با چهاردهمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روز رسانی

شلیک 710 موشک به اوکراین/ سازمان ملل: ۵۱۶ غیر نظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند/ اعزام 450 جنگجوی عرب به اوکراین/ واشنگتن پست: 4 هزار نیروی روس کشته شدند/ هشدار: نفت 200 دلاری در راه است

بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد چهاردهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴۹
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 09 March 2022
|
49992 بازدید
|

حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی در شرق کی‌یف

بین الملل تابناک: بامداد پنجشنبه 5 اسفند(24 فوریه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ بحرانی که اکنون وارد چهاردهمین روز خود شده، واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است و دورنمایی مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

پنتاگون: روسیه ۷۱۰ موشک تاکنون به اوکراین شلیک کرده است
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۲:۳۵

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد روسیه تاکنون ۷۱۰ موشک علیه اوکراین شلیک کرده است و نیروهای روسیه اکنون در خارج از شهر خارکف هستند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، این مقام ارشد دفاعی آمریکا که نامش بیان نشده است، روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که روسیه از آغاز تهاجمش ۷۱۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است و نیروهای روسیه به شهرهای خارکف و میکولایف نزدیک‌تر شده‌اند.

به گفته این مقام پنتاگون که رسانه های آمریکایی از ابتدای جنگ اوکراین به نقل از او اخبار آرایش نظامی روسیه را منتشر اما نامش را بیان نمی کنند، نیروهای روسی در روز گذشته ۲۰ کیلومتر (یا ۱۲ مایل) پیشروی داشتند و اکنون در خارج از خارکف هستند.
علاوه بر این، نیروهای روسیه به ۱۵ کیلومتری (۹ مایل) در شمال میکولایف رسیده اند.

این مقام پنتاگون همچنین گفت: هیچ پیشروی قابل توجهی از سوی نیروهای روسیه به سمت کی‌یف یا چرنیهف صورت نگرفته است، اگرچه درگیری های زیادی در نزدیکی چرنیهف ادامه دارد.

شولتز: آلمان قصدی برای ارسال هواپیمای جنگنده به اوکراین ندارد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۲:۳۴

صدراعظم آلمان در ارتباط با جنگ در اوکراین گفت که کشورش به هیچ وجه قصد ندارد به این کشور شرق اروپا، هواپیمای جنگنده بفرستد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولاف شولتز در پی مخالفت واشنگتن با پیشنهاد لهستان برای انتقال جت‌های جنگنده میگ - ۲۹ ارتش خود به پایگاه ایالات متحده در آلمان، روز چهارشنبه در نشست مشترک مطبوعاتی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا افزود: ما همه گونه تجهیزات دفاعی و حتی اسلحه به اوکراین فرستاده‌ایم، اما باید در همین حال با دقت این موضوع را در نظر داشته باشیم که مطمئنا و قطعا، هواپیمای جنگی بخشی از این محموله‌های تسلیحاتی نخواهد بود.

وی درباره مخالفت اصولی برلین با تحریم واردات انرژی از روسیه گفت با اینکه از چند ماه پیش برای کاهش وابستگی آلمان به واردات سوخت‌های فسیلی، تلاش می‌کرده، اما در این باره باید به مسائل فنی بسیاری توجه شود.

شولتز: آلمان قصدی برای ارسال هواپیمای جنگنده به اوکراین ندارد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۲:۳۴

صدراعظم آلمان در ارتباط با جنگ در اوکراین گفت که کشورش به هیچ وجه قصد ندارد به این کشور شرق اروپا، هواپیمای جنگنده بفرستد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولاف شولتز در پی مخالفت واشنگتن با پیشنهاد لهستان برای انتقال جت‌های جنگنده میگ - ۲۹ ارتش خود به پایگاه ایالات متحده در آلمان، روز چهارشنبه در نشست مشترک مطبوعاتی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا افزود: ما همه گونه تجهیزات دفاعی و حتی اسلحه به اوکراین فرستاده‌ایم، اما باید در همین حال با دقت این موضوع را در نظر داشته باشیم که مطمئنا و قطعا، هواپیمای جنگی بخشی از این محموله‌های تسلیحاتی نخواهد بود.

وی درباره مخالفت اصولی برلین با تحریم واردات انرژی از روسیه گفت با اینکه از چند ماه پیش برای کاهش وابستگی آلمان به واردات سوخت‌های فسیلی، تلاش می‌کرده، اما در این باره باید به مسائل فنی بسیاری توجه شود.

جلسه اضطراری سازمان جهانی جهانگردی درباره تعلیق روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۲:۳۱

سازمان جهانی جهانگردی UNWTO برای رسیدگی به تعلیق عضویت روسیه، مجمع عمومی اضطراری برگزار می‌کند.

 به دنبال بحران اوکراین، شورای اجرایی UNWTO تصمیم گرفته است برای رسیدگی به تعلیق عضویت فدراسیون روسیه، مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار کند. اولین مجمع عمومی فوق‌العاده سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد در روزهای آینده تشکیل خواهد شد. این نخستین بار در تاریخ این سازمان جهانی است که شورای اجرایی برای رسیدگی به درخواست تعلیق یکی از کشورهای عضو، تشکیل جلسه داده است.

شورای اجرایی به درخواست چند عضو سازمان جهانی جهانگردی در شهر مادرید اسپانیا و در بحبوحه نگرانی‌های جهانی درباره جنگ در اوکراین و در محکومیت اقدامات یک‌جانبه فدراسیون روسیه، تشکیل جلسه داد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل این سازمان جهانی در این شورا گفت: جنگ هرگز راه حل نیست، نه الان و نه هیچ‌وقت دیگر، اما واضح است که همه به این آرمان متعهد نیستند. به همین دلیل، من و دیگر اعضای UNWTO باید بلند و واضح بگوییم که اگر عضو این سازمان هستید، پس به قوانین ما متعهد باشید. شما باید ارزش‌های ما را بپذیرید. بنابراین، وقتی اعضا برخلاف اهداف ما عمل می‌کنند، باید عواقبی داشته باشد.

او همچنین یادآور شد: تجاوز به اوکراین با منشور سازمان ملل متحد مغایرت دارد و در تقابل با هدف بنیادی سازمان جهانی گردشگری است که در ماده ۳ اساسنامه آن درباره «ترویج و توسعه گردشگری با هدف کمک به توسعه اقتصادی، تفاهم بین‌المللی و صلح» تصریح شده است. سعادت و احترام همگانی و رعایت حقوق بشر به عنوان اصول اساسی سازمان جهانی جهانگردی است.

شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی نیز تاکید کرد که به طور کامل پشت قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است و حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی آن باید حفظ شود و درخواست سازمان ملل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه باید دنبال شود.

هفته گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع به قطعنامه‌ای رأی داد که از روسیه خواسته بود «فوری، کامل و بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین و مرزهای به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی این کشور خارج کند. مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر اهمیت منشور سازمان ملل متحد در ترویج قانون در میان کشورها تاکید کرد.

سازمان جهانی جهانگردی همچنین اعلام کرد که بر اساس اساسنامه خود، مجمع عمومی این سازمان در صورتی که تشخیص دهد یکی از اعضا در سیاست، مغایر با اهداف اساسی این سازمان، پافشاری می‌کند، به تنهایی مسؤولیت تصمیم‌گیری درباره تعلیق عضویت هر یک از کشورهای عضو را دارد.

سازمان ملل: ۵۱۶ غیر نظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۲:۳۱

سازمان ملل اعلام کرد که از تاریخ ۲۴ فوریه، که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، ۵۱۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حدود ۹۰۸ غیر نظامی نیز در این جنگ مجروح شده اند.

آخرین گزارش سازمان ملل، نشان می دهد که در مقایسه با آمار قبلی، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین ۴۶ نفر افزایش یافته است.

سازمان ملل همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد بیشتر تلفات غیرنظامی به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله گلوله باران توپخانه سنگین و سیستم های راکتی چند منظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است.

اعزام 450 جنگجوی عرب به اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۴:۰۷

حدود ۴۵۰ نفر از تروریست های خارجی وابسته به تشکیلات موسوم به "الترکستانی"، "حراس الدین" و "انصار التوحید" از طریق مرزهای ترکیه راهی اوکراین شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد: این افراد از استان ادلب برای کمک به اوکراین در مواجهه با نیروهای روسی، راهی این کشور شدند و ظرف سه روز پس از ترک کشور سوریه، از طریق ترکیه خود را به نیروهای اوکراینی رساندند.

نزدیکان این افراد به اسپوتنیک گزارش دادند که سرکرده های گروه "هیات تحریر الشام" (جبهه النصره سابق)، اوایل هفته گذشته نشست هایی با رهبران تشکیلات موسوم به "حزب اسلامی ترکستانی" و سرکرده های گروههای تروریستی موسوم به "انصار التوحید" و "حراس الدین" داشته و در این نشست ها تصمیم گرفته شده که به گروههای محدودی از عناصر مسلح وابسته به این تشکیلات اجازه عزیمت به اوکراین از طریق ترکیه داده شود.

این منابع افزودند: اغلب جنگجویان خارجی که از سوریه به اوکراین رفته اند از اعضای مشکل دار تشکیلات بوده اند که با سرکرده های هیات تحریر الشام مشکلات بسیاری داشته و در برهه های اخیر بسیار در تنگنا و آزار و اذیت بودند و کار آنها به زندان و تهدید و تبعید به مناطق مرزی کشیده بود که به این ترتیب فرصت پیش آمده جنگ روسیه و اوکراین بهترین راه حل برای خلاص شدن از این افراد بود تا ضمن اعزام این افراد برای جنگ با روسیه، فرصت دستیابی به منابع مادی نیز برای آنها فراهم شود.

این منابع افزودند: "هیات تحریر الشام" به منظور تشویق افراد برای پیوستن به این جنگجویان، اعلام کرده، برای کسانی که می خواهند خانواده هایشان نیز به آنها ملحق شوند، ضمانت های شرعی لازم را می دهد.

به گفته منابع اسپوتنیک، تعداد جنگجویان مسلح خارجی (تروریست ها) که از ادلب و روستاهای آن به اوکراین رفته اند بیش از ۱۵۰ نفر با تابعیت بلژیک، فرانسه، چین، مغرب، تونس، چچن و انگلیس است و ۳۰۰ نفر دیگر از اهالی منطقه ادلب و حلب هستند.

وعده پاداش های مادی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای جنگجویان سوری اعلام شده، ولی پاداش جنگجویان خارجی اعلام نشده است.

منابع آگاه درباره نحوه انتقال سریع این جنگجویان از سوریه به اوکراین گفتند که انتقال آنها در گروههای سه گانه از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده که ابتدا به منطقه خربه الجوز در نزدیکی مرز با ترکیه انتقال یافته و سپس به داخل ترکیه و از آنجا به اوکراین اعزام می شوند.

منابع یاد شده ادامه دادند: این جنگجویان یکشنبه شب به اوکراین رسیده اند و از آن هنگام تاکنون از مقصد نهایی آنها در اوکراین اطلاعی در دست نیست.

چند روز پیش ولادومیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین از ورود اولین گروه جنگجویان خارجی به کشورش خبر داده بود؛ گروهی که گفته شده 16 هزار نفر هستند.

روسیه به کشورهای کمک‌کننده به اوکراین هشدار داد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۱۲

دولت روسیه می‌گوید از طریق سفارتخانه‌های خود به کشورهایی که با ارسال سلاح و داوطلب به اوکراین کمک نظامی می‌کنند، پیام‌هایی ارسال کرده و نسبت به عواقب اینگونه اقدامات هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو این پیام را از طریق سفرای خود به وزارتخانه‌های کشورهای میزبان اعلام کرده و هشدار داده که مسئولیت هرگونه تلاش در زمینه تامین نیرو و تسلیحات برای اوکراین بر عهده این کشورها خواهد بود.

مخالفت چین با تحریم‌های یک‌جانبه علیه روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۱۱

چین بر اساس اعلام وزارت امور خارجه این کشور در موضعی در واکنش به اعمال ممنوعیت از سوی آمریکا بر واردات نفت روسیه، با چنین تحریمهای یکجانبه ای مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهار نظر درباره ممنوعیت اعمال شده از سوی آمریکا بر واردات نفت روسیه گفت، چین شدیدا با تحریم های یکجانبه مخالف است.

لیجیان بیان داشت: چین شدیدا با تحریمهای یکجانبه ای که هیچ پایه و اساس قانونی بین المللی ندارند مخالف است.

این دیپلمات اضافه کرد، اعمال تحریمها در هر موقعیتی منجر به صلح و امنیت نخواهد شد.

واشنگتن پست: 4 هزار نیروی روس کشته شدند
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۰۴

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به نقل از یک منبع آمریکایی مدعی شد که تعداد تلفات روسیه در جنگ اوکراین به 4 هزار نفر رسیده است.

هشدار: نفت 200 دلاری در راه است
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۰:۱۶

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت برنت را به دلیل بحران اوکراین بالا برد و بارکلیز هشدار داد در بدترین سناریو قیمت نفت ممکن است به 200 دلار در هر بشکه صعود کند.

سازمان ملل: بیش از دو میلیون اوکراینی کشور خود را ترک کرده اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۳۷

سازمان ملل اعلام کرد تاکنون بیش از دو میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه های خود شده اند و ۴۷۴ غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود درباره جنگ اوکراین اعلام کرد که تا امروز بیش از دو میلیون اوکراینی از مرزهای این کشور خارج شده اند.

حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی در شرق کی‌یف/۳۸ کشور روسیه و بلاروس را تحریم ورزشی کردند/زلنسکی: ما به هر قیمتی به جنگ ادامه خواهیم داد/سازمان ملل: بیش از دو میلیون اوکراینی کشور خود را ترک کرده اند

همچنین بر اساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، تلفات غیر نظامی جنگ در اوکراین در دوره ۲۴ فوریه تا ۷ مارس به یک هزار و ۳۳۵ غیر نظامی از جمله ۴۷۴ کشته رسیده است.

به گفته استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل، وضعیت در شرق و شمال شرق اوکراین همچنان متشنج است و تیم‌های سازمان ملل و منابع مستقل خبر از درگیری‌های سنگین در ماریوپول، چوهوئیف، خارکف، ایزیوم، چرنیهف، سومی و سیویرودونتسک خبر می دهند.

وی تصریح کرد در شمال اوکراین، منابع مستقل و تیم های سازمان ملل از درگیری های خشونت آمیز در حومه کی یف، از جمله بوچا، هوستومل و ایرپین خبر می دهند و اعلام کرده اند که غیرنظامیان گرفتار در این مناطق، به تجهیزات و خدمات اولیه دسترسی ندارند.

دوجاریک تاکید کرد باید از غیر نظامیان در هر شرایطی محافظت شود.

روسیه از عملیات آتش‌بس در برخی شهرهای اوکراین خبر داد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۳۴

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب اعلام کرد که از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه به وقت محلی و با اهداف ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای خروج نظامیان در برخی مناطق اوکراین آتش بس برقرار می‌شود.

به گزارش شبکه "روسیا الیوم"، آتش بس در شهرهای خارکیف، کی‌یف، ماریوپل و سومی برقرار خواهد شد.

این رسانه روسی این اقدام را بنا به درخواست امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از ولادیمیر پوتین همتای روس خود اعلام کرده است.

"ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گذرگاه‌های انسانی از شهر کی‌یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپول از ساعت هفت به وقت گرینویچ (۱۰ به وقت مسکو) آغاز می شود.

همه این مناطق در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های شدید بوده‌اند.

ارتش روسیه روز دوشنبه نیز در چهار شهر اوکراین از جمله پایتخت برای ایجاد مسیر انتقال غیرنظامیان، آتش بس موقت اعلام کرد.

مسکو در حالی اعلام آتش‌بس کرده که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده تلاش کی‌یف برای خرابکاری در روند تخلیه غیرنظامیان بی‌فایده خواهد بود چون ارتش روسیه از پهپادها برای کنترل این روند استفاده خواهد کرد.

کنترل نیروگاه هسته‌ای «زاپوروژیه» به دست روسیه افتاد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۳۰

 

گارد ملی روسیه اعلام کرده است که گارد ملی اوکراین که از نیروگاه هسته‌ای در «زاپوروژیه» نگهبانی می‌کردند، سلاح‌های خود را تسلیم کردند.

گارد ملی روسیه همچنین اعلام کرد که پس از عقب‌نشینی گارد ملی اوکراین، کنترل کامل نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه را به دست گرفته است.

تلاش کنگره برای حذف روسیه از سازمان تجارت جهانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۳۰

 

شبکه سی ان ان گزارش کرده است که مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه‌ای را برای بررسی وضعیت روسیه در سازمان تجارت جهانی ارائه می‌دهد.

منابع آگاه به سی ان ان گفته‌اند که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند این لایحه ضدروسی را امروز به تصویب درآورند و برای تصویب به سنا بفرستند.

منابع آگاه همچنین گفته‌اند که کاخ سفید نگرانی‌های خود را در مورد لایحه تعلیق تجارت با روسیه و بلاروس به کنگره منتقل کرده است.

زلنسکی: ما به هر قیمتی به جنگ ادامه خواهیم داد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۲۷

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه ما به هر قیمتی به جنگ ادامه خواهیم داد، تأکید کرد که روسیه بیمارستان‌ها و مدارس را با موشک هدف قرار می دهد.

 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از طریق ویدئو کنفرانس در مجلس عوام بریتانیا سخنرانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین جنگ کشورش را با جنگ انگلیس در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت: ما نمی خواهیم آنچه را که داریم، آنچه مال خودمان است را از دست بدهیم، همانطور که شما نمی‌خواهید کشورتان را از دست بدهید.

او سخنرانی معروف وینستون چرچیل در زمان جنگ را تکرار کرد و گفت: «اوکراینی ها در زمین و هوا خواهند جنگید» و افزود: «ما تسلیم نخواهیم شد، شکست خواهیم داد».

زلنسکی با تاکید بر اینکه کشورش به هر قیمتی به جنگ ادامه خواهد داد، گفت: «این جنگی است که ما آن را آغاز نکرده‌ایم، اما نمی‌خواهیم کشورمان را از دست بدهیم».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، به نقل از هملت اثر ویلیام شکسپیر در پارلمان بریتانیا گفت: «مسئله ما این است که باشیم یا نباشیم».

وی افزود: «علیرغم تلاش برای وادار کردن ما به زمین گذاشتن سلاح‌ها، به جنگ ادامه دادیم».

۳۸ کشور روسیه و بلاروس را تحریم ورزشی کردند
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۲۳

ایالات متحده به همراه ۳۷ کشور دیگر، تحریم‌های همه‌جانبه ورزشی را علیه روسیه و بلاروس اجرایی کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ایالات متحده و ۳۷ کشور دیگر در اقدامی هماهنگ، تحریم‌های شدید ورزشی علیه مسکو و مینسک وضع کردند.

بر اساس این سند که به امضای ۳۸ کشور رسیده، روسیه و بلاروس نباید اجازه داشته باشند میزبان رویدادهای ورزشی بین المللی شوند و حتی نامزد میزبانی شوند. ورزشکاران منتخب روسیه و بلاروس، مدیران و تیم‌های نماینده کشور روسیه و بلاروس باید از رقابت با سایر کشورها منع شوند.

به این ترتیب تمام تیم‌های باشگاهی و نفرات از روسیه نباید با کشورهای دیگر رقابت کنند. همچنین هیچ حمایت مالی از سوی باشگاه ها و دولت ها در ارتباط با روسیه و بلاروس نباید وجود داشته باشد.

این سند توسط استرالیا، اتریش، بلژیک، بریتانیا، مجارستان، آلمان، یونان، دانمارک، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، قبرس، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، ایالات متحده آمریکا، فنلاند، فرانسه، کرواسی، جمهوری چک، سوئیس، سوئد، استونی و ژاپن رسما امضا شده است.

بالاترین مسئول ورزشی این کشورها این سند را امضا کردند. با این وجود، در آمریکا این سند را جنیفر هال گادفری، کارمند وزارت امور خارجه امضا کرد. او معاون وزیر امور خارجه موقت آمریکا در امور دیپلماسی عمومی و روابط عمومی است. در واقع او اساساً درگیر تبلیغات سیاست خارجی است نه ورزش.

در همین راستا با اعلام رسمی فیفا، تیم ملی روسیه از رقابت‌های انتخابی جام جهانی و بازی پلی‌آف برابر لهستان کنار رفت تا جام جهانی ٢٠٢٢ قطر را از دست بدهد. پس از حذف روسیه، لهستان برای صعود به جام جهانی باید به مصاف پیروز دیدار تیم‌های سوئد و جمهوری چک برود.

همچنین بر اساس اعلام فیفا، دیدار تیم‌های اوکراین و اسکاتلند به تعویق افتاد. این دیدار خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی در شرق کی‌یف

دولت اوکراین بامداد چهارشنبه اعلام کرد که یک پایگاه نظامی این کشور در شرق شهر "کی‌یف" هدف موشکی روسیه قرار گرفته است.

به گزارش المیادین، این پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه پاریسیون در شرق کی‌یف قرار داشته است.

منابع خبری از جمله المیادین از فعال شدن صدای آژیر خطر در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز در گزارشی اعلام کرد که بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در روز گذشته ۱۵۸ تاسیسات نظامی را در خاک اوکراین منهدم کردند.

در جریان این عملیات نظامی، ۲ هزار و ۴۸۲ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شده است.

مسکو مدعی است که هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی روسیه دو جنگنده میگ ۲۹ و یک سوخو ۲۷ نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کردند.

زلنسکی خواهان مذاکرات "شفاف" با روسیه شد

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی که شامگاه سه‌شنبه توسط دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در تلگرام منتشر شد، گفت: جنگ باید پایان یابد، ما باید دور میز مذاکره بنشینیم به شرطی که مذاکرات شفاف و حرفه‌ای و به نفع مردم باشد.

انگلیس ورود هواپیماهای روسی به این کشور را "جرم جنایی" قلمداد می‌کند

وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد که ورود هواپیماهای روسی به آسمان انگلیس یک "جرم جنایی" قلمداد می‌شود.انگلیس می‌تواند "این جت‌ها را توقیف کند.

وال استریت ژورنال: عربستان و امارات درخواست بایدن برای گفتگوی تلفنی را رد کردند

وزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" در این باره نوشت: رهبران عربستان و امارات از برقراری تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کردند.

آمریکا: چین نمی‌تواند در مناقشه اوکراین و روسیه بی‌طرف باشد / نورد استریم ۲ مرده است

معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا در استماع کنگره این کشور "نورد استریم ۲" را "مرده" توصیف کرده و افزود، واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا به پکن تفهیم کنند نمی‌تواند در مناقشه اوکراین و روسیه بی‌طرف باشد. ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا گفت: طرف چینی می‌خواهد بگوید که در مناقشه اوکراین و روسیه بی‌طرف است.

گفتگوی ماکرون و بلینکن درباره راه‌های توقف جنگ در اوکراین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان دیداری در پاریس توافق کردند که به فشار علیه روسیه برای توقف جنگ در اوکراین ادامه دهند.

لهستان: آماده‌ایم تمام جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را فورا به آمریکا بفرستیم

لهستان اعلام کرد که همه جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را به آمریکا خواهد داد؛ انتظار می‌رود آمریکا سپس این جنگنده‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهد.

پنتاگون طرح لهستان برای اعزام میگ-۲۹ به اوکراین را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا طرح لهستان برای قرار دادن جنگنده‌های میگ ۲۹ خود در اختیار اوکراین را "توجیه‌ناپذیر" توصیف کرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۶
در انتظار بررسی: ۶۰۷۲
انتشار یافته: ۸۹
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا مرگ بر آمريكا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
پسر ترامپ (ترامپ جونیور) اوکراین رو با خاک یکسان کرده. ایشون یه پست در تلگرام زده و کلی بایدن رو مسخره کرده و بعد هم آبروی ارتش اوکراین رو برده. پست جزیره مار رو گذاشته و به همه اعلام کرده اوکراین به دروغ داستان سرایی کرده از مقاومت افسانه ای 13 سرباز که مقابل روسیه وایسادن و قهرمانانه کشته شدن در صورتی که تمامی سربازان ساکن در این جزیره خودشون رو بدون شلیک حتی یک گلوله تسلیم کردن

عکس اون مدل و پلنگ! اوکراینی هم گذاشت و به تمسخر نوشت که این عکسها مال 3 سال پیش و قبل از جنگه و این خانم هم دستش اسلحه نیست بلکه سافت گانه

عکس یک خلبان قهرمان اوکراینی رو هم گذاشت و گفت این اصلا در جنگ شرکت نداشته و اینم بخشی از دروغ پردازی ها و پروپاگانداهای ارتش اوکراینه

برای اولین بار از پسر ترامپ خوشم اومد. دمش گرم آبرو برای ارتش اوکراین نذاشت

بیخود نیست که روسیه اینقدر هزینه کرده بود تا خانواده ترامپ به قدرت برسن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
لهستان هنوز از غربگدایی درس نگرفته مثل اینکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
فعلا که پوتین
با بنت زد وبند کرد
تا سوریه را بمباران کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اروپا و آمریکا حق دارند روسیه یا هر کشور دیگری را تحریم ورزشی کنند ولی ایران اگر رژیم متجاوز صهیونیستی که بارها در سازمان ملل نیز محکوم شده را تحریم ورزشی کند جریمه می شود؟
این دیگر چه دنیایی است؟ و چرا ما اعتراض و یا هیچ شکایتی به مراجع قابل پیگیری بین المللی در این باره نمی کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ایران یه کشوره، این آمریکا و اروپا که گفتی شامل ۳۸ تا کشور
شدن که به علت منطقی تجاوز و جنگ تحمیلی روسیه رو بایکوت کردن. ما با اسرائیل کجا وارد جنگ شدیم که بخوایم تحریم کنیم؟
اونجوری باشه که هر کشوری از اون یکی خوشش نیاد میگه من تحریم میکنم!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
وای بر اون ورزشکارهایی که رفتن به این کشورها پناهدنه شدن. مثل اون شطرنج باز احمق که الان فرانسه مجبورش کرد از مسابقه علیه شطرنج باز روسی انصراف بده وگرنه اقامتش رو باطل میکنن و میندازنش بیرون :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بنده به نمایندگی از ملت شریف و اصیل ایران ( و نه از نمایندگی از غربگدایان و نوکران و ابودلقکان و لشکر سایبری مرکز اعتدال عربستان سعودی و کمپ منافقین منفی زن در آلبانی و..... ) از جناب آقای پوتین رئیس جمهور روسیه بزرگ تشکر میکنم

درود بر روسیه دست خدا به همراه سربازان روسیه. درود بر پوتین که هیمنه غرب و غربگدا رو با خاک یکسان کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
سلام به همگی. دوستان الان که بحث جنگ داغ شده ازتون دعوت میکنم این متن زیبا که در ستایش صلح و آزادی و مقابله با نژادپرستی نوشته شده رو مطالعه کنید :


هر یک از سه سپاه مهاجم مقدونی و عرب و مغول فقط یکبار به ایران حمله کردند. در آن یکبار نیز بیشتر قوا و قشونشان را ایرانیان تشکیل می‌داده‌اند. اما ایرانیان بارها و بارها در طول تاریخ به کشورهای همسایه حمله کرده و آنجاها را غارت کرده و به آتش کشیده‌اند. اگر آنان نتوانستند ایران را نابود کنند، اما ایران توانست چند کشور و شهر و تمدن بزرگ و درخشان را برای همیشه نابود کند. بخصوص در زمان کورش هخامنشی و شاپور یکم ساسانی.

با این حال سالیانی بس دراز است که ایرانیان بخاطر همان یک حمله، همگی مقدونیان و اعراب و مغولان را از زمان بدو آفرینش تا به روز رستاخیز با زشت‌ترین و ناپسندترین تعابیر یاد می‌کنند، اما حملات خود را از روی پاکی و پارسایی و پیروی از حقوق بشر می‌دانند و نقشه آن «مرز پر گهر» و آن تاخت‌و‌تازها و ویرانگری‌ها را با افتخار بر در و دیوارها می‌چسبانند که «نیزه مرد پارسی بسی دورتر جای رفته» (از بند چهارم کتیبه یکم داریوش در نقش‌رستم DNa).

تجاوز و آدمکشی و غارت و قتل‌عام زشت و غیرانسانی است. خواه از سوی اسکندر و اعراب و مغول بوده باشد و خواه از سوی ایرانیان و کورش و داریوش و شاپور. تجاوز زشت است و توجیه آن با انگاره‌های نژادگرایانه و خودبرترانگارانه، زشت‌تر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iceland |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
توده ای بدبخت خسته نشدی هر روز برای دفاع از اربابت پوتین چرت و پرت می نویسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ای صهیونیست تو بهتر است ساکت باشی و از سخن گفتن و نوشتن به زبان زیبای فارسی بر علیه مردم والای ایران خودداری کنی ..در تاریخ دورهای است که جنایات سنگین قوم شما بر علیه ایرانی ها ثبت شده است و در بین النهرین قوم یهودی ایرانیان را قتل عام
کرده اند ولی خود را پاک و منزه می نامند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
وقتی یک نژاد پرست صهیونیست بر علیه مردم ایران سخن می گوید ...... باید استفاده از زبان فارسی برای صهیونیست ها ممنوع شود .....
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
تحریف تاریخ که میگن یعنی این!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
تحریم تیم پارا المپیک روسیه و محروم کردن ورزشکاران معلول روسیه اوج پستی و رذالت اخلاقی دموکراسی غربی ! رو آشکار کرد.

دموکراسی ای که ادعای جدایی ورزش از سیاست رو میکنه اما تمام تیم های روسی رو از ورزش محروم میکنه اونهم ورزشکارانی که هیچ نقشی در سیاست ندارن و تنها یک ورزشکار معمولی هستن که سالها تمرین کردن و مشقت کشیدن تا به آرزوهای خودشون برسن !

ورزشکاری که 4 سال زحمت کشیده تا به المپیک برسه و امروز به واسطه "تولد در روسیه" باید توسط دموکراسی غرب ( بخوانید فاتحان جنگ جهانی دوم ) از ورزش و شرکت در رقابت ها محروم بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
خود روسها به اندازه تو از تحریم شدن در المپیک عصبانی و ناراحت نیستند
مراتب بندگی و سرسپردگی به اربابان کمونیست ی ثابت کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
من هر روز میام کامنت های تابناک رو میخونم و ساعت ها به آن مبارزان دلیر غربگدا ! که کامنت های حماسی در ستایش شجاعت اوکراین و مبارزه میزنن ولی خودشون با فیلترشکن کامنت میزارن تا شناسایی نشن میخندم !

غرب گدا ! مرسی که هستی !! :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
با خواندن کامنت های دیگران توسط موجودی مثل شما، اعتبار سایت تابناک به 50% تقلیل پیدا میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
هدف غرب از نا آرام کردن کشورها فراری دادن سرمایه های مالی و مغزی آن کشورها به سوی اروپا و آمریکا است.
غرب زندگی انگلی دارد که حیاتش در نا امنی دیگر کشورها است.
اوکراین بیچاره را مانند عراق و مصر و دهها کشور دیگر بهم ریختخ اند
اوکراینی که عمری نوکری آمریکا را ککرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اوکراین عمری نوکر روسیه و شوروی بود ...تازه داشتن مزه استقلال رو میچشیدن که به مزاق ارباب پوتین خوش نیومد تجاوز کرد به کشورشون!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
عراق را حشدالشعبی ناآرام کرده، نه آمریکا و غرب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ورزش سیاسی نیست
چرا تحریم کرده اند؟!

ابلهان باور کنند.
یادم میاد سال اولی که عراق اشغال شد بدون داشتن انسجام و تیمی قوی قهرمان فوتبال آسیا شد.
و سالهای دیگر نشد که نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
کسی که آنقدر بی ادب و بی فرهنگ است که دیگران را ابله خطاب میکند، خودش از همه ابله تر است
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات