از ابتدای سال ۱۴۰۱؛

انتقال ۲۰ خدمت ثبتی به دفاتر اسناد رسمی کشور

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای سال آتی حدود ۲۰ خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی منتقل خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۸۶
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۳ 24 February 2022
|
6212 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن بابایی عصر امروز (۴ اسفندماه) در نشست تخصصی با روسای ادارات ثبت استان زنجان و قرارگاه جهادی کاداستر، اظهار کرد: کاداستر به عنوان یک تکلیف ملی است که باید به نحو احسن انجام شود و کاداستر یک وضعیت خاصی دارد. اعتباراتی که در این باره تعلق گرفته و حجم و فشار کار زیاد است که در فرصت باقی مانده باید همت والایی داشته و اعتبارات را به نحو درست هزینه کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعیین وضعیت اسناد افراد، افزود: باید قانون جامع ثبت پیش‌نویس آماده کنیم و از طریق مجلس و دولت تصویب شود و وضعیت نابسامان موجود و قوانین پراکنده، قانونی باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به انتشار یک مجموعه پنج جلدی که همه آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آن تجمیع شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فرآیند‌ها را الکترونیکی کنیم و حدود ۲۰ خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی با تعرفه مشخص منتقل خواهیم کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه باید هوشمندسازی به صورت جدی پیگیری شود، مگر در مواردی که حاکمیتی باشد، گفت: بسیاری از امورات باید برون‌سپاری شود تا کارکنان به بحث‌های ثبتی و حاکمیتی رسیدگی کنند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟