با صد و نود و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

قدردانی اردوغان از پوتین درباره اوکراین/نماینده آمریکایی: ما خودپرداز اوکراین نیستیم!/ هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین 

صد و نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۳۹
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ 03 September 2022
|
80070 بازدید
|

قدردانی اردوغان از پوتین درباره اوکراین

بین الملل تابناک: صد و نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نماینده آمریکایی: ما خودپرداز اوکراین نیستیم!
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۲۲:۳۶

«لورن بویبرت» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلورادو در پیامی توییتری به تصمیم دولت «جو بایدن» برای کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین به شدت انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «13.7 میلیارد دلار (کمک) بیشتر به اوکراین؟ ولخرجی دموکرات‌ها هرگز به پایان نمی‌رسد. بایدن باید درک کند که ما آمریکا هستیم نه خودپرداز».

درخواست ژنرال آمریکایی از زلنسکی برای آغاز مذاکره با روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۲۲:۲۹

مارک کیمیت» معاون سابق فرماندهی ارتش آمریکا گفت با توجه به احتمال کاهش کمک‌های نظامی، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بهتر است که همین الان و نه بعدا، مذاکرات با روسیه را آغاز کند.

این ژنرال آمریکایی که با «وال استریت ژورنال» مصاحبه می‌کرد گفت: «در 19 آگوست گذشته، آمریکا با ارائه 775 میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین موافقت کرد که این کمک نظامی شامل موشک‌های جاولین و مهمات مورد نیاز سامانه هیمارس و موشک‌های تاو و توپ 105 میلیمتری هاوترز بوده است».

سامانه‌ها و تسلیحاتی که اخیرا به اوکراین داده شده، قدیمی بوده و نشان از آن دارد که میانگین استفاده از تسلیحات در میدان نبرد از حجم تولید آن فراتر رفته است و بر این اساس،‌ ناتو باید چاره‌ای برای کاهش تعداد سامانه‌های پیشرفته خود بکند.

این مقام نظامی آمریکایی هشدار داد که شرایط کنونی باعث وارد شدن فشار زیاد به کشورهای حامی اوکراین و ادامه تورم و کاهش حمایت مردم از دولت‌هایشان خواهد شد.

کیمیت تاکید کرد: «زلنسکی باید درک کند که کاهش حمایت‌های تسلیحاتی تاثیر فاجعه‌باری بر ارتش وی خواهد گذاشت که این موضوع نه تنها در میدان نبرد عیان خواهد بود بلکه نشانه‌هایی را نیز به ملت اوکراین درباره کاهش حمایت‌های خارجی ارسال خواهد کرد».

وی گفت: «آغاز روند راه‌حل دیپلماتیک دردسرساز بوده و چه بسا حاکی از شکست باشد اما شانس کمی برای خروج از باتلاق کنونی وجود داشته و بهتر است که مذاکرات را هم اکنون و نه بعدا آغاز کنیم».

تضعیف اتحادیه اروپا بر اثر جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۷:۴۶

«پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد سران اتحادیه اروپا در حفاظت از شهروندانشان در برابر پیامدهای جنگ اوکراین، شکست خورده‌اند و درگیری‌‎های نظامی در اوکراین، اتحادیه اروپا را عمیقاً و «به شکل فاجعه‌آمیزی» تضعیف کرده است.

سیارتو که در نشست «بالکان باز» سخنرانی می‌کرد؛ درباره تأثیرات جنگ اوکراین بر اتحادیه اروپا گفت: تأثیرات اقتصادی و بحران ویرانگرِ انرژی، منجر به تضعیف فاجعه‌آمیز اروپا و اتحادیه اروپا شده و شهروندان اروپایی دارند هزینه جنگی را می‌پردازند که حتی مسئول آن نیستند.

به گفته وزیر خارجه مجارستان «به منظور اطمینان از اینکه تأثیرات جنگ اوکراین، برای قاره اروپا کُشنده نخواهد بود، باید گفتگوها بین کشورهای اروپایی آغاز شود».

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کمبود مواد غذایی در کشورهای در حال توسعه (در نتیجه جنگ اوکراین)، موجب شده صدها هزار نفر با نگرانی از وقوع قحطی، کشورهای خود را ترک کنند و هم‌اکنون مرزهای مجارستان با سطح جدیدی از هجوم مهاجران روبرو شده است.

مجارستان، برخلاف اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، از همان آغاز جنگ در اوکراین، بی‌طرفی خود را حفظ و از ارسال تسلیحات به اوکراین یا روسیه، خودداری کرد. استدلال دولت «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان این است که ارسال تسلیحات، مجارستان را به رویارویی نظامی مستقیم با روسیه می‌کشاند و این در راستای منافع مجارستان نیست.

افزون بر این، مقامات مجارستان بارها اتحادیه اروپا را به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه مسکو هدف نقد قرار دادند و اصرار دارند که اقدامات تنبیهی علیه روسیه، بیشتر مانعی بر سر راه این اتحادیه ایجاد می‌کنند تا روسیه.

تحرکات تازه اوکراین در نزدیکی  منطقه زاپروژیا
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۷:۴۵

مقامات منطقه ای زاپروژیا می گویند نیروهای اوکراین در حال حرکت دوباره به سمت این منطقه هستند.

«ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا روز شنبه به خبرگزاری تاس اعلام کردکه یک نیروی تهاجمی با بیش از ۱۵ قایق تندرو از منطقه تحت کنترل کی یف به سمت شهر انرژیگو در حرکت است.

این مقام منطقه ای در ادامه گفت که حدود ۴۰ قایق در حال حاضر در سراسر رودخانه «دنی پر» در حال حرکت هستند. حداقل ۱۵ قایق تندرو با شمار زیادی سرنشین مسلح به سمت این منطقه می آیند.

روگوف تاکید کرد که در تمام مدت عملیات ویژه نظامی، شاهد فعالیت‌های نظامی در این رودخانه با این گستردگی نبوده است.

این مقام زاپروژیا در ادامه افزود که این قایق ها حدود نیمه شب به وقت مسکو از مناطق تحت کنترل کیف در هر دو طرف ساحل رودخانه دنی پر حرکت خود را آغاز کردند.

این مقام منطقه ای یادآور شد این گونه فعالیت ها در نیمه های شب عجیب به نظر می رسند. وی تاکید کرد درباره ماهیت این نیروها اطلاعاتی در دست ندارد، اما این افراد مطمئناً هدفی دارند و به همین خاطر قایق‌های پر از آن افراد مسلح به سمت این منطقه در حرکت است.

نیروگاه اتمی «زاپروژیا» به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.

ناکامی اوکراین در عملیاتی جدید
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۷:۴۴

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای اوکراینی بار دیگر تلاش کردند تا حملاتی را به سمت منطقه میکولایف صورت دهند.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد که در نتیجه حملات ناموفق نیروهای اوکراینی برای پیشروی در منطقه میکولایف، دست کم ۲۳۰ سرباز اوکراینی کشته شدند و ارتش این کشور به موفقیتی در این حملات دست پیدا نکرد.

بنا به بیانیه وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین همچنین شب گذشته ۲۵۰ شبه‌نظامی خود را راهی منطقه زاپروژیا کرد. نیروهای پدافندی روسیه دست کم ۴۷ نفر از آنها را هدف قرار دادند و ۲۳ تن نیز مجروح شدند. وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود ارتش این کشور یک فروند سامانه موشکی هیمارس، یک خودروی حمل مهمات و دست کم ۳۰ نفر از نیروهای اوکراینی را هدف قرار داد.

سامانه‌های پدافند هوایی نیروی هوافضای روسیه همچنین دو فروند جنگنده سوخ و-۲۵ و یک فروند میگ -۲۹، سه فروند موشک توچکا-یو و شماری دیگر از تجهیزات نظامی متعلق به ارتش اوکراین را نابود کردند.

قدردانی اردوغان از پوتین 

سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی، درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین بحث و رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده که «اردوغان از نقش سازنده روسیه در برنامه‌ریزی و سازماندهی سفر هئیت کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه اتمی زاپروژیا قدردانی کرده است» و اجرای مؤثر «توافق غلات» از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی سران روسیه و ترکیه بوده است.

هیئت کارشناسی ۱۴ نفره آژانس پس از هفته‌ها مذاکره سرانجام روز پنجشنبه وارد نیروگاه اتمی زاپروژیا شد. نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در هفته‌های اخیر در خط مقدمِ جبهه درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی‌ها درباره وقوع فاجعه‌ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

همچنین روسیه و اوکراین با میانجی‌گری ترکیه و نماینده سازمان ملل در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین 

یک دیپلمات ارشد روسی شدیدا به واشنگتن نسبت به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین هشدار داده و خاطرنشان کرد که ایالات متحده در آستانه دخالت مستقیم در این درگیری است.

به گزارش گزاری آسوشیتدپرس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه همچنین به دکترین نظامی این کشور که استفاده از تسلیحات هسته‌ای در صورت تهدید برای موجودیت کشور روسیه را پیش‌بینی می‌کند، اشاره کرد.

ریابکوف گفت: ما بارها به روسیه درباره تبعات اقداماتش در صورت تداوم ارسال سلاح به اوکراین هشدار داده‌ایم. با این کار، عملا آمریکا خود را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌شود آن را به عنوان "یک طرف این درگیری" توصیف کرد.

ریابکوف در سخنانی در تلویزیون دولتی روسیه هشدار داد که "شکاف بسیار باریکی که ایالات متحده را از تبدیل شدن به یک طرف درگیری جدا می‌کند، نباید این توهم را برای نیروهای خشمگین ضد روسیه ایجاد کند که در صورت عبور آنها از آن، همه چیز به همین شکل باقی می‌ماند."

او تاکید کرد که روسیه تا زمانی که به اهداف خود برسد، حملات خود را در اوکراین پیش خواهد برد. ریابکوف گفت: روسیه قادر است به طور کامل از منافع خود دفاع کند و اهداف این عملیات ویژه نظامی به طور کامل محقق خواهد شد.

ریابکوف خاطرنشان کرد: دکترین نظامی روسیه تصریح می‌کند که در صورت تخاصم علیه روسیه و متحدانش که شامل سلاح‌های کشتار جمعی می‌شود یا تخاصمی شامل سلاح‌های متعارف که موجودیت کشور روسیه را تهدید می‌کند، می‌تواند از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

ارائه موشک‌اندازهای چندگانه هیمارس الات متحده، توانایی حمله ارتش اوکراین را تقویت کرد و از آنها برای ضربه زدن به تأسیسات زیرساختی کلیدی و سایر اهداف استفاده کرده است. این سیستم‌های سوار بر کامیون، موشک‌های هدایت‌شونده با جی‌پی‌اس را شلیک می‌کنند که قادر هستند اهدافی تا ۸۰ کیلومتری را هدف قرار دهند.

مقامات ایالات متحده تاکنون از ارائه موشک‌هایی با برد بلندتر به اوکراین برای پرتابگرهای هیمارس خودداری کرده‌اند. این موشک‌های دوربرد می‌توانند به اهدافی تا ۳۰۰ کیلومتر برسند و به طور بالقوه می‌توانند به ارتش اوکراین اجازه دهند مناطقی در عمق روسیه را هدف قرار دهند.

ریابکوف گفت: ما به ایالات متحده نسبت به انجام اقدامات تحریک‌آمیز مانند تحویل تسلیحاتی با برد بیشتر و ویرانگرتر هشدار می‌دهیم. این راهی است به سوی ناکجاآباد و مملو از عواقب سنگینی است که مسئولیت آن کاملاً بر عهده واشنگتن خواهد بود.

اعتراض مردم آلمان به صادرات اسلحه به اوکراین

مردم آلمان در اعتراض به تولید اسلحه و ارسال آن به اوکراین روز جمعه در مقابل یک کارخانه اسلحه سازی دست به تجمع زدند که این تجمع با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری «دویچه وله»، گروه تظاهرکنندگان ضد جنگ موسوم به «خلع سلاح راین متال» با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کارخانه اسلحه‌سازی «کراوس مافی وگمن» در شهر «کاسل» آلمان نسبت به تولید اسلحه و صادرات آن به اوکراین اعتراض کردند.

جنبش اعتراضی «خلع سلاح راین متال» به منظور توقف تولید اسلحه در آلمان پنجمین کشور صادر کننده اسلحه در جهان و صادرات آن به ویژه به اوکراین ، برای برگزاری اعتراض‌ها در سراسر این کشور فراخوان داده‌ است.

به گزارش این خبرگزاری آلمانی، پلیس این کشور با معترضان درگیر شده و اسپری فلفل و باتوم علیه آن‌ها استفاده کرده است متعرضان نیز به سمت نیروهای پلیس اشیایی پرتاب کردند که به زخمی شدن هشت پلیس منجر شد. براساس اعلام پلیس در این رابطه دستکم یک نفر هم دستگیر شده است.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان به تازگی در اظهاراتی گفته بود که اهمیتی ندارد که رای دهندگان آلمانی چه فکری می‌کنند یا چقدر زندگی آن‌ها سخت می‌شود، من اوکراین را در اولویت قرار می‌دهم. حتی اگر اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌ انرژی، زیاد شود برلین تحریم‌ها علیه روسیه را رفع نخواهد کرد.

این اظهارات وزیر خارجه آلمان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌ منفی بسیاری از طرف آلمانی‌ها و مردم جهان به دنبال داشت.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز پیش از آن وعده داده بود که برلین تا هر زمانی که طول بکشد، حمایت از اوکراین را ادامه خواهد داد.

هفته گذشته وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که صادرات تجهیزات نظامی این کشور به اوکراین در سال جاری افزایش یافته است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
ریابکوف گفت: ما بارها به روسیه درباره تبعات اقداماتش در صورت تداوم ارسال سلاح به اوکراین هشدار داده‌ایم. با این کار، عملا آمریکا خود را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌شود آن را به عنوان "یک طرف این درگیری" توصیف کرد.
.
توجمله اول خودش به خودش هشدار داده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
تابناک اشتباه نوشته
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
قدردانی دیکتاتور از دیکتاتور دیگری قدردانی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
مزدور آمریکایی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
پوتین داره یک تنه با گلوبالیست ها می جنگه اگه پوتین نبود الان واسه دوز دهم واکسن کرونا ملت دنیا تو صف بودن. بگذریم که نذاشت بساط تبلیغ ،lgbt در مدارس و این مزخرفات وارد روسیه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
درود به شرفت
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
متاسفانه ال بی جی تی ها زیاد شدن نمونه منفی دادن به این کامنت
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مرگ بر پوتین !
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
مشکل پوتین این است که هرگز در غرب زندگی نکرده و خیلی غرب را از دریچه رسانه های غربی نگاه میکند و گمان میکند کشورهای هربی با کمی گرانی یا کمبود انرژی همه جوره به او امتیاز میدهند. مانند کارکنانی که تصور میکنند رئیس شرکت مجبور است به انها امتیاز بدهد چون اگر انها نباشند کار شرکت لنگ میشود. رئیس و شرکتی که کارش با نبود یک کارکن لنگ شود اصلا نمی توانسته رئیس باشد. مثلا در کانادا ۷ درصد نرخ ماایات بنزین را دولت کاهش دار و همین باعث شد که قیمتها کاملا قابل تحمل شود و یا المان با کمی صرفه جویی می تواند از کمبود گاز عبور کند. ولی روسیه که ۸۵ درصد اقتصادش به نفت و گاز و تعامل با اروپا مربوط است بعد از سه یا چهار سال ادامه تحریم بانکی و اقتصاد تبدیل به فقیر ترین کشور اروپا خواهد شد. در ایران هم تعجب از ان کارشناسانی هست که سالها در رشته های اقتصاد و انرژب و مهندسی در غرب درس خواندند و زندگی کردند ولی هموز این اقتصادها را نشناختند و تحلیل میدهند که اروپا بخاط گرانی گاز یا کمبود گاز عقب نشینی خواهد گرد. واقعا معلوم نیست در هرب تحصبل گردند یا مانند مدرک حقوق گلاسکو مدرک برایشان چاپ شده
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
فقط شما میفهمی ؟؟؟؟؟؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
عزیز دلم آمریکا هیچ آسیبی از این جنگ نمی‌بینه ولی اروپا بیشترین خسارت را میبیند مگه خودت نمیگی اقتصاد آلمان به گاز روسیه وابسته است خب اقتصاد آلمان قلب تپنده اقتصاد اروپا است اگه از هم بپاشد اقتصاد های اروپایی از هم می‌پاشد
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
این قدردانی اردوغان مثل این است که چنگیز خان مغول از آدولف هیتلر و بنیتو موسولینی تشکر و قدردانی کند که آغاز گر جنگ جهانی دوم شدند بیخیال من بعضی مواقع عجله می‌نویسم و بعضی مواقع از کلماتی استفاده می‌کنم که تا الان استفاده نکردم حالا بیخیال فکر کنم روس ها هیچی نمیشند چون قدرت رسانه ای ضعیفی دارند ولی زمان بهترین کمک است اون زمان که امبر هرد به جانی دپ افترا زد کسی نگفت که مدرک داری اون موقع موج‌سواری شد ولی الان نه درست است که روسیه به اوکراین حمله نظامی کرده ولی ممکن است بعد چند سال نظر افکار عمومی جهان تعقیر کنه وقتی آمریکا به ویتنام رفت اکثریت مردم آمریکا از دخالت آمریکا در ویتنام جنوبی سابق حمایت کردند ولی بعد از بیست سال دخالت و کشته شدن هفتصدهزار آمریکایی واکنش مردم چی بود آمریکا مجبور به عقب نشینی شد حمله به افغانستان و عراق بخاطر قضایای یازده سپتامبر مردم آمریکا از جنگ حمایت کردند و جو ضد مسلمانان در آمریکا شدت گرفت ولی بعد بیست سال آیا واقعاً مردم آمریکا هنوز از جنگ در عراق و افغانستان حمایت می‌کنند وقتی از کابل فرار کردند نه ممکن است بعد از زمستان امسال حتی نام اوکراین را هم فراموش کنند کاشکی میشد مثل دوران جنگ جهانی دوم عملیات های بزرگ اتفاق بیفتد متاسفانه نظامیان الان همه ترسو هستند این جنگ با اینهمه بمباران باید تلفات میلیونی داشته باشد نه اینقدر من یکی دیگر روسیه را یک ابر قدرت نمی‌دونم اگر ابرقدرت بود از تمام توان هوایی خود استفاده میکرد نه بخشی از آن از تمام توان نیروی زمینی خود استفاده میکرد نه بخشی از آن من بودم از بمب اتمی استفاده میکردم حتی برای قدرت بیشتر یکی از نوع خفیف در برلین آلمان مینداختم من بودم میگفتم باید نسل کشی کرد البته من مخالف کشتن غیر نظامیان هستم ببینید اگر آمریکا و دوستان آن از اوکراین حمایت نمی‌کردند این جنگ ظرف مدت چند روز تمام میشد گور بابای سازمان ملل
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
پوتين کوچلو از ترسش همه را به بمب اتم تهدید می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
قدرت داره
دوست داره
ه
مزدور آمریکایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
قابل توجه شرق گرا ها نیروی انسانی پوتین با بحران مواجهه شده لطفا به کمکش بشتابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
راست میگی؟
مزدور آمریکایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
لازم باشه برای مقابله با دیکتاتوری کثیف جهانی آمریکا اینکارو هم میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
برو برای ارتش کافر و فاشیست اوکراین بجنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
روسیه در اوکراین به گل نشسته فقط رجز می خواند و هشدار می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
غربزده ها پاراگراف آخر را با صدای بلند بخوانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
پاراگراف اخر که از صارات سلاح از المان به اوکراین خبر می دهد معنیش یعنی نفع اقتصادی برای آلمان
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات