پیش از آنکه مراحل ثبت شرکت را شرح دهیم ، بهتر است با معنا و مفهوم حقوقی و قانونی آن نیز آشنا باشید که به اختصار توضیح خواهیم داد .
لزوم آگاهی از این تعابیر در آن است که به کارکرد های هر یک از این شرکت ها آگاه شوید و از ضرر و زیان های احتمالی ناشی از این تصمیم اشتباه پیشگیری کنید .
به طور کلی شرکت ها از اجتماع حداقل دو یا چند نفر جهت انجام فعالیت تجارتی و رسیدن به سود و در عین حال با هدفی واحد تشکیل می شوند .
توجه داشته باشید برخی از شرکت ها از مفهوم فوق کمی متفاوت هستند ، چنانچه هدف از ثبت شرکت های تعاونی از فعالیت ، با شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود متفاوت است .
شرکت تعاونی جهت بهبود و ترفیع وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضاء ، تأمین حوائج آن ها تشکیل می گردند .
ثبت شرکت دارای قواعد و قوانین متعددی است که به دنبال آن مسئولیت هایی را به دنبال خواهد داشت که در این قسمت به طور کامل به تمامی جوانب آن می پردازیم .
بهتر است بدانید که در گذشته مراحل ثبت شرکت به صورت دستی و با حضور در اداره و صرف وقت بسیار انجام می شد ، اما با روی کار آمدن سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، مراحل ثبت شرکت ها دیگر به صورت اینترنتی صورت گرفت و حتی برای تحویل مدارک نیز ، متقاضی باید به واسطه اداره ثبت مدارک را ارسال نماید .
همانطور که گفته شد با توجه به گستره فعالیتی ، شرایط ، میزان سرمایه ، هدف از فعالیت و مواردی از این قبیل ، متناسب ترین نوع شرکت را انتخاب نمایید .
شرایط هر یک از شرکت ها از یکدیگر متفاوت است که در این قسمت به صورت جداگانه به شرایط اختصاصی انواع شرکت ها در قانون تجارت می پردازیم ؛
مدارک مربوطه متناسب با نوع شرکت باید به همراه سایر مدارک اصلی در پوشه خاصی از طریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد .
شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود رایج ترین نوع شرکت های بازرگانی اند که بسیار هم مورد توجه می باشند .
چنانچه در این قسمت به مدارک مورد نیاز برای شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم .
اطلاعات هویتی اعضاء و سهامداران شرکت ، میزان سرمایه و سهام هر شخص ، تعیین سمت اعضاء و انتخاب روزنامه ، 5 نام پیشنهادی (که باید تمامی موارد قانونی آن رعایت شده باشد ) و ... باید در سامانه تکمیل گردد .
توجه داشته باشید نام مناسبی برای شرکت انتخاب نمایید تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت مبنی بر تغییر نام شرکت تان نشوید .
مدارک مورد نیاز متناسب با نوع شرکت ، جواز های مربوطه در صورت لزوم ، نامه تایید نام و ... در پوشه مخصوصی به اداره ثبت شرکت ها ، صرفاً از طریق پست ارسال می گردد .
لازم به ذکر است حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها تاثیری در روند اجرایی پرونده نخواهد داشت .
مدارک ارسالی به اداره ثبت شرکت ها توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که نقصی در مراحل یا مدارک وجود نداشته باشد ، مورد تایید قرار می گیرد و در دفتر ثبت شرکت ها نوشته می شود .
متقاضی با در دست داشتن پیش نویس ، آگهی را از اداره دریافت می نماید و پس از پرداخت هزینه های مربوطه در روزنامه رسمی و کثیر نیز به انتشار می رسد .
توجه داشته باشید صفر تا صد این مراحل ثبت شرکت و سایر امور ثبتی با صرف حداقل زمان و هزینه توسط کارشناسان مجرب سامانه ثبت شرکت نیک صورت می پذیرد .
برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره 02188888822 تماس حاصل نموده و یا به آدرس www.nikregister.com مراجعه نمایید.
انتهای رپرتاژ آگهی/