با سی و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

کرملین: در مذاکرات مسکو و کی‌یف گشایشی ایجاد نشده است/ درخواست ترامپ برای افشاگری پوتین علیه بایدن/ سفیر اوکراین: تلفات روس ها بیش از جنگ ۱۰ ساله افغانستان است/درخواست مشترک ۵ قدرت غربی از پوتین

سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹۸
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 30 March 2022
|
42387 بازدید
|

سفیر اوکراین: تلفات روس ها بیش از جنگ ۱۰ ساله افغانستان است

بین الملل تابناک: سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات جنگی در اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۹:۰۴

سازمان ملل امروز چهارشنبه کمیته‌ای مستقل متشکل از سه کارشناس حقوق بشری را به منظور بررسی جنایات جنگی احتمالی و سایر نقض‌های حقوق بشری در جنگ در اوکراین منصوب کرد.

به گزارش رویترز، اریک موسی که اصالتا نروژی است ریاست این کمیته را برعهده دارد.

کمیته مذکور مسئول بررسی تمام نقض‌های ادعایی در زمینه حقوق بشر و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و جنایات مربوطه در زمینه تجاوز فدراسیون روسیه علیه اوکراین است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل ۴ مارس با تشکیل یک کمیته تحقیقاتی برای یک سال به درخواست اوکراین و متحدانش، از جمله اتحادیه اروپا، انگلیس و ایالات متحده موافقت کرد.

کرملین: در مذاکرات مسکو و کی‌یف گشایشی ایجاد نشده است
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۹:۰۱

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت، در مذاکرات مسکو و کی‌یف گشایشی ایجاد نشده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف ضمن استقبال از اقدام اوکراین در ارائه درخواست‌های خود به‌صورت مکتوب متذکر شد نشانه‌ای از تحولی امیدبخش یا گشایش در مذاکرات مسکو و کی‌یف مشاهده نمی‌شود.

این مقام روس تأکید کرد، شبه‌جزیره کریمه بخشی از خاک روسیه است و طبق قوانین تصویب شده در این کشور، مسائل کریمه به هیچ عنوان قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست.

سخنگوی کرملین افزود، «ولادیمیر مدینسکی» رئیس هیأت روس در مذاکره با اوکراین، رئیس جمهور روسیه را از نتیجه گفت‌وگوهای روز گذشته در استانبول مطلع کرد.

وی متذکر شد، روسیه قرار نیست یک روزه از متقاضیان بخواهد بهای انرژی صادر شده را به روبل بپردازند اما از سوی دیگر ممکن است کالا‌های دیگری نیز به لیست محصولات صادراتی نیازمند پرداخت به صورت روبل افزوده شوند.

علاوه بر کاخ کرملین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در واکنش به مذاکرات روز سه‌شنبه میان هیأت‌های اعزام شده از مسکو و کی‌یف گفت: «سیگنال‌هایی که از محل برگزاری مذاکرات می‌شنویم را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. اما این سیگنال‌ها صدای انفجار خمپاره‌ها را ساکت نکرده است».

دور جدید مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین به میزبانی استانبول و با سخنرانی آغازین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز برگزار شد. رئیس‌جمهور ترکیه پیش از آغاز مذاکرات هیات‌های اوکراینی و روسی در استانبول، خواستار آتش‌بس بین طرفین شد.

«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه بعد از مذاکرات اعلام کرد که روسیه فعالیت نظامی خود را در نزدیکی کی‌یف و چرنیهیف کاهش می‌دهد زیرا مذاکرات با اوکراین وارد مرحله عملی می‌شود.

فومین در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از مذاکرات با هیأت اوکراینی، گفت: «تصمیمی اتخاذ شد که در چند نوبت، فعالیت نظامی در نزدیکی کی‌یف و چرنیهیف به شدت کاهش یابد».

سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ، بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی آواره شده‌اند
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۴

یک نماینده امور بشردوستانه سازمان ملل به شورای امنیت گفت که از زمان آغاز جنگ در اوکراین بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور از جمله نیمی از جمعیت کودکان در اوکراین از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

به گزارش "سی ان ان"، جویس مسویا معاون هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه افزود: از این تعداد ۶.۵ میلیون نفر داخل اوکراین آواره شده و ۳.۹ میلیون نفر دیگر از مردم اوکراین به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند.

او ادامه داد: سازمان‌های بشردوستانه نگران خطر قاچاق و همچنین خشونت جنسی، استثمار و سوء استفاده در اوکراین و منطقه هستند. شکارچیان با وعده‌های انتقال و اسکان، اوکراینی‌هایی را که به دنبال پناهندگی هستند فریب می‌دهند.

درخواست مشترک ۵ قدرت غربی از پوتین
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۰

سخنگوی دولت آلمان گفت، رهبران آلمان، ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و ایتالیا در تماسی تلفنی بر سر ادامه فشار بر روسیه برای آتش‌بس و خارج ساختن نظامیانش از اوکراین توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای گفت، اولاف شولتس صدراعظم آلمان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا همچنین بر سر ادامه تحریم‌های سنگین علیه روسیه توافق داشتند.

سخنگوی دولت آلمان همچنین تاکید کرد آنها همچنین به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کردند تا در نهایت اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به شدت مورد نیاز برای کمک به مردم اوکراین را صادر کند و کریدورهای بشردوستانه کاملا موثری خصوصاً در شهر ماریوپل ایجاد کند.

سران پنج کشور آلمان، ایالات متحده، ایتالیا، انگلیس و فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی جمعی بر سر حمایت‌های اساسی‌تر از اوکراین به توافق رسیدند و حملات روسیه را محکوم کردند. سخنگوی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که سران این پنج کشور "یک بار دیگر رئیس‌جمهوری روسیه پوتین را فراخواندند با آتش‌بس موافقت کند، تمام عملیات‌های نظامی را متوقف سازد، سربازان روسی را از اوکراین خارج کند و راه‌حل دیپلماتیک برای برون‌رفت از بحران را امکان‌پذیر سازد".

در نهایت این رهبران درباره تدابیری برای تضمین امنیت انرژی و مقابله با قیمت‌های بالای انرژی بحث و رایزنی کردند.

هشدار سازمان ملل نسبت به تشدید ناامنی غذایی در شمال آفریقا و خاورمیانه
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۲:۵۷

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد هشدار داد، جنگ در اوکراین "فاجعه روی فاجعه" ایجاد کرده است و تاثیر جهانی آن "فراتر از هر چیزی است که ما از جنگ جهانی دوم به بعد دیده‌ایم" زیرا بسیاری از کشاورزان اوکراینی که مقدار قابل توجهی از گندم جهان را تولید می‌کنند اکنون در حال جنگ با روس‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت قیمت مواد غذایی که اکنون بالاست، بالاتر هم می‌رود.

این نهاد قبل از حمله روسیه به اوکراین در روز ۲۴ فوریه، ۱۲۵ میلیون نفر را در سراسر جهان تغذیه می‌کرد و بیزلی می‌گوید که مجبور به کاهش جیره‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی، سوخت و حمل و نقل شده است. او به یمن جنگ‌زده اشاره کرد که در آن هشت میلیون نفر با کاهش ۵۰ درصدی سهم مواد غذایی خود مواجه شده‌اند. بیزلی افزود: و اکنون ما به دنبال رفتن به سمت جیره‌های صفر هستیم.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت، اوکراین که به دلیل تولید گندم به "سبد نان" شهرت داشت در حال تبدیل شدن به "صف نان" است و کشورهایی مانند مصر که به طور معمول ۸۵ درصد از غلات خود را از اوکراین و لبنان دریافت می‌کنند، این رقم برای آنها در سال ۲۰۲۰ با کاهش روبرو شد و به ۸۱ درصد رسید.

او گفت، اوکراین و روسیه ۳۰ درصد از گندم جهان، ۲۰ درصد ذرت و ۷۵ تا ۸۰ درصد از روغن دانه آفتابگردان آن را تولید می‌کنند. برنامه جهانی غذا ۵۰ درصد از غلات خود را از اوکراین خریداری می‌کند.

این مقام سازمان ملل گفت که جنگ باعث افزایش هزینه‌های مواد غذایی، سوخت و حمل و نقل است و هزینه‌های ماهانه آژانس مذکور را ۷۱ میلیون دلار افزایش می‌دهد. این مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار برای یک سال می‌شود و به این معنی است که "چهار میلیون تن از کسانی که ما قادر به رسیدگی به آنها می‌شویم، کاسته خواهد شد."

دیوید بیزلی هشدار داد که تمرکز بر اوکراین نباید جامعه بین‌المللی را به سمت غفلت از آفریقا، به ویژه منطقه ساحل و خاورمیانه بکشاند زیرا "در غیر این صورت، شما با مهاجرت گسترده‌ای به تمام نقاط اروپا مواجه خواهید شد."

او گفت: اگر به این درگیری پایان ندهیم، جهان بهای گزافی پرداخت خواهد کرد و آخرین چیزی که ما می‌خواهیم این است که غذا را از کودکان گرسنه بگیریم و به کودکان قحطی‌زده رو به مرگ بدهیم.

همچنین وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که "جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه" مسئول آسیب رساندن به امنیت غذایی جهانی است.

در واکنش به این ادعاها، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در همان جلسه سه‌شنبه گفت: دلایل واقعی که بازار جهانی مواد غذایی را با آشفتگی جدی تهدید می‌کند، ناشی از اقدامات روسیه نیست، بلکه تشنج تحریمی لجام گسیخته‌ای است که غرب علیه روسیه به راه انداخته است و نه به جمعیت کشورهای به اصطلاح جنوب جهانی و نه به مردم خودش توجهی نمی‌کند.

انگلیس مدعی شکست روسیه در محاصره کی‌یف شد
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۲:۵۵

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شکست روسیه در محاصره کی‌یف شد.

در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: شکست‌های مکرر روسیه و حملات متقابل موفقیت آمیز نیروهای اوکراینی به این معنی است که تقریباً حمله روسیه در هدف خود برای محاصره کیف شکست خورده است.

در ادامه ادعا شده است: اظهارات روسیه در مورد کاهش فعالیت در اطراف کی‌یف و گزارش هایی مبنی بر خروج برخی واحدهای روسی از این مناطق، ممکن است نشان دهنده پذیرش روسیه باشد که اکنون ابتکار عمل در منطقه را از دست داده است.

وزارت دفاع انگلیس احتمال داد، روسیه به دنبال منحرف کردن قدرت رزمی از شمال به حمله خود در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق باشد.

درخواست ترامپ برای افشاگری پوتین علیه بایدن
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۱۲:۵۳

دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا که دو بار استیضاح کنگره را در کارنامه داشته و درمیانه جنگ اوکراین که واشنگتن تلاش به رهبری مقابله با این اقدام مسکو را دارد، از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواست تا هرآنچه بر ضد جو بایدن و خانواده اش می داند برملا سازد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: دونالد ترامپ ریس جمهوری سابق آمریکا که در اقامتگاه خود در «مار او لوگا» (Mar O Lago) فلوریدا با شبکه خبری «جاست دِنیوز» (JustTheNews)  مصاحبه کرد،  از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواست تا هرگونه اطلاعات مخربی در مورد خانواده جو بایدن می داند را افشا کند.

سی ان ان:درخواستی گستاخانه

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: این تازه ترین نمونه از تمایل ترامپ مبنی بر درخواست و پذیرش کمک سیاسی از قدرت های خارجی است، حتی از سوی پوتین که در حال حاضر درگیر  جنگ در اوکراین است؛ و در واقع درخواستی گستاخانه برای کمک سیاسی داخلی از دشمن اصلی آمریکا به شمار می آید.

سی ان ان درادامه گزارش داد: ترامپ دراین مصاحبه خواستار افشاگری پوتین درباره وضعیت تجارت هانتر بایدن پسر رئیس جمهوری کنونی آمریکا زمانی که در روسیه فعالیت تجاری داشت، شد؛ البته این حقیقت دارد که هانتر بایدن در انجام امور مشاوره ای که در برخی از کشورهای خارجی مانند اوکراین و چین، زمانی که پدرش معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، مبالغ هنگفتی دریافت کرده و حتی سیستم قضایی آمریکا نیز تحقیقاتی را در این مورد انجام داده است.

سی ان ان در ادامه نوشت:ترامپ با اشاره به قضیه هانتر بایدن در این مصاحبه گفت: تصور می کنم پوتین پاسخ را می داند، فکر می کنم پوتین باید آنرا برملا سازد و ما باید جواب آنرا بدانیم.

تارنمای جاست دِ نیوز که این مصاحبه اختصاصی را انجام داد در این باره نوشت: ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی سنا گزارش را برملا ساخت که «یلنا باتورینا» (Yelena Baturina) یک الیگارش روس و همسر شهردار وقت مسکو، حدود چند سال پیش مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به شرکتی که توسط پسر جو بایدن تاسیس شده بود، پول پرداخت کرده و پسر بایدن به پرسش های پیرامون این ماجرا جوابی نداده است.

بنابراین گزارش ترامپ روز گذشته (سه شنبه) به جاست دنیوز گفت: این خانم به پسر بایدن مبلغ ۳.۵ میلیون دلار پول داده است و حالا من تصور می کنم که پوتین جواب آنرا می داند و فکر می کنم که پوتین باید آنرا برملا سازد.

سی ان ان: درخواست اول نیست

سی ان ان درادامه این خبر افزود: این اولین بار نیست که ترامپ چنین درخواستی از مسکو می کند، ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در ژوئیه ۲۰۱۶ نیز یک بار دیگر بطور علنی و با گفتن این جمله که «روسیه اگر صدای مرا می شنوی ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون را هک کن»، خواستار حمایت پوتین شده بود .

بنابر نظرسنجی های جدید؛ ترامپ قدرت شکست بایدن را دارد

درحالی ترامپ باردیگر چنین درخواستی از پوتین می کند که تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد وی قادر به شکست دادن جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آمریکا است.

نشریه آمریکایی نیویورک‌پست ۹ فرودین ماه ۱۴۰۱ گزارش داد: نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط «هاروارد کپس – هریس» نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز برگزار می‌شد، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق این کشور می‌توانست با ۶ درصد اختلاف، «جو بایدن»، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را شکست دهد؛ همچنین ترامپ قادر است «کامالا هریس»، معاون بایدن و نفر دوم آمریکا را نیز با اختلاف ۱۱ درصد شکست دهد.

اخراج ده دیپلمات کشورهای حوزه بالتیک توسط روسیه 

روسیه اعلام کرد که در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ دیپلمات کشورهای سه گانه حوزه بالتیک را اخراج می کند.

به گزارش دیروز (۹ فروردین) خبرگزاری رویترز، مسکو اعلام کرده که ۴ دیپلمات لیتوانیایی، ۳ دیپلمات استونیایی و ۳ دیپلمات لتونیایی را اخراج می کند.

پیشتر سه کشور مذکور ۱۰ دیپلمات روس را در اقدامی هماهنگ از خاک خود اخراج کرده بودند.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز سفیران استونی، لتونی و لیتوانی را احضار و از اقدام "تحریک آمیز" و "بی اساس" کشورشان علیه دیپلمات هایش شکایت کرده بود.

دیروز همچنین هلند، بلژیک، جمهوری چک و ایرلند از اخراج ده ها دیپلمات روس خبر دادند.

در بیانیه وزارت خارجه هلند آمده است که اطلاعات دریافتی تشکیلات امنیتی این کشور نشان می دهد که افراد مذکور در واقع ماموران اطلاعاتی بودند که در پوشش دیپلمات در نمایندگی های روسیه فعالیت می کردند.

وزارت امور خارجه ایرلند نیز خبر داد که ۴ دیپلمات روس را اخراج می کند. دستگاه دیپلماسی بلژیک نیز ۲۱ دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری چک نیز توییت کرد که یکی از کارکنان دیپلماتیک سفارتخانه روسیه در پراگ را عنصر نامطلوب دانسته و به وی فرصت داده تا ظرف ۷۲ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

سفیر اوکراین در سازمان ملل: تلفات روس ها بیش از جنگ ۱۰ ساله افغانستان است

سفیر اوکراین روز سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد نیروهای اوکراینی ضربات جبران ناپذیری به ارتش روسیه وارد کرده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کیسلیسا مدعی شد که روسیه از زمان تهاجم بیش از ۱۷ هزار نیروی نظامی به اضافه بیش از هزار و ۷۰۰ خودروی زرهی و حدود ۶۰۰ تانک را از دست داده است. وی این تلفات را "ضربه بی سابقه ای به مسکو، جایی که تعداد تلفات اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در افغانستان در مقایسه با آن کمرنگ است" دانست. شوروی در طی یک دهه جنگ در افغانستان حدود ۱۵ هزار سرباز خود را از دست داد.

بیش از یک ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، سرگی کیسلیسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل، از عبارات پوتین در مورد «غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی» همسایه کوچک‌ترش، برای طعنه و برجسته کردن خسارات روسیه در جنگ استفاده کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کیسلیسا همچنین مدعی شد ۱۲۷ هواپیما، ۱۲۹ بالگرد، ۷ کشتی، ۳۰۰ سامانه توپخانه، تقریبا ۱۰۰ سامانه پرتاب موشک و ۵۴ سامانه دفاع هوایی روسیه نابود شده است.

روسیه اخیراً اعلام کرده است که تنها یک هزار و ۳۵۱ سرباز این کشور در اوکراین کشته شده‌اند، در حالی که ناتو تعداد کشته‌های روسیه در هفته گذشته را بین ۷ تا ۱۴ هزار نفر اعلام کرده است. استفان سیدمن، استاد دانشگاه کارلتون و مدیر شبکه دفاع و امنیت کانادا، به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی نیوز گفت: «هر طرف انگیزه‌ای دارد تا آسیب‌هایی را که وارد می‌کند، برجسته تر کند و آسیب‌هایی که به خودش وارد شده را کاهش دهد. این بخشی از هر جنگی است.»

اما شان مالونی، استاد تاریخ نظامی در کالج نظامی سلطنتی کانادا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که با منابعی که در اختیار دارد، مطمئن است که تعداد روس‌هایی که در عملیات کشته شده‌اند بیش از ۱۵ هزار نفر است، از جمله ۳۱ افسر ارشد ارتش روسیه و بسیاری از سربازان آموزش دیده. او گفت روس ها «به پرسنل خود اهمیت نمی دهند، وسایل نقلیه آنها برای محافظت از نیروهایشان تجهیز نشده اند. من در تمام این جنگ یک آمبولانس زرهی ندیدم.»

 

 

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
پوتین بدبخت تر از همیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
تلفات بالای روس ها در جنگ با اوکراین و کشته های غیر نظامی پایین اوکراین نشان از این دارد که این جنگ برای روسیه حیاتی بوده است و در جنگ اخلاقی عمل کرده اند و لذا کشته های غیر نظامی اوکراین بسیار پایین است.
غرب روسیه را مجبور به دفاع از سر زمین خود با وارد شدن در اوکراین نموده است.
تلفات نظامی امریکا در همه 81 درصد تجاوز هایی که به خاک دیگر کشور ها داشته است نسبت به غیر نظامیان بسیار بسیار کمتر بوده است.
گاهی یک نظامی آمریکایی به صدها غیر نظامی بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
بیش از سی سال است که روسیه (برخلاف آمریکا)در جنگی درگیر نبوده است.
تجربه پایین و تانک و اسلحه های بیش از 70 ساله از عوامل کشته های زیاد روسیه بوده است.
بهروز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
بدترین اتفاق برای غرب در زمانی که خاک اوکراین در تصرف روسیه است: برای آمریکا بسیار ناگوار و ناخوشایند و وحشت انگیز است اگر روسیه و اوکراین با هم مسالحه کنند.
وزیر دفاع انگلیس تلویحا گفت: پس از اینهمه سال زحمت و خرج کشورهای غربی در اوکراین و اکنون ارسال این همه سلاح از سوی کشورهای غربی اوکراین حق ندارد با روسیه گفتگو و یا مسالحه کند. میلیارد ها دلار سرمایه گذاری ناتو و آمریکا در اوکراین برای مقابله با روسیه، ساخت آزمایشگاه های سلاح بیولوژیک همه و همه به هدر میرود و اکنون همین سرمایه گذاری ها را آمریکا باید در لهستان انجام دهد که بسیار دورتر از روسیه است. و
اگر جنگ متوقف شود یا از حالت فرسایشی درآید، تحریم برای روسیه می ماند و معامله با روبل برای اروپائیان، در شرایطی که هم تحریم و هم دلار در حال مضمحل شدن هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
جالبه!!! اینهمه جنایت علیه بشریت(البته این بشریتی که میگم، موبور و چشم آبی نیستند)اتفاق میوفته تو میانمار و افغانستان و پاکستان و عراق و یمن و سوریه و بخشی از چین و لیبی و نیجریه و سودان و...صداشون درنمیاد،حالا چهارتا چشم آبی مو بور به ظاهر متمدن،آواره شدند فریادشون عالم و آدم را کر کرده،انشالله اینقدر از هم بکشند که دنیا از وجود نحسشان پاک بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
چرا ابر قدرت ایران هیچ موضعی نمی گیرد و در مقابل کشتار و آوارگی مردم اکراین سکوت کرده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
مرگ بر غربگدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
یک تار موی غربگدایان فدای جان ناقابل پوتین و هیتلر و چنگیز خان مغول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
ان شا الله تا ساعت 10 امشب پوتین کل اوکراین و اروپا و امریکا را نخواهند گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
مرگ، ویرانی و آوارگی تا زمانی نامشخص اوکراین را رها نخواهد کرد
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات