بازدید 27867

عقلای اصولگرا! صدا میاد؟

همه شاخص ها و آمارهای حتی رسمی را در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... ببنید؛ کشور را دارد از دست می رود و مردم روز به روز غمگین تر و ناامیدتر و فرتوت تر می شوند آن وقت یک عده به اسم انقلابیگری و اصولگرایی و ارزشگرایی، دارند عرصه را تنگ تر می کنند و نمک بر زخم مردم می پاشند. چرا در برابر اینان خفه خون گرفته اید؟!
کد خبر: ۱۰۸۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ 30 October 2021

به گزراش «تابناک»، جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: حاشیه ها، گاهی مهم تر از متن می شوند و این، حکایت سخنان اخیر آیت الله صافی گلپایگانی است و واکنش های بعدی.

این مرجع تقلید در دیدار با رئیس مجلس گفته بود: "بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم. مردم نجیب و شریف کشور ما مستحقّ این وضعیت نیستند. توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد."

این سخنان که البته خواسته عموم مردم ایران است، چنان آشوبی در دل برخی انداخت که یا برغم ادعای شریعت مداری شان، آن را بایکوت کردند یا بدان تاختند.

این واکنش های عصبی آن هم از سمت رسانه های جناحی که هم اکنون قدرت را در دست دارد، بسیار نگران کننده و رقت انگیز است.

صورت مساله را مرور کنید:
یک مرجع تقلید سخنی بدیهی به مسوولان نظام می گوید با کشورهای دنیا قهر نباشید و با جهان رابطه داشته باشید تا بسیاری از مشکلات مردم حل شود.
و عده ای بر می آشوبند که چرا نباید قهر باشیم و قهر که هیچ، دشمن هم هستیم!
و این، همان نگاهی است که مردم را به شدت نگرانی می کند: آیا با این طرز تفکر می خواهند کشور را اداره و با جهان تعامل کنند؟
این همان حاشیه مهم تر از متن است.

قبلا نیز نوشته ام که یکی از مصائب اصلی کشور ما، بحث درباره بدیهیات است. مثلاً ما هنوز باید در کشورمان هزینه بدهیم و انرژی صرف کنیم که به عده ای بگوییم باید با دنیا رابطه داشت تا مشکلات تشدید شده داخلی، رو به بهبود برود یا مثلاً باید درباره این که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید بازتاب دهنده تصویر همه آحاد مردم باشد بحث کنیم و ... .

حالا هم درگیر همان مصیبت هستیم. یک مرجع تقلید سخنی درست و بدیهی می گوید که در هر جای دنیا بگویی، همه تصدیق خواهند کرد ولی اینجا می شود مساله. مثل آن می مانند که کسی بگوید آب برای بقا لازم است عده ای داد و قال راه بیندازند که اصلا هم این طور نیست!

می بینید چگونه انرژی های کشور صرف بحث در باب بدیهیات می شود؟ و از آن بدتر عده ای که بدیهیات را انکار می کنند و روز را شب می خوانند (یا می خواهند)، دستکم مرتبطین قدرت اند؟ آیا این دلهره آور نیست؟

به راستی عقلای قوم را چه شده است که فضا را داده اند دست چند نابخرد تندرو؟ آیا جریان اصولگرا، مردان و زنان عاقلی ندارد که صدای شعور باشند و نگذارند عده ای کم شعور با توهمات خود، کشور را از اینی که هست، عقب تر نبرند و خراب تر نکنند؟ واقعاً خجالت نمی کشند از این که عده ای با ادعای اصولگرایی، بر سر بدیهیات عقلی هم مجادله می کنند؟

اگر به هر کسی در دنیا بگوییم در کشور ما به کسی که گفته نباید با دنیا قهر کنیم، حمله کرده اند که چرا چنین گفته ای، آیا به ما نمی خندد و تمسخرمان نمی کند؟!

همه شاخص ها و آمارهای حتی رسمی را در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... ببنید؛ کشور را دارد از دست می رود و مردم روز به روز غمگین تر و ناامیدتر و فرتوت تر می شوند آن وقت یک عده به اسم انقلابیگری و اصولگرایی و ارزشگرایی، دارند عرصه را تنگ تر می کنند و نمک بر زخم مردم می پاشند. چرا در برابر اینان خفه خون گرفته اید؟!

آیا بزرگان اصولگرا که اینک همه قوا را در دست دارند، نمی خواهند فضا را عقلانی کنند؟!

به باور من، هنوز در جناح اصولگرا، افراد آگاه و دلسوز وجود دارند ولی مرعوب جار و جنجال افراطیون این جناح شده اند و ترجیح می دهند سکوت کنند و بی دردسر به حیات سیاسی شان، ادامه دهند؛ این عافیت طلبی آنها، نه فقط خیانت به جناح خودشان که ظلم به مردم است که حتی از این همه حماقت، دیگر تعجب هم نمی کنند.

عقلای اصولگرا! صدا میاد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۲۱
صدا را نمیشنوید یا نمیخواهید بشنوید .شرایط مردم رانمیبینید؟؟؟؟؟؟
کدام عقلانیت، زمان انتخابات وقتی شورای نگهبان چشم را بر روی واقعیات می بندد و طبق خواسته جبهه پایداری عمل می کند باید فکر امروز جامعه را می کرد
با سلام یکی به این نویسنده باشعور بگه که حالا اگه کسی نخواست با ما ارتباط داشته باشه یا قهر نباشه چکار باید کرد؟اگه کسی خواست ریشه ما رو بزنه و چهل سال با ما دشمنی کرد چکار باید کرد؟با جنگ و تحریم و جنگ های نیابتی خواست مارو نابود کنه باید چه کرد؟جنس این حرف ها از اون حرف های ساده لوحانه است که میگفت دنیا دنیای رفاقت وگفتگو هست دیگه دنیای موشک نیست...بعد از اون حرف ها چندین جنگ بزرگ در جهان اتفاق افتاده ...دنیا دنیای قدرت وتوازنه...الان ابرقدرت ها هم اگه یه مقداری توازن قدرت بین شون به هم بخوره با هم قهر میکنن .مثل انگلیس فرانسه یا فرانسه امریکا یا استرالیا با فرانسه....چین و امریکا
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
آقای اسدی ناراحت نشین افراد خام مغز تو این کشور بسیار هستن جدی نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
این ره که میروی به ترکستان است! رابطه ژاپن و امریکا رو ببین! رابطه حتی روسیه و آمریکا رو ببین! رابطه خیلی از کشورهای دیگه با آلمان که تو جنگ جهانی کشورشون رو داغون کرد رو ببین بعد صحبت از 40 سال دشمنی و ... بکن! خب اگه همون اول آشتی میکردی که 40 سال دشمنی نبود که الان بهش استناد کنی!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
تو هم از همون متوهمهای دشمن ساز چهل ساله ای که فکر میکنی همه با ما دشمنن ما هم خیلی خوبیم از فرط خوبی همه دشمن ما شدن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
داداش ما کجای کاریم تو این دنیا ، وقتی در توزیع مرغ و تخم مرغ ناتوانیم و با حمله سایبری کل سیستم توزیع بنزین کشور از کار بیافته میتونیم بگیم اینا میخوان ریشه مارو بزنن نه داداش داری اشتباه میزنی ریشه رو دارن از داخل میزنن نیازی نیست اونا کاری .....................خسته نباشی آقای باشعور
ایول دمت گرم
از جناح بازی های سیاسی خسته شدیم تمامش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
نانشان در همین جنگ زرری است
دور سفره انقلاب نشسته اند و براب لقمه های چرب تر و بزرگتر با هم می جنکند و مردم را دعوت به مقاومت می کنند
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
باسلام کمتر صدایی است که به گوش دوستان دیروز سواران امروز برسد و امروز هووی بازی جای عقلانیت را گرفته البته هووی بازها بر روی سرمایه های ملت خوابیده اند واگر کسی بخواهد به آنها برسد باید نابود شود این قصه همان قصه اژدهای قدیمی روی گنجها است
هشت سال! عبرت، هم براي مردم و هم براي مسئولين و اصلاح طلب و اصولگرا کافي است. با جان کري قدم زديم. با موگريني سلفي گرفتيم. قلب راکتور را بتن گرفتيم. دلار را 800 برابر کرديم. مسکن را 700 برابر کرديم. دلار 4000 توماني را به جيب حسن فريدون و مهدي جهانگيري و ولي الله سيف و عراقچي ريختيم. نطنز را منفجر کرديم. فخري زاده را ترور کرديم . سليماني شهید شد. بهتره مدعيان خفه خون بگيرند و بگذارند دولت انقلابي و مردم کار خود را بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
الان چی شد؟! الان که این کارا رو نکردی که آژانس علیه شما حرف میزنه! آمریکا و اروپا برات خط و نشون میکشن! حتی صدای روسیه هم در اومده!
حالا اینا هیچی. قبل از اون 8 سال چی؟! تحریمها کاغذپاره هست و مدیریت جهانی و ... و اقتدار اون زمان چی داشت براتون؟!!!
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
مردمممممممممممم !!!!!!!!!! من حرفی نزنم بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
باش تا صبح دولتت بدهد
ما که با همه دنیا قهر نیستیم ما فقط اسرائیل را قبول نداریم و روابطمان با آمریکا بسته است یعنی دو کشور. حالا اگر استدلال شما این است که چون آمریکا کدخدای جهان است عدم ارتباط با آمریکا مثل قهر کردن با همه کشورها میماند پس با آمریکا دوست شویم تا بقیه کشورها نیز با ما دوست شوند این استدلال غلط و خلاف دین و عقل است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
اره دیگه مثل این میمونه تو بر خلاف امنیت یه کشور عمل کنی بعد انتظار داری هر سازمان و دولتی و ارگانی که میری باهات دوست باشن و کارت را حل کنن تو مقیاس بزرگترش یعنی همین وضعی که ما گرفتارشیم
صبر ملت هم حدی دارد
این که با همه دنیا بر اساس عزت و اقتدار ارتباط داشته باشیم خواسته همه است بجز کشورهایی که 50 سال هست که با ما دشمنی دارند.
تنش با عربستان ،امارات ،بحرین ،اذربایجان ،اعمال نفوذ در عراق ،سوریه ،یمن ،کند و کاو در افریقا برای چیه حالا دوستان عزیزمون کره شمالی ،ونزوئلا ،میگن طرف رو از دوستانش بشناس اخه اینها دوست هستند ما داریم
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات