بازدید 31096
با صد و نود و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

قطع کامل گاز به اروپا از سوی گازپروم روسیه / درگیری های سنگین و شدید در جنوب اوکراین / سقوط و مرگ مشکوک مدیر دومین شرکت نفتی بزرگ روسیه/هشدار روسیه درباره وقوع فاجعه هسته ای در اروپا

صد و نود و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ 02 September 2022

درگیری های سنگین و شدید در جنوب اوکراین / خشم زلنسکی از مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/هشدار روسیه درباره وقوع فاجعه هسته ای در اروپا

بین الملل تابناک: صد و نود و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کمیسیون اروپا: بهانه شرکت روسی برای قطع گاز درست نیست
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۰۲:۲۴

کمیسیون اروپا جمعه شب در بیانیه‌ای به قطع گاز روسیه واکنش نشان داد و مدعی شد که بهانه شرکت پروم برای قطع گاز صحیح نیست.

به گزارش الجزیره، کمیسیون اروپا ادعا کرد که قطع گاز از سوی گازپروم بار دیگر نشان داد که این شرکت قابل اطمینان نیست.

شارل میشل رییس شورای اروپا در این باره گفت ، اقدام گاز پروم غیرمنتظره نبود، اما استفاده از گاز به عنوان سلاح توسط مسکو تغییری در تصمیم اروپا ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: راه ما به سوی استقلال انرژی را تسریع خواهیم کرد و وظیفه ما دفاع از هموطنان و حمایت از آزادی اوکراین است.

قطع کامل گاز به اروپا از سوی گازپروم روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۰۰:۳۷

شرکت گازپروم روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را پس از مشخص شدن نشتی در این خط لوله به طور کامل متوقف کرده است.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم ۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است.

طبق گزارش رویترز، ظرفیت صدور گاز نورد استریم ۱ را در ماه ژوئن به ۴۰ درصد کاهش داده بود و در ماه جولای این رقم به ۲۰ درصد رسیده بود.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه غربی آمده است: «روسیه البته از زمان آغاز آنچه "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین خوانده است، ارسال (گاز) به بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان را به طور کامل متوقف کرده است».

از سوی دیگر نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه به شهروندان این کشور در زمینه احتمال قطعی برق در ماه‌های پیش رو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هشدار داد که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این وضعیت تاحدی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین وهمچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ رآکتور هسته‌ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری است. فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود به انرژی هسته‌ای و حدود هفت درصد نیز به گاز متکی است.

سقوط و مرگ مشکوک مدیر دومین شرکت نفتی بزرگ روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ - ۱۸:۱۹

دو منبع مطلع اعلام کردند، مدیر دومین تولید کننده بزرگ نفتی روسیه (لوک اویل) پس از سقوط از پنجره یک بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرگ "راویل ماگانف" جدیدترین سری از مرگ‌های غیرقابل توضیح و ناگهانی تجار روس به شمار می‌رود.

منابع مطلع گزارش‌های رسانه‌های روسی را تایید کردند که این مرد ۶۷ ساله از ارتفاع بلند سقوط کرده و مُرده اما شواهد مربوط به سقوط وی مشخص نیست.

رسانه خبری دولتی تاس گزارش کرد که این مرگ، یک خودکشی بوده است. همچنین از قول یک منبع گزارش شد که ماگانف پس از یک حمله قلبی به بیمارستان منتقل شده بود و قرص‌های ضد افسردگی مصرف می‌کرد.

یک منبع دیگر نیز گزارش کرد که یک عقیده و باور در داخل مدیریت کمپانی نفتی "لوک‌اویل" وجود دارد مبنی بر اینکه این مرد خودکشی کرده اما شواهد یا اسنادی در این مورد وجود ندارد.

پلیس مسکو پرسش‌های خبرگزاری رویترز را درباره مرگ این مدیر به کمیته تحقیقات دولتی ارجاع داد.

لوک‌اویل یک کمپانی خصوصی است که با "روس‌نفت" روسیه رقابت می‌کند و در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماگانف در پی بیماری جدی درگذشته است.

ماگانف در میان دستکم شش تاجر روسی دیگر است که بیشترشان در بخش انرژی روسیه هستند و در ماه‌های گذشته تحت شرایطی نامتعارف و نامشخص به طور ناگهانی درگذشته‌اند.

هشدار روسیه درباره وقوع فاجعه هسته ای در اروپا
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ - ۱۸:۱۳

وزیر دفاع روسیه گفت: حملات توپخانه‌ای نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خطر وقوع فاجعه هسته‌ای را در اروپا تشدید کرده و نوعی تروریسم اتمی محسوب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو خاطر نشان کرد: روسیه هیچ سلاح سنگینی نزدیک نیروگاه هسته ای زاپوریژیا مستقر نکرده است.

وی افزود: مقامات اوکراینی به شکلی وقیحانه دروغ می گویند و ادعا دارند که روسیه در محوطه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا سامانه توپخانه ای دوربرد مستقر کرده و از این نیروگاه به عنوان پوششی برای اقدامات نظامی استفاده می کند.

وزیر دفاع روسیه ابراز امیدواری کرد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از بازدید از این منطقه، نبود سلاح سنگین در این نیروگاه را نیز تایید کنند.

وی حملات توپخانه ای نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپوریژیا را محکوم کرد و گفت: این حملات خطر فاجعه اتمی در اروپا را تشدید کرده و نوعی تروریسم اتمی است.

شویگو از ۲۹ حمله نظامیان اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از ۱۸ جولای تاکنون خبر داد و تصریح کرد: نظامیان اوکراین تاکنون ۱۲۰ گلوله توپخانه به این نیروگاه شلیک و ۱۶ پهپاد برای حمله به آن اعزام کرده اند.

وی گفت: در آستانه افزایش تحرکات نظامیان اوکراینی باید تاکید کنم که مسئولیت ایجاد هرگونه شرایط اضطراری در نیروگاه اتمی زاپوریژیا فقط برعهده مقامات اوکراینی است.

خشم زلنسکی از مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه از نتایج بازدید هیأت اعزامی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا به خشم آمد.

به نوشته وبگاه شبکه «یورو نیوز»، زلنسکی خواستار این بود که حین بازدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مأموران این نهاد از بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا که بابت حملات راکتی دچار آسیب شده، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها نیز حضور داشته باشند.

رئیس جمهور اوکراین گفت، نیروهای روس که کنترل این نیروگاه را بر عهده دارند، مانع از حضور خبرنگاران شده و فقط «عده‌ای از تبلیغ‌کنندگان وابسته به خود را در آنجا سازماندهی کرده بودند».

زلنسکی افزود: «وحشتناک است که اشغال‌گران تلاش می‌کنند این مأموریت ضروری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به یک گردش بی‌فایده در این نیروگاه تبدیل کنند».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «و بسیار بد است که علی‌رغم این واقعیت که در این‌باره با گروسی در کی‌یف صحبت کرده بودیم، هنوز پیام‌هایی درخور را از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشنیده‌ایم».

رئیس جمهور اوکراین افزود: «هدف اوکراین و تلاش‌های بین‌المللی غیرنظامی سازی محدوده این نیروگاه است. این مسئله نکته کلیدی امنیتی در توافق‌های ما بود و به صراحت بر آن تأکید شد. غیرنظامی شدن و تسلط کامل کارکنان ما بر این نیروگاه».

روز گذشته (پنجشنبه) گروسی و هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا بازدید و تأیید کردند که حملات راکتی به این مجموعه، به «سلامت فیزیکی» آن آسیب وارد کرده است.

مدیرکل آژانس همچنین پیش از بازگشت به کی‌یف اعلام کرد شماری از مأموران این نهاد بین‌المللی در نیروگاه زاپوریژیا باقی خواهند ماند.

علی‌رغم ادعای زلنسکی، در تصاویر منتشر شده از بازدید گروسی از محل اصابت راکت‌ها به این نیروگاه اتمی، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها نیز دیده می‌شوند

دولت آمریکا به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت کی‌یف، در واکنش به درخواست زلنسکی برای غیرنظامی شدن نیروگاه زاپوریژیا اعلام کرده از چنین اقدامی حمایت می‌کند اما در انجام آن دخالتی نخواهد داشت.

درگیری های سنگین و شدید در جنوب اوکراین 

همزمان با ورود بازرسان و کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اوکراین و تلاش برای حضور در نیروگاه اتمی «زاپروژیا» واقع در جنوب شرقی این کشور، لندن از تداوم درگیری‌ها در این منطقه خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) در گزارشی درباره جنگ اوکراین، گفت: «درگیری‌های شدید در جنوب اوکراین ادامه دارد که شامل گلوله‌باران منطقه اِنِرهودار، در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا نیز می‌شود».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «با وجود جریان داشتن جنگ در اوکراین، ارتش روسیه در تاریخ یکم سپتامبر رزمایش نظامی وُستوک۲۲ را آغاز کرد، که رزمایش مشترک راهبردی سالانه برای نشان‌دادن اوج تمرین‌های نظامی در یک سال است».

وزارت دفاع انگلیس درباره این رزمایش توضیح داد: «روسیه علناً می‌گوید ۵۰ هزار نظامی در این رزمایش مشارکت دارند، در حالی که امکان ندارد در سال جاری بیش از ۱۵ هزار خدمه ارتش [در این رزمایش] حضور فعال داشته باشند. این رقم فقط ۲۰ درصد نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش قبلی وُستوک در سال ۲۰۱۸ است».

لندن با مقایسه عملکرد روسیه در جنگ اوکراین و رزمایش‌ها، مدعی شد: «عملکرد ارتش روسیه در اوکراین نشان داد که رزمایش‌های نظامی راهبردی روسیه مانند وُستوک، نتوانسته‌اند توانایی ارتش این کشور برای انجام عملیات‌های بزرگ و پیچیده را حفظ کند».

در پایان این گزارش آمده است: «چنین فعالیت‌هایی به‌شدت نماشی، بدون منجر شدن به ابتکار عمل و اساساً برای خوشآمد سران روسیه و مخاطبان بین‌المللی است».

وقوع پنج انفجار در شهر ملیتوپول اوکراین 

استان زاپوریژیای اوکراین در حالی این روزها به خاطر نیروگاه اتمی آن در صدر اخبار قرار گرفته است که روز جمعه پنج انفجار ملیتوپول یکی از شهرهای آن را لزراند.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، گزارش های اولیه حاکی از شنیده شدن صدای شلیک ضد هوایی در شهر ملیتوپول است.

خبرنگار تاس از شنیده شدن صدای پنج انفجار قوی در شهر ملیتوپول در روز جمعه خبر داد.

ایوان فدروف شهردار سابق میلیتوپول در پیامی تلگرامی اعلام کرد که نظامیان اوکراینی دو هدف مهم را در این شهر هدف قرار داده اند که یکی از آنها یک انبار مهمات بزرگ متعلق به ارتش روسیه بوده است.

شهر ملیتوپول در استان جنوب شرقی زاپوریژیا از جمله مناطقی است که در کنترل ارتش روسیه است.

تمام ساحل و بخش اعظمی از این استان از جمله نیروگاه اتمی آن توسط مسکو اداره می شود اما خود شهر زاپوریژیا که مرکز این استان است، تحت کنترل کی‌یف قرار دارد.

وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا یکی از مباحث روز رسانه‌های خبری در جهان است و وزیر دفاع روسیه امروز گفت: حملات توپخانه‌ای نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خطر وقوع فاجعه هسته‌ای را در اروپا تشدید کرده و نوعی تروریسم اتمی محسوب می‌شود.

وی افزود: مقامات اوکراینی به شکلی وقیحانه دروغ می گویند و ادعا دارند که روسیه در محوطه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا سامانه توپخانه ای دوربرد مستقر کرده و از این نیروگاه به عنوان پوششی برای اقدامات نظامی استفاده می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶۰
احتمالا خبر هایی در راه است اوکراین در جنوب قصد اقدامی را دارد آیا احتمال بازپسگیری جنوب اوکراین است اگر روسیه در این جنگ شکست بخورد آیا حق دارد باز هم ادعای ابر قدرت بودن را بکند بهتر نیست که ایران بیخیال این جنگ بشه و بفکر مشکلات خودش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
یکی از بزرگترین شانس ها و موقعیت های طلایی و

استثنایی که در صد سال اخیر که ویژه و برتر میباشد

برای کشور و مردم ایران عزیز بوجود آمده است

و آن امکان و عقد قرار داد بلند مدت با اروپا ، برای

سرمایه گزاری بسیار بزرگ توسعه و بهره برداری از گاز

ایران و با هدف ایجاد خط لوله انتقال گاز ایران و قطر به
اروپا میباشد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
این چه جور قدرت گازی جهان است که موقع زمستون حتی نمی‌تواند گاز مردم کشور خودش را تأمین کند و مجبور است از همسایگان خود گاز بخرد قطعاً توان کمک به اروپا را ندارد کدوم سهم مشترک ایران و قطر همون سهمی که قطر تمام کمال غارت میکنه و ایران نگاه دیگر امید به این مسخره بازی ها ندارم قطعا روسیه شکست میخورد چون قدرت رسانه ای ندارد در این دنیای امروز قدرت رسانه شیطان را مهربان نشان می دهد زلنسکی هم یکی مثل پوتین است اصلأ تمام سیاست مدار های اروپای شرقی فاسد هستند ولی دوستان ما که درگیر جهان گلوبالیستی شدند قبول نمی‌کنند برای من نابودی اروپا رویایی است که دوست دارم ببینم بخاطر کار هایی که در حق مردم کشور من کردن از ترکمان چای گلستان آخال گرفته تا پاریس گلداسمیت و بحرین کاش میشد همین الان روسیه بمب اتمی را مینداخت روی انگلیس و همه ما راحت می‌شدیم با پاسخ آمریکا
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
متجاوز باید شکست بخوره ولی شرطش این هست که اروپا یک زمستان قادر به تحمل باشه
زنده باد گورباچف
این روسا دارند در دموکراسی قرغ می‌شوند. ؛))
بنظرم ایران باید سعی کنه در مشکلات حهانی بعنوان یک ابرقدرت ورود کنه
مقامات اوکراینی به شکلی وقیحانه دروغ می گویند
حالا یواش یواش آقای پوتین متوجه معنی این ضرب المثل ایرانی میشوند که دشمن نتوان حقیر وبیچاره شمرد
شركت سايپا دو مدل خودرو و ايران خودرو دو مدل در تيراژ حداقل500هزار خودرو سالانه توليد كنه هم هزينه هاى توليد و قيمت تمام شده مياد پايين و هم خودرو اقتصادى ميشه
به یاری خداوند پوزه متجاوز به خاک مالیده خواهد شد
کاملا لندن شده آتیش بیار معرکه . باید به اونها گفت که هر چند هیتلر اشتباه کرد و به جای یکسره کردن کار لندن ارتشش را در سیبری از بین برد ، اما شاید نفر بعدی انتقام ده ها کشوری که چند قرن اخیر از روباه زخم خورده اند ، را از آنها بگیرد .
دوستان شرق گرا لطفا بخودتان بیایید چین و روسیه نمیتونن تو اینده جای امریکا ابر قدرت بشن امریکا الان بزرگترین تولید نا خالص جهان رو داره. بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت جهان هست.بزرگترین تولید کننده گاز مایع جهان وبزرگترین مصرف کننده ان هست.از سراسر دنیا نخبگان وسرمایه داران را در خود جای داده است. بدون شک برترین قدرت نظامی جهان تا سالیان دراز هست. ایا بنظر شما روسیه میتواند با چنین کشوری که تولید ناخالصش حتی نمیتواند با یکی از ایالت های ان برابری کند،به رقابت بپردازد؟ ایا دوستی با روسیه برای ما بهتر است یا امریکا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
دوست محترم. سلام لطفا درباره پروژه خورشید مصنوعی چین، تلپورتیشن کوانتومی و موشکهای سارمات روسیه و ... مطالعه بیشتری کنید. مشخصا قدرت بین شرق و غرب تقسیم شده و دوره تک ابرقدرتی به خصوص در زمینه علوم پیشرو به پایان رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
ایران ابر قدرت منطقه میشه غربگدایی ممنوع
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
بعضی علوم است که آمریکا نداره درسته آمریکا اول است ولی دوم و سوم هم خیلی نزدیک به آن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
یادت باشه که هیچ قدرتی ابدی نیست
ایران چند هزار سال پیش ابر قدرت جهان بود الان چی
اوکراینی که قرار بود توی ۲ روز اشغال بشه ، حالا رو به حمله آورده. تلفات روسیه توی خرسون وحشتناک بالا رفته. ارتش اوکراین توی سه نقطه از خرسون ۶ تا ده کیلومتر پیشروی داشته. با ترکیب توپخانه ، پهباد و سامانه هیمارس آتش جهنم رو سر روسیه آوار کردن. الله اکبر از این همه اراده و غیرت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
اخبارتو از سعودی نشنال دنبال کنی همینجوری اوکراین تا اشغال چین هم پیش میره
امیدوارم دولتهای چین و روسیه و حزب مزخرفشان بزودی نابود شوند/ به امید پیروزی ملت و کشور و رییس جمهور قهرمان اوکراین
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
زیاد سعودی نشنال می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
حزب حاکم بر روسیه حزب لیبرال هست
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
شست شوی مغزی شدگان برای چندمین بار میگم نظام سیاسی روسیه کمونیستی نیست امپریالیستی ناسیونالیستی فدرال از نوع آمریکایی است بفهم کمونیست شوروی بود که به جهنم رفت
روسیه کاملا در اکراین کاملا متوقف شده. تمام و تنها امید باقیمانده روسیه همان کاهش عرصه نفت در دنیا و در نتیجه گرانی نفت و گاز در اروپا هست که روسیه امیدوار هست که اروپا را بتواند مجبور به دادن امتیاز در اکراین کند. برای روسیه حیاتی است. روسیه می داند که اگر زمستان بیاید و برود و نتواند اروپا را متقاعد به دادن امتیاز کند دیگر هیچ شانسی برای نه تنها پیروزی بلکه حتی برای نجات از یک فرونشست عظیم اقتصادی نخواهد داشت. بنابراین از تمام ابزار خود در سطح دنیا استفاده می کند که قیمت نفت و گاز اروپا را بالا ببرد. ایران هم به خاطر این پندار برخی تحلیلگران داخلی که امریکا و اروپا تمام زندگی خود را ول کردند و به فکر تغییر و فشار در ایران هستند هرگز اعتمادی به امریکا و اروپا ندارند و هرگز حاضر نیستند ریسک بر هم خوردن روابط راهبردی ایران را با روسیه و چین بپذیرند. هر چند روسیه و چین هرگز به روابط خود با ایران نام راهبردی نمی گذارند ولی برخی دوستان که اصلا معنای راهبردی در سیاست بین الملل را متوجه نشدند همش می گویند روابط ایران با چین یا روسیه راهبردی است.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
موافقم ولی بخاطر وضعیت حقوق بشر در ایران و باقی داستان ها فکر می‌کنی بعد از جنگ غربی ها برای ایران دسته گل میارن یا تابوت
هفت ماه پیش قرار بود طی یک هفته با یک عملیات نظامی ویژه اوکراین ضمیمه روسیه شود.
ولی حالا روسیه در گل مانده دست به قتل و عام تجار خودی که به حمله روسیه اعتراض داشته اند زده است.
تحت شدیدترین تحریم هاست.
با قطع گاز اروپا به نتیجه ای نرسیده است.
اس 300 را از سوریه خارج کرده است.
در حال سوزاندن گاز در ایستگاه های فشار است.
منزوی تر و ضعیف تر در حال جدال با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی است.
مرگ بر دیکتاتور
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
عزیزم هفت ماه قبل روسیه کجا بود کی‌یف کی کمک کرد آمریکا اگر آمریکا ساکت بود الان زلنسکی وجود خارجی داشت
یه انسان با غیرت اگه رئیس جمهور اوکراین بود واسه نوکری غرب انقدر هزینه به اوکراین وارد نمیکرد اوکراین سوریه دوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
یه کمپوت و ساندیس بگیر یه سر به خودت بزن
ناشناس
| Italy |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
ساندیس تاریخ گذشته خوردی
ارتش روسیه مضخرف ترین ارتش جهان است همین الان با روسیه قطع روابط دیپلماتیک بکنید با جمهوری های سابق شوروی که بخشی از حکومت نادر شاه افشار یا آغا محمد خان قاجار بود حمله نظامی بکنید بعد از پیروزی احتمالی که نداریم علیه خود روسیه بجنگید و سرزمین های تاریخی خودمان را پس بگیریم اگر روسیه جرأت بازپسگیری سرزمین های تاریخی خود را دارد پس چرا ما اینکار را نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
برادر شما اول املای صحیح کلمات و بیاموز
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
کجا پرفسور نکنه نگران ارباب شما آغا محمد خان قاجار هستی که کاملا درست نوشتم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
اگر گیر به جمهوری های سابق شوروی است چه فرقی داره نوشته باشم جمهوری های شوروی سابق مهم مفهوم است که گرفتند بهتر نیست شما آموزش بکارگیری جملات را یاد بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
درست ننوشتی مزخرف . . جمهوری های سابق هم دویست سال عمو گذشته . حالت خرابه . ازبکستان و تاجیکستان و .... اصلا جزو ایران نبودند تو این چند صد سال .
پوتین کثیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
بایدن تمیزه؟
دلقک حیا کن غرب زدگی رو رها کن
ولادمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی! دو داداش هم نام و هم نسل که توسط توطئه غربی ها به جون هم دیگه افتادن
نیروگاه مدتهاست دست روسهاست حال این زلنسکی دلقک گلوله باران را کار روسها میداند
مرگ بر دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
دیکتاتوری جهانی آمریکارو میگی؟
بیش از شش ماه از به اصطلاح عملیات ویژه علیه اوکراین به فرمان تفاله بجا مانده از نظام منفور و متلاشی شده کشور بلشویک ها گذشت و هنوز هیچ توفیقی بجز تلفات سنگین و سرخوردگی کرملین در بین جهانیان نداشته است.
این تقدیر الهی است که فرعون های زمان با خفت و خواری شکست بخورند و سپس هلاک و نابود گردند
واقعا هدف پوتین جز اغتشاش در جهان چیست؟!
جدیدا کامل چرخیدین سمت رفیق پوتین !
روسیه دیگر از هیچ جهاتی حریف امریکا نیست تنها رقیب امریکا چین هست که ان هم فقط در حوزه اقتصادی با امریکا میتواند رقابت کند که اخرین امار حاکی از ان است که رشد اقتصادی امریکا بیشتر از چین شده الان تولید ناخالص امریکا حدودا از ۱/۵برابر چین نیز بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
ایران نشون داد حریف آمریکا هست با بمباران پایگاه آمریکایی چه برسه روسیه که میتونه کل کره زمین رو با بمب های اتمیش نابود کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
اون بمبارانی که میگی ساختگی بود اگه به یاد داشت باشی ترامپ قبل از اون حمله نامه نوشته بود و بعد اون ماجرای هواپیمای اوکراین دیگه کاملا موضوع تابلو شد
چگونه است که مدتها صدا و سیما روسیه عملیات ویژه می نامید اکنون که جنگ به دازا کشیده و باند های فساد در روسیه بجان هم افتاده اند دیگر خبری از شکستهای پوتین اعلام نمی کند
امریکا قصد دارد گاز مایع خود را جایگزین گاز طبیعی روسیه کند غافل از اینکه قیمت گاز مایع بین ۳ تا ۵ برابر گاز روسیه بوده و صنایع اروپایی به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات قدرت رقابتی را کاملا از دست خواهند داد .ضمنا نفت ونزویلا که در ایتالیا جایگزین نفت روسیه شده نفت سنگین بوده و به تنهایی قابل مصرف نیست و باید با نفت سبک مخلوط شود. و هر دوی نفت سنگین و گاز مایع الودگی بسیار بیشتری از نفت سبک و گاز طبیعی تولید می کنند.
دوستان زمانی که المان به دو قسمت تقسیم شده بود بخش شرقی ان که در دست شوروی بود بشدت تلاش میکرد که به سمت غرب برود چون که شوروی هیچ چیز نداشت که مردم را جذب خود کند و همه به شکوفایی اقتصادی و رفاه بخش غربی علاقه مند شده بودند حالا نمیدانم چرا کشور ما فناوری واقتصاد و تکنولوژی غرب رو رها کرده وبه طرف عقب ماندگی و ددمنشی غرب شتافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
سه تا پنج برابر رو از کجات در آوردی ؟

اونوقت هزینه سوختی مثل گاز چند درصد قیمت تمام شده ین محصول هست که اینقدر روی رقابت پذیری تاثیر بزاره ؟!
اقتصاد روسیه متکی به نفت و گاز هست به قول یکی از دوستان تولید ناخالص کل روسیه نمیتواند با یک ایالت بزرگ امریکا برابری کند و حالا که همین اقتصاد ضعیف روسیه به واسطه جنگ و تحریم های غرب اسیب دیده چگونه میتواند گاز اروپا را که از معدود راه های در امدش هست قطع کند
مگر پوتین در حال شکست نیست این احتمال را نمی‌دید که همه را با خودش به زیر بکشه
بعضی افراد خودشان را آیت الله میدانند بگو کجا را درست ننوشتم تو فضول را بلد نیستی بنویسی بعد به چی گیر دادی
حتماً بازم روسیه شکست خورده که گاز خود را قطع کرده تا آنجا که من میدانم الان تابستان است چرا گاز را قطع کرده یک دوست کانادایی میگه توی این ماه های سال کشور های اروپایی گاز را می‌خرند خب دوستان اروپایی من یک پیشنهاد میدم بجای خرید گاز از روسیه از ایران پیکنیک بخرید بکار شما میاد ما پر گاز می‌کنیم شما فقط یورو بدین اینطوری مردم اوکراین مقاومت می‌کنند و روسیه شکست میخورد اومدیم و بر عکس شد روسیه اوکراین را گرفت وای حقوق بشر وای تمامیت ارضی کشور وای مردم بیگناه و هزار تا بهانه دیگر پس یمن چی افغانستان چی عراق سوریه چی اونا هم مردم ندارند حقوق بشر ندارند تمامیت ارضی ندارند کاش ما اهالی خاورمیانه چشم آبی و مو بور بودیم و سفید پوست شاید بفکر ما هم بودن دوست داشته باشید یا نداشته باشید من یکی برام مهم نیست که اروپایی ها زنده باشند یا بمیرند کم به ما ها ظلم نکردن کاش میشد روسیه موشک سرمت را مینداخت روی انگلیس و فرانسه تا انتقام بدبختی های ما گرفته میشد کاش آمریکا هم بمب اتمی را مینداخت روی روسیه و دلم خنک میشد من از جهان گلوبالیستی متنفر هستم من از جهان ال بی جی تی متنفرم من از جهان فمنیستی متنفرم من از جهان رنگین کمانی متنفرم من از جهان کمونیستی متنفرم کاشکی میشد ابر قدرت ها همدیگر را نابود کنند و ما ضعیف ها دوباره درست بشیم ولی بخاطر بمب اتمی که باعث نابودی حیات میشه نمیشه اینکار را کرد ولی اگر یک هکر بزرگ بودم تمام سایت های اتمی ابر قدرت ها را هک میکردم تا نتوانند از بمب اتمی استفاده کنند بجاش با توپ تانک همه دیگر را بدرند ببینید چیکار با مردم خاورمیانه کردید که برامون اوکراین مهم نیست حالا هرچی میخواهید بگید من از گلوبالیست ها متنفرم لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مواظب فشار خونت باش وبه جای تنفر منطق وشعوررا دریاب
دوستان شرق گرا مثل اینکه فراموش کرده اند که روسیه بزرگترین حامی و متحد عراق در جنگ با ایران بود که ۸۵درصد از سلاح های صدام ملعون را تامین کرده بودند که البته به لطف جوانان غیور ما وضعف بیشمار سلاح های روسی هیچ غلطی نتوانست بکند ایا فراموش کرده اید تجاوز ارتش روس به افغانس تان را که در نبرد با مجاهدان مسلمان شکست خفت بار خوردند اینرا هم بگویم که الکی تبلیغ نکنید که امریکا از طالبان شکست خورد زمانی که ارتش امریکا در افغانستان بودند طالبان جرعت عرض اندام نداشتند ولی شوروی علنا از طالبان شکست خورد اون هم در زمانی که قدرت مند تر از همیشه بود
چرا‌با‌پوتین‌دشمنی‌مکنی‌امیدوارم‌ازروی‌بی‌اطلاعی‌باشه‌تا‌خدانا‌کردهازمزدوری‌توی‌دنیا‌دشمنان‌بشرییت‌آمریکا‌.انگلیس‌هستند.
آیا واقعاً مردم اروپا می‌توانند بدون گاز در زمستان امثال دوام بیاورند من میگم نه ولی به ما چه کاشکی جنگ بزرگ اتفاق می‌افتاد
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری