با صد و هشتاد و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین

سفر مهم امیرعبداللهیان به مسکو برای انتقال پیام اروپا به روسیه/ قطع گاز به روی اروپا از سوی روسیه/ هشدار زلنسکی به سربازان روس: یا تسلیم شوید یا فرار کنید

صد و هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۷۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ 31 August 2022
|
90782 بازدید
|

سفر مهم امیرعبداللهیان به مسکو برای انتقال پیام اروپا به روسیه/ قطع گاز به روی اروپا از سوی روسیه/ هشدار زلنسکی به سربازان روس: یا تسلیم شوید یا فرار کنید

بین الملل تابناک: صد و هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پنتاگون تجهیز اوکراین به موشک هایمارس را تکذیب کرد
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۱

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هرگونه تجهیز اوکراین به موشک هایمارس از سوی واشنگتن را تکذیب کرد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به شبکه الجزیره قطر گفت: اخباری که از تحویل موشک هایمارس با برد ۳۰۰ کیلومتر مطرح می‌شود. سخنان پوچی است.

سیستم موشک توپخانه M۱۴۲ High Mobility (HIMARS) یک سیستم چند موشکی سبک است که در اواخر دهه ۱۹۹۰ برای ارتش ایالات متحده ساخته شده و در یک قاب کامیون استاندارد ارتش M۱۱۴۰ نصب شده‌است.

تکذیب این خبر یک هفته پس از آن روی می‌دهد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دوم شهریور ماه اعلام کرد که واشنگتن نزدیک به ۳ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی و تجهیزاتی در اختیار اوکراین قرار می دهد که تا این لحظه بزرگترین بخش از کمک های امنیتی به کی‌یف است.

این بسته کمک امنیتی جدید واشنگتن برای کی یف همزمان با روز استقلال اوکراین به این کشور اختصاص داده شده است.

این بزرگترین بخش حمایتی از اوکراین از زمان آغاز حمله نظامی روسیه در شش ماه گذشته است و در حالی اختصاص یافته که مقام های آمریکایی هشدار می دهند روسیه احتمالا درصدد حملاتی تازه به زیرساخت های غیرنظامی و تاسیسات دولتی اوکراین در روزهای پیشرو است.

بایدن گفت: ایالات متحده آمریکا متعهد به حمایت از مردم اوکراین است در حالی که به مبارزه برای دفاع از حق حاکمیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: در طول شش ماه گذشته، اوکراینی ها با شجاعت و فداکاری فوق العاده خود برای آزادی، الهام بخش جهانیان بوده اند.

بایدن اضافه کرد: آنها مصمم و قوی در برابر تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین ایستاده اند و امروز نه تنها یک جشن گذشته است، بلکه موید آن است که اوکراین با افتخار یک کشور مستقل می ماند و خواهد ماند.

شکست اروپا برای تحریم مردم روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۷:۵۹

وزیر خارجه مجارستان طی سخنانی که توسط خبرگزاری مجارستانی ام ‌ای‌تی منعکس شده گفته است که هیچ توافق جامعی برای تحریم شهروندان روسی وجود ندارد و اروپا در این مورد شکست خورده است.

به گزارش راشا تودی، پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان روز چهارشنبه این مطلب را عنوان کرد ولی جزئیات بیشتری از اظهارات وی وجود ندارد.

اوکراین و چند کشور اروپایی خواستار ممنوعیت کامل صدور روادید برای شهروندان روسیه شده و برخی کشورها مثل استونی ادعا می‌کنند ممنوعیت ورود گردشگران روسی به کشورهایشان برای امنیت ملی ضروری است.

دیروز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ضمن غیرمنطقی خواندن اقدام کشورهای اروپایی در تحریم گردشگران روسی گفت: در صورت ادامه چنین اقداماتی از سوی کشورهای اروپایی روسیه اقدام متقابل انجام خواهد داد.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران در مورد محدودیت‌های ارائه شده توسط کشورهای اتحادیه اروپا گفت: بروکسل و تک تک دولت‌های اروپایی بارها نشان داده‌اند که در مورد اقدامات ضد روسی از عقل و منطق کافی برخوردار نیستند.

مسکو: اوکراین به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی اذعان کرده است
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۷:۵۶

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، دولت اوکراین به تلاش برای ساخت بمب اتمی اذعان کرده است.

زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت، اتحادیه اروپا خطرات ناشی از هدف قرار گرفتن نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط نیروهای اوکراینی را نادیده می‌گیرد.

این مقام روس متذکر شد، نیروهای اوکراینی با استفاده از تسلیحاتی که از غرب دریافت کرده‌اند نیروگاه زاپوریژیا را هدف قرار می‌دهند.

او با اشاره به سفر هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اوکراین گفت، بازدید آن‌ها از نیروگاه زاپوریژیا حقایق را درباره اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین آشکار خواهد کرد.

زاخاروا افزود، دولت اوکراین اذعان کرده است که به دنبال تولید بمب اتمی بوده و به خود این زحمت را نداده که آماده شدن برای رویارویی نظامی با روسیه در آن زمان را مخفی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود، افزایش تنش‌ها پیرامون نیروگاه اتمی زاپوریژیا موجب نگرانی شدید است و این در حالی است که انتظار می‌رود بازدید کارشناسان آژانس از بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا امروز (چهارشنبه) شروع شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بازدید کارشناسان آژانس از این نیروگاه که طی حملات موشکی هفته‌های گذشته آسیب‌هایی متحمل شده، موجب شود مقامات کی‌یف دست از تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای اتمی بردارند.

این دیپلمات روس افزود، کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین فقط جنگ را طولانی‌تر کرده و تلفات آن را افزایش می‌دهد. کسانی که چنین اقداماتی را فراهم می‌کنند، مسئولیتی مشابه رژیم کی‌یف را در تمام جنایات و رنج‌های بشری به عهده دارند.

فروش موشک های از رده خارج آمریکا به اوکراین+ عکس
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۷:۴۹

منابعی در ارتش روسیه گفتند که پس از انهدام یک فروند از موشک هوا به زمین AGM-88 HARM ساخت آمریکا در اوکراین، مشخص شده است که این موشک از رده خارج شده است.

به نوشته وبسایت عربیک دیفنس، طبق تصاویر منتشر شده از این موشک ساقط شده، اعتبار بازرسی فنی انجام شده بر روی موشک در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۱ به پایان رسیده که نشان می‌دهد نسخه بسیار قدیمی از این موشک به ارتش اوکراین تحویل داده شده است.

سفر مهم امیرعبداللهیان به مسکو برای انتقال پیام اروپا به روسیه/ قطع گاز به روی اروپا از سوی روسیه/ هشدار زلنسکی به سربازان روس: یا تسلیم شوید یا فرار کنید

این موشک در سال ۱۹۸۳ وارد نیروی هوایی ارتش آمریکا شد و جنگنده‌های مختلفی از جمله اف-۴ فانتوم، اف-۱۸ هورنت، اف-۱۶ فالکون، پاناویا تورنادو و اف-۳۵ از آن استفاده کردند که اهمیت بالایی برای ارتش آمریکا و متحدانش داشت و در عملیات‌های نابودی رادارهای سامانه‌های موشکی زمین به هوا، رادارهای هشدار سریع و سامانه‌های توپخانه‌ای به کار می‌رود و در شرکت «ریتون» تولید می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه از لحاظ فنی تاریخ انقضای موشک به پایان نرسیده است، زیرا ترکیب شیمیایی موتور پیشران موشک به دلیل ماهیت شیمیایی آن تحت تأثیر میکروب‌ها، عوامل جوی، اکسیداسیون و غیره قرار نمی‌گیرد، به خصوص اگر موشک به درستی در محفظه‌هایی به دور از رطوبت نگهداری شود. از سوی دیگر قلیایی بودن برخی ترکیبات در پیشرانه موجب محافظت آن در برابر عوامل ذکر شده می‌شود.

اما آن‌چه در طول زمان تغییر می‌کند، اجزای الکترونیکی در بخش هدایت موشک است که لازم در هر دوره بازرسی فنی و حفاظتی بر روی موشک‌ها انجام شود تا دستگاههای الکترونیکی مجددا کالیبره و تنظیم شوند یا برنامه جدیدی روی آن‌ها نصب شود. بنابراین در هر بازرسی فنی برچسبی رو موشک‌ها زده می‌شود که تاریخ آن را نشان می‌دهد.

نکته قابل توجه در موشک‌ منهدم شده در «ای‌جی‌ام-۸۸ هارم» این است که آخرین بازرسی فنی انجام شده در پایان دهه هشتاد انجام شده که این بازرسی فنی تا ۳۰ ژوئن ۱۹۹۱ اعتبار داشته است.

سفر مهم امیرعبداللهیان به مسکو برای انتقال پیام اروپا به روسیه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) نهم شهریور ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو در نشست خبری مشترک حضور یافت و ضمن تشریح رایزنی‌های انجام شده به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو و حسن استقبال لاوروف گفت: در جریان گفت‌وگوهای امروز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی و درخواست آنها از آقای دکتر رئیسی در موضوع اوکراین بودیم. ایده‌هایی برای کمک به برقراری صلح، آرامش و توقف جنگ در اوکراین مطرح است و این ایده‌ها را با آقای لاوروف مطرح کردیم. جمهوری اسلامی ایران مواضع خودش را در خصوص اوکراین در عالی‌ترین سطح به روشنی بیان کرده است.

وزیر خارجه بیان کرد: در مسئله اوکراین در خصوص برخی از موضوعات انسانی نیز صحبت کردیم، از جمله مسئله اسرا که مورد توجه جدی است و همچنین در خصوص رویدادهای اخیر در ارتباط با نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا اوکراین نگرانی جامعه جهانی در این مسئله را مورد توجه قرار دادیم. آقای لاوروف به نکاتی در این زمینه اشاره کرد و اقداماتی که روسیه برای رفع نگرانی‌ها انجام داده است، تشریح کرد.

هشدار زلنسکی به سربازان روس: یا تسلیم شوید یا فرار کنید

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور اراضی «اشغال شده» را از نظامیان روسیه پس خواهند گرفت.

با شدت گرفتن درگیری‌ها بین نیروهای نظامی اوکراین و روسیه در مناطق جنوبی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی که در صفحه تلگرام منتشر کرد، برای نظامیان روسی خط و نشان کشید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی از نظامیان روسیه خواسته است که به خاطر حفظ جان خودشان از اوکراین فرار کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین در این مطلب تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور هر کاری که از دستشان بر بیاید دارند می‌کنند که نظامیان روسیه «پاسخ اوکراین را با ترسی وحشتناک احساس کنند».

وی در ادامه مناطقی که کنترل آن در دست روسیه قرار دارد را «اراضی به طور موقت اشغال شده»، توصیف کرد.

ولودیمیر زلنسکی نوشت: «ارتش روسیه در سرتاسر سرزمین موقتا اشغال شده اوکراین، از کریمه تا منطقه خارکیف، یک پایگاه امن و مکان آرام واحد ندارد و نخواهد داشت».

رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد: «مدافعان ما (نیروهای نظامی اوکراین) همه انبارها، مقرهای اشغالگران، تجهیزاتشان را هر جایی که باشد نابود خواهند کرد...اینجا سرزمین اوکراین است و اشغالگران فقط دو کار می‌توانند بکنند: فرار یا تسلیم شدن. ما برای آنها گزینه‌های دیگری باقی نخواهیم گذاشت».

وی در ادامه باز هم وعده بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین را تکرار کرد. کریمه در سال ۲۰۱۴ بعد از یک همه پرسی، از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد اما مقامات اوکراینی این همه پرسی را رد کرده و الحاق آن به روسیه را «اشغالگری» خوانده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی خطاب به ساکنان کریمه گفت که «از تاسیسات نظامی روسیه فاصله بگیرید، در نزدیکی پایگاه‌های و فرودگاه‌های نظامی روسیه نباشید، هر چه اطلاعات درباره اشغالگران دارید به سرویس‌های ویژه اوکراین (اطلاعات اوکراین) اطلاع دهید تا آزادسازی کریمه زودتر اتفاق بیافتد».

اظهارنظر رئیس‌جمهور اوکراین در شرایطی مطرح شده که در روزهای اخیر درگیری‌ها در مناطق جنوبی با روسیه شدت گرفته است.

قطع گاز به روی اروپا از سوی روسیه

روسیه به تلافی‌ تحریم‌های اتحادیه اروپا در رابطه با جنگ اوکراین، ارسال گاز از خط لوله نورد استریم به اروپا را متوقف کرد.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل «رویترز» و خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه (امروز) خبر دادند که روسیه ارسال گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم را قطع کرد.

رویترز هشدار داد، اقدام روسیه در قطع صدور گاز از طریق خط لوله نورد استریم به اروپا «تشدید نبرد اقتصادی بین مسکو و بروکسل، افزایش چشم انداز رکود و جیره‌بندی انرژی در برخی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی» را سبب خواهد شد.

شرکت گاز پروم اعلام کرده که توقف صدور گاز از طریق نورد استریم به اروپا به دلیل «عملیات تعمیر و نگهداری» صورت گرفته است. قرار است از ساعت یک بامداد به وقت گرینویچ ۳۱ آگوست (نهم شهریور) تا ساعت یک بامداد سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) هیچ گازی از روسیه به آلمان ارسال نشود.

اطلاعات مندرج در وبسایت اپراتور خط لوله نورد استریم ۱ در روز چهارشنبه (امروز) نشان می‌دهد که هیچ گازی به کشورهای اروپایی صادر نمی‌شود.

رویترز در گزارش خود از ترس کشورهای اروپایی درباره پاسخ تلافی جویانه روسیه در قبال تحریم‌های غرب در رابهط با جنگ اوکراین سخن گفته است.

در گزارش این رسانه غربی آمده است: «دولت‌های اروپایی نگران هستند که ممکن است مسکو در تلافی تحریم‌های غرب که پس از حمله به اوکراین علیه این کشور اعمال شده است، قطع (صدور گاز) را تمدید کند و آنها ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را به استفاده از منابع انرژی به عنوان ابزار جنگ" متهم کرده‌اند مسکو اما انجام چنین کاری را رد کرده است».

رویترز ادامه داد: «اعمال محدودیت‌های بیشتر برای تامین گاز اروپا، بحران انرژی را تشدید می‌کند. همین حالا هم قیمت عمده‌فروشی گاز از آگوست گذشته به بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داده است که این موضوع بحران دردناکی را برای هزینه‌های زندگی برای مصرف‌کنندگان و مشاغل ایجاد و دولت‌های اروپایی را مجبور می‌کند تا میلیاردها دلار برای کاهش این هزینه‌ها هزینه کنند».

این رسانه غربی با اشاره به وضعیت نابسامان آلمان افزود: «در آلمان، تورم ماه آگوست به بالاترین سطح خود طی ۵۰ سال اخیر رسید و پیش‌بینی می‌شود که احساسات مصرف‌کننده (در آلمان) برای سومین ماه متوالی در ماه آینده به پایین‌ترین حد خود برسد در حالی که خانوارها در این کشور برای افزایش میزان قبوض انرژی آماده می‌شوند».

در ادامه گزارش آمده است، برخلاف تعمیر و نگهداری ۱۰ روزه ماه گذشته برای نورد استریم ۱، توقف صدور گاز اخیر کمتر از دو هفته قبل اعلام شد و خود گازپروم این موضوع را اعلام کرد و اپراتور نورد استریم ۱ این اقدام را انجام نداد.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم ۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط کرده و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است.

طبق گزارش رویترز، ظرفیت صدور گاز نورد استریم ۱ را در ماه ژوئن به ۴۰ درصد کاهش داده بود و در ماه جولای این رقم به ۲۰ درصد رسیده بود.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه غربی آمده است: «روسیه البته از زمان آغاز آنچه "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین خوانده است، ارسال (گاز) به بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان را به طور کامل متوقف کرده است».

 

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
هشدار زلنسکی به سربازان روس: یا تسلیم شوید یا فرار کنید

وای همه روس ها گرخیدن وای وای وای خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
فکر کرده روسها مثل ارتش خودشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
فروش موشک های از رده خارج آمریکا به اوکراین+ عکس

دلقک عقب افتاده غربگدای یهودی داره اوکراین رو با خاک یکسان میکنه و کشور خودش رو فدای دشمنی غرب با روسیه میکنه. مردمی که به یک سلبریتی دلقک رای میدن که رئیس جمهور بشه مملکتشون آینده ای بهتر از این نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
جل الخالق. اروپاییان از دکتر رئیسی خواسته اند که پیامشان را به مقامات روسیه منتقل کند.
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
یا تسلیم بشید یا فرار کنید ببخشید چی حالا فرض کن دوباره ارتش روسیه اینبار با تمام قوا به کی‌یف حمله کنه اونوقت تزار می‌تونه همین حرف را بزند درسته روسیه در بعضی نقاط گیر کرده و این شکی نیست بلکه یقین دارم ولی با همه این مسائل هنوز با تمام قوا نیومده اگر اوکراین به سلاح اتمی دست پیدا کنه و خدای نکرده علیه روسیه اقدامی اتمی بکند بهترین کمک به نژاد پرست هایی مثل دوگین است که اهداف ضد بشری خود را در اوکراین جامعه عمل بکنند نباید بزاریم تند رو های مسکو کی‌یف به وضعیت خطرناک و هولناک اتمی برسه دوستان یکی از دلایلی که ایالات متحده آمریکا بعد از پایان جنگ جهانی دوم در اروپا حضور گسترده داشت از نوع نظامی یا اقتصادی وجود کشوری گرسنه به اسم روسیه در اروپا بود اروپایی ها از روسیه بیشتر می‌ترسند تا آمریکا اونا عاشق اوکراین نیستند فقط دنبال امنیت خودشان هستند وجود کشوری به اسم روسیه در اروپا برای حکومت کردن آمریکا بر اروپا نیاز است اگر روسیه نبود به چه بهانه‌ای ناتو را ایجاد می‌کردند آیا واقعاً دلسوز مردم اوکراین هستند آنها دنبال ایجاد یک پایگاه امن برای امنیت خودشان هستند نه امنیت اوکراین روسیه در طول چهار قرن اخیر قدرت اول اروپا بوده از نظر نظامی روسیه بزرگترین دلیل برای اتحاد اروپا با هم است چون دشمن مشترک اروپا روسیه است هنوز جنایات روسیه در آلمان و چک اسلواکی فراموش نشده یا لهستان حتی کشورهای مثل فرانسه ناپلئون بناپارت یا آلمان نازی آدولف هیتلر هم نتونست روسیه را فتح کند به من بگید آیا در زمان ناپلئون هم کمک های متفقین روسیه را نجات داد یا سرمای زمستان آن آیا واقعاً پهناور ترین امپراتوری تاریخ بریتانیا است پهناور ترین امپراتوری تاریخ حکومت مغولان بود نه امپراتوری فرا دریایی بریتانیا کبیر که چرخشی مستعمرات خودش را ازدست میداد ولی در طول چهار قرن اخیر روسیه چه تزاری بوده چه شوروی چه فدرال همیشه قدرت نظامی بوده در اروپا شما باور میکنید نیروی هوایی بزرگ روسیه فقط دویست جنگنده در این جنگ استفاده کرده چرا با تمام قوا نیومده اژدر پوسایدون موشک کینژال اسکندر یا پدر همه بمب ها هیمارس بخش کوچکی از قدرت آمریکا است ولی در این جنگ کمک بزرگی به اوکراین کرد ولی هم هیمارس و ضد تانک جاولین تموم شده آمریکا هیچوقت نمی‌گذارد که روسیه تضعیف بشه چون نیاز دارد به بهانه روسیه بر اروپا حکمرانی بکند لطفاً چاپ کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
درود بر غیرت زلنسکی واقعا روسیه متجاوز و اشغالگر یا باید فرار کند یا تسلیم بشود زنده باد حق و انسانیت
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
آقای امیر عبدالهیان، روسیه و در راس آن پوتین در حال حاضر یک کشور متجاوز است. شما هم به خوبی میدانید سرنوشت متجاوزان چیست (صدام نمونه بارز) . پس لطفا محبت بفرمایید و سرنوشت ملت ایران را به سرنوشت متجاوزان گره نزنید. روسیه بارها و بارها ثابت کرده است کهنمی توانید شریک خوبی برای ایران باشد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
موافقم روسیه شریک خوبی برای ما نیست ولی برای توازن جهانی نیاز داریم به آن میشه همیشه با کارت روسیه و آمریکا از هردو امتیاز بگیریم نباید هیچ کدام قوی تر از دیگری باشد چون به ضرر ما است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
بطور یقین روسیه پیروز میدان خواهد بود واروپا و ناتو ودر راس آنها آمریکا شکست خورده هستند واین یک ننگ بزرگ برای آنهاست و پیروزی از آن پوتین هست
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
لعنت بر روسیه متجاوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
المان با این همه تبلیغ با ندادن یک گاز از همه داره می پاشه ما با چهل سال تحریم خیلی موفق تر بودیم
شهروند
|
France
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
این زلنسکی عامل اسرائیل است
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات