آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال در مشهد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۳۷
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ 09 February 2022
|
4200 بازدید
به گزارش تابناک، دکتر سعید فردین‌فر در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: واکسن تزریقی برای کودکان از نوع سینوفارم و پاستوکووک است که والدین هیچ نگرانی از بابت نوع واکسن‌ها نداشته باشند.

وی واکسیناسیون را یکی از مهمترین راهکار‌های افزایش ایمنی جامعه نسبت به کرونا برشمرد و گفت: در حال حاضر میزان پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در دوز اول ۹۵.۷۱، دوز دوم ۸۳.۸۱ و دوز سوم حدود ۲۷ درصد است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹۵.۲۳ درصد از افراد بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن و ۸۳ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند بیان کرد: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه آغاز شده و تا کنون حدود ۱۸ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده کسانی که ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ۶۵ درصد در مقابل سویه جدید ایمنی دارند و افرادی که سه نوبت واکسن زده باشند نیز از ۹۶ درصد ایمنی برخوردارند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فردین‌فر ادامه داد: هم‌اکنون ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل کلات، بینالود، بردسکن، رشتخوار و مشهد وضعیت قرمز دارند. شهرستان‌های سرخس، تایباد، خواف، کاشمر، درگز و چناران نیز نارنجی و شهرستان‌های فریمان، قوچان، باخرز و خلیل‌آباد در شرایط زرد است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟