با سی و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

آمادگی عملیاتی ۱۶۰۰ کلاهک هسته‌ای روسیه/ آغاز مذاکرات در استانبول با عقب نشینی روسیه از برخی شروط خود/ ترکیه: روسیه و اوکراین به توافقاتی رسیدند

سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳۳
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ 29 March 2022
|
34887 بازدید
|

آغاز مذاکرات در استانبول با عقب نشینی روسیه از برخی شروط خود/ ترکیه: روسیه و اوکراین به توافقاتی رسیدند

بین الملل تابناک: سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سی ان ان: روسیه نزدیک به یکهزار و ۶۰۰ کلاهک هسته ای آماده عملیات دارد
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۲۰:۱۹

شبکه خبری سی ان ان بدنبال اعلام کرملین مبنی بر استفاده از بمب اتمی در صورت درخطر بودن موجودیت روسیه، در گزارشی عنوان کرد روسیه یکهزار و ۵۸۸کلاهک هسته ای آماده عملیات دارد.

جیمز مارکز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا دراین باره به سی ان ان گفت: روسیه چهار هزار و ۴۷۷ موجودی کلاهک هستی قابل دسترس دارد.

وی افزود: از این تعداد دوهزار و ۸۸۹ کلاهک هسته ای در زرادخانه تسلیحاتی روسیه قرار داشته و یکهزار و۵۸۸ کلاهک هسته ای در پایگاه ها و بر روی موشک هایی که امکان حمل آنها را دارند، قرار داشته و سوار هستند.

سی ان ان درحالی اقدام به تهیه این گزارش خبری کرد که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در یک مصاحبه خبری با یک رسانه آمریکایی، ضمن رد ادعای غربی ها مبنی بر احتمال استفاده روسیه از بمب اتمی در جنگ اوکراین، اعلام کرد: تنها درصورت تهدید موجودیت روسیه، این کشور از بمب اتم استفاده خواهد کرد.

پسکوف این مطلب در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی آمریکایی «پی بی اس» (PBS) گفت که کشورش لزومی نمی بیند تا از بمب اتم در جنگ اوکراین استفاده کند.

سخنگوی کرملین در ویژه برنامه «ساعت خبر پی بی اس » (PBS NewsHour) گفت: نتیجه هرگونه عملیات در اوکراین، دلیلی برای استفاده از بمب اتمی نیست؛ البته ما یک مفهوم امنیتی داریم که بسیار واضح تصریح می کند، تنها زمانی که تهدید برای موجودیت کشورمان (روسیه) وجود داشته باشد، آنگاه قادریم و عملا از تسلیحات اتمی برای ازمیان برداشتن چنین تهدیدی علیه موجودیت کشورمان استفاده خواهیم کرد.

درحالی شبکه خبری سی ان ان از وجود نزدیک به چهاهزار و ۵۰۰ کلاهک هسته ای در روسیه خبر داد که بنابر آمار « فدراسیون دانشمندان آمریکایی » (The Federation of American Scientists) مستقر در «واشنگتن دی.سی» آمریکا در مجموع پنج هزارو ۵۳۸ کلاهک های هسته ای دراختیار دارد.

بنابر آمار این اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن دی.سی، کشورهایی همچون انگلیس بیش از ۲۲۵، فرانسه حدود ۲۹۰، رژیم صهیونیستی ۹۰ ، پاکستان بیش از ۱۶۵، هند افزون بر ۱۶۰، چین بیش از ۳۵۰ و کره شمالی نیز حدود ۲۰ کلاهک هسته ای دراختیار دارند؛ البته دراین آمار برای روسیه بیش از پنج هزار و ۹۷۷ کلاهک هسته ای ذکر شده است.

ادامه توقیف اموال ثروتمندان روس در انگلیس
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۲۰:۱۴

دولت انگلیس در ادامه سیاست‌ها علیه مسکو در واکنش به تحولات اوکراین، یک کشتی تفریحی متعلق به یک تاجر روسی در لندن را توقیف کرد.

 گرنت شپس، وزیر حمل و نقل انگلیس تایید کرد که مقامات این کشور روز سه‌شنبه سوار کشتی مزبور شدند که در شرق لندن پهلو گرفته بود. این کشتی بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۵۸.۵ متر طول دارد و دارای یک استخر آب شیرین است.

وزیر حمل و نقل انگلیس گفت: «امروز ما یک قایق تفریحی ۳۸ میلیون پوندی را توقیف کردیم و نماد قدرت و ثروت روسیه را به هشداری واضح و آشکار برای پوتین و دوستانش تبدیل کردیم.» وی افزود: «توقیف این کشتی ثابت می‌کند که ما می‌توانیم، قوی‌ترین اقدام ممکن را علیه کسانی که به دنبال سود بردن از ارتباط با رژیم پوتین هستند، انجام دهیم.»

دولت انگلیس نام مالک این کشتی را فاش نکرده، اما او را فردی توصیف کرده که خود را عمدا پنهان کرده است.

پس از توقیف کشتی یادشده، سخنگوی رسمی بوریس جانسون به خبرنگاران گفت که دولت انگلیس "به اقدامات قوی علیه هر کسی که از روابط با دولت روسیه سود می برد ادامه خواهد داد".

کشورهای غربی در پی عملیات ویژه روسیه در اوکراین، مجموعه ای از تحریم ها را برای فلج کردن اقتصاد این کشور وضع کرده اند. انگلیس پرواز یا فرود هواپیماهای متعلق به روس‌ها - از جمله جت‌های خصوصی - را جرم اعلام کرده است.

این کشور دو روز پیش دو جت خصوصی متعلق به یک الیگارش تحریم شده روس را به مدت نامحدودی توقیف کرد. این دو جت متعلق به یوجین شویدلر، سرمایه‌دار و میلیاردر نفتی روس است که طی سه هفته گذشته در فرودگاه‌های فارنبرو و بیگین هیل انگلیس تحت بازرسی قرار داشتند.

شویدلر به دلیل روابط با رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی و از دیگر الیگارش‌های روس، تحریم شده است. دولت انگلیس می‌گوید که نامبرده با کسی مرتبط است که از دولت روسیه حمایت می‌کند. شویدلر رئیس سابق و سهامدار شرکت فولاد اوراز است که متعلق به رومن آبراموویچ است.

انگلیس ادعا کرده است که اگر مسکو از اوکراین عقب نشینی کند و متعهد به پایان دادن تجاوز شود، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود.

لیز تراس: در مذاکرات صلح، اوکراین نباید کوتاه بیاید
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۲۰:۱۳

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که اوکراین نباید در مذاکرات صلح با روسیه "کوتاه" بیاید و همچنین ولادیمیر پوتین نمی‌تواند از حمله به اوکراین "سود و منفعت" ببرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس خطاب به قانون‌گذاران عنوان داشت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که مذاکرات آینده به "فروش اوکراین" و یا تکرار اشتباهات گذشته ختم نمی‌شود.

وی افزود: ما حل و فصل توافق ناآرام ۲۰۱۴ را به یاد داریم که نتوانست امنیت پایداری را برای اوکراین رقم بزند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای چنین چیزی و حتی چیزی بیشتر از آن بازگشته است؛ به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم به او اجازه دهیم که در این جنگ پیروز شود.

دادستان کل اوکراین از بررسی ۳۰۰۰ مورد "جنایت جنگی" خبر داد
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۳

دادستان کل اوکراین مدعی شد که کشورش در حال بررسی ۳۰۰۰ مورد "جنایت جنگی" است که طی آن‌ ۲۰۰ روسی مظنون به انجام دادنشان هستند.

«ایرینا وندیکتووا»، دادستان کل اوکراین همچنین به شبکه اسکای نیوز گفت که "شواهدی" وجود دارد که استفاده از تسلیحات "ممنوعه" را نشان می‌دهد.

در همین حال وزارت دفاع اوکراین می‌گوید، گمان می‌رود بیش از ۱۰۰۰ "مزدور روسی" از گروه موسوم به "گروه واگنر" در شرق اوکراین مستقر شده باشند.

این وزارتخانه در پیامی توییتری نوشت: گمان می‌رود که روسیه بیش از ۱۰۰۰ تن از نیروهای گروه واگنر خود را به همراه رهبران ارشد این گروه به شرق اوکراین اعزام کرده باشند.

در ادامه وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: به دلیل تلفات سنگین، روسیه به احتمال زیاد مجبور شده است که به بهای عملیات در آفریقا و سوریه، پرسنل واگنر را برای اوکراین در اولویت قرار دهد.

در آغاز حمله روسیه به اوکراین، روزنامه تایمز گزارش کرده بود که بیش از ۴۰۰ نیرو از این گروه به کی‌یف اعزام شده بودند تا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را ترور کنند.

به گفته مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، گروه واگنر مالکیت خصوصی دارد، اما مدیریت و عملیات آن "عمیقا" با جامعه نظامی و اطلاعاتی روسیه در هم تنیده شده است.

شویگو: اهداف فاز اول عملیات روسیه در اوکراین محقق شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۱

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که از آنجا اهداف اصلی فاز اول عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تکمیل شده، روسیه از این پس بر آزادی دونباس تمرکز خواهد کرد.

شویگو در این خصوص توضیح داد: پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکنون نیروهای روسیه می‌توانند بر دستیابی به هدف اصلی «آزادسازی دونباس» تمرکز کنند.

وزیر دفاع روسیه با بیان این که «نیروی هوایی و پدافند هوایی اوکراین عملاً از بین رفته و نیروی دریایی این کشور پس از شروع عملیات (روسیه) دیگر وجود ندارد»، تاکید کرد: نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه را تا دستیابی به اهداف تعیین شده، ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو همچنین از موفقیت‌هایی در مبارزه با مزدوران خارجی که در یک ماه گذشته وارد اوکراین شده بودند، خبر داد. به گفته وی، حدود ۶۰۰ مزدور خارجی کشته شدند و ۵۰۰ نفر دیگر تصمیم گرفتند به طور داوطلبانه اوکراین را ترک کنند.

این مقام نظامی ارشد روس همچنین تصمیم غرب برای ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین را محکوم کرد و این اقدام را «بی‌پروا» خواند. وی ضمن بیان این که کی‌یف با بی‌فکری این سلاح‌ها را در اختیار مردم محلی و مزدوران قرار می‌دهد، هشدار داد این امر ممکن است در آینده تهدیداتی برای خود اروپایی‌ها ایجاد کند. شویگو بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت، اگر کشورهای خارجی شروع به تامین جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی برای اوکراین کنند، روسیه نیز به کفایت پاسخ خواهد داد.

شمار پناه جویان اوکراینی از ۳.۸ میلیون تن گذشت
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰

بر اساس آخرین اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، فرار روزانه ده‌ها هزار نفر از اوکراین در حالی ادامه دارد که مجموع افرادی که از آغاز جنگ تا کنون به کشورهای همسایه پناه برده‌اند به ۳.۸۶ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، لهستان با پذیرش نزدیک به دو میلیون و ۳۰۰ هزار پناهنده، همچنان میزبان اصلی پناهجویان اوکراینی است. پس از لهستان، رومانی با حدود ۶۰۰ هزار پناهجو قرار دارد.

سایر کشورهای همسایه اوکراین مانند مجارستان، اسلواکی، روسیه و بلاروس نیز میزبان ده‌ها هزار پناهنده بوده اند.

بر اساس داده های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سایر آژانس های بشردوستانه سازمان ملل، ۹۰ درصد این پناهندگان را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پیش از آغاز جنگ اوکراین پیش بینی کرده بود که تا چهار میلیون اوکراینی، تقریباً یک دهم جمعیت این کشور می‌توانند پس از تهاجم روسیه از کشور فرار کنند؛ رقمی که مطمئناً در طول این هفته از آن فراتر خواهد رفت.

به این تعداد پناهندگان که خاک اوکراین را ترک کرده اند، بیش از ۶.۵ میلیون آواره داخلی را نیز باید اضافه کرد. به بیان دقیق‌تر بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی (یک چهارم کل جمعیت) تا کنون برای فرار از درگیری‌ها، خانه‌های خود را ترک کرده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هفته گذشته تخمین زد که بیش از نیمی از ۷.۵ میلیون کودک خردسال اوکراینی در طول یک ماه جنگ مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

دادستانی کل اوکراین همچنین دیروز/دوشنبه اعلام کرد که تعداد کودکان جان باخته اوکراینی از میان هزاران قربانی جنگ از ۲۴ فوریه و آغاز جنگ تاکنون به ۱۴۳ کودک رسیده است.

کرملین: تنها درصورت تهدید موجودیت روسیه از بمب اتم استفاده می کنیم
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۸

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه ضمن رد ادعای غربی ها مبنی بر احتمال استفاده روسیه از بمب اتمی در جنگ اوکراین، اعلام کرد: تنها درصورت تهدید موجودیت روسیه، این کشور از بمب اتم استفاده خواهد کرد.

پسکوف این مطلب را در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی آمریکایی «پی بی اس» (PBS) عنوان کرد و گفت که کشورش لزومی نمی بیند تا از بمب اتم در جنگ اوکراین استفاده کند.

بنابراین گزارش که شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز آنرا پوشش داد، سخنگوی کرملین در ویژه برنامه «ساعت خبر پی بی اس » (PBS NewsHour) گفت: البته، نتیجه هرگونه عملیات در اوکراین، دلیلی برای استفاده از بمب اتمی نیست.

پسکوف اما  درادامه گفت:  البته ما یک مفهوم امنیتی داریم که بسیار واضح تصریح می کند، تنها زمانی که تهدید برای موجودیت کشورمان (روسیه) وجود داشته باشد، آنگاه قادریم و عملا از تسلیحات اتمی برای ازمیان برداشتن چنین تهدیدی علیه موجودیت کشورمان استفاده خواهیم کرد.

دیدار پوتین-زلنسکی مشروط به توافق وزرای خارجه ۲ کشور است
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۴

مذاکره کننده ارشد روسیه با اوکراین اعلام کرد که دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود تنها در صورتی امکان‌پذیر است که وزرای امور خارجه ۲ کشور درباره آن توافق کنند.

به گزارش رویترز، ولادیمیر مدینسکی پس از پایان مذاکرات هیات‌های روسی و اوکراینی در استانبول ترکیه گفت: گفت‌وگو با طرف اوکراینی پایان یافت. این گفت‌وگوها سازنده بودند.

وی با بیان اینکه طرف روسی قصد دارند ۲ گام را برای کاستن از تنش‌ها در اوکراین بردارد، افزود: ما همچنین امروز درباره ۲ گام که به تنش زدایی در این درگیری‌ها کمک می‌کند، صحبت کردیم. یکی از این گام‌ها درباره نگرانی‌ها درباره ابعاد نظامی و دیگری درباره نگرانی‌های سیاسی است.

مذاکره کننده ارشد روسیه با اوکراین ادامه داد: معاون وزیر دفاع درباره ابعاد نظامی صحبت خواهد کرد و من هم درباره ابعاد سیاسی این موضوع اعلام نظر خواهم کرد.

مدینسکی با اشاره به انتشار برخی از ویدئوها که در آن نظامیان روس اسیر شده بدست اوکراینی‌ها شکنجه می‌شوند، گفت: روسیه اعتراض خود را نسبت به این موضوع در مذاکرات اعلام کرد و طرف اوکراینی نیز قول داد تا اقدامات سختی را در مقابل کسانی که مرتکب این مساله شده‌اند، اتخاذ کند.

وی افزود: ما اعتراض خود را نسبت به این ویدئوها که در آنها اعضای رسمی ارتش روسیه تحقیر می‌شوند، اعلام کردیم. طرف اوکراینی نیز با پذیرش این اعتراض قول داد تا شدیدترین اقدامات ممکن را برابر کسانی که مرتکب این جنایات جنگی شده‌اند، اعمال کند. البته به شرطی که اول آنها را بازداشت کنند. اگر ما آنها را اسیر کنیم، آنها خودشان متوجه خواهند شد.

اوکراین آماده پذیرش مشروط شرایط بی طرفی است

همزمان مذاکره کنندگان اوکراینی نیز اعلام کرد که کی‌یف پیشنهاد اتخاذ وضعیت «بی طرفی» را در ازای دریافت تضمین‌های امنیتی در این دور از گفت‌وگوها به روسیه داده است.

این امر بدان معناست که اوکراین به پیمان‌های نظامی نخواهد پیوست و پایگاه نظامی نیز در اختیار آنها قرار نخواهد داد.

همچنین هیات اوکراینی اعلام کرد که در این دور از مذاکرات به هیچ توافقی با طرف روسی دست نیافته است. در این مرحله تنها پیشنهاد طرف اوکراینی به روسیه اعلام و مقرر شد تا ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه آن را بررسی کند.

آغاز مذاکرات در استانبول با عقب نشینی روسیه از برخی شروط خود

در پی آغاز مذاکرات صلح میان مقامات مسکو و کی‌یف در استانبول ترکیه، منابع آگاه از عقب نشینی روسیه از برخی خواسته‌های کلیدی خود از جمله موافقت با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا خبر دادند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری "اسکای نیوز"، با آغاز دیدار مقامات روسیه و اوکراین برای گفت‌وگوهای صلح در استانبول، روسیه از خواسته های خود مبنی بر «نازی زدایی» از اوکراین عقب نشینی و آمادگی خود را برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

روسیه در آغاز جنگ در اوکراین، هدف خود را از آنچه "عملیات ویژه" در این کشور خوانده بود، نازی زدایی از اوکراین اعلام کرد.

منابع مطلع همچنین به نقل از کرملین اعلام کرده اند، در صورتی که اوکراین از خواست خود برای پیوستن به ناتو دست بردارد، این اجازه را به دولت کی‌یف می دهد تا به اتحادیه اروپا ملحق شود.

مذاکرات صلح در ترکیه در حالی صورت می گیرد که پیش از این، چندین دور گفت‌وگوها در بلاروس برای برقراری آتش بس میان اوکراین و روسیه بی نتیجه مانده بود.

گزارش ها حاکی است، «رومن آبراموویچ» الیگارش روس نیز در مذاکرات در حال انجام در استانبول حضور دارد.

این میلیاردر روس و صاحب باشگاه چلسی که پیش از این به دلیل حمله روسیه به اوکراین توسط غرب تحریم شده، صبح امروز به همراه هیات‌هایی از هر دو کشور در استانبول دیده شده است.

کرملین پیش از این گفته بود که آبراموویچ، نقش اولیه ای در مذاکرات صلح ایفا کرده؛ اما این روند اکنون در دست تیم های مذاکره کننده دو طرف است.

از سوی دیگر، گزارش ها حاکی از آن است که یکی از رهبران جدایی‌طلب مورد حمایت مسکو در شرق اوکراین، حمله روسیه به این کشور را "اشتباه" خوانده است.

«الکسی الکساندروف» بخشی از جنبشی بود که حکومت کی‌یف را رد و در سال ۲۰۱۴ منطقه خودمختار دونباس را با حمایت مسکو در شرق اوکراین ایجاد کرد.

الکساندروف امروز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: می شد همه مشکلاتی که اکنون شاهدش هستیم، از طریق روش‌های دیپلماتیک و شاید استفاده ناچیز از زور برطرف کرد. اما این کار انجام نشد و این یک اشتباه از همه طرف است.

این جدایی طلب مورد حمایت مسکو در ادامه خاطرنشان کرد، در سالیان متمادی، روسیه نتوانسته نحوه برخورد با اوکراین را درک کند. واکنش مسکو همیشه دیر بود و هرگز با شرایط کنار نیامده است. این یک اشتباه بود و ما اکنون شاهد پیامدهای خونین آن در هر دو طرف هستیم.

الکساندروف نسبت به اینکه روسیه منابع لازم را برای تحت کنترل درآوردن کامل اوکراین دارد، ابراز تردید نمود و افزود که چشم انداز دونباس هم در درازمدت نامشخص است.

آنکارا: روسیه و اوکراین به توافقاتی رسیدند

وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد، هیات‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین در مورد برخی مسائل به توافق رسیدند.

دور جدید مذاکرات هیات‌های اوکراینی و روسی که روز سه شنبه به میزبانی استانبول برگزار شده بود، ساعتی پیش به کار خود پایان داد. این ششمین دور مذاکرات صلح اوکراین و روسیه بود.

دور ششم مذاکرات بین هیات‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین با حضور رجب طیب اردوغان در دفتر کاری ریاست جمهوری «دولما باغچه» در منطقه «بشیکتاش» استانبول برگزار شد.

تاکنون پنج دور مذکرات صلح بین کی یف و مسکو از زمان آغاز جنگ در پنجم اسفندماه به منظور برقراری آتش بس و رسیدن به توافقی بر سرخواسته‌های دوطرف برگزار شده است. سه دور اول مذاکرات درمنطقه مرزی «گومل» بلاروس و اوکراین در تاریخ‌های ۹ اسفند (۲۸ فوریه)، ۱۲ اسفند (۳مارس)، ۱۶ اسفند (۷مارس) برگزار و دو دور بعدی نیز در ۲۳ اسفند ماه (۱۴مارس) بصورت مجازی و اول فروردین ۱۴۰۰ (۲۱مارس) برگزار شده بود.

قطع شدن اینترنت در اوکراین به دلیل حمله سایبری

شرکت ارتباطات اوکراین خبر داد که اینترنت این کشور به دلیل حمله سایبری بزرگی قطع شده است.

مقام‌های اوکرینی مدعی هستند که روسیه پشت حملات سایبری به این کشور قرار دارند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
Turkey
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
اوکراین باید شرط یادگیری زبان اوکراینی توسط پوتین رو مطرح می‌کرد
ارسلان
|
Singapore
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
اگرذره ای عقل درسر پوتین بود ازاول متوجه میشد این جنگ هیچ چیزی جز صدهامیلیاردلار ضررمادی وآبروریزی برای روسیه وبدنامی شخص خودش نتیجه ای نخواهدداشت..وجالبترهم اینکه درست برعکس هدف اعلام شده از سوی این ابله درتوجیه شروع جنگ- باعث تقویت ناتو وپیوستن کشورهای بیشتر برای حفظ امنیتشان خواهدشد.یعنی وابستگی نظامی بیشتر اروپا به امریکا وگسترش نه تنها کمیتی بلکه افزایش قدرت نظامی ناتو.واقعا که این هالو خدمت بزرگی به امریکا کرد.(توجه داشته باشید که اوکراین عضوناتونبود وطبق اصل اول و بنیادین ناتو حمله به یک کشورعضو حمله به همه اعضا محسوب میشود)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
اگر پوتین نباشد شاید جهان به آرامش برسد او با خانواده خود هم مثل اوکراین کرد ثبات شخصیتی ندارد احتمالا مریض است وگرنه به بچه ها رحم می کرد گرانی بیداد می کند هیچ کاری نکردید جز حرف حرف با حرف که چیزی حل نشد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
ساندیسگداهای محترم بفرماییدشام آماده شد.فقط یادتون باشه ساندیسی که نوش جان میکنید اختراع غرب است.(توجه کنیدکه ازمنظر ساندیسی محکوم کردن حمله وحشیانه یک کشوربه کشوردیگر نشانه غربگدابودن است.)
ناشناس
|
Estonia
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
تحریم‌ها کمر روسیه را می شکند
آنها شیعه نیستند که منتظر زورو باشند
پس بزودی تسلیم می شومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
آقای شویگو !
در فاز اول تعدادی از همقطارانت پودر شدند در خاک اوکراین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
پوتین ؛ دیکتاتور ، قاتل ، کودک کش و جنایتکار جنگی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
ایول اردوغان .
درد و بلاش بخوره توی سر بعضیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
شویگوی شل مغز
سیدمحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
پوتین شکست خورد با این قیتفه درب وداغون کمر ابرقدرت روسیه شکست دیگه کشورهای جهان ترسی ازروسیه ندارن
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات