با نود و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

برگزاری مانور بزرگ نیروهای اتمی روسیه/ اعلام آمار جدید تلفات ارتش روسیه از سوی اوکراین/تهدید روسیه به نابود کردن شرق و غرب آمریکا با چهار موشک سارمات

نود و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۴۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 01 June 2022
|
37122 بازدید
|

اعلام آمار جدید تلفات ارتش روسیه از سوی اوکراین/تهدید روسیه به نابود کردن شرق و غرب آمریکا با چهار موشک سارمات

بین الملل تابناک: نود و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار لاوروف درباره ورود طرف ثالث به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۲۲:۳۲

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا درباره تبدیل شدن به طرف ثالث جنگ در اوکراین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در نشست خبری با همتای سعودی گفت، درخواست اوکراین از کشورهای غربی درباره ارسال سامانه‌های راکتی چندگانه، مصداق «تحریکات مستقیم» است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، اوکراین با چنین اقداماتی در تلاش است کشورهای دیگر را وارد درگیری کند اما سیاست‌مداران غربی می‌توانند خطرات آن را احساس کنند.

لاوروف گفت، در این زمینه نشانه‌هایی از «ارزیابی منطقی» را از جانب واشنگتن شاهد بوده و روسیه نیز ارزیابی خود را از طریق مجاری متداول به کشورهای غربی منتقل کند اما همه این کشورها به اظهارات مسکو توجه نداشته‌اند.

او در این نشست خبری گفت:‌ «صادقانه می‌گویم، هر کشوری در اتحادیه اروپا و به‌ویژه نواحی شمالی، این را درک نمی‌کند. سیاست‌مدارانی هستند که آماده هستند این دیوانگی را به‌خاطر جاه‌طلبی خود انجام دهند».

لاوروف افزود: «اما کشورهایی جدی در اتحادیه اروپا طبیعتاً به‌خوبی از غیر قابل پذیرش بودن چنین سناریوهایی مطلع هستند».

بایدن: سامانه موشکی HIMARS‌ به اوکراین می‌دهیم
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۲۲:۲۲

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه از بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید این کشور به اوکراین خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، این بسته کمک‌های تسلیحاتی شامل سامانه‌های موشکی پیشرفته و مهمات آن است.

بایدن در سخنانی در این باره گفت که بسته کمک‌های جدید شامل تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه موشکی HIMARS‌ است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین بالغ بر 700 میلیون دلار است.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با دبیر کل ناتو مدعی شد: «اوکراین تضمین‌هایی را به ما داده که تسلیحات موشکی دور بردی که به این کشور ارسال خواهیم کرد علیه سرزمین‌های روسیه استفاده نخواهد شد».

سامانه موشک انداز HIMARS سامانه شلیک چندگانه بوده که برد پرتابی قابل مقایسه‌ای با MLRS دارد اما بر خلاف MLRS که بر روی کامیون جابجا می‌شود، Himars بر روی شاسی چرخ دار جابجا می شود.

روزنامه وال استریت امروز گزارش داد، دولت بایدن قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت ارتش اوکراین، موشک‌های هدایت‌شونده دقیقی را در اختیارش قرار دهد که می‌توانند اهداف را از فاصله بیش از ۶۰ کیلومتر هدف قرار دهند.

منابع مطلع آمریکایی روز سه شنبه (دیروز) به این روزنامه خبر دادند، سامانه‌های پرتابی چندگانه موشکی که در حال بررسی هستند می‌توانند دو برابر بیشتر از بُرد هوویتزر M777 شلیک کنند؛ سامانه‌ای که واشنگتن قبلا به اوکراین تحویل داده است.

این روزنامه بدون اشاره به تعداد دقیق موشک‌های هدایت‌شونده دارای برد بیش از ۶۰ کیلومتر که آمریکا می‌خواهد به اوکراین بدهد، خبر داد که در صورت تایید ارسال این موشک‌ها، اولین محموله ظرف چند هفته به اوکراین تحویل داده می‌شود.

وزارت دفاع انگلیس: هدف روسیه، تصرف کامل لوهانسک و دونتسک است
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۳:۴۹

بعد از کنترل روسیه بر شهر راهبردی «لیمان» در در شمال استان دونتسک، لندن از تمرکز عملیات زمینی روس‌ها برای تصرف شهر «سِوِرودونتسک» خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت: «عملیات زمینی روسیه به شدت متمرکز شده و بیشتر حجم آتش در بخش کوچکی از استان لوهانسک تمرکز دارد. طی روزهای ۳۰ تا ۳۱ می، درگیری‌ها در خیابان‌های سورودونتسک شدت گرفته و نیروهای روسی به مرکز شهر نزدیک‌تر شدند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «بیش از نیمی از شهر به احتمال زیاد اکنون توسط نیروهای روسی از جمله جنگجویان چچنی اشغال شده است. فراتر از دونباس، روسیه به حملات موشکی دوربرد علیه زیرساخت‌ها در سراسر اوکراین ادامه می‌دهد».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «پل مهم و استراتژیکی که اوکراین را به رومانی و بنادر خود در رود دانوب متصل می‌کند، پس از محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه، اکنون نقشی حیاتی برای صادرات غذایی دارد».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «تصرف لیمان توسط روسیه از اهداف اصلی عملیات این کشور پشتیبانی می‌کند، که احتمالاً محاصره سورودونتسک و تنگ‌تر شدن محاصره نیروهای اوکراینی در استان لوهانسک است».

اطلاعات ارتش انگلیس در گزارش دیگری نوشت: «حملات توپخانه‌ای سنگین همچنان ادامه دارد... عناصر گروه جنوبی ارتش روسیه احتمالاً موفق‌ترین پیشروی را در این بخش هدایت می‌کنند که توسط گروه مرکزی نیروهای حمله‌کننده از شمال پشتیبانی می‌شود. پیشرفت کند بوده است، اما دستاوردها حفظ شده است».

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف سیاسی روسیه احتمالاً اشغال کامل قلمروهای دونتسک و لوهانسک است. برای دستیابی به این هدف، روسیه باید اهداف عملیاتی چالش برانگیز بیشتری را فراتر از سورودونتسک، از جمله شهر کلیدی کراماتورسک و جاده اصلی دنیپرو-دونتسک را تصرف کند».

روسیه صادرات گاز به دانمارک و آلمان را قطع کرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۳:۴۷

شرکت گاز پروم روسیه اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) گاز صادراتی به شرکت های دانمارکی و آلمانی را قطع کرده است.

 تارنمای شبکه خبری راشاتودی با انتشار این خبر نوشت: قطع گاز روسیه بدنبال عدم پرداخت هزینه انرژی به روبل از سوی شرکت های انرژی در دانمارک و شرکت انرژی «شِل» آلمان صورت گرفت.

راشاتودی درادامه نوشت: شرکت گازپروم رسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که دانمارک پنجمین کشوری است که به علت عدم پرداخت هزینه گاز انتقالی به روبل از سوی شرکت «اورستد» (Orsted) (شرکت نفت وگاز دانمارک) با قطع گاز از سوی روسیه مواجه می شود، به همین علت انتقال گاز به شرکت انرژی شل آلمان نیز متوقف شد.

بنابراین گزارش در بیانیه شرکت گازپروم دراین مورد آمده است: تا پایان روز کاری در ۳۱ مه (۱۰ خرداد ۱۴۰۱)، گازپروم برای عرضه گاز در ماه آوریل پرداختی (به روبل) دریافت نکرده است.

دربخش دیگری از این بیانیه درمورد قطع گاز به آلمان نیز آمده است: قرارداد گازپروم اکسپورت و «شل انرژی اروپا لیمیتد» (Shell Energy Europe Limited) برای تامین گاز به آلمان، حجمی بالغ بر ۱.۲ میلیارد متر مکعب گاز در سال بوده است.

راشاتودی افزود: (شرکت) شل تنها ۲.۶ درصد از ۹۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف سالانه آلمان را به خود اختصاص می دهد.

تارنمای خبری راشاتودی درادامه نوشت: درحالی گاز ارسالی روسیه به آلمان به علت عدم پرداخت به روبل متوقف می شودکه اکثر شرکت های آلمانی خریدار گاز روسیه از جمله شرکت «یونپر» (Uniper) و «آر دبلیو ای» (RWE) پیشتر باطرح پرداختی روبل از سوی کرملین، موافقت کرده بودند.

بنابراین گزارش روسیه تاکنون صادرات گاز به کشورهای بلغارستان، لهستان، فنلاند و هلند را به علت عدم پرداخت هزینه دریافتی انرژی به روبل را قطع کرده است.

زلنسکی: اوکراین سرزمین خود را به روسیه واگذار نمی‌کند
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۲۳

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با وب‌سایت «نیوزمکس» تصریح کرد که اوکراین قصد واگذاری قلمروهای خود به روسیه را ندارد اما احتمالاً در مذاکرات در خصوص مشکلات مربوطه مشارکت خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما حاضر نیستیم هیچ یک از سرزمین‌های خود را واگذار کنیم زیرا استقلال و حاکمیت ما است. مشکلات خاصی در مورد برخی از مناطق وجود دارد، برخی جزئیات وجود دارد که می توان در مورد آنها صحبت کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین در این خصوص توضیح داد: «این گفت‌وگوها برای شروع حل این مشکلات و چالش‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک ضروری است در غیر این صورت، کارساز نخواهد بود».

برگزاری مانور بزرگ نیروهای اتمی روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۷

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نیروهای اتمی روسیه در استان ایوانوو واقع در شمال شرق مسکو در حال انجام رزمایش و مانور هستند.

 خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد، حدود ۱۰۰۰ نیروی نظامی روسیه در حال انجام مانور تمرینی اتمی و به کار بردن بیش از ۱۰۰ خودرو شامل پرتابگرهای موشک بالستیک بین قاره‌ای "یارس" هستند.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مانور امروز در حال برگزاری است.

این رزمایش تمرینی توسط نیروی اتمی روسیه در حالی در جریان است که این کشور درگیر جنگ با اوکراین است که از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی آغاز شده است.

زلنسکی: برنامه‌ای برای حمله به روسیه با سامانه‌های موشکی آمریکا نداریم
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۶

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کی‌یف قصدی برای حمله به روسیه با سامانه‌های موشکی دریافتی از آمریکا ندارد.

به گزارش تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گزارش‌ها مبنی بر این اوکراین پس از دریافت سامانه‌های پرتاب چند موشکی از واشنگتن، می‌تواند از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده کند، را رد کرد.

وی گفت: "من می‌دانم که مردم ایالات متحده یا هرکسی در کاخ سفید ممکن است با خود بگوید ما می‌توانیم از آنها (سیستم‌های موشکی) برای حمله به روسیه استفاده کنیم. ما به روسیه حمله نخواهیم کرد."

پیش از زلنسکی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده سیستم‌های موشکی پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که به او اجازه می‌دهد "هدف‌های اولیه" را در نبرد بین نیروهایش و ارتش روسیه هدف قرار دهد.

وی تاکید کرد که دنبال جنگ میان روسیه و ناتو نیست.

ژنرال میلی: اقدام نظامی بر رفع محاصره از سوی روسیه پرخطر است
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۶

در بحبوحه درخواست‌ها برای شکستن محاصره روسیه بر سر بنادر اوکراین در دریای سیاه که صادرات غلات را متوقف کرده، نظامی عالی‌رتبه آمریکایی گفت که اقدام نظامی در رابطه با آن منجر به یک "عملیات نظامی با ریسک بالا" می‌شود.

به گزارش پایگاه دیفنس ‌نیوز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه‌شنبه پس از ورود به لندن برای دیدار با همتایانش در گروه "پنج چشم" و پیش از عزیمت به فنلاند و سوئد که خواستار عضویت در ناتو شده‌اند، این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

ائتلاف اشتراک اطلاعات موسوم به پنج‌ چشم شامل انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند است. این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شود که روسیه در حال مبارزه برای تصرف منطقه صنعتی شرقی دونباس است و محاصره اودسا، بندر اصلی که اوکراین غلات خود را از طریق آن صادر می‌کند، به بحران جهانی غذا دامن می‌زند.

ژنرال میلی گفت: شما می‌توانید غلات را با استفاده از کامیون یا قطار خارج کنید، یا از طریق دریا. در حال حاضر خطوط دریایی با مین‌ها و نیروی دریایی روسیه بسته شده‌اند. برای باز کردن آن خطوط دریایی به یک تلاش نظامی بسیار چشمگیر نیاز است. چنانچه سیاستمداران آن را انتخاب کنند، یک عملیات نظامی پرخطر در پیش خواهد بود که نیازمند تلاش بسیار است.

کاخ سفید هفته گذشته پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را برای تسهیل صادرات غلات و کود در ازای لغو تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین رد کرد.

ژنرال مارک میلی در آستانه نشست ناتو در تابستان امسال، به منظور ابراز حمایت از متحدانی که علیه حمله روسیه متحد شده‌اند و همچنین کمک به هماهنگی نظامی برای اوکراین در آستانه سومین نشست کشورهای اهداکننده که برای ۱۵ ژوئن از طرف لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هماهنگ شده، عازم اروپا شده است.

میلی گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که ما حمایت ادامه‌دار و هماهنگ و همگام از اوکراینی‌ها به عمل می‌آوریم، هم کمک کشنده و هم غیر کشنده.

اعلام آمادگی مقام ارشد روس برای امضای توافق با اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۵

 رئیس شورای فدراسیون روسیه روز چهارشنبه خاطر نشان کرد که مسکو آماده ادامه مذاکرات با اوکراین و امضای توافق‌نامه هایی است که منجر به برقراری صلح شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، "والنتینا ماتوینکو" این اظهارات را طی سفر به موزامبیک و دیدار با رئیس‌جمهوری این کشور عنوان کرد.

این مقام ارشد روسیه تصریح کرد: ما آماده مذاکره هستیم. بار دیگر اعلام می کنیم که ما برای مذاکره و امضای توافق‌نامه‌هایی که به توقف جنگ داخلی در اوکراین و صلح منجر شود، آماده ایم اما واکنشی از سوی کی‌یف دریافت نمی‌کنیم.

رئیس شورای فدراسیون  روسیه تصریح کرد: قبل از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، مسکو در مذاکره با شرکای غربی خود و آمریکا قرار داشت و درخواست  تضمین امنیت تزلزل‌ناپذیر در قاره اروپا را مطرح کرده بود اما متاسفانه پاسخ مناسبی را دریافت نکردیم.

این اظهارات رئیس شورای فدراسیون روسیه در حالی مطرح شده است که ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر به همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرده بود که خواستار دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه است.

ارسال محموله جدید موشک های آمریکایی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۴

رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع خبر داد که دولت جو بایدن در نظر دارد به اوکراین موشک‌های هدایت‌شونده با بُرد بیش از ۶۰ کیلومتر بدهد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، دولت بایدن قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت ارتش اوکراین، موشک‌های هدایت‌شونده دقیقی را در اختیارش قرار دهد که می‌توانند اهداف را از فاصله بیش از ۶۰ کیلومتر هدف قرار دهند.

منابع مطلع آمریکایی روز سه شنبه (دیروز) به این روزنامه خبر دادند، سامانه‌های پرتابی چندگانه موشکی که در حال بررسی هستند می‌توانند دو برابر بیشتر از بُرد هوویتزر M777 شلیک کنند؛ سامانه‌ای که واشنگتن قبلا به اوکراین تحویل داده است.

این روزنامه بدون اشاره به تعداد دقیق موشک‌های هدایت‌شونده دارای برد بیش از ۶۰ کیلومتر که آمریکا می‌خواهد به اوکراین بدهد، خبر داد که در صورت تایید ارسال این موشک‌ها، اولین محموله ظرف چند هفته به اوکراین تحویل داده می‌شود.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت که آموزش دادن اوکراینی‌ها برای استفاده از این موشک‌ها حداقل ۱۰ روز زمان خواهد برد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، این سامانه‌های موشکی ساخت شرکت لاکهید مارتین به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهند تا مواضع روسیه را در سرتاسر منطقه شرقی دونباس روسیه هدف قرار دهند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرده بود که واشنگتن سامانه‌های موشکی به اوکراین نخواهد داد که این کشور را قادر به حمله به خاک روسیه بکند.

اعلام آمار جدید تلفات ارتش روسیه از سوی اوکراین

ارتش اوکراین مدعی است که ۳۰ هزار و ۵۰۰ سرباز روسی تاکنون در جریان جنگ اوکراین کشته شده اند.

به گزارش  خبرگزاری آناتولی، براساس بیانیه ستاد کل ارتش اوکراین در سه شنبه شب، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵۰ نیروی روسی کشته شدند.

در بیانیه ستاد کل اوکراین آمده است که نیروهای اوکراینی از آغاز جنگ تاکنون ۲۰۸ هواپیمای روسی، ۱۷۴ هلیکوپتر، ۱۳۵۸ تانک، ۳۳۰۲ خودروی زرهی، ۶۴۹ توپخانه، ۲۰۷ موشک انداز و ۹۳ سامانه پدافند هوایی را منهدم کرده اند.

روسیه همچنین ۲۲۷۵ وسیله نقلیه، ۱۳ کشتی و قایق سبک و ۵۱۵ هواپیمای بدون سرنشین و ۱۲۰ موشک کروز را از دست داده است.

آمریکا: تنها تسلیحات دفاعی به اوکراین ارسال می‌کنیم

سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد کاخ سفید همیشه اعلام کرده است که تنها تسلیحات دفاعی در اختیار اوکراین قرار می دهد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد که دولت جو بایدن، از روز اول به صورت واضح اعلام کرده است که برای مبارزه اوکراین با روسیه، فقط سلاح های دفاعی در اختیار کی یف قرار می دهد.

وی افزود: ما سلاحی که اوکراینی ها بتوانند به وسیله آن به روسیه حمله کنند، در اختیار آنها قرار نمی دهیم.

وی اضافه کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این مورد کاملاً صریح بوده است مبنی بر اینکه ما یک طرف جنگ نمی شویم، اما از تلاش های اوکراین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت خواهیم کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین اظهار داشت که آمریکا می تواند برای کمک به صادرات غلات و کود به شرکت های کشتیرانی و بیمه بدهد تا به تسهیل صادرات غلات و کود روسیه کمک کند.

گرینفیلد با بیان اینکه غلات و کود روسیه تحت تحریم های آمریکا نبوده است، مدعی شد شرکت ها کمی نگران هستند و ما آماده ایم به آنها این نامه ها را بدهیم، تا شاید به تشویق آنها کمک کنیم.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت یک مقام ارشد سازمان ملل در مسکو با آندری بلوسف معاون اول نخست وزیر روسیه درباره تسهیل صادرات غلات و کود روسیه به بازارهای جهانی "گفتگوهای سازنده" داشته است.

وی تصریح کرد: گفتگوهای این مقام سازمان ملل بر تسهیل صادرات غلات و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی، با هدف اصلی رسیدگی به ناامنی رو به رشد غذایی در جهان انجام شد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد که ماه گذشته از مسکو و کی یف بازدید کرد، در تلاش است برای از سرگیری صادرات مواد غذایی اوکراین و صادرات مواد غذایی و کود روسیه میانجیگری کند.

استقبال آمریکا از تحریم نفت روسیه توسط اروپا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از اعلام اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات نفت روسیه استقبال می کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصرسه شنبه به وقت محلی گفت: ما از اقدامات متحدان و شرکای اروپایی خود را برای کاهش وابستگی آنها به نفت و گاز طبیعی روسیه از طریق تنوع بخشیدن به منابع انرژی و کاهش مصرف در راستای اهداف مشترک اقلیمی استقبال می کنیم.

وی همچنین گفت: آمریکا همچنان نگران اقدامات روسیه برای نهادینه کردن کنترل بر قلمرو مستقل اوکراین، به ویژه در منطقه خرسون این کشوراست.

وی توضیح داد: کرملین احتمالا چند رویکرد را می سنجد. این رویکردها شامل به رسمیت شناختن به اصطلاح جمهوری مردمی مانند آنچه در در دونتسک و لوهانسک با اتکا به زور انجام داد تا تلاش برای الحاق این منطقه مانند کریمه می شود.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد ممنوعیت بیمه محموله های حامل نفت روسیه به توافق رسیده اند.

به گزارش فایننشال تایمز، ممنوعیت بیمه بخشی از بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا است که صادرات نفت روسیه را هدف قرار می دهد. بروکسل اواخر روز دوشنبه با تحریم بیشتر محموله‌های نفت روسیه موافقت کرد، اما دخالت انگلیس ممنوعیت بیمه را نیز به این اقدامات اضافه کرد.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که اتحادیه اروپا قصد دارد بیمه کشتی های حامل نفت روسیه را ممنوع کند و این ممنوعیت در مراحل شش ماهه اعمال شود.

تهدید روسیه به نابود کردن شرق و غرب آمریکا با چهار موشک سارمات

یک مقام پارلمانی روسیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت گفت که روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چند موشک به کلی نابود کند.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «دیلی میل» «آلکسی ژوروالف» از قانونگذاران پارلمان روسیه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند.

ژورالف گفت که در صورت استفاده روسیه از موشک‌های اتمی جدید «سارمات-۲» چیزی از سواحل آمریکا باقی نمی‌ماند و «ابر قارچی شکل» ناشی از انفجار اتمی از کشور مکزیک قابل رویت خواهد بود.

وی در بخشی از این برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت: « به شما خواهم گفت که برای از بین بردن کل ساحل شرقی آمریکا دو موشک سارمات و دو موشک برای ساحل غربی لازم است.»

وی ادامه داد: «چهار موشک و چیزی دیگر باقی نخواهد ماند. آن ابر قارچی از مکزیک قابل مشاهده خواهد بود.»

سارمات-۲ آخرین نسل موشک اتمی روسیه است که تصور می‌شود می‌تواند تا ۱۵ کلاهک ابرفرا صوت حمل کند، گفته می‌شود این موشک می‌تواند از همه دفاع‌های موشکی کنونی عبور کند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اولین پرتاب سامانه موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات با موفقیت انجام شد. این موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی بیشتر نسبت به موشک «وایوودا» را دارد، از توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی برخوردار است.

چندی قبل نیز «دیمیتری کیسیلوف» روزنامه نگار در برنامه‌ای تلویزیونی به تهدیدات اخیر انگلیس علیه روسیه واکنش نشان داد و گفت که روسیه می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.

وی که طی برنامه‌ای در شبکه اول روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «اژدر اتمی پوسیدون که روسیه اخیرا از آن رونمایی کرده می‌تواند بریتانیا را در اعماق دریا غرق کند.»

کیسیلوف که این سخنان را در واکنش به تهدیدهای اخیر انگلیس علیه روسیه مطرح می‌کرد، گفت:‌«چرا روسیه بزرگ را با تسلیحات هسته‌ایشان تهدید می‌کنند این در حالی است که آنها فقط یک جزیره کوچک هستند و می‌توان بریتانیا را با تسلیحات هسته‌ای روسیه نابود کرد.»

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: «انگلیس جزیره بسیار کوچکی است که یک موشک از نوع "سارمات" برای غرق کردن آن تا ابد کافی است.»

کیسیلوف اضافه کرد: «موشک سارمات قدرتمندترین موشک در جهان بوده و یک موشک آن برای نابود کردن منطقه‌ای به اندازه ایالت تگزاس یا بریتانیا کافی است.»

 

 

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
در توهمات خود باشند و لذت ببرند. از این لاطائلات در تاریخ گذشته و حال زیاد شنیدیم. در اوکراین بی دفاع مانده، آنوقت حرف از نابودی کشورها می‌زند. بیچاره مردم کشورهایی که مسئولان آنها مرعوب این حرفهای مفت می شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
سن شما قد نمیدهد که بدانید بعد از آزمایش بمب تزار در زمان جنگ سرد، کلیه قدرتها و نیز دو ابر قدرت تصمیم گرفتند برای همیشه به این آزمایشات پایان دهند. مقداری مطالعه بدون تعصب لطفا در تاریخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اصلا متوجه شرایط نیستید نمی‌دهید بمب اتم یعنی چه نمی‌دونید بمب هیدروژنی و نوترونی یعنی چه نمی‌دونید موشک مافوق صوت یعنی چه نمی‌دونید هیچ پدافندی نمی‌تواند این موشک ها را هدف قرار دهد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
بایدن اعلام کرد که سلاحهای جدید و مدرنی که می توانست حکم پایان دهنده و شکست ارتش روسیه را داشته باشد به اکراین نخواهد داد. گفته بودیم که اکراین براحتی در چند هفته اینده می توانست نیروهای روسیه را از هم بپاشد و انها را مجبور به ترک خاک اکراین کند ولی این اتقاق نخواهد افتاد چون امریکا و انگلیس فیتیله کمک تاثیر گذار نظامی به اکراین را کاهش خواهند داد. هیچ چیز برای امریکا و انگلیس بهتر از فرسایشی شدن جنگ برای روسیه نیست. ماهها و حتی سالها روسیه درگیر بماند بهتر هست یا مجبور شود که فوری نیروهای خود را عقب بکشد؟ اگر نیروهای روسیه عقب بکشند یا پوتین شجاعت اخلاقی قبول مسئولیت برای ملت و کشور روسیه را داشته باشد و استعفا دهد انوقت امریکا و انگلیس چگونه بهانه داشته باشند که برای سالها ارتش و اقتصاد روسیه را زیر جنگ فرسایشی و تحریم فرسوده و نابود کنند؟ قبل از این ما در مورد جنگ ایران و عراق هم همین دستورالعمل را دیدیم و در مورد کره شمالی و تایوان و سوریه و تحریمهای ایران هم همین دستور العمل هست. ولی خوب. باید به امریکا و انگلیس تبریک گفت. از نظر حرفه ای بهترین عملکرد را برای منافع ملی ملتهای خود دارند. مشکل از کشورهای دیگر هست که حتی در سطح پوتین نمی دانند منافع ملی چیست و انهم به خاطر این هست که هرگز مجبور به پاسخگویی یا عوض شدن یا استفعا نیستند.
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
بر دنیا قانون جنگل حاکم است آن وقت یک عده در داخل می خواستن مارو خلع سلاح کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
انصافا اوکراین خوب واسه امریکا می جنگه حالا هم منتظر موشک دوربرد از امریکا برسه.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
چرا میدانیم ولی قائله ختم نمیشود چون طرف مقابل از این ها که گفته شد قوی تر دارد و در آن زمان چیزی از روسیه باقی نمی ماند
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اگر روسیه به قدرت موشکی و اتمی خود در برابر غرب خیلی مطمئن بود از هم مرز شدن .بیشتر با ناتو وحشت زده نمی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
دنیا دیگه هر کی هر کی شده...بخواد بمب اتم بزنه این کار انجام میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
12:46
امریکا هم اندازه روسیه سلاح اتمی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
ژورالف گفت که در صورت استفاده روسیه از موشک‌های اتمی جدید «سارمات-۲» چیزی از سواحل آمریکا باقی نمی‌ماند و «ابر قارچی شکل» ناشی از انفجار اتمی از کشور مکزیک قابل رویت خواهد بود.

ظاهرا روس ها هم ودکا استفاده می کنن . آخه دلقک لافزن اونوقت دنیا میشینه تماشا میکنه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
از دیار باقی بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
دنیا از نظر شما انگلیس و فرانسه و آلمان هستند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند همانگونه که تا حالا نتوانسته اند ، شما اربابتونو خیلی گنده تر از آنچه هست تصور می کنید . این خبرها نیست .
منطق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
نه عزیزم بقیه هم خودشون رو داخل میکنن تا اونها هم
شما میشه خودت بگش تا حالا تو چند تا دعوا که اسلحه کشی هست رفتی میانجی باشی حالا طرفدار هیچی غرق بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
بله دنیا میشینه تماشا می کنه. بعدش شاید واکنش نشون بده شاید هم نده. امیدوارم هیچ وقت همچین اتفاقی نیفته
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
مگه وقتی آمریکای تروریست در 70 سال اخیر مردم رو میکشت دنیا کاری کرد که الان بکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خودت چی مصرف میکنی امریکایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
12:43
روسیه دست به سلاح اتمی بزنه امریکا هم می زنه. حداقل نوچه های روسیه را می زنه. پس توهم نزن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
با انفجار یک بمب اتم گوی آتشینی ایجاد میشود که دمای آن چند میلیون درجه سانتی گراد است معادل درجه حرارت مرکز خورشید
بایدن بازی خطرناکی را شروع کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
شانس آوردید که ترامپ رییس جمهور امریکا نیست تا پوزه ارباب شما رو به خاک بماله
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
به امید روزی که انگلیس و امریکا از روی کره زمین به یاری خدا مهو شوند ان شا الله
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
زنده باد کره شمالی ،چین و روسیه ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
به امید واهی خود بمان
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اونوقت روسها تو را دو لپی قورت میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
یعنی انگلیس و امریکا "مهو" بشن ، اما روسیه بمونه؟ اونوقت فرزندان مسئولین و خدمتگزاران محبوب شما، به کدام کشورها بروند برای تفریح و تحصیل؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
شرم و ننگ بر پوتین جنگ طلب که فقط از نابودی و ویرانی و غرق کردن انگلیس سخن می گوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
فعلا که روسیه بخش قابل توجهی از اوکراین را تصرف کرده و غربی ها در نهایت بریا اوکراین اسلحه می فرستند. در جنگ اتمی هم انکه اول لیک کند پیروز است .چون رف مقابل باقی نمی ماند که پاسخ بدهد. بعید است هیچ کشوری چنین حماقتی بکند. البته برگ برنده روسها در یک جنگ اتمی سرزمین بسیار پهناور انهاست.
پاسخ ها
ت س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
جوجه روابط پاییز میشمارن.پوتین توو کارش گند زده و مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خوبی داداش؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خیلی بیسوادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
ژنرال میلی: اقدام نظامی بر رفع محاصره از سوی روسیه پرخطر است
رفتارهای پر خطر بایدن روان پریش ، زلنسکی نازی و بوریس جانسون مجنون حتی صدای نظامیان آمریکا را هم در آورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
مگه کورید و نمی بینید با اینکه کمک های غرب به اوکراین کاهش پیدا کرده، اما مردم این کشور قهرمانانه و به تنهایی علیه متجاوزان روس می جنگند و آنها را عقب رانده اند؟ پس لطفا ببندید اونجا رو
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خودت که از هرسه اینها روان پریش تر و مجنون تر و دیوانه تری
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اگر روسیه اصرار بر ادامه این جنگ داشته باشد نفوذ خود را به مرور در میان حامیانش در سراسر جهان از دست می دهد این راهیست که منافع چین و امریکا را تامین خواهد کرد.زیان دیدگان آن مردم اکرایین و اروپا خواهد بود..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
کدوم حامی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
عمو چین و روسیه تو یه کشتی هستند .
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
پوتین خدا را نمی شناسد وبه او اعتقاد ندارد اما در همین خیال باش تا اوکراین تو را به ذلت بکشاند پوتین وپوتینیان از دنیا اصلا خبر ندارند وفقط موشک خود را می شناسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
این وعده خدای تبارک و تعالی است که موحدین بر کافران پیروز خواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
تا قبل از حمله به اوکراین، تسلیحات دیگرشون هم جذاب بود ولی حالا شکست خورده س اینم همینه روسها مغلوب تکنولوژی و قدرت غرب هستن قطعا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات