ابعاد تروریسم برای نسل‌های جوان بیان شود

کد خبر: ۱۱۷۳۱۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶ 30 August 2010
|
3206 بازدید
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تبیین ابعاد تروریسم برای نسل‌های جوان جامعه شد.

"سید محمد جواد ابطحی" با اشاره به نام گذاری هشتم شهریورماه به نام روز مبارزه با تروریسم در کشور، گفت: تروریسم به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می شود.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی از گروه فرقان به عنوان یک گروه تروریستی داخلی در اول انقلاب نام برد و اظهار کرد: اعضای این گروه با فاصله‌گیری از فقها، اسیر توهمات نفس شده بودند.

وی با تاکید بر مبارزه با تفکر تروریسم در کشور، خاطرنشان کرد: ما باید بیائیم با توجه به اسنادی که داریم ابعاد تروریسم را بویژه ترورهای اول انقلاب را برای نسل جوان بگوئیم.

ابطحی در ادامه از گروه‌هایی مانند ریگی و القاعده به عنوان گروه‌های خارجی تروریسم نام برد و اظهار کرد: معتقدم جایی تروریسم نفوذ می کند که شکاف و تفرقه وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها با اشاره به شیوه‌هایی که تروریست‌ها برای ترورهای خود انتخاب می کنند، خاطرنشان کرد: آنها ابتدا زمینه سازی برای ترورهای خود کرده و با ترور شخصیتی، بعد اقدامات تروریستی خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در صورت هوشیاری مردم و مسئولان، تروریست‌ها نمی توانند به اهداف خود برسند به چاپ مطلبی در نشریه "پیکار" در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن نشریه تروریست ها نوشته بودند؛ ما اشتباه می کنیم روحانیون را از مردم می گیریم، باید مردم را از روحانیون بگیریم.

ابطحی، تصریح کرد: بنابراین تروریست‌های وابسته به ایادی شرق و غرب همواره سعی می کنند که از شکاف جناح‌ها و گروه‌های سیاسی استفاده کرده و به نظام ضربه بزنند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی براین اساس برای مقابله با اقدامات حامیان تروریست‌ها، خواستار ایجاد فرهنگی در دنیا شد که بتواند چهره به ظاهر آزادیخواه دولت‌های استکباری به جهان شناسانده شود.

ابطحی با تاکید براینکه هر چقدر برای افشاگری اقدامات حامیان تروریستی در دنیا سرمایه گذاری کنیم، ضرر نخواهیم کرد، افزود: ارزش این را دارد در این زمینه هزینه بپردازیم.

وی با اشاره به جمله ای از امام (ره) که آمریکا را مامن تروریست‌ها خوانده بودند، تصریح کرد: امام (ره) در حالی از آمریکا به عنوان حامی تروریسم نام برده بودند که هنوز سندهای حمایت این کشور از تروریست‌ها رو نشده بود.

نماینده خمینی شهر همچنین برای مقابله با اقدامات احتمالی تروریست‌ها در کشور، خواستار افزایش بیداری مردم شد و افزود: در این راستا باید نیروهای اطلاعاتی خود را نیز تقویت کنیم.

وی در پایان با اظهار اینکه خود مردم پدافند غیرعامل در مقابل تروریست‌ها هستند به اقداماتی تروریستی که منجر به شهادت رجایی، باهنر و بهشتی شد، اشاره کرد و گفت:  شهادت این عزیزان ضایعه‌ای بود برای ملت ما که امیدواریم دیگر هیچ موقع تکرار نشود.
 
 
برای مشاهده جدیدترین اخبار و گزارش ها از مجلس به سرویس مجلس تابناک  مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟