کسبوکار خردهفروشی که کسب و کاری پر از پیچیدگی و دشواری است؛ شامل کار سازمانهایی میشود که محصولات را از تأمینکننده خریداری و به مشتریان خود میفروشند و کسب سود میکنند.
خردهفروشان میتوانند انتخاب کنند که یک کالا را بفروشند و یا مجموعهای از کالاهای مرتبط یا غیر مرتبط را به فروش برسانند. اطلاعرسانی دررابطه با کالاها، ارائه خدمات حملونقل، ضمانت بازگشت کالا و هرآنچه رفاه مشتریان را تأمین میکند، میتواند از خدمات یک خردهفروشی باشد.
اکثر خردهفروشان بهنوعی با رقابت در بازار روبرو هستند. یکی از مهمترین مسائل برای این کسبوکارها جذب و حفظ مشتریان خود است. حضور دیتا ساینتیستها در این حوزه باعث شده صاحبان کسبوکارهای خردهفروشی بهویژه آنهایی که بهصورت اینترنتی مشغول به تجارت هستند رفتار مشتریها را بهتر بشناسند و مطابق سلیقه آنها پیشنهادها و کالاهای خود را ارائه کنند.
در سالهای اخیر در کشور عزیزمان ایران نیز شاهد تعداد بسیاری از این نوع کسبوکارها بودهایم. خردهفروشانی که یا از یک حوزه خاص شروع کردهاند و سپس حوزه فعالیت خود را گسترش دادهاند و یا در یک حوزه خاص، کسبوکار خود را رشد دادهاند.
بانی مد بهعنوان یک فروشگاه اینترنتی در حوزه مد و پوشاک از سال 1393 شروع به فعالیت کرد. این سایت با احترام به سلیقه مشتری توانسته تا کنون با حداقل 500 برند ایرانی و بینالمللی همکاری مستمر و موفق داشته باشد. میزان استقبال مشتریان از کالاها و اشتیاق برندها و همچنین کسبوکارها برای همکاری با این سایت نشانگر تلاش موفق برای رسیدن به اهداف بلند مدت این استارتآپ است.
با کمی دقت در روند رشد این کسبوکار بهخوبی میتوان دید که احترام به فرهنگ ایرانی و توجه به خواستههای مشتری، اولویت اصلی در توسعه حوزه فعالیت آن بوده است.
رابط کاربری ساده با امکانات فیلتر بسیار بالا برای یافتن محصول مورد نظر، خدمات عالی حملونقل از انبار تا درب منزل، ضمانت بازگشت و تعویض کالا تا 15 روز (به دلایل مورد پسند نبودن، مشکل سایز و یا نقص کالا، با درنظرگرفتن مسائل بهداشتی)، پشتیبانی آنلاین و تلفنی و ارائه خدمات پس از فروش، رسالت بانی مد است که در راستای تحقق آن با بهکارگیری تیم مجرب و متعهد در تلاش است.
با پیشرفت فناوری و افزایش چشمگیر استفاده مردم از آن، نیاز به حضور کسبوکارهای تلفنی و اینترنتی بهشدت احساس میشد که باعث تولد سایتهای Retail یا همان سایتهای واسطهفروش کالاهای تولیدکنندگان شد. ایران نیز از این قافله عقب نماند و هر سال شاهد بهوجودآمدن سایتهای موفق در این حوزه بود.
سال 98 با توجه به استقبال خریداران از فروشگاههای اینترنتی رویدادی برگزار شد تا فضایی برای تعامل و رقابت برای این کسبوکارها ایجاد شود.
نمایشگاه ایران ریتیل شو (Iran Retail Show) فرصت مناسبی برای معرفی خردهفروشان بهویژه فروشگاههای اینترنتی بود.
پس از شیوع بیماری کووید 19 عادات خرید به سمتی میل کرد که خریداران کمکم از خرید حضوری که نیازمند اختصاص زمان زیاد بود صرفه نظر کنند و کلیه نیازهای خود را با چند کلیک و انتخاب اختیاری شیوه پرداخت انجام دهند.
دقیقاً در روزهایی که تقریباً از برگزاری هرگونه تجمعی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس اجتناب میشد، بنا بر نیاز، دومین نمایشگاه ایران ریتیل شو پنجم دیماه 1399 برگزار شد. ین اولین حضور بانی مد در این رویداد بود!
صرفه نظر از ایده بینظیر برگزاری این نمایشگاه که سبب رویارویی برندها و کسبوکارها بود و فرصت مناسبی برای تبادل ایدهها و ایجاد انگیزه بیشتر برای پیشرفت میشد؛ در دوره پاندمی بسیاری از برندها را از خطر ورشکستگی نجات داد! چرا که ایران ریتیل شو فضایی بود که به معرفی فروشگاهها میپرداخت و صاحبان برندها فرصت حضور در غرفه این فروشگاهها و شروع همکاری را پیدا میکردند. بانی مد نیز بهعنوان فعالترین فروشگاه اینترنتی تخصصی مد و پوشاک با حضور خود در این نمایشگاه توانست سهمی در این اتفاق داشته باشد.
برخلاف تصور، تحریمها نقش به سزایی در پیشرفت صنعت پوشاک ایران داشتند. با افزایش قیمت پوشاک خارجی و خروج رسمی برخی برندها از کشور فرصت مناسبی فراهم شد تا تولیدکنندگان داخلی در صنعت مد عرضاندام کنند.
تولید از نخ تا طراحی و دوخت، مطابق فرهنگ، سلیقه و شأن مردم ایران باعث پیشرفت روزافزون برندهای ایرانی شد. فروش لباس و اکسسوریهایی که با افتخار ساخت ایران بود اتفاق بسیار بزرگی بود.
اگر نگاهی منصفانه به سیر پیشرفت این برندها داشته باشیم، خواهیم دید که اکثر این برندها بهجای پذیرش ریسک معرفی شخصی، جریان برندسازی خود را از فروشگاههای خردهفروش اینترنتی آغاز کردهاند.
بانی مد با افتخار به حمایت از کالای ملی با شور و عشق فراوان در این جریان مهم حضور بسیار پررنگی داشته و با همکاری در فروش پوشاک ساخت ایران و در دسترس قرار دادن این محصولات بهعنوان کالای باکیفیت و مشتریپسند، نقش بسزایی داشته است.
بانی مد در چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه ایران ریتیل شو حرفهای بسیار برای گفتن دارد. این کسبوکار امسال نیز با حضور در چهارمین نمایشگاه بینالمللی ایران ریتیل شو بهعنوان یکی از خردهفروشان صنعت پوشاک و مد، آمادگی خود را برای رویارویی با چالشهای جدید و شروع همکاریهای نو با رویکردی متفاوت، اعلام کرده است.
این نمایشگاه 2 تا 5 مرداد ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار میشود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.