بازدید 7597
مدیرعامل آبفای تهران در گفت‌وگو با «تابناک»:

شهروندان تهرانی نگران کیفیت آب رسیده به منازل نباشند / اعلام زود هنگام بحران، تأمین آب را سخت‌تر می‌کرد

مدیر عامل آبفای تهران با بیان اینکه کیفیت بهداشتی آب رسیده به منازل بالاست و جای نگرانی در این باره وجود ندارد، افزود: حادثه‌ای که در مسیر انتقال آب سد امیرکبیر به تصفیه خانه رخ داد، بسیار بزرگ بود و نگران این بودیم ،با اعلام زودهنگام و تغییر رفتار مصرفی شهروندان با بحران به مراتب بزرگ تری رو به رو شویم.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 14 June 2023

شهروندان تهرانی نگران کیفیت آب رسیده به منازل نباشند/ اعلام زود هنگام بحران، تأمین آب را سخت‌تر می‌کرد

به گزارش «تابناک»، محسن اردکانی با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته به دلیل رانش گسترده زمین در حوالی جاده چالوس شاهد افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق تهران بودیم، گفت: بارش باران، جاری شدن سیل و رانش گسترده زمین مسیر انتقال آب از سد امیر کبیر به تأسیسات آبرسانی تهران را مسدود کرده بود که تلاش برای حل مشکل از همان دقایق نخست حادثه آغاز شد، اما به دلیل سختی کار و گستردگی رانش زمین نیازمند زمان بود.


اردکانی پیرامون چرایی استمرار قطعی و افت فشار آب در برخی نقاط تهران اضافه کرد: در حال حاضر مسیر مسدود آب باز شده است، ولی دلیل افت فشار و یا قطعی آب ناشی از کدورت بسیار بالای آب و گل آلودی آن است که اجازه افزایش فشار آب را به ما نمی‌دهد و نیازمند گذر کمی زمان برای کاهش کدورت آب است تا امکان تصفیه آن فراهم شود.


مدیر عامل آبفای تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه قطعی در تهران نداریم، ادامه داد: با توجه به اینکه در روز‌های گذشته شبکه‌های آب شهری را بحرانی تأمین کردیم، نوساناتی در شبکه آبرسانی وجود دارد که همکاران ما تلاش می‌کنند، این مشکل نیز به زودی مرتفع شود.


وی در مورد کیفیت بهداشتی آب منازلی که به تازگی آب آن‌ها وصل شده است، گفت: تصفیه خانه‌های شهر تهران از استاندارد بسیار بالایی برخوردارند و شهروندان به هیچ وجه نگران کیفیت بهداشتی آب رسیده به منازل نباشند.


اردکانی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار «تابناک» که پرسید چرا اطلاع رسانی در مورد بحران پیش آمده را از همان ابتدا آغاز نکردید؟ گفت: حادثه‌ای که رخ داد، به لحاظ گستردگی بسیار بزرگ بود و اینکه همکاران ما در مدت کوتاه آن را مرتفع کردند، دلیل بر کوچک بودن بحران نیست؛ بنابراین، این نگرانی وجود داشت که به واسطه طولانی شدن فرایند حل مشکل، شاهد شوک مصرفی و تغییر رفتار مصرف از سوی شهروندان باشیم که همین موضوع می‌توانست مشکل ما را صد چندان کرده و تأمین آب مناطق بحرانی را به مراتب سخت‌تر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
با اعلام نکردن هم وضعیت خوب نشد در ضمن مردم حق دارن در این ضمیمه اطلاع داشته باشن تا اقدامات لازم رو انجام بدن نه اینکه با افت فشار و قطعی آب روبه رو بشن
وای بر فرهنگ ما که اگه از کمبود آب باخبر می شدیم بدترش می کردیم
در ایران مشکل آب نیست اگر به شیرین سازی آب اقیانوسی توجه و سرمایه گزاری شود
بعله نگران نباشید ما می توانیم آب مورد نیاز دو میلیارد نفر را تامین کنیم .
ما اصلا نگران نیستیم چون برای آب و نان که انقلاب نکرده ایم و حتی پیشنهاد میکنیم که همین آب محدود را هم به عزیزان‌ لبنانی و سوری بفرستید!!
فقط قبول کنید که مسئولین ما بسیار فشل، کارنابلد، .,,تشریف دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
انقدر چرت نگید
زاکانی صورتش الان دیدن داره ها!!!!
رفاه که برا مردم تهران نیاورد رسم قدیم که خانم ها میرفتند از لب (مادی) آب میاوردند را هم زنده کرد
زاکانی!!!!
زئیسی!!!
قالیابف!!
رضائی!!!!
اگر واقعا حادثه بزرگی بوده و توانستید مدیریت کنید که دستمریزاد، دمتون گرم
چون مردم اب و چند بذابر نیاز ذخیره می کردند
دروغگویی چرا؟ آب هنوز در بسیاری از مناطق قطع است
با همین سرعت و با همین فرمون دولت سیزدهم برود ، باید هر چه زودتر آب انبارها احیا و ساخته شود !!!
توی ایران بحران را زمانی اعلام میکنن که بحران تموم شده!
اطلاع رسانی حق مردم است. بر خلاف اظهار نظر اردکانی مردم ایران از درک و عملکرد بسار مناسب در شرایط سخت به دلیل فرهنگ خوب دارند .وایشان به تعبیر غلط عدم اطلاع رسانی خود را به شوک و تغییر رفتار مردم نسبت می‌دهند که نشانه عدم شناخت او از فرهنگ ماست. عملکرد غلط و توهین به مردم.. جای تاسف است. ایشان میبایست به دلیل این توهین سریعاربر کنار شود.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات