با نود و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

تصمیم بزرگ اروپا برای فلج کردن ماشین جنگی روسیه/نابود شدن ۳۳۰۰ تانک اوکراینی/استقبال روسیه از رد پیشنهاد اوکراین توسط آمریکا/اوکراین: ۲۲ هزار نفر در ماریوپل کشته شده اند

نود و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۳۵
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 31 May 2022
|
35624 بازدید
|

تصمیم بزرگ اروپا برای فلج کردن ماشین جنگی روسیه/استقبال روسیه از رد پیشنهاد اوکراین توسط آمریکا

بین الملل تابناک: نود و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نابود شدن ۳۳۰۰ تانک اوکراینی
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۲۰:۲۰

همزمان با وارد شدن عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس به روز نود و هفتم خود، وزارت دفاع این کشور نیز آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: «در جریان تحقیقات در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، یک کامیون یخچال‌دار با سیستم خنک‌کننده خراب کشف شد که اجساد ۱۵۲ شبه نظامی در آن نگهداری می‌شد».

کناشنکوف درباره عملیات شبانه توضیح داد: «نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۳۸ نقطه فرماندهی و ۴۱۷ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین خبر داد: «نیروی هوایی روسیه حدود ۲۹۰ ملی‌گرای اوکراینی را در جمهوری دونتسک از پای درآورد و یک فروند سوخو-۲۵ را در استان نیکولایف سرنگون کرد».

این مقام نظامی روس اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین، ارتش روسیه تاکنون بیش از سه هزار تانک و حدود ۱۱۰۰ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.

وبگاه «ریانووستی» نیز به نقل از کناشنکوف نوشت: «در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون ۱۸۴ فروند هواپیمای رزمی، ۱۲۸ بالگرد، ۱۰۷۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۵ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۳۴۲ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۵۴ موشک انداز چندگانه، ۱۷۳۸ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۳۳۱۱ واحد خودروی نظامی ویژه منهدم شدند».

قطع گاز دانمارک توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۲۰:۱۸

 گازپروم اعلام کرد که از روز اول ژوئن (فردا) صادرات گاز به دانمارک را متوقف خواهد کرد. 

بر اساس گزارش‌ها، این تصمیم روسیه پس از آن اتخاذ شد که دانمارک پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه به روبل را نپذیرفته است.

پیشتر، روسیه صادرات گاز به هلند، لهستان، فنلاند و بلغارستان را متوقف کرده بود. 

سفیر جدید آمریکا وارد کی‌یف شد
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۴۲

سفیر جدید آمریکا در اوکراین وارد سفارت این کشور در کی‌یف شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت آمریکا در کی‌یف در بیانیه‌ای اعلام کرد: بریجیت برینک، سفیر جدید ایالات متحده در اوکراین که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ معرفی شده بود، در ۱۸ مه سال جاری میلادی توسط سنای آمریکا تایید شد و روز دوشنبه به کی‌یف قدم گذاشت.

وی پیش از انتصاب در این سمت سفیر ایالات متحده در اسلواکی از ۱۵ اوت ۲۰۱۹ بود. او پیشتر هم در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در اداره امور اوراسیا و اروپایی بود و به عنوان معاون رئیس هیات سفارتخانه‌های آمریکا در ازبکستان (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵) و گرجستان (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴) فعالیت داشت.

انتصاب این زن به عنوان سفیر آمریکا در کی‌یف در پی انتشار خبری مبنی بر بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به سفارت ایالات متحده در کی‌یف پس از حدود سه ماه است.

حدود سه ماه پیش بود که دیپلمات‌های آمریکایی همزمان با آغاز حملات روسیه به اوکراین، کی‌یف را ترک کردند و اکنون خبرها حاکی از آن است که برخی از این دیپلمات‎ها به سفارت ایالات متحده در کی‌یف بازگشته‌اند.

بایدن: نبرد اوکراین بخشی از مبارزه‌ای بزرگ‌تر است
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۴۱

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همزمان با ورود جنگ اوکراین به چهارمین ماه ادعا کرد: نبرد اوکراین در مقابل روسیه بخشی از مبارزه‌ای بزرگ‌تر است که تمام مردم را با یکدیگر متحد می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در قبرستان ملی آرلینگتون بدون اشاره به جنگ افروزی واشنگتن با تکرار ادعاها گفت: درباره جنگ اوکراین در این لحظه، زمانی که بار دیگر جنگ تجاوزکارانه توسط روسیه برای از بین بردن آزادی و دموکراسی، فرهنگ و هویت اوکراین آغاز شده است، به وضوح اصولی که در خطر است دیده می شود.

وی که به مناسبت روز گرامیداشت سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ های آمریکا سخنرانی می کرد، ادعا کرد: امروز در مبارزه همیشگی برای دموکراسی و آزادی، اوکراین و مردم آن در خط مقدم برای نجات ملت خود مبارزه می کنند. اما نبرد آنها بخشی از یک مبارزه بزرگتر است که همه مردم را متحد می کند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: این نبردی است بین دموکراسی و استبداد، آزادی و سرکوب، بین جاه طلبی های عده ای معدود که همیشه به دنبال تسلط بر زندگی و آزادی های دیگران هستند.

بایدن همچنین در تداوم ادعاهایش افزود: نبرد برای اصول اساسی دموکراتیک، برای حاکمیت قانون، انتخابات آزاد و منصفانه، آزادی بیان و نوشتن و تجمع، آزادی عبادت، مطبوعات و اصولی که برای یک جامعه آزاد ضروری هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد سربازان و نیروهای آمریکایی که در طول دو جنگ افغانستان و عراق بر اثر جنگ افروزی های کاخ سفید کشته شده اند، اذعان کرد: هفت هزار و ۵۴ سرباز آمریکایی در عراق و افغانستان کشته شده اند و خانواده های آنها هیچگاه مانند گذشته نخواهد بود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه به وقت محلی در قبرستان ملی آرلینگتون اعلام کرد دو هزار و ۴۶۱ سرباز و نیروی آمریکایی در افغانستان کشته شدند،

وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ اوکراین نیز مدعی شد: این کشور تهدید نشات گرفته از آنچه در اوکراین رخ می دهد را درک می کند و آمریکا مصمم به مقابله با آن است.

بلاروس رزمایش نظامی در مرز با اوکراین برگزار می کند
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۴۰

خبرگزاری دولتی بلاورس «بلتا» ساعاتی پیش اعلام کرد که بلاروس با بسیج نیروهایش در منطقه مرزی گومل در دو ماه آینده، رزمایش نظامی برگزار می کند.

 این خبرگزاری روز دوشنبه به نقل از آندری کریوونوسوف یکی از مسئولان نظامی شهر گومل واقع در نزدیک مرز اوکراین گزارش داد که تمرین های برنامه ریزی شده با کمیساریاهای نظامی (سازمان های اداری ارتش) و نیروهای مسلح از روز ۲۲ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۱ تا ۱۰ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

منطقه گومل بلاروس در جنوب با اوکراین و در بعضی مکان ها با منطقه ممنوعه اطراف راکتور هسته‌ای چرنوبیل هم مرز است و از شرق نیز همسایه روسیه به حساب می آید.

کمیسار نظامی گومل گفت: رویدادهایی از این دست به طور سنتی برای افزایش آمادگی رزمی و بسیج کمیساریای‌های نظامی و ارتقای دانش نظامی و مهارت‌های عملی افراد مسئول انجام می‌شود.

یک کشتی برای نخستین بار بندر ماریوپل اوکراین را ترک کرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۳۹

خبرگزاری رویترز امروز(سه شنبه) به نقل از رهبر منطقه جدایی طلب دونتسک اوکراین نوشت که یک فروند کشتی برای نخستین بار از زمان تهاجم روسیه به اوکراین بندر ماریوپل را ترک کرده است.

 پیشتر یکی از سخنگویان بندر مذکور هفته گفته بود که یک فروند شناور ۲ هزار و ۷۰۰ تنی فلزات را برای تحویل در شهر روستوف اون دان روسیه بارگیری کرده است. کی یف بارگیری این فلزات را "غارتگری" دانسته و «لیودمایلا دنیسوا» بازرس حقوق بشر اوکراین گفته "پس از سرقت غلات اوکراین، اشغالگران به صادرات محصولات فلزی از ماریوپل روی آورده اند. "

مسئولان بزرگترین کارخانه فولادسازی در اوکراین موسوم به «متینوست» ابراز نگرانی کرده اند که روسیه از چند فروند کشتی سرگردان در ماریوپل برای"سرقت و قاچاق" محصولات متعلق به این گروه استفاده کند.

مالک متینوست نیز خسارت های وارد آمده به کارخانه را ۱۷ تا ۲۰ میلیارد دلاری برآورده کرده و اعلام کرده که از روسیه شکایت می کند.

«رینات آخمتوف» در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: ما قطعا از روسیه شکایت خواهیم کرد و غرامتی برای تمامی خسارت های وارده آمده به کارخانه و از بین رفتن کسب و کارمان را خواهیم گرفت.

اوکراین: ۲۲ هزار نفر در ماریوپل کشته شده اند
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۳۹

مقامات اوکراینی مدعی هستند از زمان آغاز جنگ در این کشور و باتوجه به گورهای دسته جمعی که تاکنون کشف شده، دستکم ۲۲ هزار نفر در شهر جنوبی ماریوپل کشته شده اند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، مقامات اوکراین مدعی شدند که از زمان آغاز حمله روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تاکنون دستکم ۲۲ هزار نفر در شهر جنوبی ماریوپول کشته شده اند.

به گفته شورای شهر ماریوپل، از آغاز ماه می (۱۱ اردیبهشت) ۲۵ گور دسته جمعی جدید در قبرستان قدیمی این شهر کشف شده است.

در مجموع، از اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین)، دستکم ۱۶ هزار جسد در گورهای دسته جمعی روستاهای ماریوپل دفن شده اند. این در حالی است که پنج هزار جسد دیگر نیز تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) در اطراف این شهر کشف شده بود.

مقامات اوکراین مدعی هستند که همچنان هزاران جسد دیگر زیر آوار، در گورستان ها و سردخانه ها باقی مانده اند.

«وادیم بویچنکو» شهردار ماریوپل با اشاره به شمار کشته شدگان در جنگ ادعا کرد: اگرچه شمار جانباختگان ماریوپل ۲۲ هزار نفر تخمین زده شده، اما ابعاد کشتار بسیار وسیع تر از میزان تخمین زده شده است. وی این امر را نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی دانست و وضعیت جوامع محلی در اشغال نیروهای روسیه را هم وحشتناک خواند.

ماریوپل یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی و دانشگاهی اوکراین و دومین شهر بزرگ استان دونتسک محسوب می‌شود.

قطع گاز هلند توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۳:۳۸

شرکت گازپروم روسیه به دنبال قطع صادرات گاز به لهستان یک روز پس از اعمال محدودیت های عمده اتحادیه اروپا بر واردات نفت مسکو، صادرات به هلند را نیز متوقف کرد.

به گزارش رسانه اروپایی «یوراکتیو»، شرکت گاز پروم پس از خودداری هلند از پرداخت هزینه های گازی با ارز روبل، اعلام کرد که تامین گاز برای هلند را از امروز(سه شنبه) متوقف می کند.

این درحالی است که شارل میشل رییس شورای اروپا در نشست دیروز سران اتحادیه اروپا ضمن اعلام توافق اتحادیه اروپا برای توقف بخش بزرگ واردات نفت از روسیه، افزود: این تصمیم به سرعت بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را متوقف می‌کند و منبع عظیمی از درآمد روسیه برای تامین مالی ماشین جنگی خود را کاهش می‌دهد.

«گازترا» شرکت هلندی خریدار گاز از تولیدکنندگان داخلی و خارجی، تصمیم گرفته تا از "الزامات پرداختی یکجانبه گازپروم" تبعیت نکند. گازپروم روسیه نیز در واکنش صادرات گاز به هلند را از ۱۰ خرداد متوقف می کند.

گازترا در بیانیه ای اعلام کرد که از ترس نقض تحریم های اروپا نمی خواهد با درخواست روسیه مبنی بر اینکه کشورهای غیردوست باید هزینه فراورده های گازی را به روبل پرداخت کنند، موافقت نماید.

این شرکت همچنین افزود: باز کردن حساب در مسکو تحت قانون و کنترل رژیم روسیه بسیار خطرناک است.

قرارداد بین شرکت گازترا و گازپروم روسیه قرار بود در اول اکتبر (۹ مهر ماه) به پایان برسد و فسخ فوری قرارداد بدین معنی است که ۲ میلیارد متر مکعب گاز به هلند داده نخواهد شد.

شرکت عمده فروش هلندی با ادعای اینکه این اقدام را پیش بینی می کرده از خرید گاز از جای دیگر خبر داد. راب یتن وزیر انرژی و آب و هوای هلند در جریان نشست ویژه شورای اروپا در روز دوشنبه گفت: دولت تصمیم گازترا برای نپذیرفتن شرایط پرداخت یکجانبه گازپروم را درک می کند. این تصمیم هیچ پیامدی برای تحویل فیزیکی گاز به خانه های مردم هلند ندارد.

روسیه تاکنون در واکنش به عدم پذیرش شرایط پرداخت هزینه های گاز با ارز روبل توسط کشورهای فنلاند، بلغارستان و لهستان، جریان گاز را به روی این کشورها بسته است.

تصمیم بزرگ اروپا برای فلج کردن ماشین جنگی روسیه/ تحریم 90 درصد نفت وارداتی روسیه

بعد از دو بار شکست کشورهای اتحادیه اروپا برای توافق روی تحریم واردات نفت از روسیه، یک مقام ارشد اروپایی بامداد سه‌شنبه از حصول اجماع نظر در این‌باره خبر داد.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم بخش اعظم واردات نفت از روسیه به توافق رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید

میشل در این بیانیه توضیح داد: «روی ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا توافق حاصل شد. این امر بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را پوشش می‌دهد و منبع عظیمی از تامین مالی ماشین جنگی این کشور را کاهش می‌دهد».

وی همچنین افزود: «این حداکثر فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ است. این بسته تحریمی شامل سایر اقدامات سختگیرانه شامل، قطع ارتباط اسبربانک به عنوان بزرگترین بانک روسیه از شبکه سوئیفت، ممنوعیت پخش ۲ شبکه دولتی روسی و تحریم افراد مسئول جنایات جنگی در اوکراین می‌شود».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، رئیس شورای اروپا همچنین خبر داد که این اتحادیه ۹ میلیارد یورو برای کمک نقدی فوری به اوکراین اختصاص داده است.

«اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما در ورسای توافق کردیم که وابستگی خود به گاز، نفت و زغال سنگ روسیه را در اسرع وقت حذف کنیم».

فون‌درلاین با استقبال از اتفاق نظر سران اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی روسیه، توضیح داد: «این امر عملاً حدود ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۲۲ قطع می‌کند. ما به زودی برمی‌گردیم تا درباره آن ۱۰ درصد باقیمانده نیز تصمیم بگیریم».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با استقبال از این توافق، گفت: «این تصمیمی مهم برای فلج کردن ماشین جنگی پوتین است. اتحاد ما، قدرت ما است».

اوکراین: روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان نیست

«الگا استیوانیشنا» معاون نخست وزیر اوکراین گفت که پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا نیازمند زمان است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه در تحقق اهدافش در جنگ علیه اوکراین شکست خورد».

استیوانیشنا در ادامه این مصاحبه مدعی شد: «ارتش روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان به شمار نمی‌آید».

معاون نخست وزیر اوکراین اضافه کرد: «حمله روسیه به اوکراین باعث ایحاد بحران سوخت و غذا در اروپا شده است».

وی همچنین گفت که اوکراین می‌تواند سرزمین‌های خود را از روسیه پس بگیرد و تسلیم نخواهد شد.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه روسی «راپتلی» با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای اروپایی در اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، اروپا است.

وی با تأکید بر این که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده، از اوکراین به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، گفت: «بحث اوکراین که به عنوان یک ابزار و یک ابزار چانه‌زنی عمل می‌کند، نیست بلکه بحث ممانعت از توسعه و پیشرفت روسیه است زیرا پیشرفت روسیه، غرب را از ایجاد یک دنیای تک قطبی که واشنگتن با رضایت اروپا مدعی آن است، بازمی‌دارد».

استقبال روسیه از رد پیشنهاد اوکراین توسط آمریکا

دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه از تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای عدم ارسال سامانه‌های راکتی به اوکراین استقبال کرد و گفت که این یک تصمیم منطقی است.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف دوشنبه شب در کانال تلگرامی خود نوشت: بایدن گفته است آمریکا سامانه‌های راکتی که می‌توانند به روسیه برسند را به اوکراین ارسال نخواهد کرد. این یک تصمیم منطقی است.

وی هشدار داد: در غیر این صورت اگر به شهرهای ما حمله شود، نیروهای مسلح روسیه به مراکزی که چنین تصمیمات جنایتکارانه‌ای در آنجا اتخاذ می‌شود حمله خواهند کرد. برخی از این مراکز مطمئناً در کی‌یف نیستند. توضیح بیشتری لازم نیست.

پیش از این، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن ابراز امیدواری کرده بود که منطق در آمریکا پیروز شود و آمریکا تسلیحات راکتی دوربرد را به کی‌یف ارسال نکند.

نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که کاخ سفید تصمیم گرفته است تا سامانه راکتی‌ام ۳۱ را به اوکراین منتقل کند که برد آن بسته به نوع مهمات می‌تواند به ۵۰۰ کیلومتر برسد. چنین سیستمی می‌تواند موشک‌های هدایت شونده ماهواره‌ای را شلیک کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این کشور سیستم‌های راکتی را که قادر به رسیدن به خاک روسیه است، در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

پیش از این، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا از درخواست اوکراین برای سامانه‌های راکتی چندگانه آگاه است اما هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست خبری خود در این سمت گفت که آمریکا از درخواست‌های اوکراین برای دریافت سیستم‌های راکتی پیشرفته و دوربرد برای کمک به نیروهای خود در منطقه دونباس آگاه است.

گلایه وزیر خارجه اوکراین از موانع عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا

بعد از انتشار اخباری مبنی بر ممانعت برخی کشورهای اروپایی از پیشرفت فرایند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، دولت کی‌یف نیز از طولانی‌شدن این فرایند انتقاد کرد.

«دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین شامگاه دوشنبه گفت که کی‌یف از بهانه‌های اتحادیه اروپا درباره راهکارهای ویژه و مدل‌های جداگانه برای ادغام در این اتحادیه خسته شده و خواهان عضویت کامل است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کولبا پس از دیدار با همتای فرانسوی خود در کی‌یف گفت: «ما به تأیید حقوقی واضحی نیاز داریم که اوکراین بخشی از پروژه ادغام در اتحادیه اروپا است و چنین تأییدی همان اعطای وضعیت کاندید عضویت است».

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قورباغه رو اگر درآب بگذارید و کم کم آب رو داغ کنید تا جوش بیاید اصلا متوجه نمیشه حکایت روسیه هم همینه منوجه نیست چه خوابی برایش دیدن و چه بلایی سرش میارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
خجالت داره مقایسه کشور دوست و برادر روسیه با غوباقه !!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
این روش خیلی لوس است باید عین دولت خودمان که مردم را
یک دفعه در دیگ مذاب بدبختی مصیبت گرانی و انفجار
قیمت‌ها انداخت یک دفعه این کار را بکنند چه معنی دارد کم کم باید انقلابی عمل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
از كجا معلوم رژيم امريكا همون قورباغه نباشه
؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
کشوری که بیش از یه قرن است که جزو قدرتهای جهانی هست نمی فهمد اما یک شهروند از کشوری که تازه ۴۰ سال است از یوغ استعمار خارج شده ، می فهمد . الان مدرکت چیه ؟ سیکل یا دیپلم ردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
غربگداها دیروز که خبر فرار رو زدند کجا بودید ؟ می نشینید و می بینید که کجا خبری به نفع آمریکا نوشته شده ، شیرجه می زنید روی کیبورد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
لعنت به تروریستهای امریکایی
ناشناس ۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
خوب شما که میدونی بگو چه خوابی دیدند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
آمریکا چی داره که انقدر ازش طرفداری میکنید، عقب افتاده هستن یانکی ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اوکراین بیشتر به قورباغه پخته میخوره
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
ولردات نفت و گاز هند از روسیه طی دوماه گذشته 25 برابر شده است! همین بازار به علاوه بازار عظیم چین برای روسیه کافیست. روسیه ایران و ونزویلا نیست که تحریم پذیر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
مگه فقط نفت و گازه مهمترین چیز اینه که تحریم کردن یعنی نمی‌فروشند چیزی به روسیه مشابه وضعیت هوانوردی ما یعنی پول داری ولی باهاش کاری نمیتونی بکنی . روسیه بر میگرده به دهه ۹۰ و پول‌های میدن به اوکراین
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
آیا صادرات کل نفت روسیه افزایش یافته؟
یا برای کاهش صادرات مجبور شده به هند و چین با تخفیف بفروشه؟
این اسمش افزایش هزینه برای روسیه نیست؟
این هدف تحریم نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
درآمدهای روسیه نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. همین یعنی شکست تحریمها.
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
باید به هیچ روسی ویزا ندهند و همه اتباع روس رو از همه کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا اخراج کنند و اقامتهای موقت اونارو باطل و هر چیزی که از روس و روسیه هست در کشورهای غربی نابود کنند
باید تمام سفارتهای روسیه در کشورهای غربی رو به اصطبل تبدیل کنند و حق تردد کسی رو در اطرافش ندن
از بین بردن روسیه و چین در این زمانه شاید سخت به نظر برسه ، اما امکان پذیره
هر دوتاشونو میشه نابود و یا تجزیه کرد
باید با فشار بر مردمش ، حمایتهای مردمی رو از داخل تضعیف کرد تا تحلیل برن و نابود بشن و مثل موریانه خودشون خودشونو بخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
مردم روسیه طی سال های آینده خواهند فهمید پوتین با این حمله چه بلایی سرشون آورده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
مردم اکراین چی؟ فعلا که بلای اصلی سر اونا اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قبل از مردم روسيه، مردم اروپا خواهند فهميد كه آمريكا با سپربلا قرار دادن اوكراين چه بلايي سر آنها آورده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اصولا هر جنگی هر جای دنیا بلاییست بر سر مردم ایران
سوریه و یمن و اکراین و . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
شما نگران روسیه نباشید پوتین از مجموع سیاستمداران دنیا زیرک تر است نگران صادرات خودمان باشید که با تخفیف های روسیه دارد از دست می رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
هيچ مشكلي براي روسيه پيش نميايد زمستان سرد اروپا بزودي خواهد رسيد و بحران انرژي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
دیگه دوران سرما گذشت
دیگه گرمایش جهانی داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
ساندیس روسی چه مزه ای دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
میگن اجتماع چند میلیون نفری سلام فرمانده در ورزشگاه های سراسر کشور باعث شده آمار سکته در بین غربگداها و سلطنت طلب ها (سطلی ها ) به میزان چشمگیری افزایش پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اگه چند ملیون بود که میتونستید ورزشگاه آزادی پر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
واقعا باعث افتخاره اجتماع چند میلیون نفر تو ورزشگاه
!!صدهزارنفری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
بله اگه حضور این همه دانش آموز به میل خودشان بود شاید اما وقتی بسیاری از والدین وکارکنان مدارس شاهد اجبار از طرف وزارتخانه وادارات آموزش وپرورش هستند دیگر این گرد هم آیی ها ترسی ندارد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
یعنی این غربگداها اینقدر مغزشون پوکه که حتی سواد خوندن هم ندارن!!!!
من نوشتم اجتماع چند میلیون نفری در ورزشگاه های سراسر کشور اینا اومدن مینویسن چند میلیون نفر توی ورزشگاه آزادی !!!
غربگدا خدا شفات نده ما یکم بخندیم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
شما اول ببین کارخونه های تولید ساندیس ظرفیت تولید به این اندازه دارن بعد بیا وعده چند میلیون بده
علی
| United States of America |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
شما اجازه بدید مخالفان شما وارد ورزشگاه شوند زن و بچه خودتونم به مخالفت شما به ورزشگاهها میاند چرا اصرار به نفهمی دارید مگه نمیبینیداوضاع بی درو پیکر کشورا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
سرور همه شرق گراها حضرت پوتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
غم 90 روز حمله روسیه برای غربگداها کم بود اجتماع عظیم سلام فرمانده هم اضافه شد

غربگداهای بیچاره :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
سفره های ما را دو دسته افراد کوچک کردند یک سری غربگدا و عده ای شرقگدا
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اون اجتماعیون که فاجعه مدیریتی بود،تو بدترین زمان ممکن وقتی هموطنانمان داغدار بودن رفتین جشن گرفتیم!خجالت اوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
خخخخخخ غربگدا۶هی بی چاره
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
شما منفی و مثبت هارو که نگاه کنی متوجه میشی چه کسری از مردم ایران اجتماع کثیره و چه کسری اقلیت،
تازه خوانندگان تابناک نمونه واقعی از جامعه نیستن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
نمیدونم شما 15 سالته نشوندنت پشت دستگته گفتن فقط
بنویس غربگدا غربگدا به نظر خودت کلمه قشنگیه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
روسیه داره هواپیما اوراق میکنه که قطعه جور کنه برای سایر هواپیماهاش در خصوص ماشینهای آلمانی هم همینه بگرد قطعه مرسدس بنز پیدا کن تازه اگه تقلبی نباشه حالا فکر کن گوگل و اپل تحریم کنن حتی بخشی از خدمات رو در روسیه نه همشو یعنی خداحافظ پوتین برو نفتتو به چین بفروش ببینم با پولش چیکار میخوای بکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
محض اطلاع روسیه در تلافی تصاحب اموال روسیه توسط غرب کلیه هواپیمهاهای آمریکایی اجاره ای رو ضبط کرد و تا بیست سی سال آینده نیازی به هواپیمای جدید نداره.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اروپا از سرما بلرز
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
خود لاورف هم گفت که در مورد تحریمها مسیله پیشرفت مهمه و هدف هست . ینی موصوع تحریم فقط پول و فروش و مشتری و این چیزها نیست ، بلکه عقب ماندن از مدرنیته و تکنولوژی از همش مهمتره . از این به بعد روسیه دیگه یک ابرقدرت دست دوم‌ محسوب میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
روسیه اولین بار نیست که تحریم می شه. قبلا هم تحریم بوده منتها شدتش کمتر بوده. و با همین تحریمها از نظر تکنولوژی پیشرفت کرده.
ناشناس
| Ukraine |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
همه چیز از غرب میاد منظورم از غرب امریکا و اروپا ژاپن و کره جنوبی هست و کشورهای متحد اونها حالا نفت هم فروختی دلیل نمیشه اونها بهت تکنولوژی و قطعه بفروشن . اگه ژاپن یا سوئد یا المان و امریکا ماشین آلات سنگین ندن

به روسیه قرار کارخونه لادا اینها رو بسازه؟
آخر این ماجرا مشخصه برای روسیه چطور خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
یه مشت جفنگیات که پای ایران اینترنشنال و منوتو شنیدی... روسیه خیلی قوی تر از این حرفا هست ... این روش استعماره.. تحمیق و ایجاد حس دانایی کاذب الان ما یه سری آدم معمول یداریم که ادعاشون میشه از پوتین بهتر میتونن زوسیه رو اداره کنن.

هم روسیه و هم غرب میدونن دارن چیکار میکنن و این وسط اوکراینیا بیچاره شدن
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
تکنولوزی را به صورت عرفی و عملی با صنعت حمل و نقل مثل هواپیما ، قطار و خودرو میسنجند .. نام یک اتومبیل روسی قابل رقابت با بنز رو نام ببرید . یا قطاری که به یک چهارم سرعت سرعت قطارهای زاپنی برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
خوس باش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
شماها غصه اروپا را بخورید بسه ، روسیه بله چکار بکنه
شهرام رودپیمای رشت آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
8 سال ایران با عراق متجاوز جنگید . نزدیک به چند میلیون انسان از هر دو طرف کشته شدند ......

میلیاردها دلار خسارت مالی .......ما قربانی جنگ عراق علیه ایران شدیم ....

چند ماه روسیه با اوکراین بجنگد ...........آیا اوکراین که تمام دنیا از این کشور حمایت میکنند

می تواند دوام بیاورد ....در صوزرتی که ازایران هیچ کشوری حمایت نمی کرد ..حتی این

اعراب مفت خور منطقه ........
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات