با سی امین روز حمله روسیه به اوکراین

اذعان وزارت دفاع روسیه به کشته شدن ۱۳۵۱ نیروی نظامی روس در اوکراین/هدف قرار گرفتن پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین با موشک «اسکندر»+فیلم/تحریم 25 فرد و 81 شرکت روسی از سوی ژاپن/زلنسکی: هر روز به پیروزی در جنگ با روسیه نزدیک‌تر می‌شویم

سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۶۷
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 25 March 2022
|
123547 بازدید
|

هدف قرار گرفتن پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین با موشک «اسکندر»+فیلم/تحریم  25 فرد و 81 شرکت روسی از سوی ژاپن

بین الملل تابناک: سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مدودف: تحریم‌های غرب، کرملین را تکان نخواهد داد
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۸:۴۷

رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) تاکید کرد، باور اینکه تحریم‌های غرب علیه کسب و کارهای روسیه می‌تواند تاثیری بر دولت مسکو داشته باشد، "احمقانه" است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه ریانووستی گفت: این تحریم‌ها تنها جامعه روسیه را متحدتر خواهد کرد و باعث نارضایتی مردم از مقامات کشور نمی‌شود.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده اما با گذشت یک ماه از زمان آغاز این جنگ، کرملین تاکید دارد که تا زمان تحقق اهدافش در رابطه با "غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی" اوکراین، به عملیاتش ادامه خواهد داد.

برخی از این تحریم‌ها به طور ویژه تجار میلیاردر نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف گرفته‌اند.

مدودف گفت:‌ باید از خودمان بپرسیم که آیا این تجار بزرگ می‌توانند کوچک‌ترین نفوذی بر جایگاه و موقعیت رهبری روسیه داشته باشند؟ صریحا به شما می‌گویم خیر، به هیچ وجه.

وی افزود: آنهایی که در مدیریت کشور مشارکت دارند در وهله اول بر منافع کل کشور و بر منافع مردم روسیه تمرکز دارند. هرکسی تنها مسئول کسب و کار خودش است. در نتیجه این تصور که محدود کردن اقتصاد و تجارت روسیه می‌تواند به نوعی بر مقامات تاثیر بگذارد، بی‌معنی و احمقانه است.

مدودف تاکید کرد: نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که سه چهارم از روس‌ها از تصمیم کرملین برای انجام یک عملیات نظامی در اوکراین حمایت می‌کنند و حتی درصد بیشتری از روس‌ها از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمایت می کنند.

وی روس‌هایی را که در خارج از کشور زندگی و علیه این عملیات صحبت می‌کنند، به باد انتقاد گرفت و گفت: شما می‌توانید از برخی تصمیمات مقامات ناراضی باشید و از مقامات انتقاد کنید این کاملا عادی است اما شما نمی توانید در چنین موقعیت سختی علیه دولت موضع‌گیری کنید چرا که این خیانت محسوب می‌شود.

اذعان وزارت دفاع روسیه به کشته شدن ۱۳۵۱ نیروی نظامی روس در اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۸:۳۱

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین یک هزار و ۳۵۱ نیروی نظامی این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اهداف اصلی در مرحله نخست عملیات نظامی در اوکراین محقق شده و شهرهای کی‌یف، خارکیف و چرنیف، سومی، نیکلاییف تحت محاصره نیروهای روسیه هستند.

براین اساس نیروهای روسیه بر تکمیل آزادسازی منطقه دنباس متمرکز خواهند بود.

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای روس امکان ورود به شهرهای محاصره شده اوکراین را بعید نمی‌دانند، تصریح کرد: زیرساخت‌های نظامی، تجهیزات و انبارهای تسلیحاتی اوکراین با حملات دقیق تخریب و نابود می‌شوند. نیروی هوایی، سیستم پدافند هوایی و بخش مهمی از نیروی دریایی اوکراین در حملات روسیه به طور کامل نابود شده‌اند.

براین اساس در حالی که تلفات نیروهای روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین برابر با یک هزار و ۳۵۱ نفر و تلفات نیروهای نظامی اوکراین نیز بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است.

ژاپن 25 فرد و 81 شرکت روسی را تحریم کرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۳:۵۳

 

وزارت امور خارجه ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد، توکیو بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه 25 فرد و 81 شرکت روسی اتخاذ کرد.

به گزارشخبرگزاری اسپوتنیک، این بسته جدید تحریم‌ها، شرکت‌هایی چون شرکت خودروسازی "اورال آتوموتیو"، شرکت کشتی‌سازی "ویمپل شیپیارد"، شرکت کشتی‌سازی "آمور"، شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی "بایکال الکترونیکس" و تعدادی دیگر از شرکت‌های روسی را هدف می‌گیرد.

به علاوه، ژاپن فرزندان ارشد دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین و همسرش، ایگور شووالوف رئیس شرکت خدمات مالی و بانکداری دولتی "وینشیکنومبانک"، الکسی مورداشوف سهامدار ارشد و رئیس شرکت فولاد "سیورستال"، بستگان سرگئی چمزوف مدیرعامل شرکت دفاعی دولتی "روستک"، بستگان سرگئی کریینکو معاون اول رئیس دفتر کرملین، بستگان نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه و افراد دیگر را تحریم کرد.

ژاپن تاکنون 101 فرد و 130 شرکت روسی را تحریم کرده است.

دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۳:۵۲

رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین اظهار کرد، پیشرفتی در مذاکرات با روسیه حاصل شده و گمان می‌کند که دیدار روسای جمهور این دو کشور به زودی انجام می‌شود.

به گزارش سایت آکسیوس، آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: مذاکرات با روسیه دشوار است و سوالاتی درباره احتمال حصول توافق وجود دارند اما ما پیشرفتی در مذاکرات با روسیه داشته‌ایم.

یرماک در ادامه گفت: فکر می‌کنم لحظه‌ دیدار زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با یکدیگر نزدیک است.

وی افزود: دیدار با پوتین ضروری است زیرا تنها راه برای حل مشکلات موجود است.

رئیس دفتر زلنسکی تاکید کرد: هرگز قبول نخواهیم کرد بخشی از خاک‌مان از جمله در دونباس و شبه‌جزیره کریمه را واگذار کنیم.

زلنسکی: هر روز به پیروزی در جنگ با روسیه نزدیک‌تر می‌شویم
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۳:۵۱

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین با اشاره به گذشت یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور، اظهار داشت: هر روز به پیروزی در این جنگ نزدیک‌تر می‌شویم.

 ولودیمیر زلنسکی در ویدئویی که در سرویس پیام رسان تلگرام منتشر کرد، با بیان این مطلب افزود: قبل از آغاز نشست سران هفت کشور صنعتی با رهبران شماری از کشورهای مختلف جهان صحبت کردم و از آنها خواستم تا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند.

وی در این رابطه اعلام کرد که به جز سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان سوئد، با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، گیتاناس نوسدا رییس جمهور لیتوانی و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

رییس جمهور اوکراین افزود: کشور باید در مسیر صلح حرکت کند؛ ما بسیار نزدیک به صلح هستیم. هر روز ما به پیروزی نزدیک‌تر می‌شویم زیرا در این جنگ برای ما غیرممکن است که پیروز نشویم.

زلنسکی تصریح کرد: ما حتی برای ثانیه‌ای نمی‌توانیم بایستیم زیرا هر لحظه برای ما حکم سرنوشت‌مان و آینده‌مان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰ روز و یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشته است. اگر روس‌ها می‌دانستند که قرار است با چه چیزی روبه‌رو شوند، از اینکه به اینجا بیایند، می‌ترسیدند.

تخلیه ۶۰۰ نفر از شهروندان ماریوپل
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۳:۴۹

معاون نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که گذرگاه های انسانی از ماریوپل و ملیتوپل در جنوب شرقی اوکراین به سمت زاپوریژیا باز می شود.

شهردار بوریسپیل در نزدیکی اوکراین هم امروز جمعه خبر داد که ۲۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و از بقیه هم می خواهیم که شهر را ترک کنند.

از سوی دیگر جدایی طلبان جمهوری خودخوانده دونستک در شرق اوکراین هم مدعی شدند که طی ۲۴ ساعت گذشته، در جبهه های جنگ در خطوط تماس بین این منطقه و بخش های دیگر اوکراین، ۵۸ نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که ۵۱ مورد از تاسیسات نظامی وابسته به نیروهای مسلح اوکراین را شب گذشته نابود کرده است.

بر اساس این اعلامیه، یک انبار سوخت در اطراف کی یف با استفاده از موشک های کالیبر هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه همچنین مدعی شد که از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین طی یک ماه اخیر، نیروهای نظامی روسیه توانسته اند ۲۰۴ سامانه دفاع موشکی، ۲۶۱ پهپاد و ۱۵۸۷ تانک اوکراینی را نابود کنند.

در همین حال پلیس فنلاند اعلام کرد که سفارت روسیه در هلسینکی در هفته‌های اخیر چندین بار تهدید به بمب‌گذاری شده است.

پای جنگجویان سابق رژیم صهیونیستی به اوکراین باز شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۳:۴۷

منابع عبری، امروز (جمعه)، از حضور نیروهای ویژه پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در خاک اوکراین به منظور آموزش شبه‌نظامیان اوکراینی خبر دادند.

پایگاه خبری «الهدهد» به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» در این خصوص گزارش داد که یک نظام آموزشی سری متشکل از جنگجویان پیشین رژیم صهیونیستی از یگان‌های ویژه ارتش این رژیم از جمله «سایرت متکال» در حال حاضر در خاک اوکراین حضور دارند.

بنابر گزارش یدیعوت آحارانوت، این افراد به منظور آموزش شبه‌نظامیان اوکراینی برای جنگ با نیروهای روسیه وارد اوکراین شده‌اند و هم اکنون در حال آموزش نیروها هستند.

 

 

 

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی اخیرا خبر داد که شماری از عناصر اسرائیلی برای جنگ علیه روسیه به اوکراین رفته‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داده بود که سفیر اوکراین در تل‌‌آویو در پاسخ به سؤالی درباره مشارکت ساکنان اراضی اشغالی در جنگ با روسیه، گفته است: «هر کسی که گذرنامه اوکراینی داشته باشد و بخواهد برای جنگ برود، می‌تواند این کار را بکند. این از نظر من ایرادی ندارد». وی در ادامه به برخی از ساکنان اراضی اشغالی اشاره کرد که گذرنامه‌ اوکراینی دارند و خواهان جنگ در کنار ارتش اوکراین هستند.

یوگن کورنیچوک با بیان اینکه کی‌‌یف این افراد را به عنوان شهروند خود به رسمیت می‌شناسد، درباره شمار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که برای جنگ با ارتش اوکراین رفته‌اند، گفت: «ما تعدادشان را نمی‌دانیم؛ می‌دانیم که آن‌ها آمده‌اند».

پیشتر، «لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در اولین واکنش تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین واکنش از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، ابراز نگرانی کرده بود.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود، نوشته بود: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است. اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست همچنین ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین افزوده بود: «اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است». خیاط همچنین با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

این اظهارات در حالی بیان شد ساعاتی پس از آن روزنامه عبری «هاآرتص» خبر داد که هیأت نمایندگی روسیه پس از بیانیه حمایتی تل‌‌آویو از اوکراین، اعلام کرده است: «روسیه حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد. [جولان] بخش لاینفکی از سوریه است. ما نگران طرح‌های اعلامی تل‌آویو برای توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی در این منطقه اشغالی هستیم».

هاآرتص در این خصوص نوشته بود که این پیام تنها پس از بیانیه حمایتی چهارشنبه اسرائیل از اوکراین و تنها چند ساعت قبل از آغاز جنگ قرائت شده است. طبق این گزارش، این اظهارات را «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در یکی از جلسات شورای امنیت بیان کرده و حساب رسمی هیأت نمایندگی روسیه این اظهارات را به نقل از او در حساب رسمی این هیأت در توئیتر منتشر کرده است.

هدف قرار گرفتن پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین با موشک «اسکندر»+فیلم

ارتش روسیه یک پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین را با استفاده از موشک بالستیک موسوم به «اسکندر» هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) ویدئویی از شلیک موشک بالستیک تاکتیکی «اسکندر اِم» که به پایگاه «نیروهای خارجی در اوکراین» اصابت کرد را منتشر نمود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه پرتابگر موشک اسکندر به همراه یک وسیله نقلیه بارگیری وارد موقعیت می‌شود، خدمه رزمی برای شلیک آماده می‌شوند و سپس موشک بالستیک «9M723» پرتاب می‌گردد.

طبق این کلیپ، این ویدئو همچنین تصاویری از پرتاب موشک‌های کروز «آر-۵۰۰» از مجموعه «اسکندر اِم» از پرتابگرهای دیگر را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، همانطور که رئیس محاسبات پرتابگر بیان کرد، موشک بالستیک به ساختمانی که نیروهای خارجی در آن قرار داشتند و پایگاه آموزشی آنها در اوکراین بود، اصابت کرد.

تعداد بازدید : 18915

ارتش روسیه در پایان گفت: «از آنجایی که از کلاهک ضد زره انفجاری قوی استفاده شد، ساختمان ۶۰ متری تقریباً به طور کامل تخریب شد و دشمن مورد اصابت قرار گرفت».

به نوشته ریانووستی، موشک بالستیک اسکندر برای حمله به اهداف در پشت خطوط دشمن طراحی شده است. دقت شلیک بالا در برد قابل توجه، زمان آماده سازی کوتاه برای پرتاب، بازده بالای غلبه بر دفاع موشکی به این سامانه موشکی این امکان را می‌دهد که به سرعت از شکست هر هدف معمولی با یک پرتاب و یا دو موشک اطمینان حاصل کند.

آماده شدن ارتش روسیه برای حمله گسترده به کی‌یف 

ستاد کل ارتش اوکراین امروز (جمعه) از آماده‌شدن روسیه برای حمله مجدد به پایتخت این کشور خبر داد.

در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای روسی در حال آماده شدن برای تجدید حمله خود به محورهای بروواری و پروسیا در شرق کی‌یف هستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: «جدایی‌طلبان تا حدی موفق شدند مناطقی را که در دونتسک و لوهانسک در اختیار داشتند، حفظ کنند».

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «تلاش‌های دشمن برای کنترل شرق کشور بی نتیجه ماند ولی تجزیه‌طلبان در تلاش برای محاصره پایتخت هستند. نیروهای ما به عملیات دفاعی در دونتسک، اسلوبوزانسکی و بخش‌هایی از مناطق تواریا ادامه می‌دهند».

ارتش اوکراین در راستای ادعاهای ضد روسی خود افزود: «دیروز نیروهای ما یک جنگنده روسی، یک پهپاد و ۴ موشک کروز را سرنگون کردند. نیروهای ما همچنان کنترل شهر چرنیهوف را در دست دارند و مانع پیشروی نیروهای روسی به سمت کی‌یف می‌شوند».

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
حماقت روسیه این بود که به قول خودش جنگ نکرد ! فکر میکرد اوکراین مثل گرجستان سال 2008 که آبخازیا رو دو دستی داد به روسیه مقاومتی نمیکنه و فکر کرد اوکراین این سری هم مثل ماجرای شبه جزیره کریمه هیچ مقاومتی نمیکنه برای همین به صورت محدود و بدون هیچ استراتژی و به صورت کاملا احمقانه به اوکراین حمله کرد و منتظر بود اوکراین کشورش رو دو دستی بده به روسیه !

اما روسیه با مقاومت بسیار سرسختانه اوکراین مواجه شد و به دلیل نداشتن هیچ گونه استراتژی متحمل خسارات بالا شد

با توجه به وضعیت فعلی احتمالا 2 تا سناریو پیش رو هست. یا روسیه به همین منوال و لاکپشت وار جنگ رو ادامه میده و با وقت کشی منتظر آتش بس و صلح میشه تا بیشتر از این متحمل خسارات نشه

یا اینکه اوکراین به شرایط روسیه تن نمیده و کشورهای غربی همین روال خودشون رو ادامه میدن و هیزمکش جهنم میشن و روسیه ناچار میشه با تمام قدرت به اوکراین حمله کنه


اون چیزی که مسلمه اینه که غربی ها میدونن اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی مقابل ارتش دوم جهان نداره و دیر یا زود مقابل روسیه شکست میخوره اما با اینحال میخوان به قیمت ویرانه کردن اوکراین برای روسیه باتلاق بسازن

تا الان هم کارشون رو خوب انجام دادن و دارن روسیه رو هر روز بیشتر و بیشتر عصبانی میکنن تا روسیه با قدرت هرچه تمام تر وارد جنگ اوکراین بشه

در هر صورت آینده این جنگ رو هیچکس نمیتونه حدس بزنه ولی اون چیزی که مسلمه بدبختی و ویرانی و کشتار بیهوده ست اونهم به واسطه کشورهای غربی که به جای پیشنهاد صلح و میانجیگری و تمام کردن اوضاع تصمیم به ارسال جنگ افزار به اوکراین برای کشتار و ویرانی بیشتر گرفتن

غربی ها میتونن با یک تضمین ساده ! مثل اینکه اگر اوکراین عضو ناتو شد ما هیچ پایگاه یا جنگ افزاری در اوکراین مستقر نکنیم ؛ جلوی جنگ رو بگیرن. اما غرب هیچ رقمه حاضر به کوتاه اومدن جلوی روسیه نیست و برای همین اوکراین رو گوشت قربانی کرده متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
تحلیل آبدوغ خیاری
اوکراین پیروز این جنگه و پوتین نه تنها شکست می خوره بلکه باید در دادگاه بین المللی هم محاکمه بشه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
دوستی و اتحاد پوتین. روسیه دیروز اعلام کرد که صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز قزاقستان که از خاک روسیه به دریای سیاه و اروپا میرفت را متوقف میکنه. این اقدام روسیه یعنی ماهی 3.5 میلیارد دلار به ضرر مردم قزاقستان. جالبش این است که خود روسیه حتی یک بشکه از صادرات نفت خود را کاهش نداده. حالا دوستان انتظار دارند روسیه راحت قبول کنه که صادرات نفت ایران و ونزویلا به ضرر روسیه وارد بازار بشه. همین چوب لای چرخ گذاشتن روسیه و عوامل پیدا و پنهان او در سیاست باعث شده که تا همین حالا توافق نهایی در برجام حداقل دو ماه عقب بیافته و عدم صادرات نفت ایران در ماه 7 میلیارد دلار و در دو ماه 14 میلیارد دلار به ملت ایران ضرر بزنه. تازه این اولشه. تا یکی و دو هفته دیگر که روسیه نگذاره این برجام سرانجام بگیره با توجه به دست بالای اکراین و اروپا و امریکا به زودی دیگر ایران را هم مانند روسیه و کره شمالی و ونزویلا و اریتره! در یک سبد قرار خواهند داد و دیگر اگر برگشت روسیه به شرایط عادی را دیدید خرید نفت ایران از سوی دنیا را هم خواهید دید.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
دوستی و اتحاد پوتین. روسیه دیروز اعلام کرد که صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز قزاقستان که از خاک روسیه به دریای سیاه و اروپا میرفت را متوقف میکنه. این اقدام روسیه یعنی ماهی 3.5 میلیارد دلار به ضرر مردم قزاقستان. جالبش این است که خود روسیه حتی یک بشکه از صادرات نفت خود را کاهش نداده. حالا دوستان انتظار دارند روسیه راحت قبول کنه که صادرات نفت ایران و ونزویلا به ضرر روسیه وارد بازار بشه. همین چوب لای چرخ گذاشتن روسیه و عوامل پیدا و پنهان او در سیاست باعث شده که تا همین حالا توافق نهایی در برجام حداقل دو ماه عقب بیافته و عدم صادرات نفت ایران در .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اوکراین وایستاد یا اروپایی ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
هم چین و هم روسیه پوتین از سال 2000 تا 2012 عالی پیش می رفتند و بسیار خوب اقتصاد و کشور خود در دنیا را مدیریت می کردند. ولی در سال 2012 شی در چین امد و پوتین دوباره از نخست وزیری به ریاست جمهور برگشت و هر دو اعلام کردند که عملا ریاست انها مادام العمر! خواهد بود. چین هر ده سال ریاست جمهوری را عوض می کرد و روسیه هم پوتین دوره 8 ساله خود را پر کرده بود. ولی میل به سلطنت و ریاست نامحدود و عدم نظارت بر قدرت انها باعث شده که فیلشان یاد امپراطوری و تزاری بکند. از همان موقع هم چین و هم روسیه عقبگرد داشتند. روسیه که با این عشق به خدمت مادام العمر پوتین فاجعه افرید و همه چیز را از دست داد. چین هم دارد همان راه روسیه را می رود. تنها امید این است که حزب کمونست چین حداقل از سرنوشت پوتین و روسیه درس عبرت بگیرند و بتوانند شی را نظارت کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اگر در این بین احمقی وجود داشته باشد بدون شک آن شما هستید با این تحلیل بچگانه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
الان هم روسیه با مقاومت اوکراین مواجه نشده. اکثر مردم اوکراین یا فرار کردن یا قایم شدن. این مقاومت که میبینی بیشترش شبه نظامیان خارجی از جمله تکفیریهایی هستن که با اوکراین انتقال داده شدن با کمک آمریکا و ترکیه.
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
خیلی تحلیل خنده داری بود برای کتاب بچه ها خوبه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
نظرتان به دو از احساسات جانبگرایانه و نظری دقیق بود
متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
زلنسکی: هر روز به پیروزی در جنگ با روسیه نزدیک‌تر می‌شویم

( زلسنکی در حال کشیدن سیخ و سنگ )
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ت فوتبال هم میگن تیمی که نتونه گل بزنه عاقبت می بازه. الان روسیه کلا 140 هزار نیرو وارد اکراین کرده بود که بیست هزار نفر انها به رحمت شرق گداها رفتند یا مجروح شدند یا اسیر یا فرار. 120 هزار باقی مانده هم باید در شش جبهه بجنگند که الان بعد از یک ماه جنگ مستقیم و سه ماه بسیج و حالت مانور کاملا مستاصل و خسته شدند. ولی از انطرف ارتش اکراین 150 هزار نیرو بسیار با انگیزه دفاع از خاک و خانه و ناموس خود را دارد و حداقل 150 هزار نیروی دیگه هم از مردم و دواطلبان و نیروهای دیگر کشورها بسج شدند. برای حمله باید نیروی حمله کننده سه به یک باشد و برای جنگ شهری نیروی حمله کننده باید ده به یک باشد. یعنی شکست ارتش روسیه در اکراین ظرف چند هفته اینده قطعی است. ایران انقدر در رودربایستی با عوامل شرق گدا در کشور قرار گرفت که خیلی دیر متوجه شد روی سوسک بازنده سرمایه گذاری کرده. خیلی دیر شده. اگر به پوتین دیگر امتیازی نمی دهند غیر ممکن است که به پوتین دوستان ایران و سوریه و ونزویلا و اریتره! و کره شمالی و ونزویلا حتی یک صدم امتیاز قبل را بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ساقیش خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
در بدترین حالت روسیه عقب نشینی می کنه، اما اوکراین میدان جنگه ودر حال نابودی
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
نه عزیز اکراین و امریکا و اروپا که ایران نیستند که به صرف تعارف و رودرباسی از غرامت ملت ایران از عراق بگذرند. همانطور که با وجود به دار اویختن صدام باز عراق تا همین امسال مجبور شد تا غرامت کل کویت را بپردازد. روسیه غیر ممکن است که دیگر ابرقدرتی که هیچ حتی قدرت جهانی را ببیند. حداکثر یک قدرت منطقه ای محدود با سلاح اتمی مانند کره شمالی و باید تا سی سال اینده هم خسارات اکراین و مردم اکراین را بدهد و ازش می گیرند. همانطور که الان 400 میلیارد دلار از ذخیره ارزی او را مصادره کردند و قطعا خرج اکراین و هزینه اسلحه و مهمات و گرانی نفت و گازی است که پویتن به غرب و اروپا تحمیل کرد.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
پترائوس که فرمانده امریکا در فتح بغداد بود و الان بازنشسته شده در مصاحبه گفت وقتی می خواستیم وارد بغداد شویم با وجود اینکه تقریبا هیچ مقاومتی از سوی مردم بغداد بطرفداری صدام نشد و خیلی از انها حتی به استقبال سرنگونی صدام امدند ولی باز در چند ماه بعد که درگیر جنگ شهری در فلوجه و رمادی شدیم ان هم خسارات دادیم. او اضافه کرد حالا نمی توانم تصور کنم حال فرماندهان ارتش روسیه را و هرگز دوست ندارم جای انها باشم چون بخواهند با این روحیه اکراینی ها وارد جنگ شهری در کیف و خارکف و دیگر شهرهای بزرگ اکراین بشوند.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
این جنگ نتیجش برای روسیه هرچی میتونه باشه ولی برای اوکرایت صددرصد نابودیه. الانش هم کلی زیرساختهای کشور نابود شده.

این است نتیجه غربگدایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
شیخ و شنگ هنر عژیژ دیگری است ،نه زلنسکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
جان ناقابل غربگدایان فدای یک لنگه جوراب نشسته سرباز روسی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
بهتر نیست بری شنا یاد بگیری توده ای؟ می دونی از ایران تا روسیه چقدر باید شنا کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
کمونیست نفوذی نه شرقی نه غربی را به گوش خود اویزان کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ایول ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
جان تو جوجه کمونیست و تمام توده ای های وطن فروش فدای یک تار موی کودک کار ایرانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ببینید چه کسانی زیر پرچمتان سینه می زنند.... اعضای حزب روده و چریکهای فنایی که تا کنون با ظاهری ساختگی پشت پرده اسلامگرایی مخفی شده بودند با حمله اراباشان به اوکراین یواش یواش چهره خود را نمایان می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
عزا عزاست امروز
روز عزاست امروز
روس گدای توده ای صاحب عزاست امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
درد و بلای غربگدایان بخوره فرغ سر شرقگدایان کمونیست بی دین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
خاک توی سر تمام توده ای ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
تو یک بی منطق و بی ادب هستی و بیسواد / بلد نیستی تحلیل سیاسی بکنی/ یمشت حرفهایی از روی خقارت و بدبختیت و وامونده ات میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
خاک بر سرت که این قدر سر سپرده روسیه ای که حتی تحلیل های بی طرفانه مردم عاقل رو هم بر نمی تابی بدبخت ذلیل .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
پوتین اگر به اندازه یک جلبک دریایی فهم و شعور داشت هرگز به یک کشور مستقل عضو سازمان ملل تجاوز نظامی نمیکرد
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
وطن فروش که نه هموطن فروشی تو
علیرضا بهمنیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
داداش روسیه 20کیلیومتری پایتخت اکراین رسید آمریکا20روزه رسید پایتخت عراق باچندسال محاصره اقتصادی ونفت دربرابر غذا اکراین بااون عظمت وحمایت ذلیل شده وهرآن منتظرخبر سقوط اکراین باش حقشونه اوناهم مثل صدام ومبارک جنایتکاربودن .باید تاوان بدهند غرابگر نباشیم پوتین هرچه باشد تا امروز طرف مظلوم بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
دیر یا زود پوتین با فلاکت در این جنگ شکست میخوره و همه پوتین رو به عنوان بزرگترین جنایتکار میشناسن. از اون سالی که پوتین رئیس جمهور شد تا الان بالای 50 میلیون زن و کودک رو به کشتن داده. تضمین میدم اینقدری که پوتین آدم کشسته چنگیزخان و تیمور لنگ و هیتلر روی هم آدم نکشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
بهمین خیال باش ؛ رییس جمهورهای کثیف امریکا را کی جرِات کرد محاکمه کنه زیاد فیلم نگاه نکن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
این درست که پوتین متجاوز و جنایتکار است اما این 50 میلیون را از کجا آوردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
مدافعان پوتین آماده جهت اعزام به اوکراین .
( انواع ساندیس و کیک بدون محدودیت داده میشه )

ظاهرا محاسبات پوتین اشتباه بوده

اوکراین پوزه پوتین را به خاک مالیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
دلارخور های امریکا عرضه این کار هم ندارند اوکرین داره سریاز میگیره دلار خوبی هم میده فقط بلدید مثل اون دلقک
حرف بزنید . راه بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
فعلا اون دلقک ارباب پوشالی ات را خوب عقب رانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
-پوتین با پشتیبانی اطلاعاتی از طالبان حملات 11 سپتامبر رو انجام داد و باعث کشته شدن هزاران زن و کودک در امریکا شد

-همچنین پوتین با تجهیز طالبان به سلاح باعث جنگ افغانستان و کشتن 1 میلیون زن و کودک افغان شد

- پوتین با ارسال سلاح های شیمیایی به صدام هم باعث کشتار مردم ایران و عراق و در نتیجه جنگ ایران و عراف و جنگ عراق و کویت و جنگ عراق و آمریکا شد و به همین علت میلیونها نفر به واسطه پوتین کشته شدن

- پوتین با حمایت از رئیس جمهور چین و میانمار باعث کشتار مسلمانان سین کیانگ و میانمار شد

- پوتین با عدم امضای منع ساخت سلاح های هسته ای و مخالفت با نابودی سلاح های هسته ای باعث رقابت تسلیحاتی و ساخته شدن 20 هزار کلاهک اتمی شد

- پوتین با تشکیل گروه داعش برای مقابله با دشمنان حکومت بشار اسد باعث کشتار میلیونها زن و کودک در سراسر جهان شد و پوتین بزرگترین تامین کننده سلاح برای داعشه

- پوتین با راه اندازی جنگ چچن و همچنین جنگ علیه مناطق شمالی روسیه و بومی های سیبری باعث جنگ و نسل کشی شد و هزاران زن و کودک رو کشت تا نسلشون ادامه پیدا نکنه

- همچنین پوتین برای تمام گروه های شبه نظامی در دنیا سلاح کشتار جمعی تامین میکنه

پوتین یک جنایتکار بزرگه و باید محاکمه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اسنادی در دست هست که نشون میده پوتین با آب کردن یخ های قطب شمال در نسل کشی خرس های قطبی دست داشته
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ربایش الکترونیک و اصابت هواپیماهای مسافربری با موشکهای بوک روسی را فراموش کردی. پوتین مانند راسپوتین نماد اهریمن در دنیای امروز هست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
داداش هیتلر رو از قلم انداختی
پوتین به اون هم سلاح میداد
تو جنگ صفین هم به معاویه کمک می کرد

چرا حقایق تاریخی رو کامل بیان نمی کنی؟

واقعا چی میزنی داداش؟ پوتین به صدام کمک می کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
زرشک کمتر بی بی سی ببین
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
بقیشو جا انداختی:
پوتین مسئول حمله چنگیزخان مغول، به آتش کشیده شدن کلوزیوم، حمله اسکندر به ایران، نابودی تمدن مایا و اینکا، برخورد شهاب سنگ با کره زمین و نابودی دایناسورهاست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
سواد غربگداها رو نگاه کنید تورو خدا
این غربگداهایی که اومدن مثبت زدن رو ببینید تو رو خدا
این غربگداها معلول مغزی ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
نمونه تحلیل یک جهان سومی که فقط ایران اینترنشنال و من و تو دیده و بس. داداش تحلیلگر های من وتو و ایران اینترنشنال زمان شاه همشون کمونیست دو آتیشه بودند .الان باد از اون وری وزیده . همشون یک مشت تحلیلگر دورتری هستند
ناشناس
|
Turkey
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
بلعیدن اوکراین توسط روسیه نشدنیست پوتین قطعا فهمیده اینو ولی نمیدونه چطور برگرده به عقب. احتمالا این شروعه پایانه پوتین خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اقدام احمقانه پوتین در تجاوز به اوکراین قدرت واقعی پوشالی ارتش روسیه رو نمایان ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
غربگدا کیست؟

فردی به شدت سطحی و کم عمق و کم سواد از عوام الناس جامعه که از تمام دنیا ناله میکند و خودش را تنها بی گناه دنیا میداند.

فردیست که به احتمال بسیار ؛ فساد اخلاقی دارد و به زندگی انگل وار تمایل دارد او هیچ درکی از معنویات شعور غیرت و وطن ندارد.

معمولا معتاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی. به همه چیز اعتراض و ناله میکند به جز خودش که جز نفرت انگیزترین اشخاص دنیاست

غربگدا نه شعور اجتماعی و سیاسی دارد و نه بدیهیات را درک می کند. اما با این حال در رابطه با تمام موضوعات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و.... اظهار نظر می کند و تنها نظر خودش را درست می داند و هرکس در مخالفت با وی نظری دهد با فحاشی و توهین از وی استقبال می کند.

غربگدا نادان و است فهماندن حقیقت به یک غربگدا محال , زیرا غربگدا اصلا پتانسیل فهمیدن ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
باشه تو راست میگی ای رو بریز اونجایی که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
دقیقا
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
این مطلبو زیر یک خبر دیگه هم گذاشته بودی . این تقلبه مزدش حلال نیست. برادر:37 14:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ساندیس خور کیست ؟

موجودی است با حداقل سواد و به شدت عاشق ساندیس مجانی بصورت کارتنی
که حاضر است به خاطر ساندیس مجانی بر خلاف نظر آحاد ملت حرف بزند و موضع گیری نماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
مزدورای بیچاره ها افتادن به کپی پیست. حیف ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
رسیدن به آزادی و دموکراسی، رسانه آزاد و دادگستری مستق و حقوق مساوی زن و مرد و اقتصاد آزاد مبتنی بر عرضه و تقاضا و آزادی اندیشه و بیان و سایر موارد مربوط به جهان آزاد آرزوی هر انسان فهمیده ای هست.

مغز شما شستشو داده شده و نمی فهمید چی میگید

دستاوردهای جهان غرب بره کنار چی بیاد جاش!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
پوتین هیچ غلطی نمیتواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
آبروی نداشته پوتین احمق به باد رفت در اشغال اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
پوتین مثل .. گیر کرده توی باتلاق اوکراین .
نه راه پس داره و نه راه پیش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اسکندر ؛ سوراخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
ارتش پوتین سوراخه
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟