بازدید 55401
با تحولات منطقه و جهان

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/ گزارش سازمان ملل از ده برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیرو‌های ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گزارش سازمان ملل از ده برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان، دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیرو‌های ناتو، درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن و دیدار هیأت حماس با وزیر خارجه روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 13 September 2022

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/  گزارش سازمان ملل از 10 برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

بین الملل تابناک: درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گزارش سازمان ملل از ده برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان، دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیرو‌های ناتو، درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن و دیدار هیأت حماس با وزیر خارجه روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

بامداد سه‌شنبه رسانه‌های محلی از وقوع درگیری مسلحانه شدید بین نظامیان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، درگیری شدیدی بین دو طرف در جریان است و وزارتخانه‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان تایید کرده‌اند که چند نقطه در مرز، شاهد تیراندازی و تبادل آتش است.

«نیل هاویِر» خبرنگار کانادایی که برای شبکه‌های «سی‌ان‌ان، سی‌بی‌سی و الجزیره انگلیسی» گزارش تهیه می‌کند، در این باره خبر داد: «یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد به سمت ارمنستان آتش گشودند.»

تعداد بازدید : 3404

هاویر در ادامه گزارش خود گفت: «این حملات در قلمرو ارمنستان و خارج از منطقه مورد مناقشه قره‌باغ رخ داده؛ این اقدامات، تنش‌زایی بزرگی توسط باکو است.»

با این حال، رسانه‌های ترکیه در تلاشند تا ارمنستان را مقصر درگیری‌های مسلحانه امشب با جمهوری آذربایجان نشان دهند. در همین راستا، وزارت دفاع باکو نیز مدعی شد که اقدام تحریک‌آمیز ایروان بود که منجر به این درگیری‌ها شد.

در این بیانیه ادعا شده است: «درگیری‌ها بعد از این رخ داد که نیروهای ارمنستانی حملات گسترده‌ای را به مناطق داش‌کَسَن، کلبجر و لاچین در نزدیکی مرز انجام دادند. نیروهای ارمنستانی با حملات خمپاره‌ای، مواضع و سنگرها و پایگاه‌های جمهوری آذربایجان را در مناطق مرزی هدف گرفتند که منجر به تلفات خدمه و آسیب‌ رسیدن به زیرساخت‌های نظامی شد.»

ساکنان مناطق مرزی می‌گویند صدای شلیک مداوم توپخانه و تبادل آتش با استفاده از سلاح‌های سنگین بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به گوش می‌رسد.

با این حال، منابع ارمنستانی با رد ادعاهای باکو، تاکید کردند که ارتش جمهوری آذربایجان بدون اینکه تحریک‌ شده باشد، با استفاده از توپخانه و پهپاد در حال انجام عملیات بزرگ و حمله به چند شهرستان ارمنستان نزدیک مرز هستند.

دولت ارمنستان نیز اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار کرده تا درباره جزئیات تبادل آتش امشب با جمهوری آذربایجان، به او اطلاع‌رسانی کند.

گزارش سازمان ملل از ده برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان

یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داد، هم اکنون آمار قربانیان گرسنگی در جهان نسبت به پنج سال پیش ده برابر شده است.

مارتین گریفیتس، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، روز دوشنبه به وقت محلی با هشدار نسبت به گسترش گرسنگی و قحطی در جهان گفت: ما زمان زیادی برای پیشگیری از بحران غذایی از دست دادیم.

گریفیتس که در نشست سازمان ملل درباره مبارزه با ناامنی غذایی و جلوگیری از قحطی سخن می گفت، اظهار داشت: ما در این زمینه درس‌هایی را آموختیم؛ اما از آنها استفاده نکردیم.

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/  گزارش سازمان ملل از 10 برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

این مقام سازمان ملل افزود: در مناطقی که بسیار تحت تأثیر شدید فقدان امنیت غذایی هستند، زمان زیادی را از دست دادیم. اکنون برای مقابله با تهدیدات فعلی به یک میلیارد دلار نیاز داریم.

گریفیتس با بیان اینکه تهدید قحطی سومالی یادآور سال ۲۰۱۱ است، هشدار داد: در چندین منطقه از جهان، تلاش های ما برای مبارزه با ناامنی غذایی شکست خورده است. در حال حاضر نسبت به پنج سال پیش، آمار قربانیان گرسنگی ده برابر شده است.

پیش از این، جیمز سوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سومالی، با تاکید بر حمایت سازمان ملل از اولویت های اساسی سومالی نسبت به وخیم تر شدن اوضاع انسانی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد که این کشور با فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می کند.

رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در موگادیشو، پایتخت سومالی گفته بود: همه شواهد حاکی از آن است که قحطی امسال، مشخصا بین ماه اکتبر و دسامبر آینده در سومالی روی خواهد داد.

رئیس دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین شرایط دردناکی که مردم سومالی در آن هستند، تکان دهنده توصیف کرد.

گزارش‌های رسمی، حکایت از مرگ حدود ۲۰۰ کودک سومالیایی به دلیل سوء تغذیه و اسهال حاد از ژانویه گذشته دارد و ۲۱۳ هزار تن نیز از سوء تغذیه شدید در این کشور رنج می‌برند.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده بود، ۷۵۰ هزار تن در اتیوپی، یمن، سودان جنوبی، سومالی و افغانستان با گرسنگی و مرگ مواجه هستند.

دبیر کل سازمان ملل درخصوص ناامنی غذایی در جهان گفت: ما شاهد افزایش گرسنگی جهانی بوده‌ایم که چندین دهه پیشرفت در این زمینه را معکوس کرده است.

دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق روز (دوشنبه) در دیدار با فرمانده نیروهای ناتو در عراق،‌ راه‌های تقویت توان نیروهای این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت موازین نیوز، عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با جیووانی ایانوچی، فرمانده نیروهای ناتو در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/  گزارش سازمان ملل از 10 برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

دفتر رسانه‌ای رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در این باره اعلام کرد: دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در سطوح آموزشی و انتقال تجربیات به نیروهای عراقی در راستای تقویت توانایی نظامی آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیشتر وزارت دفاع عراق اعلام کرده بود، ارتش این کشور و نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق یادداشت تفاهم همکاری مشترک امضا کردند.

در همین راستا در بیانیه این وزارتخانه در این باره آمده بود که این یادداشت تفاهم با هدف حمایت و توسعه سیستم لجستیکی نیروهای مسلح عراق و ارتقای توانمندی‌های آنها در تمامی سطوح صورت گرفته است.

وزارت دفاع عراق اشاره کرد که امضای این تفاهم نامه، ناگهانی صورت نگرفت، بلکه مراحل طولانی به همراه جلسات مستمر که تقریبا یک سال به طول انجامیده، صورت گرفته است.

درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

فرستاده آمریکا به یمن خواهان تمدید آتش‌بس در این کشور شد.

 تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن در مصاحبه با الجزیره گفت: حملات انصارالله یمن به تعز نباید تکرار شود و انصارالله باید در تلاش‌ برای تحقق صلح مشارکت داشته باشد. ما خواهان بازگشایی جاده‌ها به ویژه جاده تعز هستیم، زیرا این یک پرونده انسانی است.

وی درباره آتش‌بس گفت: ما به تمدید آتش بس برای توقف درگیری‌ها و افزایش پروازها پایبند هستیم. سازمان ملل به تمدید آتش‌بس و تقویت آن پایبند است؛ بنابراین، ما از انصارالله یمن نیز می‌خواهیم به آن پایبند باشد.

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/  گزارش سازمان ملل از 10 برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

لیندرکینگ گفت: ما خواهان تمدید آتش‌بس بعد از دوم اکتبر هستیم. وحدت شورای ریاستی یمن یک عامل حیاتی برای تحقق صلح در یمن است. این شورا از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

سازمان ملل دوم اوت به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده آن به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر با تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه دیگر و طبق شروط قبلی موافقت کردند.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس، موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعا و به مقصد آن و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها جهت تسهیل عبور و مرور افراد در داخل یمن بودند.

دیدار هیأت حماس با وزیر خارجه روسیه

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیأت همراه او، امروز در مسکو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار تحولات منطقه غرب آسیا و مساله فلسطین را بررسی کردند و طرف روسی بر اهمیت احیای سریع وحدت ملی فلسطین زیر چتر سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد.

درگیری و تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان+فیلم/  گزارش سازمان ملل از 10 برابر شدن قربانیان گرسنگی در جهان/ دیدار و رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق با فرمانده نیروهای ناتو/ درخواست آمریکا برای تمدید آتش بس یمن

بنا بر گزارش شبکه روسیا‌ الیوم، لاوروف همچنین حل‌وفصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر مبنای قانون بین‌المللی و مبتنی بر قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی را ضروری خواند.

هیأت حماس پیش از این دیدار نیز با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶۹
می بینید که پوتین در اکراین یا صحنه دیپلماتیک دنیا کوچکترین کاری نمی کند که بعدا برایش مشکل درست شود. در اکراین نه از سلاح کشتار جمعی استفاده میکنه و نه مقامات اکراینی را هدف قرار میده و در صحنه جهانی هم درگذشت ملکه انگلیس را تسلیت گفت و هم پادشاهی چارلز را تبریک گفت و اصلا مانند سوریه عمل نمی کند چون می داند در اکراین طرفش امریکا و اروپا هست که می توانند او را ور صکرت انجام جنایت جنگی دادگاهی کنند. خوبی پوتین و پوتین دوستان این است گه بشدت جان دوست و قدرت دوست هستند و بسیار به قاطعیت و قدرت احترام می گذارند. c
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
کاری نمیکنه ؟
همین دیروز از شدت خشم بابت شکست و عقب نشینی نیروهاش نیروگاه برق خارکف رو هدف قرار داد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چون پوتین احمق نیست اتفاقا بسیار باهوش و زیرک ویه سیاستمدار واقعیه.
ناشناس
| France |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
پوتین دوستان یه خوبی دیگه هم دارند
پدارن و مادران مهربانی هستند
به رشد ، رفاه و آسایش فرزندانشان در غرب (آمریکا ، کانادا ، انگلیس .....) اهمیت زیادی می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اگه روسیه از مشکل میترسید با کل غرب درگیر نمیشد
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مطالبت مخلوطی از واقعیت وتوهم بود.ولی اینو دیگه همه میدونند که پوتین ازحمله اش به اوکراین مثل اون موجودی که هنگام ملاقات با انگلا مرکل آورده بود پشیمونه.اصلا فکرشم نمیکرد قضیه انقدر بزرگ بشه.اولش فکرکرده بود 3-4 روزه کار تمومه.
آذربایجان باید در عین حال که به ارمنستان حمله میکنه با پهپادهای بیرقدار ترکیه به مواضع پوتین در اوکراین هم حمله کنه و مادر پوتین رو نیز به عزاش بشونه .

یاشاسین آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آذری و ارمنی برادر و هموطن ما هستند. این توطئه ترکیه بزرگه. اردوغان همه رو مستعمره استانبول میخواد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نه اذربایجان باید با توانایی نظامی زیادش دنیا را فتح کند
ت س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
! مجید جان داری چپ میزنی! حالا بازم بگویا سا
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
حواست هست چی میگی یاسرت بجای سختی خورده لطفاًسریعاخودت رابه یک روانپزشک حاذق معرفی کن شایدنجاتت دهد ! آخرترکیه تنهاحامی آذربایجان است کدام آدم عاقلی باتنهاحامی خودش درمیافتد آنهم وقتی اینهمه مسلمانان موردبیمهری قرارمیگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
قاطی کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
حیفه آذربایجان که بی دلیل با اکراین زلنسکی مزدور یکجا میگزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اگر آذری هستی از شما بعیده به دنبال تشنج با همسایگان ایران برای منافع آمریکا باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
یعنی الان شما پاچه خاری آمریکا را میکنی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
یونان و روسیه از ارامنه سوء استفاده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ارامنه برادران ما و متحد تاریخی ما بوده اند
یاشاسین ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
زنده باد ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
از افغانستان تا کردستان سوریه و ترکیه و عراق و در شمال آذربایجان و تاجیکستان فقط بازگشتشون به ایران جنگهای بیپایان منطقه را پایان خواهد داد
پوتین و چین دارند همان را درو می کند که خود کاشته بود.ند. وقتی در جریان سوریه پوتین بارها و بارها تحت عنوان احترام به حاکمیت دولتها تمام قطعنامه ها برای پایان جنگ داخلی سوریه را وتو کرد و تحت همین عنوان سیل اسلحه و نیرو های مستشاری و نیروهای نظامی از سوی روسیه و دوستان به سوریه و حتی بمب افکن های فوق ایتراتژیک روسیه سرازیر شد و پوتین با افتخار و غرور اعلام میکرد من گفتم اسد باید بماند و ماند ولو صدها هزار تلفات به ملت سوریه تحمیل شد و داعش را بوجود اورد تا غرب را مرعوب کند و اوباما مرعوب شد ولی حالا غرب دقیقا همان حرف را له پوتین می زند و می گوید ذلنسکی باید بماند و حق حاکمیت اکراین حتی بر کریمه باید مورد احترام قرار گیرد و گروه ازوف باید دریای ازوف را ازاد کنند و.... تازه جنگ اگراین داخلی نبود. به هر حال خوبی دیکتانوهایی مانند پوتین این هست که هم قدرت دوست و هم به قدرت احترام می گذارند. خواهید دید که همین پوتین بزودی فرمان عقب نشینی صادر خواهد کرد و خواهد گفت هدفمان تنبیه بود و حماسه افریدیم! ولی همه می دانند پوتین برای همیشه ملت روسیه و دوستانش را با خود محوری به زیر کشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
روسیه در سوریه برای دفاع در مقابل داعش ساخته آمریکا بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
هر روز اینارو بنویس
مزدور کانادایی
اتش بس تمدید شود تا اندکی نان خشک و لنگ و خنجر تهیه و تدارک دیده شود .
زمستان نزدیک است !
زنده باد اوکراین
زنده باد آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نام آذربایجان را با اکراین لکه دار نکن
جبهه روسیه ( روسگداها ) همه جا دارن شکست میخورن
# ارمنستان و روسیه پوکیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شماها جمله سازی میکنید؟
پیروزی درجنگ چندماه پیش که نتیجه توافق پشت پرده روسیه وترکیه بود استاندار باکو را بدجوری کله بادی کرده. البته چون هیکلش هم گنده است فکر میکنه حکومتش هم خیلی قویه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نارحتی شما قابل درک است که مطالب را وارونه می نویسید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
حالا چراگریه می کنی؟ ناراحتی که آذربایجان تمامیت ارضی خودش رابرپاکرده وتجزیه طلبان وحامیانش را نقره داغ می کند؟ اگراین اتفاق برای کشورخودمان اتفاق می افتاد چه واکنشی نشان می دادی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
جواب شما رو احمدی نزاد داده: آب رو بریز اونجایی که میسوزه
حماس با وزیر امور خارجه روسیه ملاقات می کند و وزیر دفاع عراق با فرمانده ناتو جلسه دارد. اوضاع منطقه از این واضح تر؟
ما از مسلمانان مظلوم شیعه آذربایجان در مقابل تجاوزگری، قتل و غارت متجاوزان ارمنی حمایت می کنیم.
یاشاسین آذربایجان مسلمان شیعه
یاشاسین ایران مسلمان شیعه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آذری و ارمنی برادر و هموطن ما هستند. کاش خود آذربایجان طرف ارمنستان بود بحث بین برادری حل میشد. این توطئه ترکیه ست که میخواد آذربایجان و ارمنستان رو ببلعه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
برو دفاع کن..از طرف خودت حرف بزن
ت س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چرا چرت پرت میگی مجید جان این اذربایجا نوکر ترکیه ست همین چند وقت پیش با خود ایران هم مشکل داشت! حالا هی بگو یاسمین یاساشین،شور برندار اول ببین داستان چیه بعد شعار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
گول نخورید آذبایحان نوکر ترکیه شده خود باکو جزو ایرانه و باید به مام میهن محلق گردد
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ت س جان ترکیه و آذربایجان دو بازوی مهم جهان تورک هستند و با هم برادرند شما نمی توانید با این حرف های صد من یک غاز میان دو برادر را به هم بزنید.ا
این عثمانی ها فکر کردن میتونن با نژادپرستی امپراتوری درپیت درست کنن !!!!دوره اش گذشته !!! بیدار شین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
همین که توبیدارشدی کافیه! خوب گفتند مرگ خوبه واسه همسایه، توداری علنأ ازیک مشت تروریست تجزیه طلب حمایت می کنی که ۳۰ سال فقط ویرانی ببارآوردند
رژیم متجاوز و کودک کش ارمنستان تو صد سال اخیر چندین برابر اسرائیل مسلمان کشته است
جبهه غرب جرات ندارد حتی یک ترقه داخل مرزهای روسیه بترکاند فعلا که فقط خاک اکراین است که شخم خورده زیاد به اخبار رسانه ها اعتماد نکنید
جنگ جهانی بصورت نیابتی توی سوریه شروع شد و الان داره کم کم مستقیم میشه
خدا بخیر کنه
فراموش نکنید آذربایجان به دستور آمریکا برای درگیر کردن روسیه اقدام به حمله کرده و از طرف دیگر در یمن درخواست ادامه آتش بس می کند تا نکند جبهه مقاومت با اقدامی موشکی عربستان را در حمایت های نفتی اروپا به خطر بیاندازد و اروپا دچار زمستانی فاجعه بار شود !
کلا سادگی است اگر اقدام آذربایجان را در جنگ ناشی از سیاست خودش بدانیم این آمریکاست که برنامه ریزی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مفسرین سیاسی بین المللی واقعأ حق توروخوردند بااین تفسیرآبگوشتی خخخ
خدالعنت کندمتجاوزراکه سالها خاک کشوردیگری رابرخلاف بیانیه های سازمان ملل وهمه مجامع جهانی اشغال میکنند ووقتی کشورمورد تجاوزقرارگرفته حقش رامیخواهد وسرزمینش رامیخواهد ازادکند بهروسیله ای متوسل میشوندکه مانع شوند وننه من غریبم بازی درمیآورند
با این حال، رسانه‌های ترکیه در تلاشند تا ارمنستان را مقصر درگیری‌های مسلحانه امشب با جمهوری آذربایجان نشان دهند.

پ.ن- رسانه های ایران در تلاشند تا آذربایجان را مقصر درگیری های مسلحانه امشب با جمهوری ایروان نشان دهند!!!
باید همه ارتش آذربایجان را سر برید و باکو را به خاک اصلی جداشده ( ایران ) الحاق نمود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
تو اول مواظب سر خودت باش بچه!
چرا مطالب را طوری می نویسید که مثلا آذربایجان این درگیریها را شروع کرده در صورتی که ارمنستان همیشه ودر همه حال با توجه به تحولات ودرگیریهای گروههای مختلف در ایروان به این درگیریها با توجه به نفوذشان در ارتش ارمنستان دامن مییزند وآنرا را به گردن آذربایجان می اندازند مگر همین امنستان وایادی آنها سی سال خاک آذربایجان را اشغال نکرده بودند حالا که آنها از خاک آذربایجان بیرون رانده شدهاند چه لزومی دارد آذربایجان درگیری را آغاز کند متاسفانه این گونه اخبار یکطرفه روابط بین ایران وآذربایجان را تحت الشعاع قرار داه واز توسعه آن جلوگیری میکند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چرا اون طرف که داره میبازه درگیری رو شروع کنه
روسیه در مسیر شکست و تلافی های جنایتکارانه است
يك درگيري جديد در منطقه به پوتين كمك مي كنه تمركز بر روي درگيري اكراين كم بشه و باكو و ارمنستان بازيچه اي بيش نيستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
تو اول یاد بگیر وقتی اسم یک کشور میاری باید طرق مقابلشم اسم کشور رو بیاری. فعلا دو صفحه برو بشین بنویس آذربایجان تا اون لکنت زبانت درست بشه.
الان وقتشه ایران با قدرت نمایی یه خودی نشون بده و مناطقی که بهش مربوط هست رو تصاحب کنه تا هم این جنگ تموم بشه هم ایران به اهدافش برسه با صدها پهپاد بهشون حمله کنید
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بشین حتما اینکارو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ایران مجموعی از تعداد کثیری اذربایجانی است احمقانه حرف نزن
الان وقتشه که ایران آقای الهام خانوم رو از قدرت بکشه پایین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اگردولتمردان ماهم مثل توفکرکنندازایران فقط یک نام باقی می ماند! تمامیت ارضی خودمانراحفظ کنیم هنرکردیم
علی
| Netherlands |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چه خبر از مدیریت اربعین. مدیریت جنگ ازونی خودتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
الهام در زبان عربی اسم اقاست . ثانیا هیچ قدرتی جرات نداره به اذربایجان چپ نگاه کنه ما نمرده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مواظب باش یهو خودت کله پا نشی بقیش پیشکش.
انشااله بزودی مسیر زنگه ور احیاء خواهد شد و برای دشمنان فقط حرف زدن باقی خواهد ماند
زنده باد ارمنستان
مرگ بر آذربایجان
ياشاسين آذربايجان
ملت علافی داریم البته مقصر سیاستمداران ایران هستند
ایران باید ارمنستان رو مسلح کنه آدربایجان زر ز بگه با اسراییل ترکیه ریختی رو هم واسه زیرابی رفتن برای ایران شک نکنید روزی با جمهوری آذربایجان که یک تکه جدا شده از ایرانه و باید بازگردونده شه با دسیسه ترکیه و اسراییل وارد جنگ میشیم پس بهتره همین الان توسط ارمنستان ضعیفشون کنیم
دیدار رییس ستاد مشترک‌ عراق با فرمانده ناتو نشان میدهد که این کشور عملا نوکر و دست نشانده امریکاست و با سقوط صدام، عملا استقلال عراق نیز برای همیشه به باد فنا رفت
یاشاسین آذربایجان
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری