بازدید 3267

شمار کشته‌های کرونایی آمریکا به ۹۰۰ هزار نفر رسید

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که شمار قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸ 06 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشریه هیل، براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به رغم وجود سه واکسن در دسترس آمریکا که به طور موثری از بیماری شدید و مرگ جلوگیری می‌کند، تنها ۶۴ درصد از جمعیت آمریکا به طور کامل واکسینه شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در طی ۱۳ ماه پس از عرضه واکسن در ایالات متحده افراد بیشتری نسبت به قبل جان خود را از دست داده اند، آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در سال ۲۰۲۰ در حدود ۳۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم به دنبال افزایش روز افزون قربانیان کرونا در بیانیه ای اعلام کرد که امروز کشور ما نقطه عطف غم انگیز دیگری را رقم می زند، جان ۹۰۰هزار آمریکایی در اثر کووید ۱۹ از دست رفته است.

بایدن در ادامه افزود: قربانیان مادر و پدر، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزندان، برادران و خواهران، همسایه ها و دوستان عزیز ما بودند و از دست دادن هر کس غیر قابل بازگشت است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ایالات متحده با حدود ۱۵ هزار مورد در هر یکصد هزار نفر یکی از بالاترین نرخ سرانه موارد ثبت شده کرونا در جهان را دارد.

شیوع گسترش سویه اومیکرون در ماه نوامبر (آبان) به شدت به آمریکا ضربه زده و شمار مبتلایان در این کشور به شدت افزایش یافته است.

شمار کشته های آمریکا در حالی به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است که تعداد قربانیان کرونایی این کشور دو ماه قبل پیش از گسترش شیوع سویه اومیکرون در حدود ۸۰۰ هزار نفر بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات