سه هزار و سیصد و شانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عضو شورای عالی کار: اعتراض کارگران به میزان دستمزد بجاست / همسر کیومرث پوراحمد: من این اتفاق را باور نمی‌کنم / رئیس قوه قضائیه: با بگیر و ببند، هزینه‌ها در بحث حجاب بالا می‌رود / امام جمعه شیراز: می‌گویند اگر رابطه ما با آمریکا بهم بخورد، همه از گرسنگی می‌میریم، اما جمعیت ایران افزوده شده

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند احمد خاتمی: اقدام خودسرانه و بی‌قانون برای مقابله با بی‌حجابی، خلاف شرع است/پلیس: سه واحد صنفی در دیلم به خاطر عدم رعایت شئونات ماه رمضان پلمب شد/ نماینده مجلس: مسمومیت های رخ داده در مدارس بعد از عید در حدی نبوده که موجب نگرانی شود /سخنگوی شورای رقابت: قیمت خودرو متناسب با تورم افزایش نداشته است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۰۵
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 07 April 2023
|
26716 بازدید
|

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

احمد خاتمی: اقدام خودسرانه و بی‌قانون برای مقابله با بی‌حجابی، خلاف شرع است
سید احمد خاتمی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران  اظهار کرد: همه کسانی که در این عرصه مسئولیت دارند باید کمک کنند. این کشور اسلامی است، شهدا رفتند تا در این کشور اسلام حاکم شود، نه آنکه بی‌حجابی بیاید. هنوز هم شهید می‌آوردند و همه این شهدا بر حجاب تاکید داشته‌اند. دل مردم متدین از بی‌حجابی‌ها خون است، به داد برسید. خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد، حتی در مقابله با بی‌حجابی، اقدام خودسرانه و بی‌قانون صورت بگیرد، همین اقدام خلاف شرع است. قانون‌شکنی منکر و بی‌حجابی نیز منکر است. وی افزود: همه باید امر به معروف و نهی از منکر را با زبان قرآنی و مؤدبانه داشته باشیم. اما اگر کار به عمل رسید، بگذارند دستگاه‌ها قانونی و مسئولین مربوطه اقدام کنند، چون کارهای خودسرانه و بی‌حساب و کتاب، کار را خراب می‌کند و حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.

علم‌الهدی: چطور می‌توان انتظار داشت که مردم ببینند خانمی کشف حجاب کرده، اما واکنشی نشان ندهند
سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، بی‌حجابی و کشف حجاب را مصداق دین‌ستیزی دانست و تأکید کرد: ماجرای بی‌حجابی مثل این است که شما به فردی تکلیف کنید بایستد و در برابر دشنام دادن به پدرش بی‌تفاوت باشد. هیچ فرد باغیرتی این را تحمل نمی‌کند. در این شرایط، چطور می‌توان انتظار داشت که این مردم ببینند خانمی کشف حجاب کرده اما واکنشی نشان ندهند، درحالی‌که ملت ما، دین را از پدر و مادر خود بیشتر دوست دارد. وی گفت: مردم دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند. دشمن هم این را می‌داند که اگر بنا شد در عرصه اجتماع ما، جریان دین‌ستیزی اتفاق بیفتد، مردمی که شهید داده‎اند، این را تحمل نمی‌کنند؛ بنابراین، این حرام شرعی و سیاسی را در جامعه رواج می‌دهد تا برخورد فیزیکی پیش بیاید و به همین ترتیب، جامعه ما وحدت ملی خود را از دست بدهد. خواسته دشمن این است. عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، حتی اگر افرادی که کشف حجاب می‌کنند، بدانند پشت ترویج این توطئه، جاسوس‌های دشمن و دستگاه‌های اطلاعاتی خبیث آن‌ها قرار دارند، دست از این کار برمی‌دارند. در سال‌های اخیر، بیشترین نامی که بر دختران ما گذاشته‌ شده است، نام مبارک «زهرا» است. دختران ما دلداده فاطمه اطهر(س) هستند و نمی‌شود کسی به نام زهرای مرضیه(س) مزین باشد؛ اما روسری از سر بردارد. اینجاست که هیچ‌کس رضایت نمی‌دهد با بی‌حجابی خود به مصاف فاطمه زهرا(س) و علی ابن موسی‌الرضا(ع) برود.

دستور استاندار همدان برای عدم ارائه خدمات بانکی به بی‌حجاب‌ها
علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان با بیان اینکه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، بخش‌ها و مسئولان زیرمجموعه‌ی خود را مکلف به رعایت حجاب و عفاف در محیط اداری و کاری کنند، ادامه داد: بانک‌ها از ارائه خدمات به افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند. افرادی که به امکان عمومی برای خرید و فروش ورود می‌کنند باید حتما حجاب اسلامی را رعایت کنند.

پلیس: سه واحد صنفی در دیلم به خاطر عدم رعایت شئونات ماه رمضان پلمب شد
فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی و اصناف در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سه واحد صنفی به خاطر عدم رعایت شئونات ماه رمضان پلمب شد. مأموران پلیس اطلاعات به همراه سایر ادارات ذی ربط از واحدهای صنفی سطح شهر بازدید کردند. سرهنگ محمدرضا محمودیان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور رعایت بهداشت و سلامت شهروندان، گشت تلفیقی ویژه ماه مبارک رمضان تشکیل شد. وی اضافه کرد: این گشت متشکل از مأموران پلیس اطلاعات این فرماندهی، نماینده شبکه بهداشت، اداره تعزیرات حکومتی و اداره اصناف از واحدهای صنفی و اغذیه فروشی‌های سطح شهرستان بازدید کردند.

زارع پور: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار وزارت ارتباطات نیست که بخواهد آن را بردارد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد برداشته شدن فیلتر از پیام رسانه‌های خارجی گفت: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار وزارت ارتباطات نیست که بخواهد آن را بردارد.

امام جمعه قم: نظام در سطح شرعی و سیاسی ذره‌ای از مساله حجاب کوتاه نخواهد آمد
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که ۱۸ فروردین در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با قاطعیت بیان کردند، کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است؛ یعنی اینکه نظام در سطح شرعی و سیاسی ذره‌ای از مساله حجاب کوتاه نخواهد آمد.

معاون قوه قضاییه: با هنجارشکنانی که با سرویس‌های جاسوسی در ترویج بی‌حجابی همکاری دارند، برخورد خواهیم کرد
حجت‌الاسلام‌ محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه گفت: آمارهایی که این روزها دستگاه‌های مسئول امر فرهنگ ارائه می‌دهند، نشانگر این بوده که اکثریت جامعه با رعایت حجاب در کشور موافقت دارند و عمده مردم ما حجاب را دوست دارند. مصدق بیان کرد: این علاقه‌مند به حدی است که در روزهای اخیر شاهد مطالبه‌گری‌های متعدد مردم در زمینه رعایت حجاب در کشور بوده‌ایم و این نشان می‌دهد فرهنگ اسلامی در کشور ما ریشه‌ای قوی دارد. وی افزود: برنامه‌های قوه قضاییه و قوه مجریه در زمینه امور فرهنگی و حجاب به‌روشنی و وضوح اعلام شده و در دست اجراست. معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: آگاهی بخشی به کسانی که غافلانه حجاب را رعایت نمی‌کنند و سبب ایجاد ناهنجاری‌هایی در جامعه می‌شوند، در دستور کار قرار دارد و بخشی از برنامه‌های قوه قضاییه معطوف به این دسته از افراد است. مصدق اضافه کرد: برخی افراد نیز اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و با سرویس‌های جاسوسی در ترویج بی‌حجابی در ایران همکاری دارند که حساب آنها جداست و قوه قضاییه با معاندان و هنجارشکنانی از این دست، جدی برخورد خواهد کرد.

دادستان گلستان: آمران به معروف باید در همه پاساژ‌ها و مراکز خرید مستقر شوند 
 دادستان مرکز استان گلستان گفت: برای پلمب پاساژهایی که تذکرهای حجاب را جدی نگیرند، تردید نمی کنیم. محمود اسپانلو صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، آمران به معروف را باید در همه پاساژها و مراکز خرید مستقر کند. دادستان مرکز استان گلستان افزود: اصناف هم باید یک نفر را در کنار آمران به معروف برای برخورد با بی حجاب ها در مراکز خرید مستقر کند و اگر نمی توانند برخورد کنند به ما گزارش دهند تا دستور پلمب صادر کنیم. وی گفت: اگر از ضابطان قضایی گزارشی بیاید که در پاساژی بی حجابی هست و تذکر دادیم و عمل نکردند، برای پلمب آن مرکز خرید، به هیچ عنوان تردید نمی کنیم.

نماینده مجلس: مسمومیت های رخ داده در مدارس بعد از عید در حدی نبوده که موجب نگرانی شود
«سید حمید کاظمی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در این دستورالعمل گفته شده که مدارس اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. از آنجایی که برخی دانش آموزان از روی شیطنت شاید چنین کارهایی می‌کنند، لازم است مدارس اقداماتی در راستای پیشگیری داشته باشند و در مدارس پدافند غیرعامل تشکیل شود تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. در واقع می‌خواهیم دانش آموزان خودشان در این شرایط مراقبت داشته باشند.او در خصوص جلوگیری از احتمال زنجیره‌ای شدن مسمومیت‌ها در مدارس مشابه اتفاقی که پیش از عید نوروز رخ داد، بیان کرد: این اتفاق بعد از عید ظاهرا در چند مدرسه تکرار شده است، ولی گزارشی که ما دریافت کردیم حاکی از این است که مسمومیت‌ها در حدی نبوده که منجر به انتقال افراد به بیمارستان شود یا کار درمانی روی آن‌ها انجام شود. گزارش‌هایی که تا به حال از دستگاه‌های مختلف گرفته‌ایم، حاکی است که موارد رخ داده بعد از عید در حدی نبوده که موجب نگرانی شود. کاظمی در مورد زمان ارائه گزارش کامل در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، در صحن علنی مجلس عنوان کرد: فکر می‌کنم تا دو هفته دیگر بتوانیم گزارشی در این خصوص به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

امام جمعه شیراز: می‌گویند اگر رابطه ما با آمریکا بهم بخورد، همه از گرسنگی می‌میریم؛ اما جمعیت ایران افزوده شده
دژکام امام جمعه شیراز با بیان اینکه عمده توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی حول دو محور یکی برنامه‌های اقتصادی و یکی هم مسئله اخلاقی و فرهنگی دنبال می‌شود، گفت: بیش از سی سال است که می‌شنویم می‌گویند اگر رابطه ما با آمریکا بهم بخورد همه از گرسنگی می‌میریم، اما جمعیت ایران افزوده شده است. آنان با این حرف‌ها قصد داشته و دارند که ما را بترسانند.

مخبر: نمی‌توان اقتصاد کشور را بر مبنای نرخ‌گذاری و قیمت‌سازی فضای مجازی اداره کرد 
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمی‌توان اقتصاد کشور را بر مبنای نرخ‌گذاری و قیمت‌سازی فضای مجازی اداره کرد، گفت: باور اکثریت صاحبنظران و اقتصاددانان این است که نرخ ارز باید واقعی باشد که البته دیدگاه دولت نیز همین است.

یک مرد و زن ایرانی به تیم پناهندگان جهان پیوستند
 فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد که تیم پناهندگان این فدراسیون متشکل از چهار ورزشکار زن و سه مرد و همچنین یک مربی منتخب خواهد بود. نمایندگان زن این تیم عبارتند از: پریسا جهانفکریان (ایران/ آلمان) کلمنتین میوکئوگنی نومبیسی (کامرون/ فرانسه)، آلین دو سوزا (برزیل/ آمریکا) و مونیک لیما د آراوژو (برزیل/ آمریکا). در بین مردان، آدریل گارسیا (کوبا/ ایتالیا)، فواز محمد صالح حسین (یمن/ عربستان سعودی) و رضا روحی (ایران/ بریتانیا) تیم پناهندگان را تشکیل می‌دهند.

پناهیان: اشتباه بزرگی در جامعه ما رخ داده، مردم ارزش دین را به اندازه علم نمی‌دانند 
علیرضا پناهیان: اگر مردم، دین را یک امر واقعی تلقی کنند، همان‌طور که امروز کسی با علم مخالفت نمی‌کند، با دین هم مخالفت نخواهند کرد، یک زمانی فیلم‌ها یا سریال‌هایی (ایرانی یا خارجی) می‌ساختند با این مضمون که یک معلم به روستایی می‌رود و پدر و مادرهای بچه‌های روستایی که مثلاً کشاورز بودند، مخالفت می‌کردند با اینکه بچه‌های آنها به مدرسه بروند. دورانی بود که علم آن‌قدر بها نداشت، اما امروز علم، سلطان و حاکم است، علم‌گریزی امروز خیلی زشت است. علم چیزی است که از واقعیت، پرده‌برداری می‌کند. اگر ما دین را هم پرده‌بردای‌کننده از واقعیت بدانیم، نگاه مردم به دین تغییر خواهد کرد. یک اشتباه بزرگی در جامعه ما در حال رخ دادن است که ارزش دین را به اندازه علم، آن‌هم سطحِ عالی از علم و اطمینان‌بخش‌ترین علم نمی‌دانند و الا همان‌طور که مردم الان دنبال علم هستند و به دانشگاه می‌روند و با هم مسابقه می‌گذارند و بلااستثنا همه مردم، آدم‌های اندیشمند را تحسین می‌کنند، همین‌جوری آدم‌های دین‌دار و دین‌فهم را تحسین خواهند کرد.

 

رئیس قوه قضائیه: با بگیر و ببند هزینه‌ها  در بحث حجاب بالا می‌رود 
محسنی اژه‌ای با اشاره به مقوله حجاب و برنامه‌هایی که برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی تدوین شده است، گفت: اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد؛ هرچند در این مقوله باید به موضوعات صیانتی و حقوقی نیز توجه داشت، چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفا با بگیر و ببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود. وی در ادامه تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نزدیک به ۳۰ دستگاه در مورد موضوع حجاب، وظایف و تکالیفی مصوب کرده است بعضی از دستگاه‌ها بیش از ۳۰ تکلیف و وظیفه در این خصوص دارند قوه قضائیه پنج تکلیف دارد، که البته باید به تکالیف خود عمل کند و دلیل نمی‌شود اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرد ما هم به وظایف خود عمل نکنیم به زودی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد. آنجا هم که خلا قانونی وجود دارد از طریق ارائه لایحه به مجلس عمل خواهیم کرد.

همسر پوراحمد: من این اتفاق را باور نمی‌کنم
مهرانه ربی، همسر کیومرث پوراحمد در مراسم خاکسپاری این کارگردان ایرانی گفت: کیومرث مرا کشت ‌و پرونده مرا بست. ما همیشه با هم بودیم. چیزی که برایم عجیب است، این است که او اصلا چنین شخصیتی نداشت و من این اتفاق را باور نمی کنم. تازگی‌ها یاد گرفته بود دست مرا می‌بوسید و می‌گفت باید شکرگزار باشم؛ نمی‌دانم چرا این کار را می‌کرد. قرار بود یک هفته‌ای برود و برگردد، من هم نمی‌توانستم بروم.

دماسنج تورم بالا رفت؟
نرخ بهره بین بانکی رکورد هفت ساله خود را ارتقا داده و دومین رکورد را در دومین هفته سال جاری ثبت کرد. این شاخص به نوعی دماسنج تورمی در کشور شناخته شده که در هفته‌های اخیر به سقف جدید خود نزدیک‌تر شده است.  نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۶ فروردین ماه امسال با ۰.۱ واحد درصد رشد نسبت به هفته قبل خود به ۲۳.۴۶ درصد رسید. این در حالی است که کوریدور جدید بانک مرکزی در خصوص این شاخص از ۱۷ تا ۲۴ درصد بود و نرخ بهره مدام در حال نزدیک‌تر شدن به سقف جدید است. سقفی که بانک مرکزی سه ماه است برای این بازار معین کرده است. /اکوایران

سخنگوی شورای رقابت: قیمت خودرو متناسب با تورم افزایش نداشته است
سخنگوی شورای رقابت عنوان کرد: باوجود تورم موجود، قیمت خودرو متناسب با تورم افزایش نداشته است. همین موضوع باعث شده عرضه خودرو کاهش پیدا کند و شکاف قیمتی بین قیمت تولیدکننده و بازار ناشی از این  ثابت نگه داشتن قیمت کارخانه است. این موضوع باعث شده است انگیزه از تولیدکننده گرفته شود و کارخانه‌های تولید خودرو به کارخانه‌های زیانده تبدیل شوند. ادامه این شرایط باعث می‌شود تولید کاهش و در نتیجه عرضه کاهش پیدا کند، در نتیجه شکاف قیمتی و تورم‌های گسترده‌تری پیش روی خواهیم داشت، چون راه حل مهار تورم افزایش تولید است و باید سیاستی اتخاذ شود که بتوان رونق تولید را پشتیبانی کرد.

عضو شورای‌‌عالی کار: اعتراض کارگران به میزان دستمزد بجاست
خدایی عضو شورای عالی کار گفت: وقتی هزینه‌های یک خانوار توسط خود کارگروه مزد شورای عالی کار ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان تعیین می‌شود؛ اما نهایتاً حداقل دستمزد ۸ میلیون تومانی با حق بیمه تعیین می‌شود، مشخص است که پاسخگوی نیاز خانوار‌ها نخواهد بود. وی با بیان اینکه "شکاف بین حداقل دستمزد کارگران و هزینه‌های زندگی مخصوص امسال نیست و در سال‌های گذشته به وجود آمده است" گفت: در طول این سال‌ها تلاش شده است که این شکاف پر شود؛ برای مثال ضریب پوشش سبد معیشت در سال گذشته به ۷۱ درصد رسید؛ یعنی حداقل مزد تعیین‌شده ۷۱ درصد از هزینه‌های یک خانوار را پوشش می‌داد؛ اما الآن با همان معیار‌ها در شروع سال به زیر ۶۰ درصد رسیدیم. خدایی، اعتراض کارگران به میزان دستمزد را اعتراض بجایی دانست و ابراز کرد: میزان دستمزدی که تصویب شد، موردنظر گروه کارگری نبود و گروه کارگری به آن اعتراض داشت؛ اما طبق قانون، گروه کارگری نیز نهایتاً به این مصوبه تن داد و بنابراین مصوبه قانونی است. عضو شورای عالی کار یادآور شد: طبق صحبت‌هایی که در شورا شده است اگر تورم از پیش‌بینی‌ها فراتر رود و یا دولت قصد ترمیم حقوق برای کارکنان خودش را داشته باشد، جلسه شورای عالی کار مجدداً تشکیل می‌شود و نسبت به اصلاح این دستمزد اقدام خواهد شد.

کشورهای آفریقایی شدیدا به دنبال "ال پی جی" ایران هستند
مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه گفت: ارتباط با آفریقا نیازمند خطوط ثابت پروازی و کشتیرانی است. برنامه مشخصی برای حرکت کشتی به آفریقا نداریم. ما باید یک خط ثابت کشتیرانی مرتب از جمهوری اسلامی ایران به دور آفریقا چه شرق و چه جنوب و چه غرب داشته باشیم.  کشور‌های آفریقایی بسیار به ال پی چی احتیاج دارند، فعالیت‌هایی شده ولی باید توسعه پیدا کند. فقط در یک کشور و دو کشور نیست اغلب کشور‌های آفریقایی به ال پی جی، اوره و کالاهای پتروشیمی ما نیاز دارند. برخی می‌گویند آفریقایی‌ها پول ندارند، اما بهترین معادن مس و طلا دارند. کشور‌ی مانند مالی پنبه و معدن طلا دارد و پنبه از جمله کالاهایی است که مورد نیاز ماست. /منبع: نود اقتصادی

۳۱ درصد صادرات غیرنفتی ایران به چین است
مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار کرد: در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به چین با بنگاه‌های کوچک و متوسط مسیر و جاده‌های مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی طراحی شد که با توجه به پایان یافتن سیاست‌های قرنطینه‌ای این کشور، بعد از ماه مبارک رمضان هیات‌های تجاری دو کشور سفرهای خود را برای توسعه روابط آغاز می‌کنند. وی افزود: بیش از ۳۱ درصد صادرات غیرنفتی ایران به مقصد چین می‌رود. روش‌های روان سازی برای افزایش این میزان آمار تجاری در زمینه کالاها، استاندارد، قوانین گمرکی و فراهم کردن زیرساخت‌های لجستیکی طراحی و به همین منظور بررسی مجددی برای کالاهایی که امکان صادراتی آن به چین فراهم نبود، انجام شد. 

پورابراهیمی: بورس بهترین ظرفیت را برای اجرای مولدسازی دارد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که از دیدگاه مجلس، جایگاه بازار سرمایه و بورس در مولدسازی دارایی‌ها چیست و چه نقشی را ایفا می‌کند، اظهار داشت: قطعا بازار سرمایه بهترین ظرفیت و شفافیت اطلاعات برای حضور در مولدسازی کشور را دارد. وی افزود: حتی اگر محورهایی در خصوص مشارکت، تبدیل به اوراق بهادار کردن و امثال آن در بازار سرمایه فراهم نشده باشد، باز هم بهترین ظرفیت را در مولدسازی دارد. به گفته پورابراهیمی، تصور مجلس این است که بازار سرمایه و بورس کشور بهترین ظرفیت را برای اجرای مولدسازی در بخش‌های مختلف همانند عرضه، فروش اموال و مابقی موارد دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۶
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
به نظرم هر چي مسولين اظهار نظر نكنن بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
لطفاً به پناهیان هم توجه کنید و او را عالم بدانید مخصوصا از وقتی که بچه سعادت آباد شده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
نرخ پایین دستمزد با بیانات رهبری همخوتنی ندارد
چرا که ایشان تاکید بر افزایش بهره بری دارند، در صورتی که دستمزد پایین کارگر موجب بی انگیزشی و کاهش بهره بری کارگر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
تعداد ۱۵ میلیون نفر کارگران و ۳ میلیون بازنشستگان

تحت پوشش تامین اجتماعی که با خانواده بیش از

پنجاه ۵۰ میلیون نفر میشوند

دارند با حقوق زیر ۱۵۰ دلار ماهیانه بسختی و فقر سر

میکنند و مسولان و امامان جمعه فقط و فقط به بحث

حجاب میپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
چرا علم الهدای و بقیشون در نماز جمعه از حقوق کارگر چیزی نگفتن اعتراض کارگران به میزان دستمزد بجاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
چه به روز مردم اوردید
که
کارگردان به مرگ راضی شده!!!
رضا اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
بازم جمعه و امامان جمعه،حجاب و حجاب و حجاب
یکیشون نمیگه مستاجران چه خاکی بر سر کنن تو این تورم و اجاره های افسار گسیخنه یا مثلا توصیه بکنن صاحبخونه ها هوای مستاجران رو داشته باشن کلا دغدغه های شیرینی دارن
پاسخ ها
سید اسماعیل سبحانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
مطمئن باشیم که تاکید بیش از حد بر حجاب برای پوشاندن و رد گم کردن مشکلات دیگری است که براحتی قابل حل نیستند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
میگن هسچ سواره ای به فکر پیاده نیست
این صاحبان تریبون هیچ کدام مستاجر نیستند که بدانند
رهیر انقلاب اولویت اول را اقتصاد بیان کردند، حجاب در اولویت دو و سوم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
بخدا مشکل مملکت ما 2 تا تار مو جوانان نیست ما نون شب نداریم بخوریم شرمنده زن و بچه مون هستیم شب ها که میرم خونه پول کرایه خانه نمیتونم بدم دارم له میشم
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
رئیس قوه قضائیه: با بگیر و ببند هزینه‌ها در بحث حجاب بالا می‌رود

پلمپ واحدهای تجاری ، فرهنگی و مراکز گردشگری بگیر و ببند نیست ! ؟ ؟

محدودیت و قطع خدمات به دانش آموزان و دانشجویان بگیر و ببند نیست ؟ ؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ولی امروز سردار رادان بر خلاف مواضع رییس قوه قضائیه

گفت : بد حجابان را دستگیر و زندانی میکنند !!!!؟

چه خبره ؟؟؟
رضا اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
امام جمعه محترم شیراز شما سیر هستی ۷۰ هشتاد درصد مردم اگر نگم گرسنه زیر خط فقر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ایشان از حال مردم خبر ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
به امام جمعه شیراز و امثال اون باید گفت رابطه با چین و روسیه کمونیست و کافر باعث فقر و فلاکت و عقب ماندگی ایران شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
حضرتعالی ناهار مفصل میخوری .
ما ناهار نخوردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
پیشنماز شیراز هم مستاجره
از بس حرص و جوش فلاکت و بدبختی و نداری و فقر مردم رو میخوره ؛ سیر شده و الا سیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
آقای امتم جمعه
نمایند سیستان و بلوچستان می گوید در این استان بسیاری از مردم نان و رب می خورند و مشکل نان دارند جهت اطلاع
رضا اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ایشون سخنگوی شورای رقابته یا سخنگوی خودرو ساز های محتکر گران فروش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
سخنگوی شورای رفاقته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تصویر خودکشی پوراحمد بوسیله طناب رار کاملا مشکوک و تصنعی به نظر می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
یک هنرمند حساس به این روش خشن خودکشی نمیکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
پور احمد فردی منطقی و عاقل وباهوش بود.معلومه که کاسه ای زیر نیم کاسه هست.
رضا
|
United States of America
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
نباید برای دستمزد هیچ نرخی تعیین کرد عرضه و تقاضا باید نرخ آن را تعیین کند در هر بنگاهی مستقل از دیگری و کارگر به کارگر متفاوت با توجه به سطح توانایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
بانک ها ؛ وامدار استاندار نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
هر درصد اضافه حقوق برابر است با چند برابر تورم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
احمد خاتمی میگه شهدا رفتند که در این کشور اسلام حاکم شود. ایا شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
خیر . نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
این آقای خاتمی یک روز هم جبهه نرفته ولی حالا دم از شهدا می زنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
به نام خدا
خیر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
چرا در بعضی جاها از شهدا استفاده ابزاری می کنید ؟ بهتر نیست بگویید من میگویم .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...