرو ساز با همان کیفیت خودرو را با قیمتی که از بورس در می اید تحویل دهد انوقت چرا برای محصولی که از صفر تا صد ان دلار ازاد است باید مالیات اضافه و سنگین داد ؟!! چرا مابه التفاوت باید در توسعه صنعت خودرو مصرف شود متولی توسعه صنعت خودرو چه کسانی هستند ؟!چقدر وقت و کارشناسی برای این طرح گذاشتید
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟